Kirjoittaja Aihe: Zippo  (Luettu 23331 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Zippo
« Vastaus #30 : 22.02.10 - klo: 06.53 »

Ei..hyviä kamppeita on, kunhan vaan pitää hyvää huolta ja huoltaa säännöllisesti yms.
Eli toisinsanoen, pitää yhtä hyvää huolta kuin naisesta, nin kumpikaan ei renaa eikä narise.. :grin:

...ja syttyy halutessa heti... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #31 : 22.02.10 - klo: 08.31 »
Löytyy marlboron hopeinen zippo , olikohan nyt 1972 vuodelta , harvinainen  :smiley:
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Zippo
« Vastaus #32 : 22.02.10 - klo: 08.35 »
Kuulkaas ihmiset, ostanko lankaa Timanttisista tai ProGear Verkkokaupasta? Siis timanttisissa ei ole aitoa Zippo lankaa, mutta vastaavaa. ProGeraissa on 100% aitoa. Palaako aito Zippo lanka paeremmmin verrattuna feikkiin?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #33 : 22.02.10 - klo: 08.46 »
Kuullaan kuullaan..

Itse en käytä nykyään muutakuin alkuperäisiä osia.

Langat on ollut joko paksuja ja tai ohkasia, siis feikit.
Ja sama on ollut kivien kanssa.

Aitoon aitoja, ja ei aitoon ei aitoja.. :grin:
son loppu ny.

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #34 : 22.02.10 - klo: 09.03 »

Eli toisinsanoen, pitää yhtä hyvää huolta kuin naisesta, nin kumpikaan ei renaa eikä narise.. :grin:

Vähän ot, mut ootteko huomannu et lähes kaikkea voi verrata naiseen

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Zippo
« Vastaus #35 : 22.02.10 - klo: 09.43 »
Oke eli aitoja lankoja. Entäs bensa? MItä bensaa sinne voi laittaa kun se aito Zippo bensa on loppu? Voiko sinne laittaa 98/95:sta tai nitro-metanolii?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #36 : 22.02.10 - klo: 10.13 »
Tarviit tohon, jotta metanoli syttyy :lol:
Normi bensa vähän savuttaa.
Mitenhän toimis nämä bio bensat. Ei haise ainakaan.

Mutta miten jonde sä nyt tollasia kyselet, kun sunhan piti olla Zippo asiantuntija  :wink:

Itseltä löytyy vain jotain feikkejä 4-5kpl ja jossain laatikon pohjalla ne ehkä on.
Axial SCX 10 TR

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #37 : 22.02.10 - klo: 10.26 »
Eikös nuo Zipot pitäneet Jondella olla hyllyn koristeina...vai miten se nyt taas sitten olikaan :grin:

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #38 : 22.02.10 - klo: 10.27 »
Oke eli aitoja lankoja. Entäs bensa? MItä bensaa sinne voi laittaa kun se aito Zippo bensa on loppu? Voiko sinne laittaa 98/95:sta tai nitro-metanolii?

Normali pumppubensa kyllä syttyy mutta nokeaa ihan älyttömästi. Itse käyttäisin vain oikeaa zippobensaa. Nitrometanoli on sen luokan myrkky että sitä en ainakaan sytkäriini laittaisi, äly hoi?
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Zippo
« Vastaus #39 : 22.02.10 - klo: 10.37 »
Normaali pumppubensa sytkärissä on hengenvaarallista!

Leimahduspiste on aivan liian alhainen, ja höyrystyy liikaa!

Zippopensaa vaan sinne, sillä selvä.

Tai Shellistä erikoisbensiini 120 (muistaakseni).
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Zippo
« Vastaus #40 : 22.02.10 - klo: 10.47 »
Zipot ovat hyllyn koristeina. Mutta kiva vaan tehdä erilaisia Zippo temppuja niillä. Menkää youtubeen ja kirjoittakaa hakuun Zippo trick niin tulee niin pirusti. MIssä olen sanonut ettö olen asiantuntija?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #41 : 22.02.10 - klo: 16.24 »
Zippoon vain aitoa Zippo-bensaa tai jotain muuta nimenomaan sytyttimiin tarkoitettua puhditettua bensiiniä.
Tuota löytyy lähes kaikilta huoltoasemilta sieltä sytyttimen kaasupullojen vierestä.


