Kirjoittaja Aihe: Kyosho Ultima RB5  (Luettu 10706 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Ultima RB5
« : 21.05.09 - klo: 12.27 »
Ajattelin avata tälle autolle uuden Topicin, koska en haulla löytänyt laitteesta foorumilta mainintoja ja minulla on kuitenkin paljonkin kysymyksiä siihen liittyen. Kyoshon kuluttaja"palvelu"sta en ole saanut vastauksia sähköpostiin ja alati vaihtuvien soittoaikojen takia puhelimitse tavoittaminen on ollut vaikeaa. Tietysti voisin kysyä ruotsin pojilta, kuten ennenkin; tosin sielläkin asiantuntemuksen määrä riippuu siitä kuka milloinkin sattuu vastaamaan. Eikä asiaa auta yhtään se, että uudessa sekavahkossa 2009 luettelossa autosta on vain muutaman rivin maininta ja yksi hassu kuva koppa päällä; ei tietoa optio-osista sen paremmin kuin lisäksi tarvittavista varusteista.

Onnistuin saamaan yhdeltä kotimaiselta jälleenmyyjältä tarjouksen laitteesta, joten laitoin sen oitis tilaukseen; pääjälleenmyyjää ei kaupankäynti näytä kiinnostavan. Ennen rakentelun aloittamista joskus Juhannuksen tienoolla haluaisin etsiä mahdollisimman paljon tietoa laitteesta. Aiempien rakenteluprojektien kokemuksella uskallan sanoa, että näissä tuppaa olemaan juuri se kaikista hankalimmin vaihdettava osa juuri se, joka olisi jo rakennusvaiheessa syytä korvata viripalikalla.

Renkaat:
Renkaista näkyy olevan sekalaista tietoa, mutta arvaan ettei kitti sisällä renkaita eikä inserttejä, mutta vanteet sisältynevät. Minkälaisilla renkailla RB5:n kanssa kannattaa aloittaa?

Pinjoni:
Arvaukseni mukaan rakennussarja ei sisällä pinjonia, enkä ole myöskään löytänyt merkintää päärattaan käyttämästä moduulista. Sisäinen välitys on kaiketi 2.6. Olen aikonut ottaa moottoriksi ensialkuun Za-Boonistani LRP:n 17t moottorin. Minkälaisella pinjonilla/välityksellä olisi hyvä aloittaa.

Akuista:
Kaikissa näkemissäni kuvissa näkyy laitetta esiteltävän ainoastaan poikittaiskennotetuilla akuilla varustettuna. Kuinkahan hyvin autoon istuvat pötkö- tai LiPo akut, joita esim TF-5:ni ei voi laittaa

Korista:
Sisältääköhän rakennussarja korin? Jos sisältää, niin onkohan se valmiiksi maalattu? Jos ei sisällä, niin minkälaista koria ja mistä siihen kannattaa alkaa etsimään?

Iskariöljyt
Minkä jäykkyisiä iskariöljyjä näissä on ollut tapana käyttää?

Tässä on ehkä paras esittely, mitä autosta löysin:
http://www.kyosho.de/?page=shop/flypage&product_id=16036&category_id=e3baaa3d8c82e88919dd45565fa497d8&ps_session=7d96ec2641f8cdd592f1e3c01b1565eb&mod_title=product&ps_session=v3cbj8fea2dmabf9r86c60iop1&mod_title=product&setlang=deu

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #1 : 21.05.09 - klo: 13.01 »
Jospa täältä saisi vastauksia:


http://www.oople.com/rc/photos/cars/rb5/

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #2 : 21.05.09 - klo: 22.04 »
Kiitokset AiR; hyvä linkki, josta löytyi vastaus moneen kysymykseen ainakin pintapuolisella lukemisella. Taidanpa printata ja pitää esillä rakennusvaiheen aikana.

