Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1984272 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikmai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1410 : 10.08.07 - klo: 20.55 »
Mistähän voisi johtua? Moottori ottaa täydet kierokset ja hetken päästä(pari sekunttia) kierokset laskevat huomattavasti. Moottori on team orion 15 lankanen(ajettu 10 akullista) ja xl-5 säädin. Kyseinen moottori lämpiää muutenkin ihan älyttömästi(pinjoni 15, rustler).
ajoitko sisään kunnolla??



Kyllä. Huomasin et noin 5min. ajon jälkeen rupee hiljenee...

Eli sehän on selvää sulla on huono aakku se hyyttyy tai ei se huono ole mutta ei akusta ikuisesti virtaa riitä BTW. ajattele nyt itekkki

ELi mootorin yli kuumeneminen hanki jäähdytin tripa tai pieni tuuletin tehokkaampi . ja voi sitä 15hampaasta viälä pienempääkin vaihtaa pinjoni spurri isommaks
Tonttu voi ajatella ihan itse keskenään :p. Akkuja löytyy 4kpl, vaikka vaihdan ladatun akun sama homma(kun moottori on lämmin). Parin minuutin jäähdyttely ja taas menee hyvin...


Edellisellä moottorilla ei ollu kyseistä ominaisuutta ja tällä nykyisellä se tuli n.10 akullisen jälkeen.
Hpi Baja zenoah 26cc+tehari, Traxxas Rustler, TT "street", Axial AX-10, 3* Losi micro baja

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1411 : 10.08.07 - klo: 21.30 »
Eikös moottorin oisi hyvä jäähtyä vähintään sen 10 minuuttia.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa R5

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1412 : 10.08.07 - klo: 22.01 »
Jes, nyt on Rustleri neljän viime akullisen aikana syönyt kaksi vakioidleriä.. Onko ollut vaan huonoa tuuria vai olisiko jotain mennyt vituilleen? Pitänee alumiininen tilata. Mitäs materiaalia tuo spurriakselin päässä (laatikon puolella, yllätys) oleva ratas on. Teräksinenkö? Miten mahtaa aluidleri sen kanssa kestää, ei kait muovista paremmin?
Rustler XL5 med Titan 12T :E

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1413 : 11.08.07 - klo: 03.02 »
Terästähän tuo on. Syöpi alumiinia pitemmän päälle jos ei muista rasvaa laittaa rattaisiin välillä.
TowerHobbiesilla näyttäisi olevan VXL-mallien teräsidleriä jo saatavilla - pitää odotella vielä kunhan tulee terähammaskehällä varustettua diffiä myös ja laittaa sitten tilausta vetämään.

Värjäsin muuten tuossa viikolla Rustlerin rungon osat sinisiksi, aiheesta tarkemmin täällä:azn:

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1414 : 11.08.07 - klo: 09.37 »
Kyllähän semmoinen diffi on ollut jo vuoden tai pari myynnissä,... tämmöinen löytyy meidänkin juniorien Stamepedesta.

Kuva:


Täältä http://www.rc-monster.com löytyy kaikkee muutakin Stampedeen ja paljon muihinkin vehkeisiin.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1415 : 11.08.07 - klo: 09.47 »
Tiedän kyllä tuon FLM:n diffin mutta siitä ei ole kysymys - vaan uudesta VXL-mallin diffistä jossa muovikuoret mutta teräshammaskehä.

osanro: 2381X


Tuon aludiffin hinnalla saapi kymmenen näitä, tai 4 kappaletta täydellisenä :)

osanro: 2388X

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1416 : 11.08.07 - klo: 13.00 »
Koskas noita vxl mallin osia saa suomesta? vai onko niitä jo jossain hyllyssä?
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1417 : 11.08.07 - klo: 14.06 »
Ei taida olla vielä missään, jenkeistäkään ei noita vielä saa kunnolla.
Milloin saavat tuotannon siihen kuntoon että riittää kaikille on vaikea sanoa.
Ymmärtääkseni tuossa täydellisessä VXL-diffissä on myös vahvemmat sisuskalut, hintaansa nähden ei paha sijoitus.
Heti laitan noita tilaukseen kunhan löytyy molempia joko towerista, rcplanetista tai liquidista.
Vois ottaa useampia samantien kerralla, jos löytyy täältä muita halukkaita jonkinlaiseen kimppatilaukseen?

Poissa R5

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1418 : 11.08.07 - klo: 14.31 »
Ei taida olla vielä missään, jenkeistäkään ei noita vielä saa kunnolla.
Milloin saavat tuotannon siihen kuntoon että riittää kaikille on vaikea sanoa.
Ymmärtääkseni tuossa täydellisessä VXL-diffissä on myös vahvemmat sisuskalut, hintaansa nähden ei paha sijoitus.
Heti laitan noita tilaukseen kunhan löytyy molempia joko towerista, rcplanetista tai liquidista.
Vois ottaa useampia samantien kerralla, jos löytyy täältä muita halukkaita jonkinlaiseen kimppatilaukseen?
Houkuttavan kuuloinen ajatus, meinaan kun ei luottokorttia ole, niin ei oikein ulkomailta pääse tilailemaan. Teräsidleri ja diffin kehä ainakin tulisi hankittua, kaksin kappaleinkin ellei paljoa maksa.
Rustler XL5 med Titan 12T :E

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1419 : 11.08.07 - klo: 14.52 »
www.buytraxxas.com antaa hinnoiksi seuraavaa:
3696        Idler gear, steel (30-tooth)                                             $3.00
2381X      Main diff with steel ring gear/ side cover plate/ screws      $6.00
2388X      Planetary gear differential with steel ring gear (complete) $15.00

Eli tuo keskimmäinen sisältää diffin kuoret ja alimmainen kuoret ja sisuskalut.    

Poissa R5

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1420 : 11.08.07 - klo: 15.28 »
www.buytraxxas.com antaa hinnoiksi seuraavaa:
3696        Idler gear, steel (30-tooth)                                             $3.00
2381X      Main diff with steel ring gear/ side cover plate/ screws      $6.00
2388X      Planetary gear differential with steel ring gear (complete) $15.00

Eli tuo keskimmäinen sisältää diffin kuoret ja alimmainen kuoret ja sisuskalut.    

Jeps. Ilmoittele sitten, kun olet lähdössä tilailemaan. Uumoilisin myös, että Taskilla olisi myös kiinnostusta nuita osia kohtaan.
Rustler XL5 med Titan 12T :E

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1421 : 11.08.07 - klo: 21.14 »
nyt on spede hommattu.

nyt on seuraavanlainen probleema.
en osaa päättää millaisen akun ostan.
liquidista saisi 2 epicin 3000mAh akkua 41 eurolla ja yhden GP:n 3900mAh akun 36 eurolla.
kyseessä siis 7.2V nimh pötköakut.
ainakin GP taitaa olla kunnon laatumerkki mutta onko tuo epic joku täysin sekunda?
tarkoitus olisi saada mahdollisimman paljon ajoaikaa.

kuinka kauan noilla suurinpirtein ajaa?
vakio moottori siis vielä paikoillaan.
veronpalautuksista olisi suunnitelmissa hommata sitten mamba max ja samalla sitten vaikka tehokkaampaa akkua.
« Viimeksi muokattu: 11.08.07 - klo: 22.50 kirjoittanut partajeesus »
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa R5

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1422 : 12.08.07 - klo: 00.23 »
Tai sitten, partajeesus, hankit Nosramin 4300mAh -akun (7,2V). Itsellä tuo, ja on ylivoimaisesti omista akuista paras. Maksanee sen neljäkymppiä, mutta onpahan nekin rahat sitten panostettu laatuun.
Rustler XL5 med Titan 12T :E

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1423 : 12.08.07 - klo: 10.32 »
Jos tiedossa on harjattoman ja paremman akun hankinta niin ehdottomasti osta jo heti suoraan Lipo akku. Noilla valmis akuilla, kun ei potku riitä harjattoman kanssa.

