Päävalikko

Winter Jumps #2 Hyvinkää - Tulokset ja jälkipelit

Aloittaja Janne A, 06.12.09 - klo: 07.33

LasHi

RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

CluBBaH

Mä taas melkeen tiedän et hoke ja jose nauraa molemmat , ja muut kattoo et torstit vääntää tosissaan :D
XRAY 808 2009 Spec |

copter

CluBBaH, Hoke ja Jose sentäs tuli paikalle. Itse jäit pois ilmoittamatta mitään. :mrgreen:

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 08.12.09 - klo: 14.31
Mä taas melkeen tiedän et hoke ja jose nauraa molemmat , ja muut kattoo et torstit vääntää tosissaan :D

Siis mä oon ihan varma että näppiksien takana on vain naurettu...   ajattelin vain lisätä hiiliä ettei nauru lakkaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Janne A

Hoitaakos Korvenmaa seuraavankin kisan ajanoton? Saitko Masalta numerolistan, että päästään ajaan kiinteillä numeroilla sitten?

CluBBaH

XRAY 808 2009 Spec |

karvanaama

Taidan minä olla osasyynä cluppah:n poissaoloon Hyvinkäältä, kun myöhästyin ensimmäisestä startista, eli kotoalähdöstä reilut kaksi tuntia.. Harmittaa niin prkl:esti ettei pääse mukaan rutisemaan pieleen menneestä ajosta. Mutta korjataan tilanne ensi sunnuntain Espoon kisan jälkeen.. :evil:

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: tturku - 08.12.09 - klo: 14.26
Ei oo häpee olla hidas vai miten se meni ja missä se oli...

Miten musta tuntuu että josefiina nauraa näppiksen takana taas hoke sun pärisemiselle...
Ei pidä ottaa aina niin tosissaan, mitä kaikki (minä myös) kirjoittaa

T:  suomen p*rse

Nyt oot muuten ymmärtäny asiat aivan toisin päin.

Tällähetkellä nauraa jokainen joka mut tuntee...
Kuten oon niin moneen kertaan sanonut niin en minä todellakaan ota näitä vääntöjä tai mitään tämmösiä tosissani.
Aina sen kuvan kyllä näyttää jokainen ottavan, mutta kun totuus on toisinpäin.
Minä todellakin oon nauranu kippurassa tällekin väännölle... kuten oon naureskellu kaikille muillekin.
Ja mikä surkuhupaisinta.
Minähän se olin ensimmäisten joukossa WJ rengassäännöstä "kitisemässä/vääntämässä"
Nauroin kisapaikallakin että joo... oon mä säännöistä ollu taas näppisrallia vetämässä, mutta en edes sen vertaa voinu hommaa sisäistää että olisin nyt hyvinkäällä tajunnu miten säännöt oikeesti on... Eli vaan yhtä takarengas satsia saa tuupissa käyttää.

Noh... siinä hyvä esimerkki siitä miten mä en todellakaan täällä foorumilla asioita ota tosissaan...

Kakkarainen se korkeintaan on mököttäen kirjoitellut ja minä nauran näppikseen.

Tosin... väittäisimpä että molemmat tässä on taas yhtä paljon näppiksiin nauranu jne.
Kas... puhtaasti kavereitahan kun ollaan niin eihän me ny tosissamme oteta, vaan kaikki on lähinnä huumoripohjasta nokittelua.

Jonka senkin voi ylempää todeta... Kunhan vaan itse lukee senverran huumorilasit silmillä että huomaa meikäläisenkin vaan puhtaasti läpällä mussuttavan.

JQ

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 08.12.09 - klo: 14.04
Ei kato kelpaa vaikka myöntää oman virheensä/torsteilunsa.

hoke nauraa itku kurkussa.

Ei kelpaa ei, sun olis pitäny sanoa vaan rohkeasti että olet hidas.

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*HOKE*

Tjaaa...

Vaikka sanoinkin että konttasin ja matelin jne....

No okei... olin kokoajan sitä hitaampi mitä pidemmälle päivä eteni.

Ainoa positiivinen asia että en ollu sentään yhtä hidas ku takatuupin paalulta startannut joka jäi taakse.


Ehhehehehhehheheeeee

JQ

toi ei riitä vielä koska siinä haiskahti vielä pahasti tekosyyltä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

mmrc

JQ miksi sä ajoit loppuun kuluneilla renkailla, vaikka tiesit hitaiksi. TÄ
Multi surfase on hanurista

*HOKE*

Koska sen ajotyyliin toimi paremmin kuluneet kuin uudet.

Mut itseasiassa aika moni joiden kanssa paikanpäällä höpisin, yllätty siitä miten paljon rata kulutti rengasta.

Oliskohan se jooseppikin ajatellut että renkaat kestää sopivina kisat läpi.
Ainakin jossain vaiheessa oli höpinää että auto ei vaan toimi... liekö renkaat sit kulu liikaa... Näin kuulu jopa vääntö JQ:n suusta, vaikka eihän se nyt sitä tietenkään myönnä.

JQ

ei ollu rahaa uusiin ja ajattelin et ne viel kestää  :grin: Noh, kesti ne pari hiittiä.

Olisinhan mä voinu ottaa ne nelkku renkaat jotka oli paremmat mutta ajattelin ettei saa näyttää huonoa esimerkkiä hokelle ja muille aloittelijoille  :police:
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*HOKE*

#44
Eli olisit huijannu...

Et saa vaihtaa renkaita luokasta toiseen.
Tämänkin tarkistin katsastuksesta.

Eli ne renkaat mitkä olet leimannut, on ne mitkä autossa pitää koko kisojen ajan sitten olla.

Olishan tota voinu itekin kokeilla huonoa esimerkkiä, laittamalla ne uudet, tai edes puolikuluneet jotka laukusta löyty.

Enpä vaan viittiny sääntöjenvastasesti toimia... siitä kun olis sietäny tulla hylky ja vaikka loppukauden WJ kisoista pois sulkeminen.

Ja jos mä oon alottelija niin mikäs on se miäs joka ei osaa paalulta ajaa edes 5 parhaan sakkiin???
EVO


Ps: Jos sun mielestä loppuun kuluneet renkaat ei vaikuta mun tai sun ajosuoritukseen mitenkään niin aja niillä slikseillä niin kauan että ne kuluu puhki ja todista että se on vaan ajotaidosta kiinni.
Turhaan sä polttikseenkaan uusia renkaita alle ruuvaat jos ei vanhoista vielä insertti paista... Eihän se voi nopeuteen vaikuttaa.

JQ

Olis pitäny dremelöidä vanteista se heksintappikolo pyöreeks niin olis saanu vaihtaa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*HOKE*


ToniP

LainaaOlis pitäny dremelöidä vanteista se heksintappikolo pyöreeks niin olis saanu vaihtaa

Olisit saanu vaihtaa sen renkaan mistä dremelöit. Et molempia. Jos olisit molemmat tehny, kukaan ei uskois että ne meni yhtäaikaa.  :police:

kojootti

Onko oikeasti näin, että ei saa vaihtaa kuin vaurioituneen renkaan?

Kisan alussahan tuolla ei suurta merkitystä ole, mutta jos ajatellaan tilanne, missä renkaat on jo kuluneemmat. Esim. tuupin ajaminen saattaa olla mielenkiintoista jos toisella puolella on paljon paremmin pitävä gummi.

Nimim. Pikaliimaa diffiin?

-Henkka
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

*HOKE*

Juuri näinhän se on.
Eli tuupissa sulla on vain yksi takarengas setti käytettävissä ekasta alkuerästä lähtien.

Sama sääntö pätee nelkkua.

Nelkun ja takatuupin välillä ei myöskään saa vaihtaa renkaita päittäin.

Tuo onkin mielenkiintonen tulkinta sitten hajoamis tilanteessa, eli saatko vaihtaa koko parin, vai saatko vaihtaa ainoastaan hajonneen yksilön, jolloin kuvaamasi tilanne olis tosiaan ongelma.

Ehkäpä tällasessa tilanteessa katsastus käyttää harkintaansa...
Tosin... hajoamisesta voi tulla äkkiä hyöty... alkaako muillakin näkyä "hajonneita" vanteita...
Ja taas kylläpä nyppii jos vaihdat vain toisen renkaan...
Toinen on puolikulunut ja toinen uusi...
Ja taas kisan jälkeen sulla on yks ylimääränen uus yksilö... ja tunnetustihan näitäkään gummeja ei voi kappaleittain ostaa.

Janne A

Uuden renkaan voi sutia kuluneeksi jotain pintaa vasten. Eihän se välttämättä täydelliseen balanssiin mee, mutta parempi lienee sekin.

*HOKE*

Ostat uuden parin renkaita joista toisen kulutat heti puoliväliin...
Ja jälleen jää se toinen kumi käyttämättömäksi... tai no joo... seuraavaa hajoamista odottelemaan.

Tosin kun käytetään kunnon vanteita niin ei näitä hajoamisiakaan oikein pääse käymään.
Itse olen kierrättänyt vanteita 3 kumikertaa.
Uuniin 140 astetta... 10 min ja kumi on irti...
Hyvät vanteet pystyy paistelemaan huoletta sen kolme kertaa eikä vanne kärsi pätkääkään.
Vasta kun vanteeseen on tullut tarpeeksi hittiä ja on jo kuluneen näköinen, siirrän vanteen treenikäyttöön, tai roskiin.

Itsellä siis tuskin tulee koskaan hajoamista vanteen osalta tapahtumaankaan... ja jos näin sattuukin käymään niin toinen hajoaminen on jo lottovoiton paikka.
Eli yksi kumi jää väkisinkin ylimääräseks.

Mielummin itse pidän mukana puolikulunutta settiä ja jos mukamas hajoaminen sattuu käymään niin menen vääntämään kättä että saan vaihtaa tuon jo valmiiksi kulutetun setin.

Haze

#52
Nylander repi Nokialla renkaan irti hajonneesta vanteesta ja liimasi uudelle vanteelle...städäm! Ei ongelmaa, noihin tarvii laittaa vaan muutama tippa liimaa, niin saa ilman väkivaltaa pois vanteelta...

Ja ylipäänsä rengas ei ole uutena parhaimmillaan, ei ainakaan vielä ajetuilla WJ alustoilla, joten vanteiden joukko hajoimista on varmaan aika turha odotella.  :lol: Sopivasti kulutettu rengas kestää kyllä koko päivän samanlaisena (uusi muuttuu muutamassa akussa, kun alku terävyys/repivyys lähtee), joten hyötyäkään ei kikkailulla saa. Ja sehän on sit kuskin omia peliliikkeitä kuinka kuluneella/uudella pyörällä lähtee kisoihin, et ottaako alkuerissä parhaan suorituskyvin irti vai petaako finaaleihin parhaan toimivuuden...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Haze

#53
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 09.12.09 - klo: 11.48
Uuniin 140 astetta... 10 min ja kumi on irti...

Tuota, onkos kumi vielä tuon jälkeen käyttökelpoinen/ehjä ja mitäs insertille tapahtuu? Ja mikä tärkeintä teetkös tuon emännän kettiön uunissa vai jossain autotallin "pas_a" uunissa?

Sillä vaan kyselen, kun itellä on hyviä pyöriä läjä väärillä vanteilla...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

hmort

Lainaus käyttäjältä: Haze - 09.12.09 - klo: 12.04
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 09.12.09 - klo: 11.48
Uuniin 140 astetta... 10 min ja kumi on irti...

Tuota, onkos kumi vielä tuon jälkeen käyttökelpoinen/ehjä ja mitäs insertille tapahtuu? Ja mikä tärkeintä teetkös tuon emännän kettiön uunissa vai jossain autotallin "pas_a" uunissa?

Sillä vaan kyselen, kun itellä on hyviä pyöriä läjä väärillä vanteilla...

Kiertoilmauuni on paras puhaltelee liiman käryt ulos.... Ja liesituuletin vie ne maailmaa... Saattaa siinä mennä vähän kauemmin kun 10 min mutta kyllä ne irti lähtee oikeen mukavasti... En ole kyllä tutkinut renkaita mitä olen ottanut irti mutta ihan normaaleilta ne vaikutti...
-Henry Mort

kojootti

Juu, tosiaan kyseessä oli hypoteettinen kysymys, kuvitellusta tilanteesta.
Itse olen tän kauden kisoihin jokaiseen leimannut aina uudet renkaat, ja vikan finaalin jälkeen on juuri ja juuri erottanut kummalla puolen auto rengas on pyörinyt.
Ja kyllähän melkein väkisin jollakulla on lainata/myydä sisäänajettuja renkaita, joten ei tule varmaan aiheuttamaan mitään spektaakkelin omaista vääntöä tämä...toivottavasti :evil:

Mitä tohon renkaan ja vanteen erottamiseen tulee, niin itse olen keittänyt renkaat irti vanteilta. Hoken mainitsema vanteen iskunkestävyyttä vahvistava lämpökäsittely hoituu siinä samalla myös. Vanteen muovista tulee kimmoisampi. En ole kyseisen menetelmän jälkeen kumeja tutkinut, mutta insertit ainakin pelaa ihan OK. En usko tuon kumin tuosta kärsivän, kunhan ei repeä.

-Henkka
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

Koheltaja

Ei se rengas/foami mene miksikään noissa läpötiloissa, poislukien 3Racingin renkaat jotka sulaa... Uunittamalla on kierrätetty vanteita/renkaita tämän tästä jo silloin aikoinaan kun tuli ajettua ennen vuosien ajotaukoa. Siinä vaiheessa kun alkaa pikaliima haisemaan, on liimaus kypsä ja rengas lähtee todella helposti vanteelta, jos joutuu vähänkään käyttää väkivaltaa niin uuni 10 astetta kuumemmaksi ja pidetään donisti niin kauan että alkaa pikis haista.
Kylätason RC-kuski.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Haze - 09.12.09 - klo: 12.04
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 09.12.09 - klo: 11.48
Uuniin 140 astetta... 10 min ja kumi on irti...

Tuota, onkos kumi vielä tuon jälkeen käyttökelpoinen/ehjä ja mitäs insertille tapahtuu? Ja mikä tärkeintä teetkös tuon emännän kettiön uunissa vai jossain autotallin "pas_a" uunissa?

Sillä vaan kyselen, kun itellä on hyviä pyöriä läjä väärillä vanteilla...

Sekä kumi että insertti on täysin käyttökelpoinen irroittamisen jälkeen.
Testattu myöskin shumilla.
Esim vanhat nelkun eturenkaat on tullut paistettua irti ja siirrettyä takatuupin eturenkaiksi.
Ja loppuunkuluneista renkaista on saanut täysin ehjät insertitkin vielä seuraavaan uuteen settiin.
Käy huomattavasti halvemmaksi kun ei tartte muuta ku uudet kumit hommata.
Insertit kestää pari kolme käyttökertaa... vanteet niin kauan kun vaan pysyy siinä kunnossa että kehtaa käyttää.

Ja ihan kotiuunissa on tullut paisteltua.
Pesee vaan tietenkin renkaat ennen paistamista ettei kaikki kakat sinne leviä.
Ritilälle vaan ja odottelee tovin... Kumi lähtee niin naurettavan helposti irti etten pysty hommaa edes kuvaamaan.
Hanskat vaan käteen ettei polta käsiään.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: kojootti - 09.12.09 - klo: 12.26Mitä tohon renkaan ja vanteen erottamiseen tulee, niin itse olen keittänyt renkaat irti vanteilta. Hoken mainitsema vanteen iskunkestävyyttä vahvistava lämpökäsittely hoituu siinä samalla myös. Vanteen muovista tulee kimmoisampi. En ole kyseisen menetelmän jälkeen kumeja tutkinut, mutta insertit ainakin pelaa ihan OK. En usko tuon kumin tuosta kärsivän, kunhan ei repeä.

-Henkka

Käytä mielummin uunia.
Nopeampi ja varmempi tapa.
Kaikki liimat ei irtoa vielä keittolämmössä.
Ja vielä kun keittää renkaat irti niin kumin sisään menee tulikuumaa vettä...
Sen kun otat käsiin ja puristat niin saat melkein kiehuvan kuumaa vettä käteesi.
Ja vesi myös monesti pilaa insertin enemmän tai vähemmän.
Uuni ei tee mitään hallaa, on nopeampi, turvallisempi ja varmempi.
140 astetta on näyttänyt riittävän tähänmennessä kaikkiin liimoihin mitä olen käyttänyt.
10 minuutin odottelun jälkeen on kumi irronnut ihan vaan pois ottamalla.
Ei tarvitse edes repiä, vaan liima on ollut täysin irronnut.

Mikko L

Old fart