Kirjoittaja Aihe: Nutech 1:5 autot  (Luettu 339686 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #480 : 30.05.10 - klo: 23.05 »
Meinasikko keskidiffillä sitä,et vaseliinit sisään?
osasyyn tuohon kääntyvyyteen tuo,kun tuo vakioservo muljuaa ihan omiaan ja ei jotenki jaksa vääntää loppuun asti,toki renkaatkin vaikuttaa kun nuo vakiontassut ei pidä ainakaan ruohikolla.

Mullahan tipahti toisen puolen ruuviholkkihässäkkä johonki,en sitten löytänyt,joten made by oma patentti piti vasta kolmannella kerralla ja´kunnon ruutauksella lukitetta.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #481 : 31.05.10 - klo: 14.33 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.49 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #482 : 01.06.10 - klo: 00.54 »
Vieläkö kun saisi tuon pirulaisen kääntymään,muullaki kuin kaasulla (tai sitte en osaa vaan)

Sun pitää laskee käännöksen ajaks keula maahan !  :grin:

No sehän oiski ku keulis,mutta kun vaatis lisää potkua :grin:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #483 : 01.06.10 - klo: 20.20 »
Veistelen tässä kärryä taas nipulle.


Perkasin peränkin, notta shimmailen sitä.
Äkkiselteen kädessä ei ollu kuin 0.3mm shimmi, semmosta ei kärsinnyt edes yhtä panna.
Joten enpä sitten tullu laittaneeksi mitään lisää.

Isoin ilo ois ehkä isommasta shimmistä, nykyinen on ulkoa 10mm, kun menis melkee 20mm.
Tuo jakais paremmin rattailta tulevaa painetta isommalle alalle rumpuun.


Radioista:

Tulipahan testattua, eurgle v3 osaa "komentaa" killer been failsafea.
Sammuttaa pannun kolmannen kanavan napista, sekä jos sammuttaa lähettimen ja toki jos nyppää vastarilta akun johdon irti.

Siis:
http://www.killerrc.com/products/products/killswitch.php
ja versiona V1.

Näillä lähdetään koittamaan:


Eli eurglen v3, turnigyn 2s 4500mah life, killeri summerilla.


Pannuna on KIINALAINEN 30.5cc, ihan huvin ja urheilun vuoksi  :mrgreen:
Sinne pyöräytin kokeeksi:


Tuli muuten vallan asiallinen tarra ton verkon mukana:



Pitäs tuo aikaisemmin esitelty vastariboksi vielä sorvailla nippuun, josko sitten pääsis savuja ottamahan.
/ Jere Siirilä

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #484 : 01.06.10 - klo: 22.42 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.47 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #485 : 01.06.10 - klo: 22.45 »
Mäe tiä, en oo bajaa koskaan perannut.
JariV osais jotain kommentoida, kun on gasdeeveliä ja bajaa perannu?

Kasi krossariin diffiin verrattuna:
/ Jere Siirilä

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #486 : 01.06.10 - klo: 23.05 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.46 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #487 : 01.06.10 - klo: 23.07 »
(tuo kuva on lainattu googlesta ja on gasdevelistä ja optio aludiffirummulla, mut koko on sama)
/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #488 : 02.06.10 - klo: 18.46 »
Pientä päivitystä.

son loppu ny.

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #489 : 02.06.10 - klo: 22.28 »
Tuolla setillä on hyvä lähteä seuraaviin kapinoihin  :wink:

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #490 : 03.06.10 - klo: 07.23 »
Tuolla setillä on hyvä lähteä seuraaviin kapinoihin  :wink:

Toive ajattelua. :angel:

Tarttis kerätä inspistä:
Etu alatukivarret pitäisi vaihdella.
Reed pitäisi veistellä kiinni.
Kytkin pitäisi vaihtaa, alumiini kenkäseen + 9500rpm jousi.
Iskarin putket pitäisi myös vaihtaa.
+ jos kokeilis vakaajiakin molempiin päihin.
Tosin elisissä testeissä ei paljon taida tuohon piharossaukseen niistä olla hyötyä.
Ei sitten millään saanut katolleen vaikka kuinka yritti.
Vaikka veti täyttä kylkimyyryä hiekalta nurmikolle, ei ni ei.

p*ska son ku ei saa kaatumaan sitte millään.. :grin:
son loppu ny.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #491 : 03.06.10 - klo: 15.21 »
Ei niissä diffeissä oo näiden pelien ja Bajan välillä juurikaan kokoeroa. Mutta ei se Bajan kestävyys tosta tule vaan siitä ettei diffi oo kulmavaihde kuten kaikki muut on.

