Kirjoittaja Aihe: Ansmann Racing Smacker - parantelu  (Luettu 11560 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Ansmann Racing Smacker - parantelu
« : 30.12.09 - klo: 22.03 »
Eli otsikon mukaista pelia olisi aikomuksena parannella. Ei tämä paras mahdollinen ole, mutta kun se jo löytyy omasta takaa, eikä nyt oikeen olisi varaakaan parempaa aihioita ostaa, eli saa kelvata. Säätömahdollisuuksia (rengaskulmat jms.) ei juuri vakiona ole jne, puute joka on hyväksytty toki jo ostovaiheessa. Noh joo, siis pihasudittelulaite tää on, mutta eipä tällä kisoihin tulossa ollakkaan. Ei riitä aika, eikä rahat moiseen. Noh siis kuitenki jotain parantelua ois aikeissa tehdä..

Lähinnä iskaripuolta vaihtoon ja sitten joku harjaton setti ja gigaset radiot, nyt käytössä vanha Asson alkuperäisohjain (toisen autoni mukana tullu) ja Hitec-vastari. Tää Ansmannihan siis ostettiin NON-RTR-settinä, siis ei ohjaimia, noparia jms. Paikallaanhan tässä on ollu LRP Big Block-special-harjakone ja graupnerin halpis-nopari. Varmaan Speed Passionin Drift Master combo, mutta ei siitä sen enempää vielä tässä vaiheessa. Spurri ja pioni myös vaihtoon, 48p rattaat alkuperäisten (mod0,6?) rattaiden tilalle, samalla vaihtuu alkuperäinen spurripidike johonki toiseen, varmaan Kyoshon PTA2:sen pidikkeeseen, vaikka sitten hieman modifioituun sellaiseen. Saa vapaammin testailla eri välityksiä yleikoon rattailla. Alkuperäiset renkaat vaihtoon. Diffeihin (edessä ja takana, e´keskidiffiähän tässä ei olekkaan) kunnon diffiöljyt aiemmin olleiden vassujen sijaan... ja jotain pientä varmaan, noh toisaalta olihan tuossa jo tärkeimmät varmaan...

Mutta, mutta tuosta jousituspuolesta pitikin kysymäni: Siis mistä autosta saisi sopivat, kunnolliset purettavissa olevat öljyiskarit tähän? Tai oikeammin pitäisi varmaan kysymän, että mistä autoista... Etuiskarin pituus ylä- ja alakiinnityskohtien keskipisteiden väliltä mitattuna 79mm ja takaiskarin pituus 85mm.

Edit: Vaihtoehtona iskareiden pituuksien selvittämiseksi eri autojen osalta ei tässä tapauksessa ole lähteä liikkeisiin kierteleen, kuun lähimmätkin on Oulussa, reilun 220km:n ajomatkan päässä (siis yhteen suuntaan). Ja Oulussakin taitaa aika rajalliset olla liikkeillä valikoimat...
« Viimeksi muokattu: 30.12.09 - klo: 22.29 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #1 : 30.12.09 - klo: 23.21 »
http://www.ansmann.de/cms/en/racingroot/accessories/damper-springs.html

Tuolla kaksi alinta settiä on Smackerin iskarit...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #2 : 30.12.09 - klo: 23.33 »
 :roll: Hyvä muuten, mutta kun siis hakusessa on jotain muuta, kuin alkuperäiset. Sellaiset löytyy jo omasta takaa. Ja jos vaan, niin suosin mieluummin kotimaan liikkeitä, en tosin JR-hobbyä, tietyistä syistä...

Edit: Jaa, noi oliki alu-versiot ja alkuperäistä oletettavasti paremmat... Noh eniveis, ehdotuksia sopivista, muiden aautojen iskareista otetaan vastaan silti...
« Viimeksi muokattu: 30.12.09 - klo: 23.37 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #3 : 31.12.09 - klo: 02.44 »
Pahoittelen mutta pakko kirjoittaa hieman negatiivisesti. Miksi edes myydä koko autoa ? Auto on aivan susi, eikä siitä sa tekemälläkään hyvää. Parilla kerholaisella on autoja ollut ja mitä sanoisin, voi voi =(. Ymmärän että auto olisi edullinen mutta ei sitä voi suositella edes pihasuttaukseen, miksi kukaan edes myy tätä ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #4 : 31.12.09 - klo: 07.37 »
Katteen takia, veikkaisin..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #5 : 31.12.09 - klo: 10.43 »
Pahoittelen mutta pakko kirjoittaa hieman negatiivisesti. Miksi edes myydä koko autoa ? Auto on aivan susi, eikä siitä sa tekemälläkään hyvää. Parilla kerholaisella on autoja ollut ja mitä sanoisin, voi voi =(. Ymmärän että auto olisi edullinen mutta ei sitä voi suositella edes pihasuttaukseen, miksi kukaan edes myy tätä ?

Joo, EN ole ostanut tätä siksi, että se olisi hyvä. ENKÄ parantele tätä siksi, että tästä saisi hyvää. Parantelen tätä siksi, koska tämä nyt sattuu omasta takaa jo löytymän, eikä nyt olisi oikeen varaa hommata parempaakaan.

Jos luki huolella tuon aloitusviestini, niin huomasi kyllä, että olen tämän auton huonot puolet, kuten esim. säätömahdollisuuksien puutteen tiedostanut jo ostovaiheessa. Missään en väittänyt tätä hyväksi. Siis jatkossa voitte jättää noi "käämeenmyrkyn" kommenttien kaltaiset kommentit antamatta.
 
Edit: Jos joskus oikeasti innostun kisaamisesta, niin katson sitten parempaa autoa. Pihasudittelussa itsellä menee tämäkin. Ja kun vilkaisee allekirjoitustani, huomaa, että minulla on pihasuditteluun selvästi parempikin kampe. Ei tosin tällä hetkellä ajokuntoinen, mutta on kuitenki...
« Viimeksi muokattu: 31.12.09 - klo: 10.50 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #6 : 31.12.09 - klo: 13.11 »
Siis en mä tätä kohdistanut sinuun milläänlailla. Mietin vain yleisesti. Tottakai jokainen saa parantaa mitä autoaan tahansa, oli minullakin joskus kyseisen auton osto lähellä, ihan vaan huviajeluun. Minua vain kismittää se että esim nuoret kerholaiset menee vanhempien kanssa ostamaan halpis rtr-paketin, niin kuin nyt pari masteria ostettiin. Pojilla on mennyt rahaa autoon niin paljon, että sillä rahalla saisi jo kilpailuun tarkoitetun rassin. Käy vain sääliksi poikien lompakko, kun ala / yläaste ikäisillä ei sitä rahaakaan oikein mistään tule. Tottakai jos rahaa on niin saa laittaa autoa niin kun haluaa. Enkä todellakaan tarkoittanut tätä henkohtaisesti.

- jukka -
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #7 : 31.12.09 - klo: 15.05 »
Niin siis tämä ei ole mikään: Tekaisen nopeasti ja isolla rahalla-projekti. Pikemminki laittelen kevään mittaan osa kerrallaan-projekti. Kun sijoittaa pienempiä summia kerralla, ei sitä lopullista hintaa enää niin ajattele. Se on eri asia, jos rytkäyttäisi kerrasta isomman summan.

Joo, tiedetään: Säästä, saat paremman aihionki... Noh joo, muuten ehkä, mutta en ole sellaista tyyppiä joka osaisi pistää rahaa pidemmäksi aikaa säästöön. Sitä tahtoo aina löytyä joku rahareikä, johon ne säästetyt hujahtaa ennen kuin on rahat koossa siihen parempaan aihioon. Mielluummin pistää aina vähän rahaa tämän osiin silloin kun on mistä pistää. Ja toisekseen esim. Team Academyn 4wd-crossin hinnalla saa kummasti jo osaa tähänki. Ja esim. radiothan ei tulisi yksin tätä varten. Tuo assokin tuosta vielä joku päivä pistetään ajokuntoon ja... Kun ei oo ees mahdottomia säilytystiloja, siis säilytellä useampia autoja. Minun tuurilla tätä kukaan ostakkaan, jos myydä yrittäisi...
« Viimeksi muokattu: 31.12.09 - klo: 15.12 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #8 : 31.12.09 - klo: 15.13 »
Samalla tyylillä minäkin tejin Ansman Magnumista XT-Proon... Ny mulla luultavasti enemmän siihen varaosia laatikossa ku kotimaisella virallisella Ansmann agentilla... :P Ja tulossa enklantiasta uusimmat blingbling viriosat mitä siihen saa...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #9 : 01.01.10 - klo: 13.33 »
Eikö muka kukaan osaa antaa vinkkiä muista sopivista iskareista kuin noi Ansmannin omat alumiinit? Etuiskareiden pituus siis 75-80mm ja takaiskarti 85mm...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #10 : 01.01.10 - klo: 13.59 »
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #11 : 01.01.10 - klo: 15.06 »
Taakse sopivaa oli... Noh joo, ehkä tuon palikan (mikäs se nyt olikaan nimeltään, kun ei enää muista?), mihin etuiskarit tulee yläpäästä kiinni voisi tehdä uusiksikkin... Tuo Conradin sivu oliki hyvä, oli mitatki mainittu iskareille ja jousille...

Kiitos tästä.

Sopivaa etuiskaria vielä kuiten hakusessa, tuolla Conradin sivuilla oli joko liian lyhyttä (67mm) tai hieman liian pitkää (85mm-100mm)... Tietenki jos kellään ei oo tietoa mistä saisi siltään sopivan mittaiset, niin pitänee hommata hieman ylipitkät ja tehdä etuiskarien yläpään kiinnityspalikka uusiksi..
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #12 : 01.01.10 - klo: 16.01 »
Tai katella lyhempi kuulalinkki alapäähän, tai sitte pitempi... hetko... Mulla on yks pari Ansmannin X-Proon etuiskareta ylimääräisenä, käyn mittaamassa minkä mittaset ne on. Voivat olla lian pitkät. Ovat erittäin hyvälaatuiset ja kierrettävällä esijännityksen säädöllä..
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #13 : 01.01.10 - klo: 16.15 »
Joo eli Ansmannin X-Pro:ssa on etuiskarit 75mm silmästä silmään. Tuossapa vielä kuva nuista. Mulla on tosiaan juurikin tämä pari ylimääräisenä kön tuo XT-Proo tarttee pitemmät iskarit...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #14 : 01.01.10 - klo: 16.45 »
Noi näyttäis kyllä sopivilta tuon mittakuvan perusteella.

Edit: Jollakulla tietoa Master Smackerin iskareista? Pituus? Huollettavuus? Jne... Saisi edullisesti yhden osiksi puretun Masterin varaosiksi...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #15 : 01.01.10 - klo: 20.17 »
Etuiskarihuolet on sitten taakse jäänyttä elämää. Mascotin kanssa tehtiin kaupat noista ed. mainituista X-Pron vaimentajista.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #16 : 04.01.10 - klo: 21.55 »
Ajoakuiksi hommasit parit 5000mAh-LiPot (2S/ 20C).

Vielä pitää tuota konepuolta miettiä, todennäköisin vaihtoehto vielä ainakin on aiemminkin mainitsemani Speed Passionin Drift Master-kombo. Mutta jos jollakin ois ehdottaa vieläkin edullisempaa settiä tai max. suurinpiirtein samanhintaistakaan, niin ehdotuksia kuunneellaan. Ei kuitenkaan mitään ihan mopoimpia settejä. Kuitenkaan hankintalistalla tämä ei ihan vielä ole, katsoa vaikka kuun loppupuolella tarkemmin tätä puolta...


Edit: Jaahas joo, tuli YV:llä OV:lta sitten hieman infoa tuosta Speed Spassionin setistä ja vaikuttaisi nyt siltä, että moottori-nopari kombo lähteekin Saksanmaalta tilaukseen. Oli aika houkutteleva ehdotuskin jo... Saapahan ainakin aidon 540-kokoluokan koneen, eikä vaan ylisuuriin kuoriin kätkettyä 380:stä..

Lainaus käyttäjältä: OV
Terve taas,

Tuota onkos tuo auto 4wd?

Jos on niin tuo drifter combo ei välttämättä ole kaikista kestävin vaihtoehto kun tuon motin sisällä on 380 kone. 2wd:lle riittää hyvin kun itsellä oli sama kone mutta erivalmistajalta slashissa, eikä potku loppunut kesken.

http://cgi.ebay.com/eZRun-Brushless-Motor-5-5T-60A-ESC-P-card-COMBO-RC-Auto_W0QQitemZ140370822140QQcmdZViewItemQQptZRC_Modellbau?hash=item20aec0c3fc

Tai vaikka http://cgi.ebay.com/EZRUN-COMBO-B5-8-5T-4000kv-Motor-60A-ESC-RC-1-10-auto_W0QQitemZ130355543047QQcmdZViewItemQQptZRC_Modellbau?hash=item1e59cbbc07
« Viimeksi muokattu: 04.01.10 - klo: 22.46 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #17 : 04.01.10 - klo: 23.01 »
Toimii, ainaki hetken... Smackerissa ei oo slipperiä, voipi alkaa hampirattaita paukkumaan ku laittaa harjatonta settiä ja LiPot...

Tuo mun XT-Pro on ainaki mun ajotaidoilla 5,5T motilla pirun vaikee ajettava radalla. 8,5T:llä onnistuu kohtalaisesti. Site taas parkkis suditteluissa 8,5T on auttamatta liian laiska  :evil: Ny talveksi laittelin taas 5,5T:n paikalleen nii pääsee lapakumeilla lunta heitteleen....

Ja BTW. mulla kestää rata-ajossa 5000mAh akku tuolla 8,5T motilla n.40 minuuttia ;)
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #18 : 05.01.10 - klo: 00.51 »
Niin meinaat, että on spurri kovilla, kun ei pääse luistamaan? Noh jooh, mahdollisesti... Vaikka aika kovilla taitaa olla muutenki hiekka-alustalla, kun väliin menee herkästi pikkukiviä... Noh niiden varalle pitää koittaa jonkunlaista suojaa tehdä...

LiPoilla haen lähinnä keveyttä, ajoajan lisäksi tietenki.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 00.56 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #19 : 05.01.10 - klo: 00.57 »
Niin meinaat, että on spurri kovilla, kun ei pääse luistamaan? Noh jooh, mahdollisesti...

Eiköhän silläkin pysty elämään jos muistaa sen. Ja sormesta löytyy useampi asento.

0,8mod tai 32p tilalle niin ei ainakaan spurri antaudu jos vaan saa... Tosin seuraava osa sitten :D. Ite vaihdoin slashiin 32p:t ja sliperi kireenä kelpaa ajella. 48p:t tykkäs korkata sitten vaikka oli löysälläkin.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #20 : 05.01.10 - klo: 01.25 »
"Sormesta" toki "löytyy" paljon muitakin asentoja, kuin pelkät seis ja täysi kaasu... :wink: Pitääpäs muistaa myös tuo 32p jako... :lol:

Spurrin kiinneekkeen tuohon kuitenki joutuu uusiin, alkuperäisestä enää muista, mihin sen on pistäny. Ja modaan sitäkin olisi joutunu jos yleismallin ratasta olisi meinannu, kiinnityskohdat hieman hankalasti.. Keväästä (2009) asti kuitenki ollu jonku verran purettuna tää. Ajanpuutteen vuoksi ei oo oikeen kerenny harrastaleen, eikä sitä myötä kasaileenkaan. Ja muutenki ois tarvinnu uuden spurrin edellisen sileytymisen keskeytettyä ajot. Asiaa ei yhtään helpottanu, kun JR-hobbyssä ei olleet varmoja, saisivatko toimitettua kaipaamaani, alkuperäistä paria hammasta isompaa spurria (64 hammasta, mm. Master Smacker). Ois voinu auttaa kiinni olevan (LRP Big Block-)koneen lämpeämisongelmaan. Tai sitten pienempi pioni, mistään en vaan löytäny tietoja eri Asnmannien pionien hammasmääristä. Eikä silloin ollu oikeaa jakoakaan tiedossa. 48p pinioni söikin sitten alkuperäisspurrin lopullisesti parissa minuutissa. Ulkomailta jaksanut oikeen alkaa noin pientä tilausta tekeen. Ja toisaalta se ois sotinu periaatteitani vastaan. Eli kun kotimaasta saa kohtuu hinnalla hyvälaatuisen/ kelpoisen osan, niin tilataan kotimaasta. Spurrien hinnassa nyt ei niin monen euron hintaeroa lie, että minä pelkästään niiden tilaamisen vuoksi alkaisin tukemaan ulkomaista kauppiasta. Jos sitä nyt yleensä voi vielä tukemiseksi sanoa, kun pari spuriia tilaa. Oli miten oli, mutta periaate on periaate, ei se siitä muuksi muutu. Ja periaatteita pitää (IMHO) ihmisellä olla. Jos ulkomailta puolestaan saa kohtuu hinnalla selvästi hinta-laatusuhteeltaan parempaa, kuin kotimaasta, niin sitten voi tilata ulkomailtakin. Esimerkkinä nyt vaikkapa ed. mainitut moottori-noparicombot. Saksasta saa selvästi (noh selvästi ja "selvästi") edullisemmin 540-kokoluokan koneella olevan setin, kuin kotimaasta 380-kokoisella, ylisuuriin kuoriin kätketyllä koneella olevan setin. Noh ainakin selvästi edullsemmin, kuin kotimaasta 540-kokoisella koneella olevan setin, mitään kisakonetta kuitenkaan en siis kaipaa. Eli valinta on aikalailla selvä. Kiinasetti ilmeisesti toki tuo Saksasta saatavissa oleva, mutta eipähän ainakaan isompi kone oo niin kovalla rasituksella, kuin pienempi olisi. Ainakaan näin väsyneen ihmisen päättelykyvyn mukaan... Eli odottaa sopii, jos nyt ei ihan maanataiversiota saa, että tämä myös näkyy käyttöiässä.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 01.36 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #21 : 05.01.10 - klo: 02.12 »
BTW.  Fusion Hobbiesilla enklannissa on paremmin Ansmann varaosaa hyllyssä ku Ansmannilla ittellään saksassa... Ja mulla tuohon XT-Prohon paremmin osia hyllyssä ku Ansmannin virallisella kauppiaalla suomessa.

Mielelläänhän sitä osia suomesta ostais muttakö jokapaikassa myydään eioota tai sitte ulkomailta saa kaksikappaletta yhden hinnalla vaikka joutuis toimituskulut ja suomen alvit maksamaan päälle...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #22 : 05.01.10 - klo: 11.48 »
Jos en ihan väärin muista, niin taisivat keväällä ilmoittaa JR-hobbylta Smackerin alkuperäisspurrin (62 hmmasta) hinnaksi jotain 6€ luokkaa, kun ed. mainittua 64 hampaista tiedustelin. Saksassa sen pitäisi siis maksaa n.3€ jos puolet suomen hinnasta olisi. Säästöä tulisi 3€/ spurri. Noh ei todellakaan spurrin tai parin hinnassa olisi niin paljoa (euromääräistä) säästöä olisi, että alkaisin mokoman takia tilaamaan saksaksta. Enkä kyllä usko, ainakaan suoralta kädeltä, että noin edullista osaa pystyisivät saksassa(kaan) myymään puolella siitä hinnasta, mitä suomessa. Säästö tuskin olisi ollut siis edes 3€/ spurri. Se on periaate, josta ei tingitä. Jos ulkomailta ei ole saatavilla selvästi paremman hinta-laatusuhteen osaa suhteessa selvästi edullisemmin kuin kotimaasta, niin sitten tuetaan kotimaan kauppiasta. Jos samasta tuotteesta on kyse, niin sitten ei enää ratkaise hinnan suhteellinen ero, vaan pikemminkin euromääräinen ero.

Ja mitä siitäkin tulis, jos kaikki tilattais ulkomailta, siis jokaikinen pikkunippelikin, edes kysymättä kotimaan kauppiaalta? Tai noh hei, tuohan onki loistava idea! Tilataan vaan jatkossakin kaikki ulkomailta. Ajetaan tää maa konkurssiin sillä konstilla. Eiks ookkin loistava idea... :roll: :grin:
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 11.52 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #23 : 05.01.10 - klo: 12.47 »
Etsiskelin tuossa sopivia 32P tai mod 0.8 jakoisia spurreja. Mutta joku viisaampi varmaan voisi valaista noista Traxxasien hammasjaoista. Lähinnä E-maxx- ja Revo-mallit kiinnostaisi. Ja mites noi VLX:ien varaosaksi mainitut 45-55 hampaiset?

Max. halkaisija modaamattomen rungon (mahdollisesti ehkä "moottoripukinkin") kanssa olisi n.40mm luokkaa spurrille. Mitä netistä löyty laskureita, niin 32p/ mod 0.8-spurreilla tuo tietäisi max. jotain 48 hampaista spurria. Modaamalla (reikä spurrin kohdalle, moottoripukin ylempää moottorin kiinnitysreikää pidemmäksi) nyt tietenki saisi meneen isommanki.

Ehdotuksia? Ideoita?
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #24 : 05.01.10 - klo: 21.32 »
Takaiskareiden osalta ratkaisu löytyikin aika yllättävältä taholta. Nimittäin hyllyllä osittain purettuna olevasta Asson RC10GT:stäni. Jostain ihmeen syystä yht'äkkiä vaan tuli mieleen, että minkähän mittaiset etuiskarit siinä mahtaisi olla. Pikainen mittaus näytti kiinnityspisteiden välin olevan aika lähelle 85mm. Noh äkkiä Ansmannin takaiskari käteen ja vertaamaan. Ja kyllä, jos nyt ei ihan tarkkaan samanmittainen ollutkaan, niin hyvin lähelle kuitenki. Yhdet loppuunkuluneet RC10GT:n etuiskarit (samanlaiset, kuin assossani paikallaan olevat) olen purkanut ja ihan asiallisen oloiset vaikuttivat olevan. Eli Asso saa luovuttaa nykyiset etuiskarinsa tähän Ansmann-projektiin takaiskareiksi. Pitää sitten hommata Assoon uudet eteen, kun saa inspiraatiota ja rahaa alkaa laittamaan sitäkin ajokuntoon.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #25 : 05.01.10 - klo: 21.48 »
Etsiskelin tuossa sopivia 32P tai mod 0.8 jakoisia spurreja. Mutta joku viisaampi varmaan voisi valaista noista Traxxasien hammasjaoista. Lähinnä E-maxx- ja Revo-mallit kiinnostaisi. Ja mites noi VLX:ien varaosaksi mainitut 45-55 hampaiset?

Max. halkaisija modaamattomen rungon (mahdollisesti ehkä "moottoripukinkin") kanssa olisi n.40mm luokkaa spurrille. Mitä netistä löyty laskureita, niin 32p/ mod 0.8-spurreilla tuo tietäisi max. jotain 48 hampaista spurria. Modaamalla (reikä spurrin kohdalle, moottoripukin ylempää moottorin kiinnitysreikää pidemmäksi) nyt tietenki saisi meneen isommanki.

Ehdotuksia? Ideoita?

Taisin sitten keksiä tähänkin ratkaisun. Eli modifioidaan runkoa hieman tekemällä hieman syvennystä spurrin kohdan alle. Ja spurriksi asennetaan Tamiya TT-01:sen alkuperäisspurri (32p jakoinen) hieman modifioituna. Sopivan umpinainen vaikuttaisi olevan modiviointia ajatelle kuiten... http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TT01/53665-TT-01-Spur-Gear-Set-55T58T-102059
Tuon kanssahan näyttäisi voivan käyttää vaikka alkuperäistä kiinnikettä...

Alkuperäisen spurrikiinnikkeen löytäminenkään ei varmasti ole muusta kiinni, kuin siitä, että jaksaa penkoa muutaman laatikon huolella läpi.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 22.02 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #26 : 05.01.10 - klo: 22.17 »
Tuosta TT-01 osiostako äkkäsit tuon spurrijutun? Näytti vaan siltä kuin tuon TT:n jako olisi sama kuin Ansmanin käyttämä. Eli 0.6 module = 42 pitch = metric 48 pitch = TT-01 (ja esim. mini) hammasjako niinkuin BB sen ilmaisi. Voi olla tietenkin ihan jotain muutakin...
Täällä on ollut jonkinverran juttua tuosta auton parantelusta mutta sillä Royal Flash nimellä
esim. http://rc10.fi/index.php?topic=37825.0 ja oli vielä joku toinen joka oli tehnyt aika ison duunin vahvistellessa rakenteita, periksi ei voinu antaa kun oli pojan auto kyseessä..
Jossain täällä sekin on.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #27 : 05.01.10 - klo: 23.18 »
Googletuksella löyty RC-Drifting-foorumilta (mikäs se kotimainen onkaan?) sellaista tietoa, että olis 32p jakoiset tt-01:ssä. Ansmannilla on kyllä selvästi tiheämpi alkuperäisenä...

Tiedän kyllä tuon Royal Flash-aiheen... Mutta joudun kuitenkin hommaamaan joko toisenlaisen pidikkeen tai spurrin tätä projektia varten. Ja ompahan 32p jakoinen kestävämpikin (harvempi hammastus ja isommat hampaat), kun ei oo slipperyä..

Sitäpaitsi tuo hammasrattaiden vaihto alkuperäisestä yleisemmin myynnissä olevalla hammastuksella on ollut tarkoitus tehdä jo ajat sitte. Ajanpuute vaan vaivannu, ei oo ollunna aikaa harrastaa... Ei se tuo Ansmannin jako ihan 48p-jakoisen kanssa yksiin käy. Helppo todeta pyörittmällä Ansmannin pinionia ja 48p pinioneja toisiaan vasten. Lähellä se on, mutta ei ihan täsmää. Verrokkina jos on kokeilla kahta 48p pinioni pyörittää toisiaan vasten, nin kyllä siinä selvä ero on hampaiden kohdalleen osumisen suhteen...
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo: 00.17 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #28 : 07.01.10 - klo: 20.33 »
Tulipas vaan mieleen, etten ole yhtään miettiny sopivia välityksiä.

Alkuperäinen kokonaisvälitys oli jotain 1:7,9 ja 27 hampainen pinioni, 62 hampainen spurri. Hammasjako rattailla ilmeisesti mod0.6... Eli jos oikeen laskin pinionin ja spurrin välityssuhteen, niin ~1:2,296? Oliko edes lähelle?

Minkäslaista kokonaisvälitystä voisi näille miettiä? Ja moniko hampaiset 32p-jakoiset hammasrattaat siihen tarvisi?
http://cgi.ebay.com/eZRun-Brushless-Motor-5-5T-60A-ESC-P-card-COMBO-RC-Auto_W0QQitemZ140370822140QQcmdZViewItemQQptZRC_Modellbau?hash=item20aec0c3fc
Tai http://cgi.ebay.com/EZRUN-COMBO-B5-8-5T-4000kv-Motor-60A-ESC-RC-1-10-auto_W0QQitemZ130355543047QQcmdZViewItemQQptZRC_Modellbau?hash=item1e59cbbc07

Laskekelin, että (suurinpiirtein) sama pinionin ja spurrin välityssuhde vaatis 24/55 hampaiset 32p jaolla. tai 25/58.. Minun tuurillahan se tietenki on ihan päin mäntyä... Jaa, mutta hetkinen, 61 spurri vaatis 26.5 hampaisen pinionin, siis käytännössä 27:n ja alkuperäisenä on 27- ja 62-hampaiset... Ehkei noi pahasti lienekkään metsässä...

Mutta siis minkäslaista noilla comboilla voisi kokeilla? Tietäis vähän laskella ja varata muutaman eri koon pinionin lopullisten välityksen saamiseksi kohdalleen, ei tarvis moneen otteeseen tilailla...
« Viimeksi muokattu: 07.01.10 - klo: 20.43 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Racing Smacker - parantelu
« Vastaus #29 : 07.03.10 - klo: 09.29 »
Joo, varsinainen projekti edenny hieman hitaasti. Carinaan tuli yllättävää laittamisen tarvetta, joka nieli vähän ylimääräisiä rahoja. "Marmoritiskin" (=alkuperäis)varaosat Toyotiin aika hinnakkaita, kaikkea ei kuitenkaan kannata tarvikkeesta ostaa jos toimivan osan haluaa... Laitoin kuitenki jo noparin (Aeolian 60A brushless) tilaukseen. Moottoria pitää vielä katsella. Varmaan EzRun 8.5T tai jopa 5.5T... Ja juu, tiedän, 5.5:nen on aika kireä kone jo...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja