Kirjoittaja Aihe: Ferrari F2007 Rakennus-topic  (Luettu 83193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #120 : 23.02.10 - klo: 21.14 »
Olen jättänyt ostamatta joitakin numeroita, eli niitä osia mitä saa halvemmallakin. Aikaisemmin taisin mainita servoseiverin ja servon työntötangon.

Tässä nyt joitakin tulevia mitä on tulossa, numeroiden 24 ja 28 5x12x4 laakerit saa ostettua esimerkkinä vaikka tuolta --> http://www.hobbylinna.com/laakeri-6x12x4-4kpl-p-7200.html Eli eurolla kipale.
En tietenkään tilaa niitä paria kerrallaan vaan kunhan olen selvittänyt mitä kaikkia laakereita tarvitaan, ostan sitten koko satsin.

Samaten mitä tässä lähiaikoina voi hommata huokeammalla, ovat raidetangot. (nro 29) Tilalle käy ihan tavalliset 5,8mm pallolinkit ja tavallinen 3x30mm kierretanko, jonka voi pätkäistä vaikka ruuvista siihen tarkoitetuilla pihdeillä oikeaan mittaan. Jos haluaa lookin olevan musta, ostaa ruuvit mustana hyvin varustellusta rautakaupasta. Tai jos haluaa hifistellä, voi etsiä sopivat vanttiruuvit RC-alan liikkeestä.

Joku tässä voisi vinkata mistä saisi 5,8mm pallolinkkejä yksittäin tai useamman satsissa jos tieto löytyy valmiiksi?
Itsellä löytyy kyllä Academyn linkkejä, mutta kysyn kuitenkin...

Jos huolettaa puuttuvat kokoamisohjeet, niin ne ovat imuroitavissa Deagostinin sivuilta. http://deagostini-f2007.com

(jos joku ihmettelee miksi jorisen yksinäni, arvelin vain antaa vinkit sellaiselle kokoajalle jolla ei ehkä tule tällaiset asiat/vaihtoehdot mieleen, eli niille joille tämä on ensimmäinen RC-kapistus)
« Viimeksi muokattu: 23.02.10 - klo: 21.19 kirjoittanut mvar »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #121 : 24.02.10 - klo: 07.12 »
Mvar laittaa hyvee tietoo  :police:. Itse olen ostanut joka numeron, on se jännä tuo iskarin kiinnitys systeemi, push rod vai mikä se nyt oli. -Sami
Jeps

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #122 : 24.02.10 - klo: 18.52 »
Juu onhan se hassun näköinen, vaan noin se toimii oikeissakin vormuloissa. Rc-autoissa push-rodia käytetään Trxxasin Revossa ja Predatorin nelkussa joskus ainakin, mitä tuli äkkiä mieleen. Ei vaan oo oikeen lyöny läpi kunnon RC-kisarasseissa vaikka on toimiva systeemi. Ehkä siksi koska varjopuolena monimutkaisempi rakenne --> lisää jousittamatonta massaa + hieman lisää vikaherkkyyttä.

Mutta tässä liikkuvassa mallissa ei olisi voinut muuten olettaa jousituksen olevan toteutettu.
« Viimeksi muokattu: 24.02.10 - klo: 19.02 kirjoittanut mvar »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #123 : 29.03.10 - klo: 20.34 »
Lainattu verrarin sivulta :

"KYSYMYS: Entä jos polttoaineen nitrometaanipitoisuus on yli 25 %?
VASTAUS: Nitrometaani lisää kiihdytysominaisuutensa lisäksi myös moottorin tehoa. Mitä suurempi nitrometaanipitoisuus on, sitä suurempi on tehon lisäys. Tämä sääntö pätee tosin vain aitoihin kilpamoottoreihin.
Mitä enemmän nitrometaania käytetään, sitä enemmän jäähdytys vähenee. Älä missään nimessä käytä autossasi polttoainetta, jonka nitropitoisuus on yli 25 %!"

 :shock:
Jeps

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #124 : 29.03.10 - klo: 21.32 »
Ja mikäs sun kysymys sit oli? vai halusit vain lainata tuon sieltä sivulta?
JQ

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #125 : 30.03.10 - klo: 06.16 »
Mitä itselläni ollut nitro koneita.
Niin jos en väärin muista, on monet valmistajat ilmoittanut tuon 25% max nitromääräksi.
son loppu ny.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #126 : 30.03.10 - klo: 07.19 »
Aikunniin mie sekotin nyt, muistin, että mitä pienempi nitropitoisuus, sen kuumemmalla kone käy. Sorry mun moka  :kiss:
Jeps

Poissa 338 federal

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #127 : 31.03.10 - klo: 16.29 »
Pakko oli laittaa kuva.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #128 : 31.03.10 - klo: 16.33 »
Ootko ite maalannu ?
Jeps

Poissa 338 federal

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #129 : 31.03.10 - klo: 16.56 »
Carbonfilmii ja lakka päälle. On vähän maalii. On menny aika monta iltaa. On kertomuksia ferrari.pienoismalli.netissä. Oli vain pakko laitaa kuva tänne.