Justiinsa pääsin rääkkäämään omaa katiskaa ekaa kertaa isolla koneella ja Skunkworksin 2-vaihteisella askilla. Tuli kanssa päivitettyä omaan Bajaan sellanen Turtle Racingin QuickChange Diff -kuoret. Toi diffin pikavaihto on plussaa mutta halusin vaihteistoon koneistetut billet-alumiinikuoret että pysyy hammaskosketukset koko ajan samana. Nyt vaan tarttis alkaa ostamaan takarenkaita reilusti... helkutti kun mulla OLI uudet Hostilen MX Knobbyt isolla nappulalla vielä tunti sit ja nyt on vaan kuluneet jämät jäljellä.
Just joo.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #492 : 03.06.10 - klo: 18.57 »
Tuli tuossa inspis ja veistelin kytkimen vaihtaen ja läppähässäkän myös.

Täytyhän sitä testatakkin. :wink:
Vajaan vartin käänsin seoksiakin rikkaammalle jo valmiiksi, mut täytyi hieman käännellä lisääkin kun sai vehkeet laulamaan.

Reed ei tietysti mennyt veistelemättä kiinni.
Pytyssä oli reilu 5mm isompi jako mitä reedissä, + pultteja täytyi lyhentää.

No, sitten itse testaukseen.
Tosiaan häviää smoosmoot koneesta pois kokonaan.
Ja kyllä JASKA lensi etenkin lapakumeilla. :grin:
Ei mitään pitoa missään alustassa. :tongue:
Kyllä oli naama korviin asti messingillä, sen kaksi minuuttia minkä kerkesia ajelemaan.

Sitten alkoi hyytymään, ei kytkimestä mitn pitoja.

WTF...
Kaasuakun antoi, niin alumiini vaan pöllysi kytkinkellosta mäjelle.
Son aivan kaput kytkin nyt PRKL...

Reed


Hipo pr00...alukytkin ja 9500rpm jousi.


Pikkasen venähti toisen kengän jousen reikäkin.

Nyt sitten taas etsimään ja ihmettelemään mikä kytkin ja mistä..
son loppu ny.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #493 : 03.06.10 - klo: 19.04 »
Laita kunnon kytkytin, lauttenbahheri tai elcon niin saat vermeistä kaikki irti  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #494 : 03.06.10 - klo: 19.16 »
Tuossa olikin ns kunnon kytkin, mikä oli tarkoitus laittaa kiinni, muttei käynnyt.

Tarvis perata kone ja porata kampuran päähän reikä ja jenka.
Ku kytkyn päässä ei ole kuin kartio ja ulkokierre mikä kaikenlisäksi on ilmeisesti tuumainen.
Ei ainakaan millinen mutu sovi.

Eli nuo limppukytkimet ei sovi, ainakaan vielä.

son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #495 : 03.06.10 - klo: 19.42 »
 :huh:

Ajaisitte vakioilla!



Askartelin tuossa hieman:







/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #496 : 03.06.10 - klo: 19.50 »
Tostahan tulee jo kilo lisää painoa = vieläkin enemmän tehotarvetta. :evil:

Kyl toi nyt alkaa olemaan aika hupi vehje, kasvo hauskuus potenssiin ääretön.. :grin:
Löi joka gummi joutavaa ihan kokoajan, eli niin kauan kun piti sormee koukussa.

Pilkku vielä, ei kaasu linkki ole kunnolla, ei aukea kaasuläppä kokonaan.. :grin:
son loppu ny.

Poissa Wolfman500

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #497 : 03.06.10 - klo: 20.08 »
Hey Jesi oon kuullu joskus että liika paino on vauhdin surma, siks pyrin keventämään mm. pienemmällä tankilla yms... ehkäpä tällänen vanha käppyräkin pärjäis teille kun pikkasen virittää ja te annatte tasoitusta noilla omilla "virityksillänne"   :grin:
Nutech MegaMonster 35cc Jet Pro Reed yms... Ja joku ihme asso

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #498 : 03.06.10 - klo: 20.20 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.44 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #499 : 03.06.10 - klo: 20.38 »
Täysin erilainen on koneen käytös nyt reedin kanssa.
Lähtee kierrokset samantein nousemaan ihan tyhjäkäynniltä asti.
Ei mieti ei mooaa missään kohtaa kierrosaluetta.
Tuntui myös tulevan kierroksia reippasti lisää.
Ei myöskään huomannut kytkimen ottohetkellä minkäänlaista puutumista yms.

Tietysti hieman vaikea sanoa kun tuli tuo jousi päivitettyä 8000rpm -> 9500rpm.

Mut ero oli isompi kuin yöllä/päivällä koneen käytöksessä ja tehossa ja toimivuudessa.

Mii häpi.

Nytkun saisi vaan toimivan kytkimen, nin hupi jatkukoon.
Jos ei tuolla kone kombinaatiolla ala nuutekki paskomaan romua ni ihme on.. :grin:

son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #500 : 03.06.10 - klo: 20.54 »
Btw, tuo mun vastariboksi on muovinen.

Se summitin vesitiivistyksessä käytetty boksi oli silumiinia.

Joo, kyl ois jo aika alkaa päreiden lentämään jostain....
/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #501 : 03.06.10 - klo: 21.09 »
Nii'i, sitähän sää toivot hartaasti.. :evil:

Tarttee vkl:äks veistellä joku kytkin huulille.
Jos vaikka innostus lähteen montulle koklaan noit lapioit kuin sora siirtyy. :roll:
son loppu ny.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #502 : 05.06.10 - klo: 19.37 »
Jees jees + iso huokaus..

Virittelin kytkyn taas läjään.
Pistin alkuperäsen 35cc CN koneen mukana tulleen + 8000rpm jöysi.

Sillä vetelin kakkarinkiä pihalla suu korvissa, baut 5min.
Si alko taas vehkeet reistaileen.

Nooo, sieltä män nyt tälläkertaa flywheel holder, eli otti vähä lämpöö itteensä ja ulommai laku o ny iha holotna.
+ on kytkinpinnat taas melkein sileenä, sellai 3/4 osaa hävis pinnasta..

Mut voi sanoa et oli makia veellä quatrol pitkin pihoja ja nurmikoita.

Et sillai.
son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #503 : 05.06.10 - klo: 19.43 »
Alkaa oleen jo MCDmäisiä ongelmia :)
Ei vaan, ylipitkästä välityksestä tai/ja muuten vaan luistavasta kytkimestä saa lämpöä niin paljon, että lakujen kautta siirtyy siihen levyyn joka sitte antautuu.

Oot nyt toinen, moggi-samuli vei neitsyyden tässä kun kokeili pitkiä välejä :)
/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #504 : 05.06.10 - klo: 19.47 »
Juu, enoo pettyny tuaho/hualissaa.
Pannaa alua tilalle.

Mut toi kytkin homma mietityttää mitä sinne puolelle keksis.
Vai tartteeko panna variaattori..


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7jqQbzW1qRw[/youtube]
son loppu ny.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #505 : 05.06.10 - klo: 20.04 »
Alkaa oleen jo MCDmäisiä ongelmia :)
Ei vaan, ylipitkästä välityksestä tai/ja muuten vaan luistavasta kytkimestä saa lämpöä niin paljon, että lakujen kautta siirtyy siihen levyyn joka sitte antautuu.

Oot nyt toinen, moggi-samuli vei neitsyyden tässä kun kokeili pitkiä välejä :)

Ei ole vielä kertaakaan käynyt samalla lailla MCD:n eikä myöskään FG:n kanssa.
Ei silti moottorikaan ole kuin 26cc Zenoah Samballa, kytkimen jousikin 8-tonninen...