Jos oikein ymmärsin Diffikuuliksi kannattaa laittaa suoraan karbidikuulat. Pakkauksen mukana tulevat voin laittaa vaikka TF-5:een. Korin mukana tulemisesta en ottanut selvää. Päärattaan moduuliksi varmistui 48 dp.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #3 : 25.05.09 - klo: 21.58 »

http://www.kyoshoamerica.com/cars/index.php?part_num=30074SP

Kyosholta ilmestynyt uusi tuuppari, Ultima RB5 SP.
Keskustelua autosta RCTechillä.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #4 : 27.05.09 - klo: 09.19 »
Kyosho Finlandilla on suhtauduttu melko nuivasti tiedusteluihini myyntipakkauksen sisällöstä ja sen lisäksi tarvittavista osista. Kyoshon kuluttajapalvelu ei kuulemma ole sitä varten että harrastajat voivat soittaa sinne ja kysyä tietoa laitteista. Asiantuntevilla Kyosho jälleenmyyjillä on kuulemma kaikki tarvittava tieto. Tämän johdosta soitin Ruotsin Kyosholle ja esitin kysymykseni heille. He vastasivat kysymyksiini mielellään ja ihmettelivät kovin Kyosho Finlandin toimintaa ynnä kyselivät moneen kertaan toimitaanko täällä tosiaan näin.

Osuin oikeaan ounasteltuni, ettei Kitissä ole mukana renkaita insertteineen, joten joudun rengaskauppaan. Tosin Ruotsin Kyosho ei moneen kertaan kysyttyäni osannut kertoa oikeata rengaskokoa ja sitä löytyykö heidän valikoimistaan ajokkiin sopivia renkaita. Prolinellä löytyy ilmeisesti muutama sovelias rengas, joista ajattelin valita 4-Rib ja Dirt Hawg renkaat, joista jälkimmäiset ovat osoittaneet erinomaisuutensa pihasudittelussa (puhun siis eturenkaista). Takarenkaitahan meillä on Za-Boonia varten hankittuna sen seitsemää sorttia.

Rakennussarjaan sisältyy maalaamaton korisarja. Pinjonia ei löydy, joten joudun arpomaan jonkin päästäkseni alkuun; veikkaan että on hyvä aloittaa jostain listan keskivaiheelta. Iskariöljysuosituksen unohdin kysyä vaikka se oli listallani. Eli minkä viskositeetin öljystä olisi hyvä aloittaa?

Tämä taitaa siis olla se perus RB5-versio. SP-version saatavuudesta, hinnoittelusta ja eroista nykyiseen versioon ei Ruotsin päästä löytynyt tietoa. Kyoshoamerican sivuilta löytyi oheinen lista:
http://www.kyoshoamerica.com/factorysupport.php?part_num=30074&team_tip=SP_Conversion_Part_List

Tuntuu ensisilmäyksellä aika hinnakkaalta tuo lista; no toisaalta saahan näitä RB5:n mukana tulevia osia ängettyä vaikka Za-Booniin ja TF-5:een.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #5 : 27.05.09 - klo: 09.32 »
Renkaan kokohan näissä 1/10 sähkökrossareissa on aina 2.2".

Noi Dirt Hawgit ei oo sit kummoiset renkaat oikealla saviradalla ajettaessa.
Radalle laittasin taakse jomman kumman näistä: Pro Line - Hole Shot LP 2.2" M3 (ainoa virallinen kisarengas) tai Bow-Tie 2.2" M3.
Eteen joku Pro Line:n 4-Rib, eivät taida nykyään valmistaa tosin, kun tota yhtä mallia, no joka tapauksessa seokseltaan se kantsii olla M3.

Iskarien öljyjen viskositeetti riippuu käytetyistä lautasista. Luultavasti manuaalissa on joku suositus.
« Viimeksi muokattu: 27.05.09 - klo: 09.37 kirjoittanut AiR »

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #6 : 27.05.09 - klo: 22.08 »
Dirt Hawgit oli ajateltu lähinnä pihasuditteluun. Onnistuin tuhoamaan Za-Boonilla mökin avokalliopihalla nappularenkaat yhdellä akullisella. Dirt Hawgit eivät kokemukseni mukaan tykkää huonoa kalliosta. Toki varsinaisilla radoilla on tarkoitus ajaa asianmukaisilla renkailla.

Sain muuten öljysuositukseksi 40 ja pinjoniksi 19 T. Moottoriksi saatan laittaa ensialkuun Kyoshon G20 moottorin, jolla poika voi ottaa ensituntumaa ja myöhemmin hallinnan parantuessa voi miettiä vauhdikkaampia vaihtoehtoja.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #7 : 27.05.09 - klo: 22.15 »
Sain muuten öljysuositukseksi 40 ja pinjoniksi 19 T. Moottoriksi saatan laittaa ensialkuun Kyoshon G20 moottorin, jolla poika voi ottaa ensituntumaa ja myöhemmin hallinnan parantuessa voi miettiä vauhdikkaampia vaihtoehtoja.

