Nykyinen harrastelija - ensi kauden M-8 kilpailija kysyy.
Jos hankin nipun renkaita liimattavaksi, niin onko väliä vanteilla mihin liimaan. Onko avo- ja umpivanteilla eroa? Kaupunkilaisjärjellä ajateltuna harvapiikkiset renkaat (jotka ilmeisemmin toimivat märällä mutaradalla parhaiten) kannattaa laittaa avovanteille, jotta mutaa jäisi mahdollisimman vähän kiinni. Onko näin?
Umpivanteinen auto näkyy radalla paremmin. Onko aukottomuudesta mitään muuta hyötyä?
Kisoissa näyttää olevan molempia vanteita, joten kysymykseni lienee enemmän teoreettinen, mutta olisi mukava tietää mikä on "oikein". Onko muilla vanteen ominaisuuksilla merkitystä?
Vinkki:
RB:n keskustelupalstalla oli kirjoitus siitä miten kolhuja saaneen pakoputken voi entistää. Putki irti, putki täyteen vettä, tulpatataan huolella esimerkiksi muokatuilla viinipullon korkeilla ja pakastimeen. Senkun toistaa niin pakoputki pitäisi olla entisen muotoinen. Ei ole kokemusta ja tarvetta moiseen, mutta jos jollain on...