Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR  (Luettu 169445 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikak

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #210 : 23.07.10 - klo: 23.05 »
Hoplaa,

Onnistuin ajamaan tuossa viikko sitten Cougarista ensimmäisen spurrin sileäksi. NiMHillä kesti ajella kivasti, mutta ekaa kertaa, kun pistin lipon kiinni autoon, ei tarvinnut montaa kiekkaa heittää kun meno hyytyi. Pienen vilkasun jälkeen koko koppa sisältä täynnä pientä silppua. Moottori ei varmaan jaksanut NiMHillä vääntää läheskään saman verran, eikä vielä rikkonut noita spurrin hampaita? Sähköinä dualskyn 8.5T combo.

No aattelin, että varmaan välystä vaan ollut rattaiden välissä liikaa alunperin, kun ei ainakaan käsin koittaessa moottorin kiinnitys ollut löystynyt ajon aikana. Uutta spurria tilalle ja tällä kertaa tiukemmalle.

Ajelin aluksi vähän matkaa välys paljon tiukemmalla, mutta se ahisti niin, että ajaessa kuulu selvästi hyvin voimakas hankaus ja maassa käsin rullatessakin jarrutti kovasti vastaan. Tällä välyksellä tuntui, että lipollakin pysyy rattaat ehjinä. Kuitenkin mietin, ettei noin kova hankailukaan hyväksi ole. Moottorille vastusta ja lämpenee ja mitä lie  :wink: Löysensin siis ihan vähän juuri sen verran, että kovin ääni laantui. Koitinpa taas ensin vähän nimh akulla ja seurasin tilannetta - kaikki ok. Sitten lipo tilalle, yksi kierros hyvin rauhallisilla vauhdeilla ja taas alko spurri kuorimaan. :sad:

Mitenkäs tuo nyt pitää säätää oikein? Pitäiskö tuo sitten olla niin tiukalla "että kuulee"? Orjallisesti vaan sanomalehti välyksellä vaikka ahistaakin? Pinioni näyttäis ihan ehjältä. Spurrina vakio 83 (U3351) ja pinionina 21 (U3421). Taitaa olla vähän lyhkänen välitys? Tulikos siitä vielä extra vääntöä? :huh: Kokonaisvälitys ohjekirjan mukaan siis 10.26. Moottorin ohjekirjassa on 8.5T koneelle 6 Cell NiMH gear ratio suositus 7.6 - 8 radasta riippuen. Lipo akuista ei puhuta mitään. Lipo taitaa erota kuitenkin tuosta NiMH suosituksesta?

Slipperin oon saattanut pistää luultavasti vähän liian tiukalle "varmuuden vuoksi", senkin säätö vielä vähän hakusessa. Voiko liian löysä tai tiukka slipperi edesauttaa spurrin hampaiden kulumista? Oon käsittänyt, että jos liian löysä ni spurri sulaa keskeltä, ei hampaista ja toisaalta liian tiukalla ei pitäis olla merkitystä puolikaasulla, kun muutenkaan ei pitäis vielä luistaa?

-Mika

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #211 : 24.07.10 - klo: 17.15 »
Hoplaa,
Slipperin oon saattanut pistää luultavasti vähän liian tiukalle "varmuuden vuoksi", senkin säätö vielä vähän hakusessa. Voiko liian löysä tai tiukka slipperi edesauttaa spurrin hampaiden kulumista? Oon käsittänyt, että jos liian löysä ni spurri sulaa keskeltä, ei hampaista ja toisaalta liian tiukalla ei pitäis olla merkitystä puolikaasulla, kun muutenkaan ei pitäis vielä luistaa?
-Mika
Eli kun säädät niin ensinnä slipperi niin löysälle ettei diffi luista vaan slipperi. Kun lähdet kiihdyttämään niin slipperi saa luistaa maksimissaan n.0,5s siitä kun kaasun painat pohjaan. Kuulet sen äänestä koska slipperi luistaa. Slipperin tehtävänä on suojata muuta välitystä eli liian tiukalla slipperillä rikot muut välityksen osat.
Välyksen säädät niin että rattaiden hampaiden kärjet eivät osu hampaiden urien pohjaan mutta muuten ovat lähekkäin. Tarkasta käyttämäsi pinioni että se on oikeata tyyppiä sillä ei spurrin pitäisi hajota noin nopeasti ellei kopan sisälle ole päässyt kiloa hiekkaa joka rikkoisi spurrin.
 Välityksen säädät helpoiten niin että pidennät välitystä niin kauan kunnes kone alkaa lämmetä jos koneen lämmöt nousevat yli 60c niin sitten välitys on liian pitkä tarkasta myös ettei nopari lämpene liikaa.. Mutta jos et aja radalla niin välityksellä ei ole mitään väliä vaikka ajaisit lyhyemmällä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #212 : 22.08.10 - klo: 08.38 »
Tuossa tuli tehtyä Cougariin päivityksiä ja isompaa huoltoa, samalla tuli todettua että ei siihen vaihdelaatikon kuorien väliin tarvii silikonia että niitä saa tiiviit.

Laitoin 320 hiekkapaperin tason päälle ja hioin vaihteiston kuorien pinnat tasaisiksi, ei ole enään rakoja vaan kuoret sopii toisiinsa kuin pullo huulille. Eipä tarvii enään töträtä silikonien kanssa :wink:

Mites muuten vaihdelaatikon päätyrattaat, oletteko ajaneet kuivana vai laittanut rasvaa rattaisiin? Alumiiniratas tuntuu olevan kuluvaa sorttia, ainakin kun kuivana ajaa.

Samalla keitin kaikki muoviosat paremman kestävyyden toivossa, ulkona ei juurikaan mitän mennyt rikki mutta kun sisäkausi alkaa niin varmaan alkaa pleksin palaset lentelemään. Tunnin keittämisellä elastisuus parani jonkin verran, saas nährä vaikuttaako käytännössä mitään. Sormin kun taivutteli niin eroa ei juurikaan huomaa mutta kun laitat ruuvipenkiin kiinni ja väännät avaimela niin ero on selkeä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #213 : 22.08.10 - klo: 09.56 »
Ite oon nyt huomannu et boxin rattaiden kestävyyteen pääsee kunnollisilla laakereilla. Eli ne vakiot samantien pois ja jotain kunnollista tilalle, niin ei rattaita pauku. Teflonspraytä oon suihkinu noihin rattaisiin, mikä kans lisää pikkasen kestoo, kun pienentää kitkaa rajusti!
 Muoviosat kyl kestäny tosi hyvin ulkona, mutta tänä kesänä ajeltu +30c lämmöissä, mikä osaltaan auttaa muovin kestävyyteen ratkasevasti.
« Viimeksi muokattu: 24.09.10 - klo: 17.41 kirjoittanut Soo »

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #214 : 24.09.10 - klo: 17.42 »
Tullu RW racingiltä boxin rattaat eli nyt pitäs kestoo piisata!
http://www.m-k-racing.com/product_info.php?products_id=8069

Lainaus
We have been working with RW Racing for the past few months to solve the layshaft issues some racers are experiencing on the Cougar SV, this kit solves those issues & is exclusive in the UK to us.

The set comprises of the following parts:

One piece layshaft & gear machined from steel with lightening holes to reduce rolling mass

CNC delrin gearbox internal idler gear with steel shaft

CNC delrin 33T idler gear

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #215 : 02.10.10 - klo: 16.03 »
Minkä vahvuisia jousia olette käyttäneet tekonurmella? Vakio jousilla auto tuntuu olevan liian matala, pohjaa hyppyriin mentäessä...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #216 : 02.10.10 - klo: 16.18 »
Viime keväänä turffilla vakiojouset ja männät, öljyinä edessä UR50, takana UR60.

Montaa kertaa en ajanut mutta tolla pääsee liikkeelle.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #217 : 02.10.10 - klo: 17.38 »
Aika jäykät öljyt sulla ainakin takana..

Suunnittelin vähän ostavani 4.5 jouset eteen ja takana pitää vakiot tai ehkä laittaa 3.0? Eteen öljyiks UR35 ja taakse UR35. Tänään huomas että perästä tuli parempi kun vaihtoi öljyt UR30 -> UR35.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #218 : 02.10.10 - klo: 18.16 »
Laita suoraan noi öljyt niin auto alkaa toimimaan. Vakiomännät on hanurista kun niihin on porattu julmetun isot reiät joten paksua kiisseliä joutuu käyttää. Vakiojouset on ihan toimivat turffilla, älä ainakaan vaihda niitä ennen kun ole kokeillut jäykemmillä öljyillä. Jousella kun ei säädetä pohjaamista, se tehdään iskunvaimentimien öljyillä.

Samoilla öljyillä ajettii kesällä M8 paanalla ja missään vaiheessa ei ollut tarvetta käyttää löysempää ölppää. Veikkaan että öljy setuppi ei alkuun muutu kovinkaan paljoa nyt kun siirrytään liukkaalle sisäpaanalle.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #219 : 09.10.10 - klo: 14.09 »
Mites muilla on ohjauspalat kestänyt? Itellä on mennyt monta paria. Auto kun tulee vähänkin sivuttain alas, heti on ohjauspala poikki. Eihän ohjauspaloja ole metallisina?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa miikkah

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #220 : 09.10.10 - klo: 14.32 »
Itsellä mennyt 1 vasemman puolen ohjauspala rikki, hypyn jälkeisen kolarin/rataa merkkaavan salaojaputken ajon seurauksena. Ajettuja akkuja n. 35.

Mitenkäs onko muilla ollut ongelmia diffin pitämisen kanssa?
Schumacher Cougar SV & SVR

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #221 : 09.10.10 - klo: 14.59 »
Mitenkäs onko muilla ollut ongelmia diffin pitämisen kanssa?

On ollut. Täytyy varmaan laittaa diffin ruuvin päähän vähän lukitetta.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #222 : 09.10.10 - klo: 18.35 »
Cougarissa on yksi parhaita kuuladiffejä mitä on mulla ollut. Lukitusruuvi toimii loistavasti ja diffi kestää pitkään ilman huoltoa tai luistamista.

Muoviosia menee tämän tästä, sen verran kovaa kamaa että ei anna periksi vaan napsahtaa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #223 : 09.10.10 - klo: 19.11 »
Itsellä mennyt 1 vasemman puolen ohjauspala rikki, hypyn jälkeisen kolarin/rataa merkkaavan salaojaputken ajon seurauksena. Ajettuja akkuja n. 35.

Mitenkäs onko muilla ollut ongelmia diffin pitämisen kanssa?

Catissa ja Cougarissa on käsittääkseni samankaltaiset diffit.
Catista yksi diffiyksilö alkoi aina luistamaan. En keksinyt syytä.
Kannattaa kokeilla ottaa pois toinen prikka laakereiden ympäriltä, tai vaihtaa toinen niistä ainakin ohuemmaksi.
Täten saa diffin herkemmäksi, sellainen tullut mieleen että prikat/prikka pakottavat diffilevyt liian kauas kuulista, jolloin se ruuvi pitää vetää älyttömän tiukalle.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa miikkah

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #224 : 09.10.10 - klo: 19.23 »
Lainaus
Kannattaa kokeilla ottaa pois toinen prikka laakereiden ympäriltä, tai vaihtaa toinen niistä ainakin ohuemmaksi.
Tätä täytyy kokeilla. Jospa sen jälkeen voisi ajella treeniä rauhassa ilman diffin kasaamista. Muoviosien kestämisen kanssa minulla ei ole ollut ongelimia. Tosin ohjauspala ja siiven kannake ovat menneet rikki kovissa kaadoissa/kolareissa.

Onko kukaan ajatellut, että miksi etuakseleiden laakerit on tuumaisia verrattuna muihin laakereihin?
« Viimeksi muokattu: 09.10.10 - klo: 19.27 kirjoittanut miikkah »
Schumacher Cougar SV & SVR

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #225 : 09.10.10 - klo: 19.26 »
Onko kukaan ajatellut, että miksi etuakseleiden laakerit on tuumaisia verrattuna muihin laakereihin?

"Industry standard wheel fitment, with medium width front wheels as standard." Eli koska muissakin 2wd crossareissa on nuo tuumaset, niin menee vanteet ristiin.

Poissa Niittari

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #226 : 21.10.10 - klo: 00.45 »
Iskarihaasteeseen:

Hi Matti,

Yes we have heard of this problem. Some of the shock bodies have been plated badly. We now have a new batch that is good. Please let me know what you need to solve these problems for your customers and I will send them with your next order.

Best Regards,

Harvey Kempton
Schumacher Racing

Eli jos sinulla on iskarissa / iskareissa tämä ongelma / jos koet tämän ongelmaksi, niin laittelepa sähköpostia osoitteeseen info at rcm.fi ja laita mukaan yhteystietosi sekä infoa, montako iskaria ja kumpia (etu / taka). Kokoan "vikailmoitukset" ensin yhteen ja olen sitten uudelleen tehtaan suuntaan yhteydessä.

Mikäs tämän asian status on? Onko edennyt?

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #227 : 06.11.10 - klo: 20.28 »
Listatkaapa tänne mitä osia olette saaneet Cougarista rikki. Tarvis varaosia tilata, mutta ei oikein tiedä mitä kannattaisi tilata.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #228 : 06.11.10 - klo: 22.04 »
Iskariasiassa tehdas tuli hyvin vastaan asiassa, eli kaikki hilseilevät iskarit korvataan uusilla iskareilla. Toimitapa Niittari siis meille hilseilevät iskarit, niin lähetämme sinulle paluupostissa uudet tilalle.

Matti / RCM

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #229 : 06.11.10 - klo: 22.15 »
Varikolla kuiskittiin että... Asso B4 ohjauspalat ja c-hubit sopivat näppärästi Cougariin, Nämä korvaa Asson alumiinisilla tarvike palikoilla niin saadaan kaksi rikkoontuvaa paikkaa pois mielestä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #230 : 11.11.10 - klo: 21.43 »
Varikolla kuiskittiin että... Asso B4 ohjauspalat ja c-hubit sopivat näppärästi Cougariin, Nämä korvaa Asson alumiinisilla tarvike palikoilla niin saadaan kaksi rikkoontuvaa paikkaa pois mielestä.

Asson ohjauspalat todellakin sopivat suoraan Cougariin! Asson ohjauspalat on ainakin kestävän näköiset ja hintakin on edullinen! Eiköhän nyt ala ohjauspalat kestämään.

KIITOS Koheltaja !  :grin:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #231 : 18.11.10 - klo: 18.11 »
Iskariasiassa tehdas tuli hyvin vastaan asiassa, eli kaikki hilseilevät iskarit korvataan uusilla iskareilla. Toimitapa Niittari siis meille hilseilevät iskarit, niin lähetämme sinulle paluupostissa uudet tilalle.

Matti / RCM

Ilman jousia? Ja voi varmaan lähettää asiakaspalautuksena?
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #232 : 18.11.10 - klo: 20.10 »
Ei siinä tule muuta kuin uudet säiliöt, ei koko iskareita.

Kannattaa vaikka soittaa Medasec:iin niin saat tarkat toimita ohjeet :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #233 : 18.11.10 - klo: 20.41 »
Asson ohjauspaloilla on nyt kestotestiä takana ainakin 10-20 akullista ja yhtäkään ohjauspalaa en ole saanut rikki. Todella kestävä auto !
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #234 : 19.11.10 - klo: 02.05 »
Niin kumpi?
Asso mistä otit ohjauspalat jne, vai Schumi mihin vaihdoit ilmeisesti rikkoutuneiden tilalle ne assot...?

Nyt en ihan täysin ymmärtänyt.

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #235 : 19.11.10 - klo: 06.21 »
Lienee kysymys shumista mihin vaihdettu asson palat.

Näyttää shumi kestäneen myös patterikasin pahoinpitelyn, vai mitä Hoke? :)

Hieno oli seurata Hoken ja JQ:n välistä vääntöä. Autoina siis xtray patterikasi vs shumin cougar sv. Ehkä hivenen rumaa välillä oli  :laugh:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #236 : 19.11.10 - klo: 07.54 »
Niin kumpi?
Asso mistä otit ohjauspalat jne, vai Schumi mihin vaihdoit ilmeisesti rikkoutuneiden tilalle ne assot...?

Nyt en ihan täysin ymmärtänyt.

No jos keskustelu käydään Cougar topicissa, kysyjän allekirjoituksessa esiintyy Cougar, pari viestiä aikaisemmin juuri neuvoin laittamaan Asson kilkkeet Cougariin...

Hoke, valvoisit vähän vähemmän :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Kapa990

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #237 : 19.11.10 - klo: 08.06 »
Pakko poreilla aiheesta, kokeilin itse asson sc10 ohjauspalaa sv:hen ja se sopii joo mut akseli jää siinä lyhyeksi 2-3mm sekä king pin on eri kokoinen eli jää väljäksi.
Ilmeisesti B4 ohjauspala on hieman erilainen mut c-palat pitäis olla samat B4/SC10.
Eli jos haluu päivittää asson osiin, vaihtaisin B4:n c-palan, hubin, akselin ja king pinnin.

-Kapa
-TLR 22 - DEX 410 V3 - Sanwa M11X -

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #238 : 19.11.10 - klo: 08.22 »
Pakko poreilla aiheesta, kokeilin itse asson sc10 ohjauspalaa sv:hen ja se sopii joo mut akseli jää siinä lyhyeksi 2-3mm sekä king pin on eri kokoinen eli jää väljäksi.
Ilmeisesti B4 ohjauspala on hieman erilainen mut c-palat pitäis olla samat B4/SC10.
Eli jos haluu päivittää asson osiin, vaihtaisin B4:n c-palan, hubin, akselin ja king pinnin.

-Kapa

Omaan Cougariin kävi ihan suoraan Asson ohjauspala, jonka tuotekoodi on ASC9581.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #239 : 19.11.10 - klo: 12.07 »
Niin kumpi?
Asso mistä otit ohjauspalat jne, vai Schumi mihin vaihdoit ilmeisesti rikkoutuneiden tilalle ne assot...?

Nyt en ihan täysin ymmärtänyt.

No jos keskustelu käydään Cougar topicissa, kysyjän allekirjoituksessa esiintyy Cougar, pari viestiä aikaisemmin juuri neuvoin laittamaan Asson kilkkeet Cougariin...

Hoke, valvoisit vähän vähemmän :mrgreen:

Ja tässäkö ei nähty mitään pientä huumorin poikasta mukana?

Mun korvaan kun kuulostaa hauskalta jos valitellaan ohjauspalojen kestävyyksistä ja nyt on keksitty laittaa asson osia autoon....
Asson osat autossa ja nyt se kestää....
Ja sen perään todetaan että on toi vaan kestävä auto.
No on näköjään kun muiden valmistajien osilla höystää  :p

Ps: mulla ei ole pienintäkään hajua schumin kestävyydestä enkä mitenkään dissaa... silti toi Janin kommentti oli jotenkin hupaisa