Noh, eihän tuo mikään touring-auto ole, joten varmaankin paremmin toimii löysemmät öjyt. Vaimennuksen tehokkuuteen vaikuttaa iskarin männät sekä myös jouset. Itse lähtisin seuraavasta säädöstä liikkeelle:

http://www.kyoshoamerica.com/downloads/setups/cars/30074/Ultima%20RB5_-_Jared_Tebo_-_CRCRC_2009_-_2009-03-06.pdf

Losin öljyt vastaavat lähes suoraan Asson öljyjä (saattaa olla paremmin saatavilla). Eteen ei myöskään tarvitse itse sekoitella, vaan kokeilee jommalla kummalla, 30 tai 35.

Ja pinioni riippuu tietysti moottorista ja akusta, mutta eiköhän se 19 piikkinen ole ihan ok lähtökohta. LiPo akun kanssa tarvitaan lisäpainoja, kuten tuossa setupissa on kerrottukin.
---

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #8 : 28.05.09 - klo: 19.26 »
RB5 SP auton saatavuudesta niin Ruotsissa saldo on nolla ja tietoa milloin autoa saadaan ei ole.
Itse olen hankkimassa kyseistä autoa ja huomasin, että SP versiossa on samat alatukivarret kuin Lazerin FS:ssä.

Mahtaako kellään olla tietoa sopiiko LRP:n 5300 Hard case lipo SP:n runkoon? Olettaisin, että mitat olisivat akkutilalla suunnilleen samat kuin Asson B4:ssä.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #9 : 01.06.09 - klo: 14.22 »
Saamani tiedon mukaan Suomesta tuota SP-mallia saa heinäkuussa, ja hinta tulee olemaan suurinpiirtein sama kuin nykyisellä mallilla.
« Viimeksi muokattu: 02.06.09 - klo: 22.58 kirjoittanut mof »

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #10 : 02.06.09 - klo: 22.43 »
Tänään tuli tieto, että 5.7 SP versiota pitäisi tulla Ruotsin varastolle.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #11 : 02.06.09 - klo: 22.59 »
Tänään tuli tieto, että 5.7 SP versiota pitäisi tulla Ruotsin varastolle.

Samoihin aikoihin, kuin Suomeenkin siis.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5; noudettu
« Vastaus #12 : 12.06.09 - klo: 08.57 »
Sattuipa eilen työkeikka pääkaupunkiseudulle ja pääsin noutamaan paketin. Ohessa kuva sisältö levitettynä mökin lattialla. Aiemmissa viesteissä kyselin iskariöljyjen perään, mutta kuten kuvasta alhaalta keskeltä voi havaita öljypullo löytyikin pakkauksesta laatua 350 (n. 35 normaalimmalla asteikolla).

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5; Etupää
« Vastaus #13 : 13.06.09 - klo: 08.48 »
Kasaamista on aloiteltu ja se on mennyt pääosin pojan 11v. komennossa. Etupyörän akseleita käsin pyöritellessä huomasin, että toinen pyörii selvästi nihkeämmin (toki melko vapaasti kuitenkin). Ohjeessa ei ollut mainintaa voitelusta, joten sitä ei tehty. Pitäisiköhän tiukempaan akseliin laitta jotain moivetta, kuten fluoriinipulveria.

Sitten päästäänkin Diffin kimppuun.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5; Rakentelua
« Vastaus #14 : 14.06.09 - klo: 07.40 »
Kasaus edistyy; tiedä häntä vaikka tänään ehtisi kopan maalaukseen. Poika piirsi tarkat maalausohjeet tätä varten; toivottavasti onnistun.

Ensimmäinen takaisku: sähköille varatut tilat alustassa ovat aika rajatut, eikä laitteeseen varaamani Robben RoCar 17t säädin sopinut säätimelle varattuun paikkaan. Ensialkuun otin säätimeksi Za Boonista Carsonin (MTronics?) 15t vedenpitävän säätimen. Samalla joutunen ottamaan myös moottorin samasta osoitteesta (LRP 17t).

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #15 : 14.06.09 - klo: 12.47 »
Noniin, hyvältä näyttää!

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #16 : 14.06.09 - klo: 14.23 »
On se nätti, ja ilmeisesti pian ajokunnossa  :azn:

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #17 : 15.06.09 - klo: 11.25 »
Kiitos kommenteista, Sähköt ja renkaat on nyt asennettu ja poika on laittanut jo ensityypeillä mökin matot rullalle. Koppa on maalattu ja jos hyvin käy ehdin sen tänään leikata.

Toinen takaisku; Prolinen etuvanteet eivät näköjään sovikaan tähän värkkiin. Pitäneekö jatkossa ostaa vanteet K-kaupasta? Toinen ongelma meinasi tulla servon asentamisessa. Sille varattu tila on todella ahdas ja servon sarvi nappasi kiinni servo saveriin vasemmalle käännettäessä. lopulta iskarin valurangasta löytyi kuvassakin näkyvä valkoinen prikka, joka teki juuri ja juuri vaadittavat millin sadasosat, jotta servo mahtuu kääntymään.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #18 : 15.06.09 - klo: 11.39 »
Aika nätti! Saako tohon K-kaupasta myös Bling Bling osaa?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #19 : 15.06.09 - klo: 11.59 »
Toinen takaisku; Prolinen etuvanteet eivät näköjään sovikaan tähän värkkiin. Pitäneekö jatkossa ostaa vanteet K-kaupasta?

Löytyisiköhän tähän vastaava muunnossarja myös eturenkaille:

http://www.oople.com/rc/photos/reviewrb5x/page08.html

The Hex adaptor wheels might put some hardened racers off the RB5 - but really it shouldn't. Optional axles are already released as a hop-up from Kyosho, to allow the use of Losi / Proline rear wheels.

Eli käsittääkseni kyse on takarenkaiden osalta tästä osasta: http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.UMW502&BildLopNr=01
« Viimeksi muokattu: 15.06.09 - klo: 12.03 kirjoittanut mof »

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #20 : 16.06.09 - klo: 14.12 »
Tällainen siitä sitten tuli. Kokeilin vielä ProLinen takavanteita ja huomasin niiden asettuvan Kyoshon hexiin jopa paremmin kuin Kyoshon oma vanne.

Pitäisiköhän takasiiven takareunaa leikata vaikka yhden pykälän verran?

Mitä bling blingiin tulee ajattelin ensimmäisenä vaihtaa etuiskarit SP-mallin mukaiseksi. RB:n mukana tulleet tulen laittamaan Za Boonin muovi-"iskareiden" tilalle. Tietysti jos jotain hajoaa tätä ennen, laitan tilalle viri-osia.
« Viimeksi muokattu: 16.06.09 - klo: 14.42 kirjoittanut JuhaH »

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #21 : 16.06.09 - klo: 15.08 »
Siipee eio pakko leikata.
Toisaalta leikkaamaton siipi tuppaa hajoomaan vähän nopeemmin, kun isossa iskussa se ei anna periksi.

Kaikella on puolensa. :)

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #22 : 02.07.09 - klo: 09.12 »
Autolla on nyttemmin jo joitain kymmeniä akkuja ajeltu lähinnä pihasudittelua. Mitään ei ole toistaiseksi mennyt rikki vaikka hyppyjen alastulot ovat monesti olleet vähemmän tyylikkäitä ja muutamia seinään ajoja on jo tapahtunut. Ainoa huoltotoimentiteitä aiheuttanut ilmiö ajon aikana on ollut pinjonin irtoaminen moottorin akselista. Autossahan pinjoni laitetaan akseliin kiinni ratas edeltä, jolloin lukitusruuvi jää aivan akselin päähän - osittain jopa tyhjän päälle. Varminta olisi tietysti hölvata koko akseli ruuvilukitteella, mikä taas vähentää intoa pinjonin vaihtoon ja eri välitysten kokeiluun.

Toinen harmittava piirre on akkutilan ahtaus. Hankin tätä ja TF-5 autoa varten LRP:n 5300 LiPo-akun, mutta se ei kumpaankaan autoon mittojensa puolesta sovi. TF-5:een ainoa tapa näyttäisi olevan teippikiinnitys, mutta RB-5.stä en teippikiinnitysmahdollisuutta löytänyt. Akun saa kyllä akkutilaan menemään lievällä voimankäytöllä, mutta auton omat kiinnikkeet on tehty lyhemmille ja ohuemmille akuille.

Edelleen kokeilin myös poikittaiskennotettua akkua RB-5:een, mutta tämä ei onnistu ainakaan akuille, joissa putkiliittimet on kolvattu kennon päihin. Tiedä häntä jaksaako mennä putkiliitinkauppaan ja vaihtaa vanhoihin väsyneisiin poikittaiskennoakkuihin toisentyyppiset liittimet.

