Kirjoittaja Aihe: polttoaineen nitrot  (Luettu 4468 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
polttoaineen nitrot
« : 22.06.09 - klo: 10.03 »
niin elikkäs tällä viikolla mulle sitten tulee toi kyosho DST

ja millaista polttoainetta siihen suosittelette? (olis ensimmäinen auto)
mieluiten sellaista ett saa turusta atalasta tai rc-sabesta.

ja onko tuossa polttoaineessa pakko olla nitroa?
Passiivista harrastelua

Mika R

  • Vieras
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #1 : 22.06.09 - klo: 10.11 »
jos sabe on auki niin osta sieltä byronia 16% nitro

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #2 : 22.06.09 - klo: 10.14 »
mutta onko nitro pakollista?
Passiivista harrastelua

Mika R

  • Vieras
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #3 : 22.06.09 - klo: 10.25 »
miten niin? no ei se pakollista ole mutta käytännössä sitä on kaikissa autopolttoaineissa. Metanolin mukana palessaan se nimittäin vapauttaa happea joka edesauttaa metanolin palamista koneessa, näin olen ymmärtänyt

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #4 : 22.06.09 - klo: 10.31 »
ok.
Passiivista harrastelua

Poissa Mikko260

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #5 : 22.06.09 - klo: 15.47 »
Ensimmäiseen polttis autoo jos ottaa tuntumaa harratukseen ja keskittyy ensin ajotaidon kehittämiseen autoon kelpaa myös 10% polttoaine se on halvempaa. Itse ainakin ajan tällä kun ajaminen on vain rälläilyä puiston nurmikolla. Tämä on tietenkin vain ehdotus :roll:
Kyosho DBX G3 1/10 Racing buggy, Kyosho Alpha 3 1/10 EP touring car

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #6 : 22.06.09 - klo: 17.26 »
Kyllä 10% aine kelpaa, mutta ehkä 16% on parempi vaihtoehto, varsinkin jos on ensimmäinen polttisauto, niin on sitten helpompi säätää moottoria ja kone käy varmemmin. En ole mikään pro näissä asioissa, joten korjatkaa jos olen väärässä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #7 : 22.06.09 - klo: 17.35 »
Nimenomaan suurempi nitromäärä monesti helpottaa vain säätämistä.
Toki tähän vaikuttaa hieman moottorin koko myöskin.
Jos kyse on .21 koneesta niin 25% soppaa käytetään hyvinkin yleisesti juuri koska tällä kone käy varmiten ja myös tästä johtuen helpompi säätää.
Tehoa myös saadaan isommalla nitromäärällä hitunen enemmän, mutta ei siinä mitään silmiinpistävää eroa oikeasti ole.
Isompi nitromäärä myös kuluttaa konetta hieman enemmän...
Mutta taas... ei siinä kyllä suoraan sanottuna kovinkaan selvää eroa ole... pienistä eroista puhtaasti kyse.
Ja kun otetaan nyt huomioon se polttoaineen laatu joka on huomattavasti tärkeämpi asia moottorin toimivuuden, keston ja tehon suhteen.
Esim hommaamalla kehnohkoa polttoainetta 16 prossasena ajatellen säästävänsä moottorin kestossa...
Verrattuna laadukkaaseen 25% polttoaineeseen.
Huonommalla polttoaineella koneen kestävyys on jopa lyhyempi... saati moottorin helppokäyttöisyys ja muutenkin toimivuus.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #8 : 26.06.09 - klo: 09.46 »
eli kannattaa käyttää 16% nitroa .18 moottoriin?

ja mkä on se hyvä merkki mitä saa myllyn atalasta?
Passiivista harrastelua

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #9 : 26.06.09 - klo: 12.11 »
Joo 16% hyvä .18 koneeseen.
Atalasta en itseasiassa tarkemmin tiedä mitä kaikkia on saatavilla.
Morganin polttoaineet siellä tais ainakin olla.

