Kirjoittaja Aihe: Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?  (Luettu 12827 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Inferno 7.5 sportin huipputehoille!
« Vastaus #60 : 20.10.03 - klo: 23.05 »
Mulla on jo sportissani seuraavat : moottori hobao pro , pilli hobao , kyoshon 22 asteiset casterblockit ,22 asteiset tukivarret. niin mitä muuta tarvisi että pääsisi kisoihin ja että pärjäisi siellä kohtalaisesti.

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #61 : 25.10.03 - klo: 12.02 »
Monella kieroksella teillä on hobaon koneen ala-kierros ruuvi?

Mika R

  • Vieras
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #62 : 26.10.03 - klo: 08.58 »
Toi säätöjuttu riippuu monesta tekijästä, viitteellisen lukeman voi tietysti joku antaa, mutta viime kädessä se riippuu ilman lämpötilasta, ilmanpaineesta, tulpasta, käytettävästä nitrosta, moottorin kunnosta jne. Kyllä sun täytyy itse hakea oikea arvo ensin vaikka laittamalla tehdassäätöihin ja siitä sitten ohentamalla vähän kerrallaan ensin pääneula ja tämän jälkeen se toinen

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #63 : 31.10.03 - klo: 11.20 »
Ainoa, mitä tarvitaan kohtalaisesti pärjäämiseen on ajotaito. Koneen tehoista, caster-kulmista ja muista kikkailuista on hyötyä vain, jos ajotaito on tarpeeksi hyvä.

Alustan perussäätö, hyvä sellainen, on tärkeämpi kuin moottorin tehot. Jos ei pääse lujaa kuin suorilla, niin ei sitä oikein voi pärjätä. Auto vaan sellaseen iskuun, että toimii röykyissä ja hypyissä yms., siellä ne suurimmat erot tulee kisoissa.
Power-Save-Racing Team

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #64 : 31.10.03 - klo: 14.44 »
Pääseekö infernon sportilla kisoihin? jos ei pääse niin mitä minun pitää ostaa?

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #65 : 31.10.03 - klo: 14.50 »
Pääsee sillä.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #66 : 31.10.03 - klo: 15.16 »
Siis autoon ei tartte muuta kuin iso liuta vara-osia.
Huonollakin autolla pärjää :).

Poissa Juha

  • Jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #67 : 14.11.03 - klo: 10.02 »
Muutama kysymys MP 7.5 sport versiosta

-voinko ostaa kaupasta kyseisen auton RTR version ja mennä suoraan kisoihin. Eli onko auton moottori , pilli sekä muut osat säännöissä hyväksytty?

-voiko vetokäynnisteisen moottorin käynnistää starttiboksilla?

-Voiko vetokäynnistyksen poistaa moottorista ja mitä vaihto-osat maksaa?

-Mikä on pelkän auton ja moottorin hinta?

- Onko pelkkää autoa myynnissä, jos on niin mitä maksaa?

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #68 : 14.11.03 - klo: 11.02 »
Suoraan kaupasta ostetulla voit mennä kisoihin. jos pilli on hyväksytty. Tuota en itse tiedä, se pitää tarkistaa joltain toiselta.

Vetokäynnisteisessä koneessa on vauhtipyörä samalla lailla kuin vetarittomassa koneessa. Eli voi ihan samalla tavalla käynnistää vauhtipyörästä startterilla.

MP 7.5 Sporttia ei mielestäni myydä ilman konetta. Koneen kanssa hintaluokka taitaa olla 450 €. Ainakin oli tarjouksessa, jos ei muuten.
Readyset versiota myydään 500€, joten kyllä toi 'perus' Sportti pitää saada halvemmalla.

Sportti on mielestäni kelpo peli, vaikka joku kuitenkin kohta sanoo, että älä osta Kyoshoa osta Hobao, sen takia täytyy vähän kehua. Sportin hinnalla kun ei 'oikeata kilpuria' saa ja tuossa sentään on sama jousitusgeometria yms. eli ajo-ominaisuudet on samanlaiset kuin täysihintaisissakin. Ja kestävyyskin ihan kohillaan.

Itse olen sitä mukaa, kun jotain on hajonnut tai välillä muuten vaan, laittanut sporttia kohti täysiveristä kilpuria. Suurinpana itse autossa alustalevy, joka taipui tarpeeksi hypittyäni. Rungonjäykistimet kannattanee hankkia heti aluksi, niin alusta kestää sentään kohtuullisen pitkään. Vaikka Fioronin jäykistimet, 15,50€ kappale.
Power-Save-Racing Team

Poissa Juha

  • Jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #69 : 14.11.03 - klo: 11.47 »
kiitoksia vastauksesta rc_senior. Itsekkin mietin, että jos ei ole varaa ostaa huippukilpuria, niin ostan halvemman. Näin säästyy rahaa muuhun. Pystyn myös ajotaidon ja kokemuksen karttuessa kehittämään autoa pikkuhiljaa. Totuushan on että aluksi ei kuitenkaan saa kaikkia irti kalustosta vaan hyödyt hukkuu molliin ja kaatoihin sekä kokemuksen puutteeseen.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #70 : 14.11.03 - klo: 12.13 »
Jeps, toi ajotaito pitäis hankkia ensin. Tuskin tässä ittekkään osaa ajaa niin hyvin, mitä kalusto jo antaisi myötä. Mutta itse ainakin olen pienoinen tekniikkafriikki, joten mieluiten laittelen autoa itse pikkuhiljaa, enkä osta valmista 'pro' mallia jossa suurin osa viriosista on valmiina.

Vaikka totta on, että ostamalla versio joka sisältää viriosat (kanai II), säästää verraten, että ostaa viriosat erillään, niin usemimmin on kuitenkin helpompi laittaa rahaa kiinni pikkuhiljaa. Siten se ei tunnukkaan niin pahalta ja toisekseen voi itse valita mitä osia laittaa ja kenen valmistamina.

Viriosiin saa kuitenkin helposti uppoamaan yhden Sportin hinnan. Ja samalla lailla niitä viriosia tuntuu ostavan nekin, joilla on jo tehdas osat valmiina.
Power-Save-Racing Team

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #71 : 14.11.03 - klo: 15.35 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Samalla lailla niitä viriosia tuntuu ostavan nekin, joilla on jo tehdas osat valmiina.


Miksi eivät ostaisi, jos jonkin osan vaihdolla voi säädöt saada paremmiksi toiselle radalle. Esimerkiksi alustan säädöllä voi vaikuttaa ominaisuuksiin paljon ja onko helpompaa keinoa muuttaa alustan säätöjä, kuin testata eri jousi- vaimenninöljy-yhdistelmiä? Noh tietnkin camperit, casterit yms pitää olla kunnossa, mutta testithän kannattaa ajaa sillä tavalla, että vain yhtä juttua muutetaan kerrallaan. Edellyttäen tietenkin, että kuskilla pysyy auto "hanskassa"... Ja moottorihan vaikuttaa myös, joten jos ajotaitoa riittää ja ei ole vielä käämirajoituksen rajalla oleva kone, niin miks ei sitä vois vaihtaa? Jos diffit voi vaihtaa laadukkaampiin ja tämän haluaa tehdä, niin siitä vaan... Kyllä pikkumuutoksilla aina kokeneet kuskit saa pikkaisen kierroaikoja tiputettua, tosin tämä toimii toisinkin päin, eli kierrosajat voivat huonontuakkin, jos on säädöissä menty väärään suuntaan. Ja toiselle hyvin sopivat säädöt ei välttämättä sovi toiselle. Esim. suurin osa formula 1-kuskeita ajaa hiukan puskevalla autolla mielluummin, kuin yliohjautuvalla, mutta Michael Schumaher tykkää yliohjautuvasta autosta enemmän. Sama pätee radio-ohjattaviin, joku tykkää pikkuisen puskevasta autosta ja saa paremmat kierrosajat sillä, toinen voi sopivasti yliohjaavalla saada parempia kierrosaikoja, kuin aliohjaavalla...  Eli kyllä itsekkin ostaisin erillisiä viriosia, jos kilpailisin, autosta riippumatta, koska niillä saadaan niitä pieniä, mutta usein ratkaisevia eroja kierrosaikoihin...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #72 : 14.11.03 - klo: 17.26 »
tomppa82: Tarkoitin lähinnä, kun itse olen ostanut Sportti version MP 7.5:stä, jossa ei ole vakiona viriosia mutta siihen niitä olen ostellut .

Eli lähinnä sitä, minulla ei mennyt 'turhaan' rahaa noihin Kanai II viriosiin, vaan 'säästyneillä' rahoilla ostin juuri niitä osia, mitä halusinkin.

MP 7.5:een osia valmistavia firmoja on mahtava määrä. Taitaa löytyä jokainen osa jonkun muun valmistamana. Ei ehkä samasta materiaalista, mutta kuitenkin.

Ja toki säädöillä saa autoa sellaiseksi kuin haluaa. Mieluummin paremmaksi. Polttispuolella ei muuten ole käämirajoituksia, ainoastaan kuutiotilavuus on määrätty (=sama asia).
Ja en mitenkään yrittänyt tyrmätä viriosien käyttöä. Sanoin jopa, että itse ajotaidosta huolimatta virittelen autoani.
Power-Save-Racing Team

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #73 : 14.11.03 - klo: 18.08 »
GS21R konekin on ihan hyvä kone aloittelijalle, kunhan muistaa kiristää kaikki ruuvit tehtaan jäljiltä. Myös pieni tiivistely on paikallaan, kuten tiukoissa kisakoneissakin.

 Tehoilla ei pääse kehumaan, mutta toimii suht varmasti ,eikä ole mäntäkään heti sylinterissä jumissa ensimmäisillä starteilla. Eikä muuten tarvita hiustenkuivaajaakaan lämmittämiseen. :)

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #74 : 15.11.03 - klo: 12.56 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Polttispuolella ei muuten ole käämirajoituksia, ainoastaan kuutiotilavuus on määrätty (=sama asia).


Ai juu, täähän oli polttispuoli, pikkuisen kiire kirjoittaa tuota viestiä, niin en hokassu... :oops: Mitä taas säätämiseen tulee niin veikkaisin, että jos joku valmistaja tekee kestävämpää, parempaa ja halvempaa osaa, jotka autoon sopii, niin varmasti kuskit käyttää niitä mielluusti hyödyksi virityksessä... Ainakin itse käyttäisin... Edellyttäen, etteivät ole jonkun merkin ponssaamia...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa teaheino5

  • Tulokas
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #75 : 17.11.03 - klo: 12.59 »
toimiiko toi thorseenin diffi edessä paremmin kuin keskellä? :?:  :twisted:

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #76 : 17.11.03 - klo: 15.45 »
Se toimii parhaiten edessä, jos sen laittaa keskelle autosta tulee takavetoinen.
Itse suositelisin spideria eteen ja keskelle.

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #77 : 18.11.03 - klo: 21.35 »
Mitä osia te ostelette talvallla polttis krossareihinne? (että jos sais jotaa osto vinkkejä ).

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #78 : 19.11.03 - klo: 20.41 »
Kertokaas nyt kyllä te varmaan omiin krosseihinne ostelette talvella osia.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« Vastaus #79 : 19.11.03 - klo: 21.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc hemmo"
Se toimii parhaiten edessä, jos sen laittaa keskelle autosta tulee takavetoinen.
Itse suositelisin spideria eteen ja keskelle.

Jos ei ole jonkinlaista TCD-tasauspyörästöä, niin tavallisella diffillä, jota ei ole mitenkään jäykistetty (esim. jäykällä silikoniöljyllä), autossa vetää vain se pää, jossa on vähemmän pitoa.

Torsen tekee auton molemmista päistä vetäviä jatkuvasti, joka tuntuu enimmäkseen lisääntyneenä vetona takana (koska normaalidiffillä kiihdytettäessä etupää kevenee --> veto 'siirtyy' eteen, takapää 'seuraa mukana')

Spideri on varmaan erinomainen edessä ja keskellä, mutten väheksyisi silti torsenin antamaa hyötyä. Pelkästään keskellä torsen tekee monien mielestä autosta 'hermostuneemman' tuntuisen, johtuen juuri takapään saamasta lisävedosta (itse en huomannut tälläistä, vaan sain autoon juuri sitä agressiivisuutta, mitä kaipasinkin).
Power-Save-Racing Team