Poissa eikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #506 : 05.06.10 - klo: 20.30 »
Parin viikon sisään pitäisi mulle tulla megamonsteri thunderboltin kopalla ja renkailla. Kannattaaakos tohon jo valmiiksi kattella jotain shimmejä tai uusia diffi öljyjä? Vai annanko vaan olla tehtaan jäljiltä ja kovaa ajoa vaan?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #507 : 05.06.10 - klo: 21.12 »
Ei ole vielä kertaakaan käynyt samalla lailla MCD:n eikä myöskään FG:n kanssa.
Ei silti moottorikaan ole kuin 26cc Zenoah Samballa, kytkimen jousikin 8-tonninen...

MCD osalta tuota aihetta on käsitelty tälläKIN foorumilla ja teidän leirissä jannut ketkä tuon tietävät ja käyttävät ylipitkiä välejä, käyttää kyseistä osaa alumiinisena  :cool:
Ollut aika monen kanssa puhetta aiheesta, viimeksi viikko sitten kisoissa.

Mut toi kytkin homma mietityttää mitä sinne puolelle keksis.
Vai tartteeko panna variaattori..

Oon lähettänyt tehtaalle "idean" jo aiheesta, jokunen viikko sitten.
Mutta ei kerrota siitä kellekkään...


Eikka:
Jos oot hifisti, niin diffeihin vois vaihtaa isommat shimmit.
En tiedä tosiaan onko ongelmaksi asti, mut nyt shimmit pikkurattaille on 5x10x0.3, jos ajattelee asiaa niin, että jos käyttäs isommalla ulkohalkaisijalla olevaa shimmiä, nii se jakais rattailta tulevan paineen paremmin rumpuun.

Mää tosiaan omani juuri perkasin ja totesin etten tee tuolta tiimalta mitään.
Itse ajelen vaseliineilla, keskidiffin sisältöä parhaimmillaan harkitsen, että paanko lukkoon vai miksaanko Jäykäksi.

/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #508 : 05.06.10 - klo: 21.38 »
Ei ole vielä kertaakaan käynyt samalla lailla MCD:n eikä myöskään FG:n kanssa.
Ei silti moottorikaan ole kuin 26cc Zenoah Samballa, kytkimen jousikin 8-tonninen...

Ensix, ei oo kokemusta 26 zenoahist.
Toisex, eikä oo kokemusta MCD;stä, ja tuskin tuleekaan..

Mut oman kokemuksen mukaan, sanosin että, 26 zeno on maamoottori tuon omani rinnalla.
Oli odotettavissa mikä kohta perkaantuu.

Ja tosiaan on pitkät välitykset kiinni.
Sekä voimaa on ku pienessä kylässä.
son loppu ny.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #509 : 05.06.10 - klo: 22.31 »
Juu, olen päättänyt unohtaa nuo isommat viritykset juuri säästääkseni laitteita.
Tottahan on että merkistä riippumatta joku paikka antaa myöden kun tehoa lisätään reilusti.
"Kaikilla" merkeillähän tuo kohta on aikamoinen akilleen kantapää varsinkin kun vaihdetaan vakiotyyliseen
kytkinratkaisuun korkeamman kierrosluvun jousi joka kuumentaa kytkinkelloa reilusti enemmän kuin vakio.
Varmasti itsekin vaihdan joskus alupukkeihin kunhan nuo muoviset aikoinaan antautuu.
Kyllä tuo Zenon 26cc on maamoottori, kestävä ja luotettava ainakin oman kokemukseni mukaan.
Olisikohan nyt 30 vai 40 litraa takana ja nyt otan moottorin ensimmäistä kertaa auki kun tuntuu
puristukset vähän vähenneen ja alapään laakereissa pikku klappi.
Parisen vuotta ko. motilla on jo tullut ajeltua kesällä ja talvella.
P.S. En kuulu mihinkään leiriin koska en pidä leirielämästä :laugh: Sorry OT.
« Viimeksi muokattu: 05.06.10 - klo: 23.35 kirjoittanut Peku »