Kirjoittaja Aihe: HopWo 5000 mah pikalaturi  (Luettu 2204 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa timeless-93

  • Jäsen
    • Profiili
HopWo 5000 mah pikalaturi
« : 05.10.09 - klo: 19.20 »
Onko kellään kokemusta tämmösestä laturista? Taitaa olla joku kiinan ihme, mutta aika tehokas   :huh:. http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=9562. Kommentoikaa :afro:

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HopWo 5000 mah pikalaturi
« Vastaus #1 : 05.10.09 - klo: 19.32 »
Tuohan on ihan peruslaturi, 5A on ihan normaali latausvirta, monista latureista saa enemmänkin irti. Edullinenhan tuo on, mutta muutaman kympin lisäpanostus ei tulevaisuutta ajatellen ole yhtään huono idea.
| Academy | Axial |

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HopWo 5000 mah pikalaturi
« Vastaus #2 : 05.10.09 - klo: 21.12 »
Sain jännää kommenttia eräästä turkulaisesta liikkeestä (nimeä ei nyt julkaista), että tuo lataisi maksimillaankin vain n. 3,8A virralla. Että sillai.

Ja asiaan, mulla on tuo. Täälläkin vissiin joskus siitä mainitsin. Tekee homman ihan perustavasti, kunhan ite osaa olla paikalla ja katkaista latauksen. Toki se katkaisee latauksen myös itsekseen, mutta akku on silloin lähes yhtä kuuma, kuin traxxasin velineon moottori ajon jälkeen. Lämmittää ihan oikeasti akun varmaan jonnekin 50-60 asteen tienoille. Mutta jos itse on paikalla katkaisemassa latauksen ajoissa, niin ihan toimiva peli.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HopWo 5000 mah pikalaturi
« Vastaus #3 : 05.10.09 - klo: 21.43 »
Itsellä myös käytössä. Laturin ongelma on, ettei ole erillistä ohjelmaa NiCd ja NiMH akuille eli molemmat ladataan samalla deltapeak arvolla. Itse olen ladannut 2A virralla NIMH akkuja ja nämä lämpenee lopussa vähän yli 40 asteen, isommilla virroilla enemmän. Kun kyseessä on halpa laturi kannattaa ensimmäinen latauskerta seurata latausta aktiivisesti jotta varmistuu latauksen loppuminen (omani lopettaa kyllä suhteellisen järkevässä kohdassa). Itselläni laturi ei ole ainoa laturi ja käytössä vain silloin, kun tarvii ladata saman aikaisesti useita akkuja.

Poissa timeless-93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HopWo 5000 mah pikalaturi
« Vastaus #4 : 06.10.09 - klo: 16.00 »
Itse latailen tällähetkellä 7.2 6cell 3300mah nimhejä. Pystyyköhän lataamaan sellasen tunnissa :roll:

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HopWo 5000 mah pikalaturi
« Vastaus #5 : 06.10.09 - klo: 16.09 »
Lainaus
Tässä laskukaava latausaikojen selvittämiseen : akunamppeerimäärä(mah) / latausvirta x 1.2, esim. 4500 / 5000 x 1.2 , eli akun amppeerimäärän jaat latausvirralla, ja kerrot 1.2:ella. Amppeerit muutat milliamppeereiksi. -Sami

Joskus kirjoittelin tuonne akut ja laturit osioon. -Sami
Jeps

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HopWo 5000 mah pikalaturi
« Vastaus #6 : 06.10.09 - klo: 22.17 »
Itse latailen tällähetkellä 7.2 6cell 3300mah nimhejä. Pystyyköhän lataamaan sellasen tunnissa :roll:
Pystyy 3.5A virralla, mutta kannattaa mitata akun lämpötila lopussa. Jos on 50 astetta tai yli niin akun elinikä lyhenee ylilatauksen takia (Deltapeak arvo liian iso NiMH akuille, eikä säätöä).

Poissa timeless-93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HopWo 5000 mah pikalaturi
« Vastaus #7 : 07.10.09 - klo: 15.49 »
Niin, siinä mielessä tuo on vähä huono kun ei oo säädettävää deltapeakkia :cry: