Kirjoittaja Aihe: Suzuki pv ongelma  (Luettu 24509 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Otzeus

  • Jäsen
    • Profiili
Suzuki pv ongelma
« : 29.07.09 - klo: 14.06 »
Itselläni suzuki pv ja kiinni malossin 80cc pytty, mutta kaasari on liian pieni(14millinen) paremman hajottua. Mopolla kun rupeaa ajamaan niin mopo "pamahtelee" suhahdellen, ja kierrokset menevät nollaan ja mopo sammuu. Voiko tämä johtua liian pienestä kaasarista?
Kyosho old-school monster, rc18, Kyosho pta 3, Cen Mini Madness, ja joku mattis löytyy myös hyllyn perältä.

megapaula

  • Vieras
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #1 : 29.07.09 - klo: 14.08 »
Hommaa vaan isompi menoveden syöttäjä. Voi jopa hajota,ku on niin laihalla.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #2 : 29.07.09 - klo: 14.17 »
Vaikuttais olevan sytkä pielessä.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Otzeus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #3 : 29.07.09 - klo: 15.13 »
Miten sytytys säädetään?
Kyosho old-school monster, rc18, Kyosho pta 3, Cen Mini Madness, ja joku mattis löytyy myös hyllyn perältä.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #4 : 29.07.09 - klo: 15.18 »
Sytytys kuulostaa järkevältä mutta, saiko niitä kärjettömiä säädettyä meinaan kärjellinen on aikas vanha noissakin. Kärjetön oli viimeisessä ja en ainakaan muista että olisi tarvinnut koskaan säätää vaikka tehnyt "HIRVIÖ" koneita..

Mulla oli jonkin aikaa pv:ssä vakio kaasutin paikalla, toki isommalla suuttimella.
Ihan hyvin pelitti kunnes sain isomman tilalle.

Ai ai tää herättää muistoja..

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #5 : 30.07.09 - klo: 00.12 »
Sytytyksiin en suosittele vielä koskemaan, jos et ole aiemmin niitä säätänyt. Todennäköisimmin on liian pieni kaasutin, väärän lämpöarvon tulppa voi olla yksi syy myös.

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #6 : 30.07.09 - klo: 00.33 »
Kaasari ainakin 24 milliseksi (22-26 mm dellorto/mikuni) ja "kurkku" sopivaksi kans! Kuulostaa mystiseltä toi sytytys ku siinä on kärjetön ns. CDI-sytytys ohjaus. Sytytystä ei niissä voi ees säätää, joskus kyllä boxi on mennyt rikki ja siitä selviää kun vaihtaa uuden. Tulppa kannattaa samalla kun teet noi remontit kattoo että tulee kunnon kipinä ja sen tulpan lämpöarvo on kohillaan!

Osia kohtalaisesti saatavissa vieläkin kun käyttävät pieni renkaisessa Suzuki RM 80 crossissa samoja koneita, lukuunottamatta pieniä variaatioita.

Tuli noita joskus 20 vuotta sitten viilattua. En suosittele menemistä yleisille teille!!

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #7 : 30.07.09 - klo: 09.53 »
Kyllä sitä sytytystä voi säätää vaikka onkin kärjetön cdi. MAgneeton aluslevy on kiinni kolmella ruuvilla. Ne ruuvit löysälle ja kääntää haluamaansa suuntaan. Tätä ennen täytyyy tietenkin vauhtipyörä irroittaa.
Malossiin ei kannata laittaa yli 22mm kaasutinta koska malossin huuhtelut eivät viilaamattomina kertakaikkiaan virtaa tarpeeksi.
Itse epäilen viaksi sitä että kaasutin/suutin on liian pieni, noinhan se yleensä paukuttelee kun käy liian laihalla. Tulppa kannattaa myös tarkastaa.
http://www.pv-foorumi.org/

Poissa pullapoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #8 : 01.08.09 - klo: 01.53 »
toimiko isommalla kaasarilla paremmin? ennekun hajos? uskon viaksi ton liian pienen kaasarin. eisaa terpeeks bensaa ja rupee paukkumaa ja pötsimään...

pv:thän on aikamoisia poliisi magneetteja. tai en tiedä enään mut vuos sitte oli ainakiin että kannattaa ajella varovasti tuolla teillä.  :wink:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #9 : 01.08.09 - klo: 02.07 »
pv:thän on aikamoisia poliisi magneetteja. tai en tiedä enään mut vuos sitte oli ainakiin että kannattaa ajella varovasti tuolla teillä.  :wink:
Tuskin tuo vuodessa juuri muuttunut on...mutta kyllähän noita pysäyteltiin jo 15 vuotta sitten mutta kun on kulkua niin no problems..  :wink:  ..ja ei, en kehoita ketään mihinkään.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #10 : 01.08.09 - klo: 03.13 »
Meikäläisen mielestä ihan syystäkin PV on kyttämagneetti. Se vatkaa niissä nopeuksissa mihin niillä pääsi jo meikäläisen aikana ihan liikaa. Ei siinä touhussa ole mitään järkeä. Sori.
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #11 : 01.08.09 - klo: 04.05 »
Kyllä se honda monkey oli vielä karseempi ajaa , ja siihen sitä viriä vasta saikin.

Ja ei , en onneksi ole ikinä omistanu sellasta.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #12 : 01.08.09 - klo: 16.35 »
Joo, PV oli sentään hyvä ajettava monkeyhyn verrattuna :p
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #13 : 01.08.09 - klo: 19.30 »
Omani alkaa täristä 85km/h nopeudessa niin että hampaat meinaa suusta pudota :roll:

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #14 : 02.08.09 - klo: 20.04 »
Itselläni oli aikoinaan kanssa PV 60cc malossin pytyllä,lopen kun sain vain ajettua sen kesässä harvaksi (asiaan saattoi vaikuttaa ilmanputsari patentit) niin kaveri oli myymässä vanhaa Suzukin 125cc monttupyörää.Tottakai piti kokeilla saako sen koneen laitettua PV:hen,no heittämällä paikoilleen ja pultit hitsattiin kiinni koska tärisi aina auki.

Se vasta olikin tappovehe ja tulikin sillä ajettua muutamia kertoja virkavaltaa pakoon,kunnes kerran napsahti tutka vastaan ja mittarissa 110km/H

Sakkojenkin jälkeen tuli ajeltua kyseisellä vehkeellä kunnes menin myymään sen pois,harmittaa vaan olisi saanut jäädä vaikka muistoksi.

Tällä asialla en halua yllyttää ketään,kerron vain omasta kokemuksesta ja ihme kun vielä on jalat ja kädet tallella.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #15 : 02.08.09 - klo: 22.08 »
Tuli vissiin aikas ruhtinaalliset sakot vai? Voikos tuollaisen 125cc pv:een rekisteröidä kevariksi vai miten on homman laita? Voin vain kuvitella kuinka hullu värkki tuo on ollut :tongue:
-tauolla-

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #16 : 03.08.09 - klo: 11.22 »
108€ napsahti sakkoja,eivät katsoneet mopoa koska oli pimeä silloin ja vastustin hieman virkavaltaa,joten pistivät rautoihin ja veivät putkaan :police:
Sakot sain ainostaan koska ei ollut valoja/rekisterikilpeä.

Joten moukan tuuria oli tämä tapahtui kun olin 15 kesäinen,nyt 24v

Eihän tuommosta vehjettä saa mitenkään rekisteriin koska runko ei ole vaatimusten mukainen,en sitten tiedä saako laitettua vaikka miten hyvin tekisi,ei ainakaan ennen saanu
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #17 : 03.08.09 - klo: 11.49 »
Itse joskun testaillut PV:tä missä oli myös RM 125cc kone, ja se oli melko hassu ajettava, tappovehe :laugh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #18 : 03.08.09 - klo: 13.04 »
Mun viritetyn dt:n(125cc) pannu myös aikoinaan löysi tiensä pv:hen...oli sen verran hyvä kone vielä että jo dt:tä kuljetti niin että kun "viivaa" otettiin niin en jäänyt kertaakaan vaikka yrittäjiä riitti(ja revansseja, kun oli joidenkin vaikea hyväksyä että dt vie)  ja itse sai 2 vaihteella vielä löysätä ettei keulinut ympäri kun kiekas niin hyvin tietyllä kierrosalueella.
Yllättävän vähän pv keuli tuolla pannulla, tuli ilmeisesti etupainoa sen verran, pystyipähän kiihdyttämään kunnolla ja kulkuakin oli sen verran ettei ihan heti tarvinnut isointa vaihdetta.
Mutta kyllä pv oli mukavempi esim. 50-80cc pytyllä kuin jollain "piikin" koneella, ainakin ajettavuuden puolesta ja niilläkin saa tarpeeksi kulkua.

ps. nykyäänhän saa (kiina)monkey:täkin 125cc koneella, sekin olisi paljon parempi ajettava kun vaihtaa siedettävän keulan ja taakse hiukan pidemmän svingin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #19 : 03.08.09 - klo: 13.08 »
Eikös pv:t tule kiinasta/japanista 60cm3 pytyllä 16mm kaasarilla ja viidennellä vaihteella ?

ainakin viidennellä vaihteella , sen muistan varmasti :) 

Kylläpä tulee muistoja mieleen kun näitä lukee ^^

XRAY 808 2009 Spec |

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #20 : 03.08.09 - klo: 13.12 »
Jees, magneetonposkessahan on vielä 5 vaihteisen vaihdekaavio kuva.
Tuota isompaa pytty/kaasari juttua en ainakaan itse muista kuulleeni.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #21 : 03.08.09 - klo: 13.16 »
kyllä minäkin muistelisin että ainakin silloin oli asiat näin :azn: eli 60cc 16mil ja 5vaihetta
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Poissa Tane.

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #22 : 03.08.09 - klo: 13.31 »
Ei niissä kyllä mitään kuuskymppisiä pyttyjä ja 16mm kaasareita ole ikinä valmiina ollut. Mutta viides vaihde on ollut, mutta se on poistettu. Sitä kyllä myydään erikseen http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=5177
Siinä japaninpeeveen speksit: http://www.suzukicycles.org/PV50/PV50-EPO.shtml
Auto myyty.. Jossain vaiheessa uutta tilalle..?

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #23 : 03.08.09 - klo: 17.43 »
niinpäs olikin :grin: onhan siitä jo aikaakin se 18vuot kun olin 15v
jaappani versios ---> Maximum power output: 3.8 hp/ 6.000 rpm
ja suomiversio ---> Maximum power output: 1,5 hp (1,1 kW)/ 4.500 rpm
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #24 : 03.08.09 - klo: 17.54 »
 :cool: mahtavasti tulee nuoruus mieleen 80cc pytyllä ja viitosvaihteella varustettu tossu pv  :cool:   harmittaa näin jälkikäteen kun sekin tuli myytyä poijes .   Vai miltähän näyttäs melkeen 190cm pitkä ukko semmosen selässä

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #25 : 03.08.09 - klo: 22.02 »
Luultavasti aika koomiselta (Polvet korvissa) :grin:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #26 : 04.08.09 - klo: 12.56 »
Kyllä  :grin:

stimpson

  • Vieras
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #27 : 04.08.09 - klo: 19.41 »
Eikös pv:t tule kiinasta/japanista 60cm3 pytyllä 16mm kaasarilla ja viidennellä vaihteella ?

ainakin viidennellä vaihteella , sen muistan varmasti :) 

Kyllähän tuolla speksissäkin sanotaan tosiaan, että 50cc, mutta se oli kyllä läppäventiilillä varustettu sylinteri, jossa oli huomattavasti enemmän virtauskanavia, kuin Suomi-PV:n pytyssä. Tuollainen "alkuperäinenkin" oli joskus omassa mopedissa kiinni, kun 80cc:t söivät liiaksi löpöä.

Ja mä kyllä väitän, että japaniversiossa oli 15/16mm kaasarikin, koska sen 50cc läppispytyn imukaulassa oli 15mm kaasarille riittävä aukko ennen avartamista.  :grin:

Samaa koneen runkoa käytettiin myös jossain Suzukin 50cc minikrossipyörässäkin. Itse sellaisen koneen rungon joskus aikanaan hankin, koska siellä sisällä oli paremmat välitykset omaava 5-lovinen laatikko. Suomi PV:n laatikossa kun tuo 4. vaihde oli vähän liian pitkä verrattuna tuohon 5. vaihteeseen.

http://www.suzukicycles.org/RM-RMX-series/index.html?RM50.shtml~isoraami

Naapurin poijjaan kanssa saatiin poliisin tutkaan (poliisin pyynnöstä, suljetulla alueella) ajettua 141km/h. HUOM!! PV:n omalla koneella!! Vaan eipä tuolla koneella sitten päästykään kuin 150km, jonka jälkeen sisukalut tulivat kurkkimaan ulkomaailmaa vähän joka puolelta konetta...  :tongue: (Ei onneksi käynyt kuinkaan naapurin pojalle!)

Ai niin... Onko tässä Suzukin RM80 mallissa tutun näköinen moottorin runko?  :p

http://www.suzukicycles.org/photos/RM-RMX-series/RM80/1978_RM80_Aus_720.jpg

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #28 : 04.08.09 - klo: 19.49 »
Joskus Suzukilla oli myynnissä muistaakseni dr80 mallinimellä kulkeva krossi/enska jonka pannu muistutti ainakin ulkonäöltään todella paljon pv:n konetta.
Eikös suomi pv:ssäkin ole ollut jo kauan "läppis"pytty..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

stimpson

  • Vieras
Vs: Suzuki pv ongelma
« Vastaus #29 : 04.08.09 - klo: 21.15 »
Eikös suomi pv:ssäkin ole ollut jo kauan "läppis"pytty..

Olisiko ollut -94 vai -95, kun tuo lainsäädäntö uudistui (painoraja poistui jne), kun PV varustettiin läppiksellä ja 14mm kaasarilla.

En ole tuota uutta läppissylinteriä nähnyt, mutta ainakin se vanha "vakio" oli köykämiinistä tehty ja se vanha japanin läppis oli patarautaa...

edit: Googlen kuvissa äkkisältään näyttää tuo -94 pytty samalta kuin se japanin "originaali"pytty.