Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1910290 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3570 : 07.12.08 - klo: 13.45 »
Niin, mulla oli kans nuo Hot Racingin vetarit ja ne kesti sen yhden akullisen. :lol:
Mutta jos haluaa kestävät teräs-vetarit, niin ainoat oikeat on FLM:än valmistamat.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3571 : 07.12.08 - klo: 15.56 »
Missä hel*etissä te ajatte että vetarit menee poikki :shocked:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3572 : 07.12.08 - klo: 16.14 »
eipä nuo tarvi kummosta tärskyä niin rengas jatkaa yksinään matkaa. Pääasiallisesti olen noita vetareita pilkkonu pakkasella.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3573 : 07.12.08 - klo: 16.21 »
Niin, mulla oli kans nuo Hot Racingin vetarit ja ne kesti sen yhden akullisen. :lol:
Mutta jos haluaa kestävät teräs-vetarit, niin ainoat oikeat on FLM:än valmistamat.


Onko nuo FLM vetarit pidemmät kun vakiot? Sopiiko vakio varsien kanssa?
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa Eetu 94

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3574 : 07.12.08 - klo: 17.06 »
Olisi kiinostusta laittaa valot spedeen ,mitä tarvitse ja mitenköhän , se tapahtuu?
Stampede Castle Sidewinder 5700kV

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3575 : 07.12.08 - klo: 17.23 »
Olisi kiinostusta laittaa valot spedeen ,mitä tarvitse ja mitenköhän , se tapahtuu?

Sama täällä!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa kanavaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3576 : 07.12.08 - klo: 17.55 »
Meillä on vanhassa Hummerin korissa tälläisellä systeemillä,mielestäni näissä on hyvät ja
tukevat kiinnikkeet polttimoille, ei käy akun päälle toimii paristoilla,painoahan
nämä tuo ja tässä tapauksessa vielä aivan vääräänkin paikkaan(paino piste ylhäällä)
johtohässäkkää tulee väkisinkin ja sen voi toteuttaa varmasti fiksumminkin kuin tässä esimerkissä,mutta toivottavasti saa käsityksen tästä paristokäyttöisestä ledvalo systeemistä.

Hankittu joskus täältä www.rc-lights.com/
« Viimeksi muokattu: 07.12.08 - klo: 18.22 kirjoittanut kanavaari »

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3577 : 07.12.08 - klo: 18.13 »
johdotuksesta lisää tuolla:

http://rc10.fi/index.php?topic=8447.0

niin, ja mä pistin johtoniput heti lokarin ja sivulasien väliin sikaflex töhnällä.
Sähköä ne saa etulasin alareunasta runkoon lähtevällä piuhalla deans-välistävetona
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3578 : 08.12.08 - klo: 21.31 »
Tässähän alkaa tuntumaan ihan joululta, kun posti kantaa pakettia joka päivä. Tänään tuli yksi aito ja alkuperäinen Stampede. Mukana mekaaninen nopari ja servokin, vaikka autoon on kyllä vaihdettu 12-lankaisen moottorin kestävä Robitronicin nopari. Kahdessa muussa paketissa tuli Stampede VXL ja XL-5 rullaavana. Näistä on tarkoitus aloitella jossain vaiheessa neliveto Stampeden rakennusprojekti. Tuossa Revo-projektissa kertynyt sen verran "ylimääräistäkin" tavaraa nurkkiin, että jos niillä sitten rakentaisi tuon Stampeden.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3579 : 09.12.08 - klo: 09.51 »
Olen tässä miettinyt, että kuinka paljon te käytätte oikein rahaa harrastukseen? Penguin.:kin sanoo kokoaja tilaavansa jotain tmv...
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3580 : 09.12.08 - klo: 10.03 »
^Eihän tuollaisia torakka viitti ääneen kertoa. Joskus menee hiukan liikaakin, joskus taas ei mitään. Mutta eipä harrastuksiin käytettyjä rahoja pidä kai laskeakaan. Ainakaan vaimolle ei kehtaa kaikista puhua  :mrgreen: muuten vois pian tulla sanomista.

Mutta aina olen itselleni hankintoja perustellut sillä että mielummin johkin "leluun" laittaa kuin kaataa kurkusta alas tai savuna taivaalle(paitsi moottoripyörän renkaana :D). Kuitenkin se sama raha menisi johonkin kuitenkin.

Mutta ittelläni ainakin autojen vaihtuvuus ollut kohtuu suurta kun ei vielä ole niitä oikeita omaan käteen sopivia kunnolla löytänyt. Nyt tosin saattaa olla tuo HPI sellainen joka hetken jopa pysyykin(riippuu paljon siitä kestääkö).
« Viimeksi muokattu: 09.12.08 - klo: 10.07 kirjoittanut matti.l »
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3581 : 09.12.08 - klo: 11.27 »
Harrastuksen tunnistaa siitä, että siihen menee kaikki rahat.  :smiley:

Välillä menee liikaakin rahaa, mutta sitten taas myydään nurkkiin kertyneitä ns. vääriä osia pois, jotta saadaan edes jotain takaisin tai laitetaan autoja kiertoon. Meillä on myös 4 kuskia, joten autojakin tarvitaan vähän enemmän.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3582 : 09.12.08 - klo: 11.49 »
Harrastuksen tunnistaa siitä, että siihen menee kaikki rahat.  :smiley:

Allekirjoitan tuon täysin.

Välillä menee liikaakin rahaa, mutta sitten taas myydään nurkkiin kertyneitä ns. vääriä osia pois, jotta saadaan edes jotain takaisin tai laitetaan autoja kiertoon.

Samaa kaavaa itsekin olen noudatellut.

Tietty aika kausikohtaista on tuo rc osien ostelu. Joskus on taas muut rojektit päällänsä jotka vie rahat rc laiteilta. esim: autojen huollot, moottoripyörän laittelu jne...

\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa scylla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3583 : 09.12.08 - klo: 12.31 »
Aagh!

Sain kuukauden odotuksen jälkeen nopeudensäätimeni takuuvaihdossa traxxasilta.
kyseessä oli siis VXL-3 nopari, josta oli liitin irronnut piirilevystä.

Aukaisin innoissani paketin, mutta siellä olikin EVX-2 nopari, eli E-Maxxin nopari.

Taas sama vaihtoruljanssi uudestaan.. Ei voi olla todellista, mitä tunareita!!!

Odotin niin kovasti että pääsen taas ajamaan. Jo viikko sitten aloin odottaa, jokos posti sen toisi. Ajohalut ovat valtavat ja toista autoa en omista. Nyt on taas tuskallinen odotus edessä.

Laitoin traxxasille sähköpostia asiasta. Saa nähdä mitä vastaavat. Omasta kukkarostani en ala maksamaan väärän noparin lähettämistä takaisin. Oikeastaan saisivat jättää sen minulle korvaukseksi, tosin en sillä mitään tekisi. Jos väärä laite pitää palauttaa niin todellakin toivon että he eivät odota että lähetän ensin sen heille ja he sitten vasta oikean mulle. Sillä tavalla menisi aivan luvattoman paljon aikaa, ennen kuin pääsen taas ajamaan :angry:
« Viimeksi muokattu: 09.12.08 - klo: 12.54 kirjoittanut scylla »

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3584 : 09.12.08 - klo: 13.11 »
Aagh!

Sain kuukauden odotuksen jälkeen nopeudensäätimeni takuuvaihdossa traxxasilta.
kyseessä oli siis VXL-3 nopari, josta oli liitin irronnut piirilevystä.

Aukaisin innoissani paketin, mutta siellä olikin EVX-2 nopari, eli E-Maxxin nopari.

Taas sama vaihtoruljanssi uudestaan.. Ei voi olla todellista, mitä tunareita!!!

Odotin niin kovasti että pääsen taas ajamaan. Jo viikko sitten aloin odottaa, jokos posti sen toisi. Ajohalut ovat valtavat ja toista autoa en omista. Nyt on taas tuskallinen odotus edessä.

Laitoin traxxasille sähköpostia asiasta. Saa nähdä mitä vastaavat. Omasta kukkarostani en ala maksamaan väärän noparin lähettämistä takaisin. Oikeastaan saisivat jättää sen minulle korvaukseksi, tosin en sillä mitään tekisi. Jos väärä laite pitää palauttaa niin todellakin toivon että he eivät odota että lähetän ensin sen heille ja he sitten vasta oikean mulle. Sillä tavalla menisi aivan luvattoman paljon aikaa, ennen kuin pääsen taas ajamaan :angry:

Tällä kertaa olisi kannattanu itse juottaa.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa scylla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3585 : 09.12.08 - klo: 13.20 »

Niin varmaan olisikin, mutta tarkoituksenani oli saada vaihdossa uudemman mallinen vxl-3, jossa on liittimet johtojen päissä kuten mamba maxissa. Sellaisen traxxas minulle lupasikin. En myöskään halunnut ottaa riskiä pilata uusi ja kallis nopeudensäädin kun siinä oli vielä takuu ja noin 10 euron postikuluilla ja kuukauden odottamisella sen pystyi vaihtaa uuteen ja parempaan.
Homma vaikutti hyvältä, mutta taxxasin päässä vain mokasivat rankasti.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3586 : 09.12.08 - klo: 14.35 »
Osaakos joku sanoa millä varaosanumerolla tällainen Stampeden vastarin pidike löytyy? Vaikuttaa paljon näppärämmältä kiinnitysratkaisulta vastarin ja akun kiinnittämiseksi kuin nuo, jotka itsellä on jokaisessa muussa Spedessä.

Edit: löytyihän tuo itsekin eli osanumero on 3627X.
« Viimeksi muokattu: 09.12.08 - klo: 17.15 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3587 : 09.12.08 - klo: 16.13 »
nyt alkaa taas spede saaman eloa renkaisiin, kun saadaan osat tilaukseen.
- 4300kv EZ-run combo
- 3s 5000 mAh lipo

mitäs osia kannattaa vahvistaa kun siirtyy harjattomaan tekniikkaan?
teräs spurri, pinjonit? mitä muuta?

mites noiden rattaiden kokojen kanssa, kun olen yrittänyt etsiä pinjoneita ja spurria niin melkein missään ei ole merkitty että minkä kokoiselle akselille käyvät.. (tässä tapaksessa pitäisi sopia 3,17mm akselille)
onko jotain ERITYISTÄ jota täytyisi huomioida kun ostan uuden ratttaat. (spurri, pinjonit)

ja aivan huvikseen nyt laitetaan kuva tulevasta kopasta, tosin erivärisena->
« Viimeksi muokattu: 09.12.08 - klo: 17.00 kirjoittanut RCl »
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3588 : 09.12.08 - klo: 17.26 »
- 4300kv EZ-run combo

Milläs EZ-noparilla tuo combo on eli paljonko on tuon virrankesto?

mitäs osia kannattaa vahvistaa kun siirtyy harjattomaan tekniikkaan?
teräs spurri, pinjonit? mitä muuta?

mites noiden rattaiden kokojen kanssa, kun olen yrittänyt etsiä pinjoneita ja spurria niin melkein missään ei ole merkitty että minkä kokoiselle akselille käyvät.. (tässä tapaksessa pitäisi sopia 3,17mm akselille)
onko jotain ERITYISTÄ jota täytyisi huomioida kun ostan uuden ratttaat. (spurri, pinjonit)

Itse tilasin eBaysta uuden VXL:n vaihdelaatikon sisuskaluineen, kun sattui löytymään sellainen halvemmalla kuin sisällä olevat rattaat erillisenä. VXL:ssä on ainakin kaikki rattaat metalliset tai metallisella hammaskehällä, että varmaan samat vahvistukset olisi tarpeen.

Itse olen ostanut Robinson Racingin pinioneita, joko tuotekoodilla RRP10XX, RRP13XX tai RRP14XX, jossa XX on hampaiden lukumäärä. Ihan tyytyväinen olen noihin ollut. Nuo 10, 13 ja 14 ovat eri materiaaleista tai eri pinnoitteilla tehtyjä rattaita.

Jos jotain on syytä huomioida, niin laita suljettu spurrikoppa ja jätä spurri muoviseksi, jotta autoon jää yksi ratas, joka selkeästi heikompi lenkki kuin muut. Näin se mahdollisesti sileäksi menevä ratas on helpommin vaihdettavissa, kun ei tarvitse purkaa koko autoa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3589 : 09.12.08 - klo: 17.41 »
- 4300kv EZ-run combo

Milläs EZ-noparilla tuo combo on eli paljonko on tuon virrankesto?

mitäs osia kannattaa vahvistaa kun siirtyy harjattomaan tekniikkaan?
teräs spurri, pinjonit? mitä muuta?

mites noiden rattaiden kokojen kanssa, kun olen yrittänyt etsiä pinjoneita ja spurria niin melkein missään ei ole merkitty että minkä kokoiselle akselille käyvät.. (tässä tapaksessa pitäisi sopia 3,17mm akselille)
onko jotain ERITYISTÄ jota täytyisi huomioida kun ostan uuden ratttaat. (spurri, pinjonit)

Itse tilasin eBaysta uuden VXL:n vaihdelaatikon sisuskaluineen, kun sattui löytymään sellainen halvemmalla kuin sisällä olevat rattaat erillisenä. VXL:ssä on ainakin kaikki rattaat metalliset tai metallisella hammaskehällä, että varmaan samat vahvistukset olisi tarpeen.

Itse olen ostanut Robinson Racingin pinioneita, joko tuotekoodilla RRP10XX, RRP13XX tai RRP14XX, jossa XX on hampaiden lukumäärä. Ihan tyytyväinen olen noihin ollut. Nuo 10, 13 ja 14 ovat eri materiaaleista tai eri pinnoitteilla tehtyjä rattaita.

Jos jotain on syytä huomioida, niin laita suljettu spurrikoppa ja jätä spurri muoviseksi, jotta autoon jää yksi ratas, joka selkeästi heikompi lenkki kuin muut. Näin se mahdollisesti sileäksi menevä ratas on helpommin vaihdettavissa, kun ei tarvitse purkaa koko autoa.


noparin speksejä;

Cont. Current: 35A
Burst Current: 190A
BEC Output: 6V / 1.5A
Resistance: 0.0015 ohm

mitäs kaikkia rattaita sitä nyt joutuu laatikkoon ostamaan ?
ja mahtaako jostain löytyä joitakin ohjeita, jos laatikon avaamisen ja rattaiden vaihdon kanssa ilmenee jotain ongelmia.
spurri kumpaa kokoa; 86t vai 90t onko tolla nyt suurta merkitystä?

Editt: http://cgi.ebay.com/New-Traxxas-Stampede-VXL-XL-5-Gearbox-w-Gears_W0QQitemZ300228360598QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?_trksid=p3286.m20.l1116
onko toi sellainen joka kävisi suoraan ja eikä tarvitsisi sen enempää rattaita vaihdella?
« Viimeksi muokattu: 09.12.08 - klo: 17.45 kirjoittanut RCl »
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3590 : 09.12.08 - klo: 18.07 »
Aagh!

Sain kuukauden odotuksen jälkeen nopeudensäätimeni takuuvaihdossa traxxasilta.
kyseessä oli siis VXL-3 nopari, josta oli liitin irronnut piirilevystä.

Aukaisin innoissani paketin, mutta siellä olikin EVX-2 nopari, eli E-Maxxin nopari.

Taas sama vaihtoruljanssi uudestaan.. Ei voi olla todellista, mitä tunareita!!!

Odotin niin kovasti että pääsen taas ajamaan. Jo viikko sitten aloin odottaa, jokos posti sen toisi. Ajohalut ovat valtavat ja toista autoa en omista. Nyt on taas tuskallinen odotus edessä.

Laitoin traxxasille sähköpostia asiasta. Saa nähdä mitä vastaavat. Omasta kukkarostani en ala maksamaan väärän noparin lähettämistä takaisin. Oikeastaan saisivat jättää sen minulle korvaukseksi, tosin en sillä mitään tekisi. Jos väärä laite pitää palauttaa niin todellakin toivon että he eivät odota että lähetän ensin sen heille ja he sitten vasta oikean mulle. Sillä tavalla menisi aivan luvattoman paljon aikaa, ennen kuin pääsen taas ajamaan :angry:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3591 : 09.12.08 - klo: 18.13 »
noparin speksejä;

Cont. Current: 35A

toisaalla jo epäilin, riittäkö tuo 35A spedeen. Ainakin mun VXL Rustler ja Stampede menee välillä pitkään yli tuon 35A virralla.

mitäs kaikkia rattaita sitä nyt joutuu laatikkoon ostamaan ?
ja mahtaako jostain löytyä joitakin ohjeita, jos laatikon avaamisen ja rattaiden vaihdon kanssa ilmenee jotain ongelmia.
spurri kumpaa kokoa; 86t vai 90t onko tolla nyt suurta merkitystä?

Räjäytyskuvistahan sen näkee mitä sinne menee eli idler ja diffin hammaskehä pitää vaihtaa. Muut rattaat lootan sisällä muistaakseni metallisia.

90-hampainen ei mahdu suljetun spurrikotelon sisään, joten sitä ei kannata laittaa. Itse ajan "vakio"-Rustler VXL:ää 25/83 välityksillä Stampede-renkaiden kokoisilla renkailla ja Stampede VXL:ää 19/86 välityksillä samoilla renkailla.

Editt: http://cgi.ebay.com/New-Traxxas-Stampede-VXL-XL-5-Gearbox-w-Gears_W0QQitemZ300228360598QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?_trksid=p3286.m20.l1116
onko toi sellainen joka kävisi suoraan ja eikä tarvitsisi sen enempää rattaita vaihdella?

Tuohan maksaa mansikoita ja lisäksi siitä ei käy ilmi onko se XL-5:n vai VXL:n laatikko. Halvempi on sitten jo ostaa ne rattaat erillään:

Idler teräs ($3.12): http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=52057
Diffirata teräskehällä ($6.27): http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=51995

Sabestakin löytyy alumiini idler, kovaan 13,30 € hintaan: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37970&grpid=3901

Liquidilta saa myös niitä Robinson Racingin pinioneita, eikä postikulut ($0.99) päätä huimaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3592 : 09.12.08 - klo: 20.31 »
Teräs idleri ja teräs diffirata ei ole toimiva vaihtoehto. Mielummin muovia teräksen tai alumiinin kanssa, jolloin toinen rattaista toimii kuluvana osana. Stampede, Rustler, Slashs ja jne... askia ei saa niin tiiviiksi, että siellä pysyisi voiteluaineen pinta niin korkealla että diffin rataskehä nostaisi sitä mukaansa.

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3593 : 09.12.08 - klo: 22.02 »
No kun mulla on idleargear terästä niin laitanko sitte ihan normi muovidiffirattaan. Kestääkö se nyt kun mulla on tuo harjaton setti?
Se on kyllä totta että isoa vahinkoa siinä tulee jos molemmat rattaat on terästä ja sitte hirttää kiinni. Pauke kuuluu.. Mietin vaan että pitääkö niitä diffejä olla kokoajan vaihtamassa kun ne kulahtaa??

Löytyykö tuota teräskehäistä diffiä mistään EU-kaupasta?
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3594 : 09.12.08 - klo: 22.30 »
Teräs idleri ja teräs diffirata ei ole toimiva vaihtoehto.

Meinaat, että VXL:n vakiolaatikko ei ole toimiva? Hyvin se ainakin meillä on toiminut kahdessa autossa ja kolmas saa sellaisen tällä viikolla, kun ehtii vaihtamaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3595 : 09.12.08 - klo: 22.34 »
Toimiihan se toki, mut molemmat rattaat kuluvat. Idea on se että toinen ratas pitäisi olla "kuluva" ja se on yleensä se halvempi ratas. Teräs terästä vasten ei tuu toimiin, jos se ei saa voitelua.

Tästä näet lootan rakenteen: http://www.traxxas.com/PDF-Library/3608_tranny.pdf

« Viimeksi muokattu: 09.12.08 - klo: 22.46 kirjoittanut Jankka »

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3596 : 09.12.08 - klo: 22.46 »

90-hampainen ei mahdu suljetun spurrikotelon sisään, joten sitä ei kannata laittaa. Itse ajan "vakio"-Rustler VXL:ää 25/83 välityksillä Stampede-renkaiden kokoisilla renkailla ja Stampede VXL:ää 19/86 välityksillä samoilla renkailla.


90T spur menee itselläni ainakin nätisti RPM:n suljettuun lootaan!
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3597 : 09.12.08 - klo: 23.10 »
Juu ei mun tarvitse sitä kuvista katsoa, kun sellainen on tässä pöydälläkin levällään ;) Juuri avasin puoli vuotta sitten ostetun ja runsaasti ajetun VXL speden lootan ja siellä ei ole mitään valittamista yhdessäkään rattaassa. Voitelukin tehdasjäljiltä vielä siinä kunnossa, että laitoin takaisin vaan kiinni.

Muovi idleri on se ihan viimeinen vaihtoehto, joka sinne kannattaa laittaa, kun siitä lähtee hampaat vakio XL-5:ssäkin. Yhdestäkään laatikosta en ole vielä saanut teräs tai alumiinirattaita sileäksi, vaikka autoille kyytiä annetaankin. Mikään ratkaisu ei ole ikuinen eli kaikki kuluu ja hajoaa jossain vaiheessa, mutta kyllä ainakin minun Stampede-kokemuksella nuo teräsrattaat kaipaavat kaikkein vähiten huoltoa.

hades: onko kyseessä se uuden mallinen RPM:n kotelo? Minä en saa ainakaan vanhaan koteloon mahtumaan 90 hampaista spurria ilman että se ottaa koteloon kiinni.

Edit: sen voitelun pystyy kyllä järjestämään siten, että rattaiden ei tarvitse uida rasvassa. On olemassa sopivaa vaseliinia joka pysyy siinä rattaalla kovemmassakin kyydissä, kun noin pienillä rattailla ei se kehänopeus ihan mahdottomaksi kasva. Sitä ei tarvitse siis laittaa lootan täydeltä, vaan ainostaan voidella hammaskehät sillä.
« Viimeksi muokattu: 09.12.08 - klo: 23.13 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3598 : 09.12.08 - klo: 23.54 »

90-hampainen ei mahdu suljetun spurrikotelon sisään, joten sitä ei kannata laittaa. Itse ajan "vakio"-Rustler VXL:ää 25/83 välityksillä Stampede-renkaiden kokoisilla renkailla ja Stampede VXL:ää 19/86 välityksillä samoilla renkailla.


90T spur menee itselläni ainakin nätisti RPM:n suljettuun lootaan!
Slashin vakio kuoriin myöskin uppoaa tuo 90T spur. Sama laatikko kuitenkin eri välityksin kyseessä.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3599 : 10.12.08 - klo: 02.17 »
Onko slashin vakiokuori suljettu vai onko siinä vetarin kohdalla aukko? Kyllä se 90 hampainen spurri speden ja rustlerinkin vakiokuoriin menee, mutta ei vanhemman mallin suljetun RPM-kuoren sisään. Se aukko kun on siinä juuri sitä varten, että spurri tulee niin lähelle vetaria, ettei väliin enää mahdu sitä kuorta.

Edit: Uudemman RPM:n kuoren labelissä sanotaan, että "Maximum Spur Gear (87 Tooth)", mutta ehkä sinne sitten se 90 mahtuu.
« Viimeksi muokattu: 10.12.08 - klo: 02.21 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.