Coolpoweria et osta vaikka myyjä sitä kuinka kirkkain silmin tyrkyttäis.

Sidewinder on hyväksi todettua.
Tuossa sellainen näytti olevan verkkokaupassa.
http://www.atalarc.fi/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=117

Ihan käsittämätöntä vaan on että ne ei ole jukoliste vieläkään muuttaneet tuota tekstiään.
Tästä on jo oikeasti vuosia heille toitotettu että Coolpower ja Sidewinder ovat kaksi eri polttoainetta.
Morgan on valmistaja... Sidewinder autoihin ja Coolpower lentäviin laitteisiin.
Silti he myyvät harrastajille autoihinsa coolpoweria... ja kuten nähdään niin tuossakin tuotteen nimi on täysin päin honkia...
Morgan Coolpower sidewinder...
No kun sellasta ei ole olemassakaan, vaan tuossa linkissä oleva polttoaine on Morgan Sidewinder polttoainetta...
Eli 16% autoon tarkoitettu polttoaine.

Huh... sori ylimääränen avautuminen... Atalan täysi välinpitämättömyys tässä polttoaine touhussa vaan jaksaa nyppiä aina kun tulee puheeksi.

Ties kuinka monelle ovat myyneet coolpoweria autoihin... moni on foorumilla itkenyt kun ei auto toimi kunnolla jne...
On mottori kuollut nopeesti yms.
No siinä syy.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #10 : 26.06.09 - klo: 14.28 »
ok


hyvä tietää kun olen uusi näissä asioissa

 :roll:

edit:kun avasin ton linkin nii huomasin että sehä on 10 euroo/litra(jos olen oikein ymmärtänyt että 1 gal=4 l)
Passiivista harrastelua

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #11 : 26.06.09 - klo: 14.50 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että meinasitko ensin ajaa tavallisella bensalla?
(siis ajatuksena alunperin, kun kysyit että tarvitaanko nitroa..)
Ja se on about 4 litraa, jenkki ja britti gallonassa pieni ero.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Zagga

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #12 : 27.06.09 - klo: 11.06 »
Joo 16% hyvä .18 koneeseen.
Atalasta en itseasiassa tarkemmin tiedä mitä kaikkia on saatavilla.
Morganin polttoaineet siellä tais ainakin olla.

Coolpoweria et osta vaikka myyjä sitä kuinka kirkkain silmin tyrkyttäis.Tästä on jo oikeasti vuosia heille toitotettu että Coolpower ja Sidewinder ovat kaksi eri polttoainetta.
Morgan on valmistaja... Sidewinder autoihin ja Coolpower lentäviin laitteisiin.
Silti he myyvät harrastajille autoihinsa coolpoweria... ja kuten nähdään niin tuossakin tuotteen nimi on täysin päin honkia...
Morgan Coolpower sidewinder...
No kun sellasta ei ole olemassakaan, vaan tuossa linkissä oleva polttoaine on Morgan Sidewinder polttoainetta...
Eli 16% autoon tarkoitettu polttoaine.

Huh... sori ylimääränen avautuminen... Atalan täysi välinpitämättömyys tässä polttoaine touhussa vaan jaksaa nyppiä aina kun tulee puheeksi.

Ties kuinka monelle ovat myyneet coolpoweria autoihin... moni on foorumilla itkenyt kun ei auto toimi kunnolla jne...
On mottori kuollut nopeesti yms.
No siinä syy.

Sidewinder on hyväksi todettua.
Tuossa sellainen näytti olevan verkkokaupassa.
http://www.atalarc.fi/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=117

Ihan käsittämätöntä vaan on että ne ei ole jukoliste vieläkään muuttaneet tuota tekstiään.



Hmmm.... itseltäni löytyy 2 pulloa tuota morganin nitroa 16% ja 25% molemmissa pulloissa kyllä lukee että Morgan Coolpower Sidewinder.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #13 : 27.06.09 - klo: 11.39 »
Eikös tos coolpoweris ja sidewinderis oo vaan se ero että coolpoweris on enemmän rissaa?
Kun rupesin vertailee niitä niin muuta eroa en löytänyt...
Siinä tapauksessahan coolpoweri voitelee paremmin ??


