Kirjoittaja Aihe: Uuden polttomoottoriauton hankinta  (Luettu 4159 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SBC

  • Tulokas
    • Profiili
Uuden polttomoottoriauton hankinta
« : 26.11.09 - klo: 15.51 »
Mikäli ostat uuden polttiksen, niin osta kaksi samanlaista samalla kertaa, jos valuuttasi riittää. Eipä tarvitse varaosia mistään odotella. Toinen vaihtoehto on, että kun ostat polttiksen, niin varmistu, että siihen on hyvin varaosia saatavissa. Tässä nyt vaan on tämmöinen tiivistetty perusvinkki kaikille. Ilman varaosia sinulla ei ennenpitkää ole toimivaa autoa. Itse tein sen virheen, että ostin vain yhden auton. Kyosho Inferno 7.5 Sports 4. Auto maksoi uutena vain 239€ Kärkkäisten sikapäivillä. Olisi pitänyt ostaa samantien kaksi autoa. Varaosia joutuu odottelemaan kohtuuttoman kauan. Auto on todella hyvä hintaansa nähden. Minulla on kaksi konetta:21 & 28 motit. Minulla on nyt 28 motti autossa ja pelittää. Varaosia silti on hyvä olla ulottuvilla. Kyoshon toimitus on mielestäni todella heikko. Kerroin oman mielipiteeni, jotta ihmiset osaisivat ainakin varautua toisin, kun minä. Kertokaa oma mielipiteenne halutessanne.
Lisään tähän vielä: Kysyin autoa ostaessani, että saako tähän malliin hyvin varaosia. Vastaus oli: Kyllä saa. Omakohtaisesti olen nyt todennut, että huono on varaosien saanti. Osia saa odottaa viikkotolkulla. Ne tulee, tai on tulematta. Rahaa on nyt säästössä noin 300€. Pitää vissii ostaa joku toinen auto mihin varmasti saa varaosia. Kertokaa mikä olisi hyvä vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 26.11.09 - klo: 16.24 kirjoittanut SBC »

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #1 : 26.11.09 - klo: 16.30 »
Täytyykö varaosien olla saatavilla suomesta? jos ei niin http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_25_134/n/Cars-Trucks-Parts-Kyosho-MP75 tuolla näyttäisi olevan paaaaaaaaaaaaljon osia.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa SBC

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #2 : 26.11.09 - klo: 17.01 »
Täytyykö varaosien olla saatavilla suomesta? jos ei niin http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_25_134/n/Cars-Trucks-Parts-Kyosho-MP75 tuolla näyttäisi olevan paaaaaaaaaaaaljon osia.
Kyllä Suomesta olisi hyvä saada eikä aina turvauduttaisi ulkomaantilauksiin.

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #3 : 26.11.09 - klo: 17.17 »
Kyoshoon saa kätevästi tilattua tampereelta puhelimella kun soittaa ja tietää vaan osanumeron. http://www.atalarc.fi/index.php?page=e_yhteystiedot&pageid=7

Hpi:hin saa kätevästi hobbylinnasta, vaikka koko auton kasattua :)

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #4 : 26.11.09 - klo: 17.47 »
Hong noriin saa kanssa aika kätevästi osia RC-garagelta
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Vesa-Ratti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #5 : 26.11.09 - klo: 17.56 »
Kyosho ProShop Suutarila Puh. 0207-419210. mielestäni järkevin paikka kysellä K-osia.
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #6 : 26.11.09 - klo: 19.11 »
Eikai niitä autoja nyt kaksin kappalein tarttee ostella? Ostat vaan sen merkkisen auton mihin niitä varaosia saat nopeasti...

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #7 : 26.11.09 - klo: 19.12 »
Mulle on ainakin tietonikkari toimittanut osat hyvin...myös suomessa harvinaisempiin kyosho:hin. Eihän sielläkään hyllyssä ole esim. evolvaan juuri osia kun on suomessa suht harvinainen peli(valitettavasti) mutta kun tilaukset lähtee ja tulee 2 kertaa viikossa niin ei niitä osia kauaa ole tarvinnut odotella.

Autoissa monesti vaan hajoaa ne tietyt samat osat, niin itse en oikein näe järkeä ostaa kahta kun eihän sillä tavalla saa kuin yhden jokaista varaosaa ja paljon ns. ylimääräistä...ja hintaa tulee niille parille tarvittavalle varaosalle.
Mutta tuo nyt oli vain minun näkemys asiasta...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #8 : 26.11.09 - klo: 19.21 »
Mulle on ainakin tietonikkari toimittanut osat hyvin...myös suomessa harvinaisempiin kyosho:hin. Eihän sielläkään hyllyssä ole esim. evolvaan juuri osia kun on suomessa suht harvinainen peli(valitettavasti) mutta kun tilaukset lähtee ja tulee 2 kertaa viikossa niin ei niitä osia kauaa ole tarvinnut odotella.

Autoissa monesti vaan hajoaa ne tietyt samat osat, niin itse en oikein näe järkeä ostaa kahta kun eihän sillä tavalla saa kuin yhden jokaista varaosaa ja paljon ns. ylimääräistä...ja hintaa tulee niille parille tarvittavalle varaosalle.
Mutta tuo nyt oli vain minun näkemys asiasta...

Olisi kiva, jos kaikilta valmistajilta saisi ostettua vain sen tietyn osan halvalla eikä tarvisi ostaa koko settiä aina.. ja yleisesti rikki menevät osat päivitetään ettei niitä vanhoja huonoja edes enään myydä. Onneksi hpi tekee vähän näin.. Muista en tiedä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #9 : 26.11.09 - klo: 19.29 »
niin kyoshokin tekee, osasta tulee B ja C -versio mikäli tarpeen
se sitten riippuu tilanteesta pitääkö ostaa 1 tai useampi osa

Poissa SBC

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #10 : 26.11.09 - klo: 20.18 »
Eikai niitä autoja nyt kaksin kappalein tarttee ostella? Ostat vaan sen merkkisen auton mihin niitä varaosia saat nopeasti...
Et selvästikkään lukenut tarkkaan mitä kirjoitin. Minä kysyin myyjältä, että saako tähän tarvittaessa varaosia hyvin? Vastaus: Kyllä saa.
Lueppas uudestaa aloite ennen kuin kommentoit 'aiheettomasti'. Ainakin Kärkkäiseltä osien saatavuus/tilaus on sitä sun tätä...

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #11 : 27.11.09 - klo: 15.33 »
onneksi tampereen atalassa on osat yleensä aina hyllyssä :grin: eikä se toimitus kestänyt silloin kerran kuin 3 päivää.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #12 : 27.11.09 - klo: 15.45 »
Ainakin Rc-garagesta löytyy hyllystä hong nor autoihin osat. Siis suurinpirtein kaikki. Käy paikanpäällä katsomassa, näät auton livenä ja osat myös. Eikä Lahdesta mahdoton matka... T Ex Lahden Kärkkäisen asiakas.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #13 : 27.11.09 - klo: 19.23 »
Itte havainnu kans hyväksi pitää pari kolme samanlaista autoa hyllyssä lojumassa. Yhtä pitää ajokunnossa ja muut toimii elintenluovuttajina. Samointein pääsee ottamaan varaosat, kun jotain kajahtaa. Mistään ei saa osia niin nopeasti kun oman auton peräkontista.

Olen kyllä hommannu käytettynä noi elintenluovuttajat.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #14 : 27.11.09 - klo: 21.10 »
Eikai niitä autoja nyt kaksin kappalein tarttee ostella? Ostat vaan sen merkkisen auton mihin niitä varaosia saat nopeasti...
Et selvästikkään lukenut tarkkaan mitä kirjoitin. Minä kysyin myyjältä, että saako tähän tarvittaessa varaosia hyvin? Vastaus: Kyllä saa.
Lueppas uudestaa aloite ennen kuin kommentoit 'aiheettomasti'. Ainakin Kärkkäiseltä osien saatavuus/tilaus on sitä sun tätä...

Sinäkin voisit hieman miettiä ennenkuin suustas heittelet moisia vinkkejä kahden auton ostamisesta, joku aloitteleva kaveri saattaa erehdyksissään jopa tarttua moiseen hölmöyteen.. Siinä vaiheessa kun eritellään massalelut ja harrastelaitteet, kannattaa edes hieman perehtyä asiaan eikä sokeasti luottaa siihen mikämikämarketin kauppiaaseen joka sulle suu vaahdossa myy lähes mitä tahansa.. Sitten kun omaa hölmöyttä väärä/huono hankinta on jo tehty, tullaan voorumille päästämään moisia aivopieruja. Tässä vaiheessa se aloitteleva harrastaja tekee oikein ja hakee tietoa ja vinkkejä foorumilta, lukee topikin ja ostaa pari kyoshoa...

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #15 : 27.11.09 - klo: 22.23 »
ja parantuuko se osatilanne toisella samanlaisella K:n rtr-autolla...samat heikot osat siitä laukeavat kuitenkin.

Poissa Vesa-Ratti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #16 : 27.11.09 - klo: 22.29 »
Aivan, ite hajotan autoni yleensä la/su:isin, tilaan osat ma/ti, auto kunnossa taas viikonloppuna. Seko kirjotus sorry.
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uuden polttomoottoriauton hankinta
« Vastaus #17 : 29.11.09 - klo: 12.48 »
Onko kellään vielä tietoa HPI trophy 4.6:sta? Kaverille tuolasta vähän ajattelin, mutta ei siitä löydy vielä netistä edes paljon videoita. Joitain ketuilleen säädettyjä vain.. Näyttää aika kestävältä ja simppeliltä rakenteelta. Ehkä haikoimmat törmäyksille nuo pitkät tukivarret? Alumiiniseksi varmaan ensi tilassa.. ainakin nuo etummaiset?

Esimerkiksi nuo Ruotsalaiset kun tuo videoissaan kaikki auton hyvät puolet esille  :grin: .
http://www.youtube.com/watch?v=W6qG1B5iyro
« Viimeksi muokattu: 29.11.09 - klo: 12.51 kirjoittanut Makeclick »