Minä taisin muistaa hieman väärin. Tuossa GS15R koneessa taitaa olla sittenkin nuo kaksi neulaa. Eli otetaan asia uusiksi ja hieman tarkemmin. Suorita säätäminen ajettaessa ja lämpimänä.
Toi LowSpeed neulan asentoa ei olekaan kuvauksesta päätelleen niin yksinkertainen. Sain siitä hieman ristiriitaisen kuvan tai ymmärsin väärin. Eli jos tämä neula on liian laihalla, kone ei lähde lämpimänä kunnolla käyntiin, savua ei tule, kone ottaa liiankin helposti kierroksia jne. (siis ilman täyskaasua). Jos taas tämä neula on liian rikkaalla, kone lähtee helposti lämpimänä käyntiin, kone ei lähde ottamaan kierroksia ja/tai savuttaa reilusti.
Toi pääneulan säätö menee juuri noin kun Kerminator sanoikin. Eli savua on tultava ja kuitenkin moottorin pitää ottaa kierroksia helposti loppuun asti. Eli, jos savun tulo lakkaa ja/tai kone meinaa sammua iloisen kiihtymisen jälkeen, pääneulaa avataan. Vastaavasti, jos kone ei ota kierroksia iloisesti loppuun asti ja/tai alkaa tuleen savun lisäksi öljyä, pääneulaa suljetaan.
Tyhjäkäynti ruuvi asetetaan siten, että kone käy nätisti tyhjäkäynnillä.
Säätäminen on ainakin mielestäni helpompaa siten, että etsitään neulasta se kohta jolloin liian rikkaan seoksen tunnusmerkit alkaa näkymään ja otetaan hieman takaisin laihemmalle päin. Näin säästetään konettakin.
Sitten tulpista: jos kyse on RB:n tulpista ja muutamista muistakin, asia menee niin, kuin Kerminator sanoikin, eli kylmempi tulppa saa suuremman numeron. Toisaalta taas esim. FirePowerin tulpissa asia on toisinpäin, eli lämpimämpi tulppa saa suuremman numeron.