Kirjoittaja Aihe: Hong Nor SCRT10 Short Course  (Luettu 246449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #60 : 25.01.10 - klo: 23.30 »
Jos varaosia ei mene niin mitäs muuta sitä tekis kuin Blingittäis aluosilla.

Radalle vielä ei keretty mutta muutamia osia päivitetty.

Sinä olet tainnu keretä viemään kaikki palikat Garagen hyllystä, kun nettikaupassa ei ole enää mitään blingiä tarjolla...  :wink:

Tänään oli tuskallinen päivä Ulappatorilla. Osaa paloi kummasti, syynä taisi kylläkin olla onnistuneet muutokset. Nimittäin ensitöikseni leikkelin alkuperäisen kopan isommille fillareille sopivaksi. Mallina käytin Moggi-Samulin autoa... Sitten Blitzin vakiogummit alle ja kaatopito oli valmis. Vauhti kasvoi ja homma karkaili käsistä. Lopulta päätin vielä rikkinäisiä osia vaihtaessa duunata diffit ja Samulin neuvo, jäykempää lientä kehiin todellakin auttoi! Lopulta ajo loppui juuri parhaan fiiliksen huipulla omaan hölmöilyyn ja varaosien puutteeseen. Hienot fiilikset jäi autosta ja kulkupuolesta!

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #61 : 26.01.10 - klo: 09.56 »
Jokos tästä autosta alkaa selviämään ne "heikot" kohdat?
Joutuukos tuota koria paljonkin leikkelemään normi 2.2"/3.0" renkaille?
Axial SCX 10 TR

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #62 : 26.01.10 - klo: 13.54 »
Joutuukos tuota koria paljonkin leikkelemään normi 2.2"/3.0" renkaille?

Tuossa kuva Bow-Tie SC 2.2"/3.0" kumit ja vanteet Slash ja Blitz Ylhäältä. (renkaat tulevat aavistuksen korin ulkopuolelle)


Sivusta samoilla.


Ja alkuperäiset


Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #63 : 26.01.10 - klo: 14.09 »
Huono homma kun renkaat tulee korin ulkopuolelle, jos ajetaan kylki kyljessä niin toinen/molemmat lähtee kuin nakki haulikosta, ja vielä eri suuntiin. Ei hyvä, ei hauska, eikä SC-henkinen kun ei voi nojailla toiseen autoon ohituksissa.

Hienoa on taas se että autot tulee rengastuksen ansiosta mukavammaksi ajaa ja pelit pysyy paremmin lapasessa kun renkaat ei venkuloi mutkissa.

Saako noihin pienemmällä offsetilla olevia vanteita vai korjaantuuko kopan vaihdolla?
Kylätason RC-kuski.

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #64 : 26.01.10 - klo: 14.14 »
Kokeilin myös slässin koria.. Ja renkaat jäävät piiloon.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #65 : 26.01.10 - klo: 14.19 »
Tämä renkaiden piiloon jääminen on melkein edellytys näillä vehkeillä, varsinkin tiiviillä sisäpaanalla jossa ohittaminen on muutenkin vaikeaa. Jos ei pysty yhtään nojaamaan ohitettavaan niin perässä joutuu ajamaan ja tiukat väännöt jää pois. Hyvä jos tilanne korjaantuu kopan vaihdolla, miinus on taas se että joutuu hankkimaan myös uuden korin...
Kylätason RC-kuski.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #66 : 26.01.10 - klo: 14.22 »
Eipä tuolla noksun säännöissäkään enää lukenut tai en tiedä lukiko edes renkaat peittävä kori. Jossain vaiheessa tuo ainakin oli vaatimuksena. Lienee honkkareita niin paljon nokialaisilla, että piti vähän editoida :D.

Ei siinä mitään ei mulla mitään noita vastaan ole kunhan vaan muistelin, että tuo on kulkenut noissa keskusteluissa yhtenä sääntö pykälänä.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #67 : 26.01.10 - klo: 14.54 »
Nuo ovat Slashin etuvanteet ja jos käyttää takavanteita, niin renkaat jäävät korin sisään.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #68 : 26.01.10 - klo: 15.01 »
Nuo ovat Slashin etuvanteet ja jos käyttää takavanteita, niin renkaat jäävät korin sisään.

Meinaakko...

http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?p=30803&highlight=wheel+offset#post30803

Vai oonko ymmärtäny nuo väärin päin  :grin: ?

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #69 : 26.01.10 - klo: 15.13 »


... en tiedä et mitä jenkit meinaa, mut totuus on se että kun vertaat Slashin etu ja takavanteita, niin etuvanteet levittävät hieman enemmän ulospäin.


Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #70 : 26.01.10 - klo: 15.19 »
Eli ymmärsin väärin päin :). No se siitä... Slashissa ainakin on edessä pari milliä leveemmät hexat kuin takana.

Mutta tuo ero on vain reilu 2mm niin tuleeko silti sisään?

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #71 : 26.01.10 - klo: 15.39 »
Rc-autojen off-set mitta ilmoitetaan eri tavalla kuin oikeiden autojen, nolla vanne on nolla vanne mutta rc autoissa ilmoitettava off-set levittää raideväliä kun oikeissa se kaventaa sitä
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #72 : 26.01.10 - klo: 15.40 »
RC-Garagen valikoimista löytyy JConcepts:n valmistamaa täysmittaista SC koria joka peittää noi isommat ja levittävät donitsit ja kuulemma mahtuu myös pyörimään ääriasennoissa esteittä.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #73 : 26.01.10 - klo: 19.50 »
Lainaus
Eipä tuolla noksun säännöissäkään enää lukenut tai en tiedä lukiko edes renkaat peittävä kori. Jossain vaiheessa tuo ainakin oli vaatimuksena. Lienee honkkareita niin paljon nokialaisilla, että piti vähän editoida :D.

Ei siinä mitään ei mulla mitään noita vastaan ole kunhan vaan muistelin, että tuo on kulkenut noissa keskusteluissa yhtenä sääntö pykälänä.

Kun tein NSCR säännöt, jätin tarkoituksella koppasäännön pois koska halusin varmistaa että kaikilla mahdollisilla alustoilla ja rengasyhdistelmillä pääsee ajamaan. Kun kokemusta karttuu, veivaamme sääntöjä sen mukaan. Uskon että tällä hetkellä lajille on parempi näin.

Veikkaanpa ettei rengaskosketuksista pääse tulemaan ongelmaa koska siitä ei ole mitään hyötyä kuskille. Päin vastoin. Jos renkaat on ulkona kopasta, veikkaanpa että hyöty on naapurilla jolla ei ole. Tilanne tulee jos kaksi kumia kohtaa. Näillä nyt mennään.

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #74 : 26.01.10 - klo: 20.19 »
Rc-autojen off-set mitta ilmoitetaan eri tavalla kuin oikeiden autojen, nolla vanne on nolla vanne mutta rc autoissa ilmoitettava off-set levittää raideväliä kun oikeissa se kaventaa sitä

Off-set ja ET-luku ovat kaksi eri asiaa... Ilmoitetaan samanlailla auton koosta riippumatta.

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #75 : 26.01.10 - klo: 20.54 »

Off-set ja ET-luku ovat kaksi eri asiaa... Ilmoitetaan samanlailla auton koosta riippumatta.

Et viittis selventää, ainakin tähän asti offset ja ET on merkannut samaa asiaa...?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #76 : 26.01.10 - klo: 20.59 »
ET (saks. Einpresstiefe) eli offset on pyörän keskiviivan ja kiinnitystason (pyörännapa) välinen etäisyys. Jos kiinnitystaso on lähempänä vanteen ulko- kuin sisäreunaa on kyseessä positiivinen offset (=inset) ja päinvastaisessa tilanteessa negatiivinen offset (=outset).

Lähde: Autowiki

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #77 : 26.01.10 - klo: 21.58 »
OT jatkuu...

ET ja offset on sama asia. Jenkit puhuvat myös mielellään backspace:stä (tai jotain, jos nyt muistan oikein), mikä on sitten taas aivan eri asia ja tarkoittaa etäisyyttä vanteen sisäreunasta tuohon asennustasoon.

Edit: Oli se backspace (klik)
« Viimeksi muokattu: 26.01.10 - klo: 22.02 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #78 : 26.01.10 - klo: 22.52 »
Ja offtopic jatkukoon  :wink:

Esim. normaali henkilöauton vanne on ET42, samalla 42 off-set luvulla oleva vanne levitää aika paljon enemmän ulospäin..?

Olisko ne niin kuin käänteisesti sitten sama asia?

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #79 : 26.01.10 - klo: 22.57 »
Jankkan kuvassa tämä ET/offset asia selviää hyvin yksinkertaisella tavalla eli katsomalla...

Mitäpä jos välillä palattaisiin topicin otsikon aiheeseen ja tarvittaessa luodaan oma keskustelu siitä mitä mieltä kukin on vanteen ET/offsetista? :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #80 : 27.01.10 - klo: 10.19 »
Tässä olis mittoja offseteistä eri vanteilla.

Kopioitu rcshortcourse.com sivulta.

got a chance to measure the wheels I have, measured from the back of the wheel edge to the bottom of the hex.

Hyper 10 SC 24 mm
Blitz 25 mm
Slash front 21.5 mm
Slash rear 23.7 mm
Axial SCX 10 TR

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #81 : 27.01.10 - klo: 10.26 »
Niin, ja tuossa renkaiden ulos korista tulemisessahan tärkeämpi mitta olisi se kuinka paljon vanteen ulkoreuna tulee heksistä ulos.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #82 : 27.01.10 - klo: 10.32 »
Tässä olis mittoja offseteistä eri vanteilla.

Kopioitu rcshortcourse.com sivulta.

got a chance to measure the wheels I have, measured from the back of the wheel edge to the bottom of the hex.

Hyper 10 SC 24 mm
Blitz 25 mm
Slash front 21.5 mm
Slash rear 23.7 mm

Näissä mitoissa ei kyllä varmasti oikeasti puhuta offsetistä, HPI:n vanteessa offset on +4,5mm. Onkohan noi backspace mittoja... pitänee mittailla blitzin vanne...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #83 : 27.01.10 - klo: 11.31 »
Juu backspace tietysti. Sattu kirjoitus virhe.
Nuo mitathan on hexin pohjasta.

Ulos tulee tietenkin sen verran kuin vanteen leveys - backspace  :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #84 : 27.01.10 - klo: 20.29 »
On kyllä mielnkiintoinen vehje, täytyy sanoa. Paljonkos löytyy maavaraa? Mille alustoille soveltuu?
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #85 : 27.01.10 - klo: 20.43 »
SCRT10, Slashin vakio fillareilla, kori nostettuna ylempään asentoon.



tässä koko vertailu alkuperäisiin:


Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #86 : 28.01.10 - klo: 00.48 »
Lainaus
Eipä tuolla noksun säännöissäkään enää lukenut tai en tiedä lukiko edes renkaat peittävä kori. Jossain vaiheessa tuo ainakin oli vaatimuksena. Lienee honkkareita niin paljon nokialaisilla, että piti vähän editoida :D.

Ei siinä mitään ei mulla mitään noita vastaan ole kunhan vaan muistelin, että tuo on kulkenut noissa keskusteluissa yhtenä sääntö pykälänä.

Kun tein NSCR säännöt, jätin tarkoituksella koppasäännön pois koska halusin varmistaa että kaikilla mahdollisilla alustoilla ja rengasyhdistelmillä pääsee ajamaan. Kun kokemusta karttuu, veivaamme sääntöjä sen mukaan. Uskon että tällä hetkellä lajille on parempi näin.

Veikkaanpa ettei rengaskosketuksista pääse tulemaan ongelmaa koska siitä ei ole mitään hyötyä kuskille. Päin vastoin. Jos renkaat on ulkona kopasta, veikkaanpa että hyöty on naapurilla jolla ei ole. Tilanne tulee jos kaksi kumia kohtaa. Näillä nyt mennään.

Tuo oli nyt läpällä heitetty kun tiesin, että nokialla on honkkarin edustusta :). Itekkin aijon tulla ajelemaan matalarunko konversio slashilla niin ei tässä paljon ole nokan koputtelua... Säännöissä ei imo ole mitään vikaa ja saisivat pysyä tollasina lopullisesti (tosin jossian vaiheessa sinne tulee niin muokattu auto, että eroa vakioon on kuin yöllä ja päivällä...).

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #87 : 30.01.10 - klo: 19.48 »
Tänään oma SCRT näki päivänvalon. Moottoriksi tuli Novak HV 6.5T (3400kv).Pinion on 16t ja sais olla isompikin. Moottori erittäin väännökäs ja lineaarinen ajettava Slashin orkkis renkaat isomma halkasian takia. Ei minkäänlaista lämpömurhetta moottorilla saatika noparilla. Auton muuten paketti säädöissä, taakse aurausta pykälä lisää ja iskarien yläpään paikkaa muutettu ja etu vakaaja poistettu. Auton on todella hyvässä iskussa Nokian sisäradalle. Ekkulille kiitosta säätö vinkeistä.

Huomenna taas ajeleen.  :grin:
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #88 : 01.02.10 - klo: 15.07 »
Kysytään nyt vielä täältäkin, voisiko joku mitata autostaan etu/taka iskareiden pituudet, kokonaispituus ja pituus kasaan painettuna. Ja vieläpä kiinnityspidteen keskeltä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #89 : 01.02.10 - klo: 16.22 »
Kysytään nyt vielä täältäkin, voisiko joku mitata autostaan etu/taka iskareiden pituudet, kokonaispituus ja pituus kasaan painettuna. Ja vieläpä kiinnityspidteen keskeltä :wink:

Etu: 74mm kasassa 56mm

Taka: 103mm kasassa 73mm

noin about. Iskareissa tulee mukana vielä erimittaisia ylä - ja alalenkkejä joilla mittaa voi stemmailla.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.