Mutta tässä silti yksi akku vaihtoehto. http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1372
Axial SCX 10 TR

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1424 : 12.08.07 - klo: 12.37 »
mean green powerin 4000mah nimh akku olis myynnissä hobby linnassa 40e
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1425 : 12.08.07 - klo: 12.57 »
Jos tiedossa on harjattoman ja paremman akun hankinta niin ehdottomasti osta jo heti suoraan Lipo akku. Noilla valmis akuilla, kun ei potku riitä harjattoman kanssa.

Mutta tässä silti yksi akku vaihtoehto. http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1372

Lipoja en hanki, vaativat niin tarkkaa huolenpitoa.
Nimh akut on paljon huolettomampia ja kyllä niilläkin näyttää esim mamban 5700:lla koneella olevat spedet liikkuvan kivasti kun youtubesta videoita olen katsonut.
ajoaika tietenkin paljon heikompi kuin Lipoilla.

kuuluuko muuten nimh akut purkaa?
täällä sanotaan että kuuluu ja että se pidentää käyttöikää huomattavasti, sitten taas jossain kauppojen sivuille lukee akkujen tiedoissa ettei missään tapauksessa saa purkaa.


edit: ilmeisesti se onkin vain syväpurku jota ei saa tehdä.
mites sen lamppupatentin kanssa on, onko mitään väliä kuinka tehokkaaseen polttimoon tuon akun tunkee kiinni?
sammumaan astihan sitä lamppua ei saanut päästää nimh akkujen kanssa, onko sama homma nicd akuilla vai saako ne imeä täysin kuiviin?
« Viimeksi muokattu: 12.08.07 - klo: 15.16 kirjoittanut partajeesus »
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1426 : 12.08.07 - klo: 14.14 »
Itsellä saa ajella ihan tarpeeksi mamballa, kyllä sillä arviolta 10 minuuttia päästelee. Eikä kyykkää edes lopussa enkä varmaan hanki lipoja vähään aikaan.
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1427 : 12.08.07 - klo: 15.11 »
Lipoja en hanki, vaativat niin tarkkaa huolenpitoa.
Nimh akut on paljon huolettomampia...
Itse olen kyllä juuri päinvastaista mieltä - lipoja ei tarvitse purkaa, eikä ladata välttämättä edes täyteen. Riittää kunhan on tasaustoiminnolla varustettu laturi eikä ylitetä 1C latausvirtoja.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1428 : 12.08.07 - klo: 15.14 »
hups. piti muokata edellistä viestiä ja lainasin vahingossa.

eikös nuo tasaavat laturit ole kohtuu hintavia kuten itse akutkin.
kuinka tehokkaita noiden lipojen sitten pitäisi olla että ajoaikaa saisi vaikka 30 minsaa yhdellä akulla?

tuollaisen laturin kanssa ei vissiin tarvitse erikseen mitään tasauksia enää akuille tehdä?
tuntuu noiden lipojen käyttö vaan niin hemmetin vaikeelta ja varovaiselta puuhalta kun olen niitä ohjeita lukenut.
« Viimeksi muokattu: 12.08.07 - klo: 15.21 kirjoittanut partajeesus »
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1429 : 12.08.07 - klo: 18.26 »
www.buytraxxas.com antaa hinnoiksi seuraavaa:
3696        Idler gear, steel (30-tooth)                                             $3.00
2381X      Main diff with steel ring gear/ side cover plate/ screws      $6.00
2388X      Planetary gear differential with steel ring gear (complete) $15.00

Eli tuo keskimmäinen sisältää diffin kuoret ja alimmainen kuoret ja sisuskalut.    

Jeps. Ilmoittele sitten, kun olet lähdössä tilailemaan. Uumoilisin myös, että Taskilla olisi myös kiinnostusta nuita osia kohtaan.

juu meikäläisella kyllä kanssa kiinnostusta kys. tuotteita kohtaan.
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1430 : 12.08.07 - klo: 21.55 »
Taski: Laitetaan muistiin

partajeesus: Kyllähän lipot ovat vielä hinnakkaita verrattuna samankapasiteettisiin nimheihin, mutta paino taas reilusti pienempi.
Puolen tunnin ajoaikaan vaikuttaa tietysti paljon kaasuliipasimen asento, mutta sanotaan 5000mAh ja siitä ylöspäin.
Itsellä käytössä laturina tasurin sisältävä Bantam BC-5, joka vaatii vielä erillisen virtalähteen. Ei tarvitse kuin laittaa vaan tasauspiuha akkuun kiinni ja laturista valita kennomäärä ja latausvirta, eikä ongelmia ole ollut.
Akku köllöttelee vanhassa kattilassa latauksen ajan - kaiken varuilta. :)

Tätä lipo-keskustelua voisi muuten jatkaa joissain lipo-ketjussa, niin pysytään aiheessa.

Tuli taas käytyä tänään räppäilemässä Rustlerilla läheisellä soramontulla ja harjoiteltua hyppyjä ja auton hallintaa ilmassa kaasulla. Pyöräkoneen kauhalla oli tehty sellainen n. puoli metriä korkea nyppy josta sai hyviä lentoja.
Pirssi ei kokenut pahempia vaurioita, mutta sain vanteen rikki, kun pistelin kolmikennoisella lipolla aika kyytiä pieneen kivikasaan... :(
On muuten aika ohutta tavaraa nuo XL-5 mallin vakiovanteet.

Poissa Taski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1431 : 13.08.07 - klo: 01.18 »
näin on. meikäläiselläkin vanteet pieniä halkeamia täys. onkos tietoa jotta millaiset vanteet/ renkaat tuohon kannattaisi hommata jos haluaa niiden kestävän? ehdotuksia myös pelkistä renkaista otettaisiin mielellään vastaan. ajattelin huomenna käydä tampereella niin josko atalasta jonkunlaiset renkaat tarttuisivat mukaan. Epäilen kyllä vahvasti että onko siellä mitään käypästä, mutta ei katsominen tapa.
Stampede Brushless | Pure | Rustler MM5700 | Sava 3,5

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1432 : 13.08.07 - klo: 01.40 »
Taitanee pitäytyä noissa pienemmissä 2.2-tuumaisissa vanteissa vielä. Itsellä on kakkossettinä kierros HPI Split 5-vanteita varustettuna ProLinen Dirt Hawg:eilla.
Ainut ongelma noissa on pienemmäksi jäävä raideleveys edessä.
Seuraaviksi vanteiksi olen suunnitellut jotain RPM:n mallistosta, noista löytyy Rustleriin/Stampedeen sopivat offsetit eteen ja taakse (ei Torkerz, Typhoonz, Starz).

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1433 : 13.08.07 - klo: 14.54 »
Minulla on nuo RPM Revolver vanteet Pro-Line dirt works renkailla. (Vanhat ei kelpaa muuhun kun kynätelineeksi) :grin:
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
VXL Stampede kokemuksia
« Vastaus #1434 : 17.08.07 - klo: 21.49 »
Tulipa tuo uusi VXL Stampede tänään ameriikoista, joten kertoilen tässä omia (pikaisia) kokemuksia ja huomioita.
Jenkeillä on jonkun verran huonoja kokemuksia noista VXL-malleista - monella ovat iskarit olleet jopa kokonaan auki kun auto on otettu paketista ja öljyt pitkin vaikka mitä. Samoin renkaita on lähtenyt runsaasti irti vauhdissa, slipperin säätö aivan metsässä ja muuta pientä harmia.

Öljynsiivous mielessä rapistelin laatikon auki ja auton pöydälle. Onnekseni kaikki iskarit olivat pysyneet kiinni joten huokasin jo helpotuksesta.
Tutkiessani Velineon VXL-3s noparia huomasin kuitenkin akulta tulevan miinus johdon olevan irti juotoksestaan!? (kuva)
No eipä tuo niin haitannut, kolvihommiin jouduin kuitenkin vaihtaessani tuon Traxxas High Current Connector:in Deansiin, mutta aika erikoista kyllä.
Kiristelin vielä aavistuksen jokaista iskaria ja tarkistin slipperin. Renkaiden kiinnitysmuttereita tutkiessani huomasin niiden olevan kauluksella varustettua nyloc-mallia jotka ovat reilun millin normaaleja muttereita paksumpia. Varsinkin takarenkaissa mutterin nyloc-osa ei tahdo yltää akselille asti, joten laittelin varuilta kierrelukitetta jokaiselle mutterille.

Sitten pitikin jo päästä testailemaan autoa tositoimissa.
Moottorissa tuntuu olevan ihan kivasti vääntöä eikä kulkupuolessakaan ole valittamista - varsinkaan 3S lipolla. Kovin perusteellisia testejä en ehtinyt vielä tehdä, mutta toivottavasti tässä viikonlopun aikana ehdin paremmin autoon perehtymään. Pientä asfalttiajelua ehdin kuitenkin ja huiput piti tietysti käydä mittaamassa ensimmäiseksi, sehän se kaikkia kuitenkin kiinnostaa...  :p

Välityksinä siis vakio 19/86 ja akkuna ensin LRP 5000mAh 2S2P 7,4v LiPo.
Kyytiä sain kelattua 48,5km/h - tämä tosin täytyy vielä kokeilla uudestaan jos jaksaa, sillä huomasin vaihdettuani akun kolmikennoiseen slipperin olevan vielä liian löysällä. Pikaisen kiristyksen jälkeen uutta vauhtia hakemaan Team Orion Avionics 3300mAh 3S 11,1v LiPolla.
Nyt alkoikin kyyti olla jo kylmää - kiihdytys täytyi suorittaa varovasti, muuten keula roikkui ilmassa heti. "Nopeusmittausradan" loppuessa kesken sain kelattua gps:ään 70,7km/h.
Lämmöt koneen kyljestä mitattuna ajelun jälkeen 55.5 astetta, joten ei paha - katsotaan uudestaan kunhan päästään montulle räppäilemään...

Optiona mukana tulleella 25-hampaisella pinionilla ja isolla 3S lipolla satanen ei ole mikään ihme - kuka sitä autoa siinä vauhdissa ajaa onkin jo eri asia.  :roll:

Kertoilen lisää kokemuksia sitämukaa kunhan niitä kertyy ja sikäli kun ketään kiinnostaa.
Pistän tähän loppuun vielä muutamia fotoja.







perhepotretti:

Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1435 : 17.08.07 - klo: 22.01 »
Asiaa.. :wink:

Pistäs videota kohan pääset paremmin testailemaan.. Ja paljos tuolle tuli kokonaishinnaksi ?
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1436 : 18.08.07 - klo: 07.32 »
Juu, pitää saada joku vaan kameramieheksi mukaan.
Tarkkaa hintaa en vielä osaa sanoa kun ei tullauslasku ole tullut, mutta laskeskelin sen olevan tullattuna ja kotiin toimitettuna n. 374€.
Tilasin siis RC-Planetista ja maksoi kuluineen 406,70$.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1437 : 18.08.07 - klo: 09.33 »
Voitko pistää kuvan  ilman koria?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1438 : 18.08.07 - klo: 11.37 »
Toki - tässäpä näitä:









Nuo kuusioruuvit jokapaikassa vähän ärsyttää kun on tottunut ruuvarilla näitä rassailemaan.
Laatikon päälle ei käy tässäkään tuo RPM:n kansi, wheeliebarin kiinnike tulee vähän tielle ja originaalissa kannessa on edelleen se aukko vetarin kohdalla. :(
Plussaa jämäköistä moottorin kiinnitysruuveista, 5x11 laakereista renkailla, säädettävistä camber-linkeistä ja tehokkaasta digiservosta ohjauksessa.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #1439 : 19.08.07 - klo: 04.47 »
Ehdin pikaisesti käymään tänään montulla hieman VXL Pedeä testailemassa ja täytyy sanoa että ihan hyvä paketti on tämä.
Kolmikennoista lipoa en kyllä suosittele monttuajeluun - ei tuosta mitään tule kun etuset ei maassa ole hetkeäkään...  :p
Sain jopa orkkis wheeliebarin rikki jossain välissä - pitänee laittaa Swami tilaukseen, niin saapi RPM:n kopan kiinni laatikkoonkin.
Videotakin sain napattua, tosin kamera oli tripodilla kun ei kameramies ehtinyt kyytiin.

Youtubesta löytyy pari pätkää; kaksikennoisella lipolla mennään tässä ja kolmikennoisella painellaan tässä.

Kuva vauriosta: