Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

  • Winter Jumps I / Tampere: 21.11.09
  • Winter Jumps II / Hyvinkää: 05.12.09
  • Winter Jumps III / Espoo: 09.01.10

Kirjoittaja Aihe: Winter Jumps 2010 - 2011  (Luettu 116970 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #450 : 26.10.10 - klo: 14.57 »
Eihän WJ ole mitenkään jatkoa maastosarjalle.
Ajetaan monessa suhteessa eri säännöillä ja myös alusta on täysin eri.
Molemmista myös lasketaan omat sarjapisteet täysin toisistaan riippumatta.

WJ on hieno oma sarjansa ja sellaisena se olisi myös hieno pitää.
Täysin eri sarjoina porukka näitä muutenkin ajaa.
Ja tottakai... Eihän WJ sarjassa jaeta SM pisteitä millä on taas merkitystä esim EM tai MM paikkoihin.

WJ pisteet eivät merkkaa noihin asioihin yhtään mitään eikä pidäkään.

Joten miks ihmeessä maastosarjan pisteiden pitäis merkata yhtään mitään WJ sarjaan???

Yhtälailla kaikissa muissakin luokissa voidaan ajatella ihan mitä tahansa kerhokisasarjaa jonkun toisen sarjan jatkona jos näin kerta halutaan ajatella...
Mutta näköjään muissa luokissa sentään on huomattu että sarjat eivät ole missään tekemisissä keskenään joten sarjoissa on omat numerointinsa sekä pisteensä.


Ei vaan mee mun kupoliin että miksi ihmeessä pitää numerot jakaa sarjapisteiden mukaan, mutta pisteet katsotaankin täysin eri sarjasta.

Samantien vois jakaa sit sarjapalkinnotkin toisen luokan mukaisesti.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #451 : 26.10.10 - klo: 16.59 »
Voin kyllä luovuttaa kypärän Hoville täks talveks, mut tulevana talvena mulla on se #1 :afro:

Heheh :D -Goldi
-Goldi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #452 : 26.10.10 - klo: 19.15 »
Nokian kisa päivitetty Winter Jumps-sivustolle. Myös sarjataulukko tarjolla.

http://www.winterjumps.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #453 : 26.10.10 - klo: 19.52 »
Kuin ton nyt ottaa...
En taistellut siltasen enkä salmelan kanssa, vaan lähinnä taistelu käytiin mun ja arin kesken.
Olinhan pisteissä johdossa kun vikaan finaaliin lähdettiin ja Arilla oli periaatteessa pakkovoiton paikka.
Tai lähinnä Arin piti olla maalissa ennen mua ja vähintään toisena muuten voitto olis menny mulle.
Ari ajo hienosti ja minä välillä turhan isoilla linjoilla...
Vikassa finaalissa ari karkas kärkeen ja mä putosin heti alussa viimeseks.
Hetken päästä nousin kakkospaikan kantaan kiinni.
Triplahyppyrin jälkeen oli jotain pientä ryysistä ja just sopivasti molempien tolppien vierestä nostajilla oli tekemistä.
Eli tolpat ja nostajat onnistu peittämään mutkan senverran kivasti etten nähnyt kunnolla autoa.
Painoin silti riskillä laput silmillä ja samalla kuuluikin räsähdys kun eturenkaan pultti tarras lankkuun.
Tukivarsi poikki ja peli sillä selvä.
Ari surffas nätisti ja varmasti maaliin ykkösenä ja vei voiton.
Mulla ekan finaalin voitto ja tokan finaalin kakkostila riitti varmaan kakkostilaan riippumatta siitä mitä vikassa finaalissa tapahtu, mutta voittoon tarvittiin Arin voitto ja sen takia tulikin rutattua senverran liikaa että jäi tukivarsi radanvarrelle.
Eli jos nyt ihan piruuttani väännän niin mun takana käytiin vääntö ja Ari tuli ohi jarnon ja karrin käydessä kamppailua kolmospaikasta  :wink:

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #454 : 26.10.10 - klo: 20.09 »
Onpas keskustelu kuumaa...

"Viime WJ-kaudelle kun mietittiin numeroita, niin päätettiin että otetaan ne maastosarjan perusteella, koska aiemmassa WJ-sarjassa oli ollut kuitenkin vähemmän porukkaa mukana kuin kesäsarjassa. Eli periaatteessa WJ-kaudesta tehtiin "jatko" kesäsarjalle, jolloin numerointi oli loogista tehdä kesän tulosten perusteella. Siis SM-voittaja sai WJ-kautta varten ykkösen jne."

Ajatus oli siis, että kesäkauden perusteella porukan vauhti oli nopeusjärjestyksessä, näin ollen SM-sarjan ykkönen sai numeron 1 WJ-sarjaan jne. WJ-sarjan kauttahan numeroita ei ajateltu tuoda SM-sarjaan, vaan siten, että SM-kisojen voittaja (hallitseva mestari) saisi ajaa talvikauden tuolla kunniakkaalla numerolla 1. Hän olisi siis talvikaudelle lähdettäessä suosikki numero yksi talvikauden voittajaksi.

Mutta syystä ja/tai toisesta viime kauden kisat ajettiin pääsääntöisesti eräkohtaisilla numeroilla. Ja ne voidaan ajaa tänäkin vuonna, kuinka kisojen järjestäjä näkee parhaaksi. Ei tässä siis mistään kummemmasta asiasta ole kyse. Hokekin voi pyytää halutessaan sen eukonkannon SM-kisan perusteella tienaamansa numeron käyttöön seuraavissa kisoissa.

Onpas liipaisin herkässä... =)

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #455 : 28.10.10 - klo: 14.58 »
Kun lukee Hoken edellisen postauksen ja katsoo kisan videot, niin jotenkin vaan jostain syystä pistää pikkaisen hymyilyttämään...  :lol:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #456 : 28.10.10 - klo: 15.39 »
En kyllä ymmärrä sun tarkempaa pointtia.

Voitin ekan finaalin...
Olin toisessa toinen.
Pistejohdossa vikaan finaaliin alla voitto ja kakkostila.
Arilla alla yksi voitto ja yksi keskeytys.
Ja mulle riitti kakkostilaan keskeytys.
Arin piti olla vähintään toinen ja siis mun edellä voittaakseen.

Mikä siis hymyilyttää?

Ekasta videosta vielä näkee että ensin ari veti kierroksella ohi jarnosta ja jonkun ajan päästä rikkoi auton tilanteessa kun mä olin jarnon takana ohittamassa läpillä.
En nää mitään taistelua tuossa  :wink:

Lisäillään sitämukaa kun tulee videoita katsottua.
Tokassa finaalissa näkyy kun ari tulee hyvin nopeasti musta läpillä ohi.
Tämäkin johtuen myös videolla hieman ohimennen näkyvästä tilanteesta missä en nähnyt autoani ollenkaan ja ajoin lähes triplahyndän alle.
Tilanne missä tipahdin neljänneksi...
Hovi ja Siltanen onnistui jotain sohlaamaan hetkenpäästä ja siirryin toiseksi.
Arin jo ollessa reilussa karussa.
Tämän jälkeen näköjään takanatulevat alkoivat syystä tai toisesta pudota kyydistä ja sitten näkyykin jo ari mun takana ja päästän jossain vaiheessa hänet läpillä ohi.
Sen jälkeen ari onkin jo karrin ja jarnon takana ottamassa läpillä kiinni.
Eli en kyllä vääntänyt tuossakaan finaalissa alun kikkailua enempää.

Mjahas... aiheuttiko huvitusta tuo kolmannen hiitin seinäänajo???...
Näköjään kun videolta katsoi niin ei nostajat liikahtaneet...
Se ei silti poista sitä että ajoin seinään koska en nähnyt.
Tolpat peitti just senverran kivasti tuon paikan että aikalailla tuntumalla piti ajaa siitä missä kolmoshiitissä seisoin.
Ajaessa en nähnyt muuta kuin auton katoavan näkyvistä ja samalla kun tuli näkyviin niin näin kanttaavani seinään.
Ei silti taistelua sijoituksesta...
Tuossa nimenomaan ratkaisi enää se että arin piti tulla ykkösenä maaliin... Hänelle keskeytys ja mä olisin voittanut.

Ei siis vieläkään näy että mä olisin taistellu sijoituksista  :p
« Viimeksi muokattu: 28.10.10 - klo: 16.03 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #457 : 13.02.11 - klo: 13.34 »
Oiskohan tolle Jyväskylän kisalle jotain päivämääriä aika rueta miettimään?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #458 : 13.02.11 - klo: 18.43 »
Käsittääkseni huhtikuun eka viikonloppu eli 2. ja 3. huhtikuuta. Eli oletan että kisat lauantaina 2.4.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #459 : 15.02.11 - klo: 16.32 »
Sain juuri varmistuksen Eskelisen Masalta, että RCM sponsoroi meille tilan samasta talosta, missä hänen kauppansa on.
Eli Jyväskylän kisa on 2.4.2011 aivan ydinkeskustassa, Kauppakulmassa. Kyseinen tila on yli 1000 m2, että ei pitäisi tulla ahdasta. :D

Jyväskylän vapaa-ajan messuille ei nyt päästy, mutta tämä on vähintäänkin yhtä kiehtova sijainti.

Viralliset treenit ovat perjantaina 1.4.2011 luultavasti ovet auki koko päivän. Aikataulu tarkentuu lähempänä ajankohtaa.

« Viimeksi muokattu: 15.02.11 - klo: 16.56 kirjoittanut Janne A »