Tavallista bensaa ei missään tapauksessa, ei edes kerran tai edes vähän kokeeksi.
Helpompiakin tapoja sytyttää vaatteensa tuleen ja/tai pilata se sytytin lopullisesti.



Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Zippo
« Vastaus #42 : 22.02.10 - klo: 17.29 »
Ei ne Zipon sisuskalut paljoa maksa. Kympin ehkä(?).
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #43 : 23.02.10 - klo: 09.47 »
Älä Jonde laita sinne Zippoosi mitään muuta litkua kuin sitä mitäs sinne kuuluu! Ei se zippobensa niin paljoa maksa etteikö sitä voisi ostaa. Joo 95-oktaaninen on litrahinnaltaan halvempi mutta mun mielestä on väärä kohta säästää. Ihan niinkuin BB sanoi.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Zippo
« Vastaus #44 : 23.02.10 - klo: 10.25 »
Olikos tämä nyt RC10.fi vai suomi24.fi???  :roll:

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Zippo
« Vastaus #45 : 23.02.10 - klo: 11.36 »
Tämä on Vapaa Keskustelu.e; jonka nimeksi on määrätty Zippo ja siellä käsitellään Zippo aiheisia viestejä ja vastataan joa kommentoidaan erimallisien Zippojen toimintaan ja ongelmiin.
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #46 : 23.02.10 - klo: 13.46 »
Ja ainakin minun mielestäni outo topikki tänne (radio-ohjattavien)lelujen maailmaan, jossa on tarkoitus voida olla lueskelemassa myös lapsia! Siis ei vain teinejä, vaan ihan lapsiakin.
Sellaiset ei montaa Järkevää tapaa leikkiä sytyttimillä keksi.

Kovin vaikeaa keksiä ehdotonta tarvetta *sytyttimelle RC-ympäristössä. Saman asian, mihin sitä voi täällä käyttää, ajaa kuumailmapuhallin ja kolvi. Kaasukolvikin.
Seuraavaksi joku älypää varmaan keksii tehä topikin *piipuista?

PS tähden tilalla itse sensuroimani sana. Eikä aina sama..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #47 : 23.02.10 - klo: 15.35 »
Itse odotan Suurta Keskustelua Lumilapioista :evil:. Näillä voi kaivaa esiin hankeen hautautuneen Zippon tai 1/2 Zippo kopion tai jopa täysverisen Zippokopion.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #48 : 23.02.10 - klo: 16.16 »
Vai käsitellään täällä Zippo-aiheisia viestejä :mrgreen: No, täytyy kyllä myöntää, että monesti on viimeaikoina keskustelu johtanut enemmän niiden viestien kuin itse aiheen käsittelyyn.
| Academy | Axial |

Poissa sil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #49 : 23.02.10 - klo: 16.44 »
mulla on juurikin zipon kaivuuseen tehty fiskars lumilapio.
E-Revo - Savage Flux HP

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #50 : 24.02.10 - klo: 03.00 »
Ja ainakin minun mielestäni outo topikki tänne (radio-ohjattavien)lelujen maailmaan, jossa on tarkoitus voida olla lueskelemassa myös lapsia! Siis ei vain teinejä, vaan ihan lapsiakin.
Sellaiset ei montaa Järkevää tapaa leikkiä sytyttimillä keksi.

Kovin vaikeaa keksiä ehdotonta tarvetta *sytyttimelle RC-ympäristössä. Saman asian, mihin sitä voi täällä käyttää, ajaa kuumailmapuhallin ja kolvi. Kaasukolvikin.
Seuraavaksi joku älypää varmaan keksii tehä topikin *piipuista?

PS tähden tilalla itse sensuroimani sana. Eikä aina sama..

Nyt on pakko hiukan kommentoida kirjoitustasi.
Älä ota tätä loukkauksena.

Miksi takerruit juuri sytyttimistä kertovaan topikkiin?
Mielestäni henkisesti terve ja edes jotakuinkin normaalin kasvatuksen saanut lapsi ei ala automaattisesti tupakoimaan ja harrastamaan pyromaniaa luettuaan netistä sanan "sytkäri".