Sitten on tietysti yksi mahdollisuus kysyä asiantuntevasta Kyosho-liikkeestä kuinka he akkudilemman ratkaisisivat siten että lopputulos olisi kisalaillinen. Lähtökohtaisesti haluaisin tehdä ajokista kisalaillisen vaikkei sillä ajettaisi kilpaa metriäkään.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #23 : 02.07.09 - klo: 09.23 »
Ainoa huoltotoimentiteitä aiheuttanut ilmiö ajon aikana on ollut pinjonin irtoaminen moottorin akselista. Autossahan pinjoni laitetaan akseliin kiinni ratas edeltä, jolloin lukitusruuvi jää aivan akselin päähän - osittain jopa tyhjän päälle. Varminta olisi tietysti hölvata koko akseli ruuvilukitteella, mikä taas vähentää intoa pinjonin vaihtoon ja eri välitysten kokeiluun.
Itse ratkaisin saman ongelman omassa B4:ssä niin, että tarjosin moottorin akselille hieman dremeliä ja lisäsin akselin tasaista pintaa hieman lähemmäs moottoria. Näin sain pinjonin asennettua niin päin, että ruuvi on sisäpuolella. Siitä en sitten tiedä, että kuinka kisalaillinen ratkaisu tuo omani on.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #24 : 02.07.09 - klo: 15.38 »
Oli näköjään RB-5 SP ilmestynyt hinnastoon:

http://www.kyosho.fi
http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.30074SP&familj=FamChOff&BildLopNr=01

(joutunee avaamaan ensin kyosho.fi osoitteen ennenkuin linkki toimii)

Hintaa 289 euroa. Tiedot lukee ainakin toistaiseksi näköjään vain ruotsiksi.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #25 : 23.07.09 - klo: 10.02 »

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #26 : 23.07.09 - klo: 12.19 »
Olen vajaa vuosi sitten sivunnut aihetta linkin topicissa:

http://rc10.fi/index.php?topic=30038.0

Ensin kuulin varman tiedon, että auton piti tulla markkinoille viime vuodenvaihteen tienoolla, myöhemmin sain tiedon ettei po. ajoneuvon varaan kannata paljoa laskea. Kieltämätä se olisi RB-5:een pohjautuvana houkutteleva vaihtoehto.

Mutta asiaan: RB-5:llä joiden kymmenien akkujen kokemuksella voin todeta, ettei pinjonin irtoilun jälkeen ole ihmeemmin ongelmia esiintynyt. Pinjoni ongelma korjaantui, kun kiristin sen rystyset valkoisena hyvällä avaimella. Voimasiirrossa olen huomannut jonkin asteista rohinaa, joka ilmenee kun kiinnitän pyörät. Ilman niitä ainakin käsin pyöriteltäessä voimansiirto toimii takeltelematta. Jossain vaiheessa huomasin, että vasemman puolen akselin ulostulo pyrki lämpiämään, mikä saattaisi kieliä väärin säädetystä diffistä tai slipperistä.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #27 : 23.07.09 - klo: 15.23 »
Tulipahan samasta autosta Truggy:kin.


http://www.redrc.net/2009/07/kyosho-ultima-rt5-electric-racing-truck/

Ihan ok se ainakin Tebon käsissä näyttää kulkevankin  :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nFlHDoa3qQE[/youtube]

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #28 : 01.08.09 - klo: 10.09 »
Olisin kaipaillut vielä auton hallintaa helpottavia säätövinkkejä. Auto on melko hankalasti hallittava etenkin liukkaalla radalla. Etenkin liikkeellelähtö vaatii todellista taiteilua. Kaasua voi antaa juuri ja juuri sen verran, että lähtöön vaadittava kynnysjännite ylittyy; tosin usein auto pyörähtää jo siitäkin. Pääsuoralla - jos kaasua käyttää kevyttä pintakaasua enemmän - auto pyörähtää. Olen yrittänyt ratkaista ongelmaa (kuula)diffiä säätämällä, mutta asentoja tuntuu olevan tasan kaksi: diffi joko luistaa tai on lukossa. Jotenkin tuntuisi, että perinteinen ratasdiffi olisi helpommin säädettävissä ja muutenkin toimivampi verrattuna kuulalukkodiffiin. Koneena on kuitenkin vain 17t eikä 12t jota kasausohjeissa suositellaan.

Löytyyköhän pyörägeometrian säädöistä jotain hallintaa helpottavia asetuksia?

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima RB5
« Vastaus #29 : 01.08.09 - klo: 11.23 »
Älä diffiä säädä, vaan löysää slipperiä. Diffin säädät niin, ettei se luista.
SC10 4x4