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #130 : 03.04.10 - klo: 21.09 »
Onkos mulla ollut hämmennystä numeroiden kanssa tai osien? Autoni on nyt koottu numeroon 29. Toinen etuiskari joka tuli, piti rakentaa enemmän kuin ensimmäistä(ei ongelma), mutta jousi on harvakierteisempi ja paljon jäykempi kuin ekassa iskarissa. Tästä pitänee kait soittaa deagostinille. Siis ero on todella suuri. Sitten numero, jossa piti servon työntötanko kiinnittää, käskettiin laittaa kirteet piiloon. Niin jos teki niin ei riittänyt tangon pituus kääntämään kuin olemattoman määrän vasemmalle. Nämä ollut siis omat ekat ongelmat auton kokoamisessa. Muilla mitään ongelmaa?

Poissa AndyLove

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #131 : 04.04.10 - klo: 09.28 »
Itsellä ainakin tuo servontyöntötanko näyttäisi toimivan ihan niinkuin pitääkin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #132 : 04.04.10 - klo: 10.05 »
Onkos mulla ollut hämmennystä numeroiden kanssa tai osien? Autoni on nyt koottu numeroon 29. Toinen etuiskari joka tuli, piti rakentaa enemmän kuin ensimmäistä(ei ongelma), mutta jousi on harvakierteisempi ja paljon jäykempi kuin ekassa iskarissa. Tästä pitänee kait soittaa deagostinille. Siis ero on todella suuri. Sitten numero, jossa piti servon työntötanko kiinnittää, käskettiin laittaa kirteet piiloon. Niin jos teki niin ei riittänyt tangon pituus kääntämään kuin olemattoman määrän vasemmalle. Nämä ollut siis omat ekat ongelmat auton kokoamisessa. Muilla mitään ongelmaa?

Entäs jos toinen on etu ja toinen takaiskari.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #133 : 04.04.10 - klo: 17.45 »
mutta jousi on harvakierteisempi ja paljon jäykempi kuin ekassa iskarissa.

Jos olisit lukenut rakennusohjeen tarkkaan, siitä olisi selvinnyt että jäykempi jousi on vaihdettava toiseenkin etuiskariin. Eli kumpaankin iskariin tulee jäykkä jousi. Saithan 2 jousta Nrossa 26?

Poissa AndyLove

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #134 : 04.04.10 - klo: 17.51 »
mutta jousi on harvakierteisempi ja paljon jäykempi kuin ekassa iskarissa.

Jos olisit lukenut rakennusohjeen tarkkaan, siitä olisi selvinnyt että jäykempi jousi on vaihdettava toiseenkin etuiskariin. Eli kumpaankin iskariin tulee jäykkä jousi. Saithan 2 jousta Nrossa 26?

Siis mitä v***ua nyt taas? Ensin kasataan iskari, pistetään autoon kiinni ja yhtäkkiä pitää ruveta vaihtelemaan niitä v*tun jousia?? En nyt muista mihin asti minä olen saanut noita numeroita, mutta en ainakaan ole vielä kahta joustakaan saanut...

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #135 : 04.04.10 - klo: 17.59 »
No ei kai ole syytä hermostua..

Jos sait nrossa 26 vain yhden jousen, sitten yhteys deagostinille.

Lainaus ohjeesta:

"Kokoamasi malli on jatkuvasti
kehittyvä prototyyppi. Radio-
ohjattavan F2007-pienoismallisi
suunnittelijat ovat
pitäneet tarpeellisena käyttää
iskunvaimentimien jousena
ensimmäistä iskunvaimentimen
jousta tukevampaa versiota.
Tästä syystä sait liitteenä
kaksi jousta. Toinen on
tarkoitettu jo asennetun
iskunvaimentimen jousen tilalle
ja toinen tämän iskunvaimentimen
jouseksi. Suosittelemme
jousen vaihtamista
ennen kuin aloitat seuraavalla
sivulla kuvatun työvaiheen."

Turhaa kikkailua kyllä, mutta ei niin iso vaiva ainakaan minusta.

Poissa AndyLove

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #136 : 04.04.10 - klo: 18.01 »
No ei kai ole syytä hermostua..

Jos sait nrossa 26 vain yhden jousen, sitten yhteys deagostinille.

Lainaus ohjeesta:

"Kokoamasi malli on jatkuvasti
kehittyvä prototyyppi. Radio-
ohjattavan F2007-pienoismallisi
suunnittelijat ovat
pitäneet tarpeellisena käyttää
iskunvaimentimien jousena
ensimmäistä iskunvaimentimen
jousta tukevampaa versiota.
Tästä syystä sait liitteenä
kaksi jousta. Toinen on
tarkoitettu jo asennetun
iskunvaimentimen jousen tilalle
ja toinen tämän iskunvaimentimen
jouseksi. Suosittelemme
jousen vaihtamista
ennen kuin aloitat seuraavalla
sivulla kuvatun työvaiheen."

Turhaa kikkailua kyllä, mutta ei niin iso vaiva ainakaan minusta.


No joo mutta kun otin tämän itselle tutustumis projektiksi radio-ohjattavien maailmaan niin ei ole hirveästi kokemusta tälläisistä kikkailuista.. Meinasi mennä jo hermo kun asentelin niitä osia välillä 4 kerrallaan ja turhaan kokoilin ja kiristelin ruuveja ja osia ja heti seuraavan numeron alussa ne samat piti purkaa... :D

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #137 : 04.04.10 - klo: 18.06 »
No, siinäpä sitä tutustumista RC-autojen maailmaan sitten riittääkin. Jos meinaat jatkaa RC-harrastusta, niin saat kyllä tottua ruuvaamiseen ja "kikkailuun", koska suurin osa tätä harrastusta on juuri sitä, ja siksi niin pidän RC-autoilusta.  :wink:

Poissa AndyLove

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #138 : 04.04.10 - klo: 18.10 »
No, siinäpä sitä tutustumista RC-autojen maailmaan sitten riittääkin. Jos meinaat jatkaa RC-harrastusta, niin saat kyllä tottua ruuvaamiseen ja "kikkailuun", koska suurin osa tätä harrastusta on juuri sitä, ja siksi niin pidän RC-autoilusta.  :wink:

No se on kyllä totta. Tosin tämä eka projekti olisi kiva saada kerralla kasaan, ilman että koko ajan pitää vaihdella tiukempia osia tms... :) Mutta tässähän sitä sitten oppii senkin puolen heti.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #139 : 18.09.10 - klo: 11.54 »
Mitäs näille Ferrareille kuuluu, vai loppuiko osien saanti kuin kanan lento? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, että mahtaako nämä tulla ihan valmiiksi asti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #140 : 18.09.10 - klo: 12.42 »
Osia on ollut saatavissa, mulla on tuossa toistakymmentä avaamatonta numeroa. Yli puolen välin ollaan, osapaketti nro 52 tuli tällä viikolla kauppoihin. Odotin kaikki numerot takapyörien ripustukseen iskarit ja vetoakselit ym. Nyt saa yhdellä istumalla kasata koko takapään. Pitää tässä läjätä kunhan on aikaa ja että krossihommat vähän hiljenee tälle syksylle.
« Viimeksi muokattu: 18.09.10 - klo: 12.58 kirjoittanut mvar »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #141 : 18.09.10 - klo: 14.00 »
Itselläkin jatkuu, paikallisesta marketista tosin 3-5 numeroa jäi tulematta mutta nekin on jo tulossa kun tilasin puhelinsoitolla. Nro. 52 tuli tänään haettua :).
Jeps

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #142 : 18.09.10 - klo: 14.11 »
Mulla on ollut pari kertaa sitä ongelmaa että vaikka Vuokatin S-marketissa olen ainoa osien ostaja, mutta silloin tällöin joku on vienyt osan nenän edestä vaikka yleensä käyn hakemassa osan julkaisupäivänä eli tiistaina. Homma on kuitenkin hoitunut niin että olen vain kysellyt kaupan henkilökunnalta tilannetta niin ostamatta jäänyt numero on tilattu seuraavalle viikolle vartavasten mulle, eikä näin ole tullut lisäkustannuksiakaan.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #143 : 18.09.10 - klo: 15.16 »
Noo, ei tuo 4€ lisähinta ole paha kuitenkaan :grin:
Jeps

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #144 : 19.09.10 - klo: 10.00 »
onko kellään mitään kuvia että missä mennään projektissa?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa JiiAT

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #145 : 20.09.10 - klo: 14.01 »
Moi,

Laitan tänne, vaikka kaupankäyntipuoli saattaisi olla oikeampi.
Eli Voisin ostaa/vaihtaa F2007 osia.
Tarvetta olisi
osapaketeille nro: 33,42 ja 44-52.
Vaihdossa olisi antaa lähes kaikki paketit 1-43.

Paketti-paketista periaatteella noita voisi vaihdella, jos jollain ylimääräisenä.

jussi.muinonen AT gmail.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #146 : 20.09.10 - klo: 14.03 »
Mua lähinnä kiinnostais että onko tuota lehteä vielä tullut säännöllisesti, vai katkesiko se taas jossain välissä kesken.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #147 : 20.09.10 - klo: 14.13 »
Ei minulla ainakaan kaupasta noudettaessa ollut suurempia katkoksia, muuten kuin ahtaajien lakon aikoihin, mutta puuttuvat numerot tulivat kauppoihin jälkikäteen.

Postitilaajien puolesta en osaa sanoa.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #148 : 20.09.10 - klo: 19.13 »
Mua lähinnä kiinnostais että onko tuota lehteä vielä tullut säännöllisesti, vai katkesiko se taas jossain välissä kesken.

Kyllä on ihan säännöllisesti tullut, ilman katkoksia.

+ on saanut jotain extraakin, tosin pyytämällä.
Vuosi pitäisi vielä kärvistellä, ennekö pääsee kasailemaan..
Kaikki "lehdet" on avaamattomina isossa kassissa odottamassa.
son loppu ny.

Poissa 338 federal

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #149 : 18.10.10 - klo: 18.34 »
Tässä ollaan nyt. Kohta saa laitaa vaihteiston paikalleen.