Täällä foorumillahan puhutaan myös nitrometanolista joka oli yhtenä ainesosana Myyrmannin pommissa.
Normaalit tenavat eivät heti tee pommia tuosta ihmeaineesta kuultuaan.

Jossain topikeissa on mainittu myös veitsi.
Seuraako tuon lukemisesta automaattisesti itsensä viiltelyä tai jopa puukotus?

Myös ase-sana on mainittu.
Jokainen voi varmaan päätellä mitä tuon pahan sanan lukemisesta EI välttämätt automaattisesti seuraa.

Paljon pahempia ei-RC aiheita ovat esim väkivaltaa ja huumekauppaa ihannoivasta rap-kulttuurista ja jääkiekosta puhuminen.
Jos joku asia kannustaa fyysiseen ja henkiseen väkivaltaan niin jääkiekko.
Joka muuta väittää, menkööt kaupungille illaksi turvallisuusalan ihmisen seuraan ison jääkiekkopelin jälkeen.
Tai katsomaan itse peliä...

Pääpointtini on se että jos lapsi on kerran tälle foorumille löytänyt, on se aivan takuuvarmasti eksynyt jo paljon pahempiakin juttuja sisältävälle nettisivulle.

Toinen asia on tämä ihmeellinen paapomis- sensurointi- ja kaikenkieltämismentaliteetti mitä viimeisen viiden vuoden aikana on julkisuudessa toitotettu kokoajan kiihtyvällä vauhdilla sananvapauden, yksilönvapauden, demokratian, intimiteettisuojan ja perustuslaillisten oikeuksien kustannuksellla.
Eikö yksilö saisi itse enää käyttää ollenkaan maalaisjärkeään?
Nykyään tuntuu kaikki mahdollinen olevan niin jumalattoman vaarallista että on suorastaan jumalallinen ihme että yksikään ihminen on selvinnyt hengissä näihin päiviin asti?????!!!!!



Ziposta muuten kannattaa sillointällöin voidella se luukkua kiinnipitävä klipsutin.
Jos ei sitä koskaan rasvaa, kuluu se yllättävän äkkiä kulmikkaaksi.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #51 : 24.02.10 - klo: 11.41 »
Nyt tulee totaalinen OT mutta väitän jalkapalloa paljon väkivaltaisemmaksi kuin jääkiekko. Okei lätkässä on taklaukset, tappelut yms. Ne nyt vaan kuuluvat peliin, koska kyseessä on kontaktilaji. Oman näkemykseni mukaan fudisfaneissa on huomattavasti enemmän huligaaneja kuin lätkäfaneissa. Molemmissa lajeissa tapahtuu ylilyöntejä mutta kummassa lajissa niitä on enemmän.

Eihän sillä ole mitään väliä mikä laji on kyseessä jos faneilla/huligaaneilla ei pysy homma hanskassa.

Muistanko väärin kun väitän, että joku fani on ampunut pelaajan (maalivahdin) huonon pelin jälkeen. Taisi olla joku MM loppuottelu. Ja kyseessä siis jalkapallo.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/01/togon_jalkapallomaajoukkuetta_ammuttiin_angolassa_1357822.html?origin=rss

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/P%C3%A4%C3%A4h%C3%A4n+ammuttu+jalkapalloilija+voi+toipua+pelikuntoon/1135252675365

Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Beachrocket

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Zippo
« Vastaus #52 : 25.02.10 - klo: 21.07 »
Mulla oli monta vuotta käytössä hieno antiikkihopea Zippo jonka hukkasin ravintolaillan päätteeksi, kyllä meinas itku päästä oli se niin rakas.Maailman parhaita sytkiä.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Zippo
« Vastaus #53 : 26.02.10 - klo: 06.33 »
Mun puol-aidossa Zipossa on sarana uupunut. Miten korjaan sen/saan sen taas väljättömäksi?


4wdkanootti: Casull on oikeassa. Kyllä sitä voi Zipon omistaa vaikkei polta. Se on kyllä totta että suuri osa nuorista (15 ja up) polttaa, muttei se tarkoita että jos sanoo Zippo tai sytkäri että kannustamme heitä polttamaan... 
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY