Kirjoittaja Aihe: Talvi on tulossa...  (Luettu 1416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eagle

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.mmsite.cjb.com
Talvi on tulossa...
« : 16.09.03 - klo: 21.43 »
...,talvi on tosiaan tulossa, luulisin että väki ei niinkään käy ulkona ajamassa kuin kesällä, vai?.

Itse ehkä meinaan mennä pari kertaa, mutta infernoni ei kauheasti välitä lumesta, tai itse en hälua liikaa vettä sähköihin.
Hienoa tosiaan on suditella talvellakin, lumessa, jolloin auto liukuu ja sutii realistisen näköisesti jään päällä, ja loppulento ohjautuu hienosti lumihankeen, jolloin mieeleeni tulee heti," piru, tääs tuli lunta sisään", mutta lämmin auto hankeen upotessaan muodostaa hienot höyryt ja pääsee jäähtymään nopeasti.
Mitäs te tuumitte?, harveneeko teijän autolla ajo, vai onko teillä joku paikka, halli sisällä jossa te ajatte kuivalla radalla, vai meetteko sisulla vaan suoraan lumeemeen ajamaan?

Poissa una

  • Jäsen
    • Profiili
Talvi on tulossa...
« Vastaus #1 : 16.09.03 - klo: 22.48 »
Mä oon ainakin suunnitellut näin (on siis mun eka talvi tän harrastuksen parissa)

- Mulla on polttomoottorinen auto..
- Ajattelin tehdä itse "Jää rata renkaat" lävistämällä renkaat kunnon ruuveilla/nauloilla.
- Pohjaan teen epoxi/muovi suojat että lumi ei pääse suoraan sisään
- Servot peitän varmuuden vuoksi mini-grip tapasilla pusseilla ja patterit myös
- Luontaisen kylmyyden takia, kone ei tarvitse ylimääräisiä ilmanottoaukkoja talvella, joten ilmastointi teippiä kotelon ikkunoihin ja jne...
- Takarenkaiden päälle olen suunnitellut kurakaaria, jotta se ei heittäisi kaikkea lunta auton päälle
- Mulla on kaksi pientä (todella kirkasta ) taskulampusta otettua lamppua, laitan ne kiinni (koska talvella on pimeä ajaa :D )
- Teen Kierrosrajoittimen autoon siten.. että käännän servon sellaiseen asentoon että en voi antaa kuin max puolikaasun.. että en hajoita konetta huudatuksella (liukkaalla se tuppaa muuten vähän lipsumaan)

Ja Pisteenä iin päälle .. ajelen sillä joko puhtaalla jäällä ,kovaksi auratulla/ajetulla lumella

en nyt oo varma muistinko sanoa kaiken.. mutta tossa on ainakin jotain .. mitä olen ajatellut toteuttaa

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talvi on tulossa...
« Vastaus #2 : 17.09.03 - klo: 15.20 »
Kyllä minä ainakin aijon ajaa ihan saman verran kun kesälläkin. Kun on monsteri niin ei se lumi paljoa haittaa.. Ajattelin asentaa siihen lamput niin pimeällä olisi hieno katsella kun auto lähtee sutien valot palaen liikkeelle  :D

Poissa Eagle

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.mmsite.cjb.com
Talvi on tulossa...
« Vastaus #3 : 17.09.03 - klo: 16.06 »
Tosiaan..., monsterilla lumi ei niinkään haittaa.
Useammiten olen hähnykkin monstereita lumimaisemissa.
Valot kylläkin kaunnistavat lopputulosta ja näyttävat ehkä tietakin.