-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #14 : 29.06.09 - klo: 02.08 »
Coolpowerissa nimenomaan ei ole rissaa ollenkaan.
Kyllä siinä paljon öljyä on, mutta kyseinen soppa ei vaan yksinkertasesti voitele hyvin automoottoreissa joissa kierrokset ovat hyvin vaihtelevat, ja vähänväliä käydään hyvin korkeilla kierroksilla.

Kuten sanoin jo edellä...
Moneen kertaan huonoksi todettu vaihtoehto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #15 : 29.06.09 - klo: 02.13 »
Hmmm.... itseltäni löytyy 2 pulloa tuota morganin nitroa 16% ja 25% molemmissa pulloissa kyllä lukee että Morgan Coolpower Sidewinder.


Huikean mielenkiintoista kun edes itse valmistajan sivuilla olevissa kuvissakaan ei tonkan kyljessä noin lue... Eikä valmistajan sivuilta löydy edes Coolpower Sidewinde polttoainetta.

Seuraavaan viestiisi kun pistät kuvan pöniköistäsi missä lukee noin niin sitten uskotaan.
Muuten täysin puppua.

Tästä vielä yksi kuva suoraan valmistajan sivuilta.

Poissa Zagga

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #16 : 29.06.09 - klo: 08.16 »
myönnän virheeni cool power teksti on maahantuojan lätkäisemässä suomenkielisessä tuoteselosteessa...
laitan kuvaa jahka saan kameraa lainaa

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #17 : 29.06.09 - klo: 09.09 »
Mutta ei kellään oo tietoa qwikfire- polttoaineesta?

aattelin vaa kun kyosho sitä niin kovin suosittelee.
Passiivista harrastelua

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #18 : 29.06.09 - klo: 09.31 »
älä käytä.

Ostat vaan aikaisemmmin suositeltuja polttoaineita , sen mitä säästäisit hinnassa joudut maksamaan sitte koneen kestossa.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #19 : 29.06.09 - klo: 09.34 »
Tottakai Kyosho suosittelee Qwikfireä, sehän on niiden "omaa" kamaa.

Kannattaa valita laadukkaaksi havaittu polttoaine, harrastus paljon helpompaa. Ja muistaa myös ettei sitä säilytellä miten sattuu, ja korkki kiinni silloin kun ei tankkailla.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #20 : 29.06.09 - klo: 09.43 »
Mutta ei kellään oo tietoa qwikfire- polttoaineesta?

aattelin vaa kun kyosho sitä niin kovin suosittelee.

Et pääse sitten irti tuosta kyosho ajattelusta. Markkinointi on näköjään toiminut kiitettävästi.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #21 : 29.06.09 - klo: 11.20 »
Mutta ei kellään oo tietoa qwikfire- polttoaineesta?

aattelin vaa kun kyosho sitä niin kovin suosittelee.

Hyvää voitelua ei ole tarpeeksi.
Silti karstoittaa ja aiheuttaa koneelle korroosiota.

Tehoa kyllä piisaa kuten paremmissakin polttoaineissa, mutta korkea hinta ja huono moottoritaloudellisuus kyllä karsii tuon polttoaineen vahvasti pois kisakuskejen piiristä.

Hommatkaa nyt hyvät ihmiset sitä polttoainetta mitä näette kisaavien kuskejen käyttävän.
Nämä polttoaineet ovat monesti myös edullisimpia, koska niitä ostetaan todella paljon enemmän kuin muita...

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #22 : 29.06.09 - klo: 15.42 »
eli ostan morgan sidewinderiä?
Passiivista harrastelua

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: polttoaineen nitrot
« Vastaus #23 : 29.06.09 - klo: 16.00 »
Osta sitä...se on autoon, edelleen..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot