Kirjoittaja Aihe: Diffien rasvoista  (Luettu 1661 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc

  • Tulokas
    • Profiili
Diffien rasvoista
« : 10.08.03 - klo: 23.02 »
Mitä rasvaa/öljyä etu,keski ja taka diffeihin ja minkä verran, entä iskareihin (perussäädöt)?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Diffien rasvoista
« Vastaus #1 : 10.08.03 - klo: 23.04 »
mikä rutku ? siis rc-auto ? :lol:
Taas kehissä.. ;)

Poissa rc

  • Tulokas
    • Profiili
Diffien rasvoista
« Vastaus #2 : 10.08.03 - klo: 23.16 »
inferno mp-7.5

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Diffien rasvoista
« Vastaus #3 : 11.08.03 - klo: 19.19 »
Lainaus käyttäjältä: "rc"
Mitä rasvaa/öljyä etu,keski ja taka diffeihin ja minkä verran, entä iskareihin (perussäädöt)?


Yleensä diffit täytytään puolteenväliin saakka!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #4 : 11.08.03 - klo: 19.52 »
Eli siis miten :oops:

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Diffien rasvoista
« Vastaus #5 : 11.08.03 - klo: 21.54 »
Yleensä, esim. MP 7.5:ssä täytetään kyllä diffit silikoniöljyllä täyteen saakka. Eli niin täyteen, että kun laitetaan kuminen tiiviste/ilmasäiliö niin ilmaa ei jää yhtään öljyn päälle tai sekaan. Öljyä mieluummin pursuaa hieman tiivisteen välistä. Ennen iskarin kiinni laittamista tulisi öljystä pumpata kaikki ilmakuplat pois. Silloin iskari toimii niinkuin suunniteltu.
On kyllä myös toisenlaisia iskareita, joissa ilmaa tulee jättää öljyn sekaan mutta ainakaan kisakrossareissa (MP 7.5) ei niitä käytetä.
Power-Save-Racing Team

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Diffien rasvoista
« Vastaus #6 : 13.08.03 - klo: 14.43 »
hups! olin ihan väärässä autossa.

Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Yleensä, esim. MP 7.5:ssä täytetään kyllä diffit silikoniöljyllä täyteen saakka. Eli niin täyteen, että kun laitetaan kuminen tiiviste/ilmasäiliö niin ilmaa ei jää yhtään öljyn päälle tai sekaan. Öljyä mieluummin pursuaa hieman tiivisteen välistä. Ennen iskarin kiinni laittamista tulisi öljystä pumpata kaikki ilmakuplat pois. Silloin iskari toimii niinkuin suunniteltu.
On kyllä myös toisenlaisia iskareita, joissa ilmaa tulee jättää öljyn sekaan mutta ainakaan kisakrossareissa (MP 7.5) ei niitä käytetä.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Diffien rasvoista
« Vastaus #7 : 15.08.03 - klo: 22.59 »
Diffirasvoista puheenollen, osaako joku kertoa sääntöä/ kaavaa, kuinka diffiöljyillä säädetään (esim crossarissa) vetosuhdetta etu ja takapään välillä ?? Yksi henk.koht. ongelmista on saada auto riittävän takavetoiseksi. Ts. mutkasta häivyttäessä raikkaalla kaasulla auto tahtoo puskea l. potkua (tehoa) takapäähän tarvittaisiin. Ongelmaa ei viitsisi hoitaa jousituksella ts. takapään pitoa heikentämällä, vaan nimenomaan teholla/vedolla ????