Kirjoittaja Aihe: ongelmani............  (Luettu 3381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janzki3

  • Tulokas
    • Profiili
ongelmani............
« : 30.09.03 - klo: 19.30 »
mulla on pure ten ep alpha 2 auto, mutta mula on pikkusia onkelmia..... autolla pystyy ajaan n. 10m kunnes se alkaa tökkiä ja pysähtyy eli johtuu ilmeisesti ohjaimesta tulevasta kontaktista autoon ja si akku meni rikki mut se mun täytyy ostaa kohta eli..... satutteko tietän et mikä mulla ois niinku teknisesti vikana ja kuinkas paljon vois osat maksaa
ps: en ole voinut ajaa sitten viime talven, joten on kauheet ajohimot, mut rikki mikä rikki auttakaaaaa................!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #1 : 30.09.03 - klo: 19.35 »
Oletko pätkäissyt vastaanottimen antennin johtoa?

Entä onko koneessa häiriön poistajat? Ohjaimen pattereissa virtaa..?

Teitkö autolle mitään erikoista ennen kuin onglemasi alkoi?

Kerroppa vähän lisää ongelmastasi..

Poissa janzki3

  • Tulokas
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #2 : 30.09.03 - klo: 20.51 »
en mä mitään johtoo oo katkassu ja pattereissa on virtaa mut mikkä ne häiriön popistajat kerro lisää

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #3 : 30.09.03 - klo: 21.03 »
Ekuks lue tämä: http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1158

Suotavaa olisi välimerkkien pisteitten, pilkkujen, isojen kirjaimien ja kysymysmerkkien käyttö :wink:


Onko se vakio pureten kone?  Onko yleisesti ottaen kukaan puretenin omistaja laittanut häiriön poistajia koneeseen? Epäilisin, että kyoshon on valmiiksi ne asentanut.

Onko lähetin tai vastaanotin saanut siipeensä?

Poissa janzki3

  • Tulokas
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #4 : 30.09.03 - klo: 21.47 »
oon ostanu uuden moottorin eli ei ............
nii jaei sun varmaan tartte ruveta viisastelleenoilla sun idoioottimaisilla jutuillas et odotin ihan järkeviä vastauksia mun ongelmaan et kiitti vitusti

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #5 : 30.09.03 - klo: 21.50 »
Kielenkäyttö saa luvan siistiytyä ja heti.

Jos haluat saada apua niin kirjoita selkeästi ongelmasta ja ilmoita minkälainen kalusto sulla. Silloin kukaan ei ala huomattelee kirjoitustyylistä.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa janzki3

  • Tulokas
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #6 : 30.09.03 - klo: 22.26 »
noh minulla on Pure Ten EP Alpha 2 ralli auto. Ja minulla on ongelma se ei saa yhteyttä ohjaimesta kun vain n.10 m päähän.
minulla on K-Speed 19 sähkömoottori ja muuten kaikki vakio osat.Sitten haluaisin tietää, että kuinka paljon maksaa uusi akku, kun vanha meni rikki, ja minkälaisia osia ehkä voisin tarvita ongelmani ratkaisuksi ja mitä ne tulisi suurinpiirtein maksamaan?

terv.janzki3 kiitos vastauksista... :)

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
ongelmani............
« Vastaus #7 : 30.09.03 - klo: 22.32 »
Minä olen kokenut tuon saman "lyhyt kantama-ongelman". Silloin jouduin ostamaan uuden vastarin, koska se oli ollut syypää siihen. Onko sinulla ketään kaveria, jolta voit lainata hänen autostaan testaukseksi noita radio-osia. Itse testasin kaverin auton vastaria ja huomasin, että silloin autossani kantama on paljon pidempi, kuin sillä omalla vanhalla rämällä...
Nikko on kirosana!

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #8 : 30.09.03 - klo: 22.33 »
Akut maksaa noin 15-100€. Joten valinnan varaa on  8)
Kapasiteetiltaan akkuja saa 1500-3300mAh, joka vaikuttaa ajoaikaan. Mitä enemmän kapasiteettia (mAh), sitä pidempi ajoaika. Mutta myös hinta on korkeampi.

Poissa janzki3

  • Tulokas
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #9 : 30.09.03 - klo: 22.41 »
no on mun yhdellä kaverilla myös rc-auto ja täytynee kysyä että voiko lainata mutta saisko tuon sanan vastari niinku suomenkielellä kun en oikeen ymmäärrä noita kaikkia nimiä(vielä) :oops: , sitten olisi vielä yksi juttu, että miten rattaat laitetaan yhteen, kun ostin uuden rattaan ja laitoin sen kiinni niin kuin osasin, niin viikon kuluttua se oli kulunut melkein puhki..

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #10 : 30.09.03 - klo: 22.45 »
Vastari = vastaanotin eli se mötikkä missä antenni on kiinni.
Laita rattaiden väliin paperinpala kun asennat rattaita. Näin saat sopivan välyksen.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
ongelmani............
« Vastaus #11 : 30.09.03 - klo: 22.48 »
Vastarilla tarkoitin vastaanotinta, eli se palikka mihin ne lähettimen säteet menee. Se vaurioituu helposti tärinästä. Itselläni varmaankin polttomoottorin tärinä rikkoi sen, eikä silloin ollut mitään pumpulia tai muita tärinältä suojaavaa sen ympärillä. Sähköautoista en muuten paljoa tiedä, että onko tärinä tai mikä lie sen voinut hajottaa, jos se vastaanotin nyt siinä hajalla on.  :?

Lisäys: Jukka näköjään ehti painaa Lähetä nappulaa ennen minua :wink: .
Nikko on kirosana!

Poissa janzki3

  • Tulokas
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #12 : 30.09.03 - klo: 22.50 »
jaa niinkun sillain, että paperi voi liikkua lähes vapaasti niiden välissä, eikä se ole puristuksissa. onko muuten ssinä vastarissa olevassa pienessä osassa(samanlainen joka on ohjaimessa), niin väljä että kuinka päin sen laittaa kiinni

ja mitä sellainen vastari sitten maksaa? :cry:  eikai vaan kovin kallis

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #13 : 01.10.03 - klo: 06.54 »
Vastareiden hinnat taitaa olla 20e - 150e riippuen mitä haluaa ostaa, mutta kannattaa vaikka katella jos jollakin sattuis olla vaikka edullisesti myynnissä tuolla Osto- palstalla. Tietenkin onhan uusi aina uusi.
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #14 : 01.10.03 - klo: 08.35 »
Minullakin oli sama ongelma... Vaan ei ole enää.. Minulla oli lähettimen, siis "lähettimen" piiri levy halki ja se ei saanut kontaktia lähettimen antenniin... Isä sen sitten juotti ja jo toimii  :P

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #15 : 01.10.03 - klo: 08.59 »
Janzki3: Kannattaa tosiaan lainata jonkun kaverin vastaria ennen kuin ostat uuden. On inhottavaa ostaa jokin uus osa, jolla luulee vian poistuvan ja sitten huomata ettei se ollutkaan siitä kiinni. Kokeile myös kaverin lähettimellä niin on sekin vaihtoehto sitten tarkistettu.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #16 : 01.10.03 - klo: 14.29 »
Kokeileppa alkuperäistä moottoria jos sillä toimii.

Oletko saanut ajettua uudella koneella kertaakaan kunnolla?

Häiriönpostajia saa useista kaupoista, kysy vaikka rc-pisteeltä ( www.rcpiste.pp.fi ).


Toisiaan vastari tai lähetin voi olla ongelman syynä. Helpointa on kokeilla vaikka kaverin vastaria, niin saat tietää onko vastarisi sökö.

--------------------------------------------


Millaisia häiriöitä muuten on jos kide on sökö?

Poissa Gonzo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #17 : 01.10.03 - klo: 15.56 »
Lainaus käyttäjältä: "janzki3"
onko muuten ssinä vastarissa olevassa pienessä osassa(samanlainen joka on ohjaimessa), niin väljä että kuinka päin sen laittaa kiinni


Ne pikku palikat on kiteitä, niiden napaisuudella ei ole väliä, mutta onhan Sulla lähettimessä kide, jossa lukee TX ja vastaanottimessa kide jossa lukee RX, eikä toisinpäin?

Tx = transmitting = lähettää
Rx = Receiving = vastaanottaa

Ja onhan taajuudet samat?
Timppa

Poissa janzki3

  • Tulokas
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #18 : 01.10.03 - klo: 17.42 »
niin kyllä mää olen pystynyt jonkin verran ajaan sillä uudella et ehkä oon saanu ajettua sen sisään mut sitten  tuli ongelmia, mut täytyy kai si lainata kaverilta niitä osia....... kiitti vastauksista

Poissa paulasaari

  • Tulokas
    • Profiili
ongelmani............
« Vastaus #19 : 04.10.03 - klo: 14.07 »
Se maksaa noin 45e
ZZ-Racing Käy tsekkaamassa!!