Tulipa tuo uusi VXL Stampede tänään ameriikoista, joten kertoilen tässä omia (pikaisia) kokemuksia ja huomioita.
Jenkeillä on jonkun verran huonoja kokemuksia noista VXL-malleista - monella ovat iskarit olleet jopa kokonaan auki kun auto on otettu paketista ja öljyt pitkin vaikka mitä. Samoin renkaita on lähtenyt runsaasti irti vauhdissa, slipperin säätö aivan metsässä ja muuta pientä harmia.
Öljynsiivous mielessä rapistelin laatikon auki ja auton pöydälle. Onnekseni kaikki iskarit olivat pysyneet kiinni joten huokasin jo helpotuksesta.
Tutkiessani Velineon VXL-3s noparia huomasin kuitenkin akulta tulevan miinus johdon olevan irti juotoksestaan!? (
kuva)
No eipä tuo niin haitannut, kolvihommiin jouduin kuitenkin vaihtaessani tuon Traxxas High Current Connector:in Deansiin, mutta aika erikoista kyllä.
Kiristelin vielä aavistuksen jokaista iskaria ja tarkistin slipperin. Renkaiden kiinnitysmuttereita tutkiessani huomasin niiden olevan kauluksella varustettua nyloc-mallia jotka ovat reilun millin normaaleja muttereita paksumpia. Varsinkin takarenkaissa mutterin nyloc-osa ei tahdo yltää akselille asti, joten laittelin varuilta kierrelukitetta jokaiselle mutterille.
Sitten pitikin jo päästä testailemaan autoa tositoimissa.
Moottorissa tuntuu olevan ihan kivasti vääntöä eikä kulkupuolessakaan ole valittamista - varsinkaan 3S lipolla. Kovin perusteellisia testejä en ehtinyt vielä tehdä, mutta toivottavasti tässä viikonlopun aikana ehdin paremmin autoon perehtymään. Pientä asfalttiajelua ehdin kuitenkin ja huiput piti tietysti käydä mittaamassa ensimmäiseksi, sehän se kaikkia kuitenkin kiinnostaa... :p
Välityksinä siis vakio 19/86 ja akkuna ensin LRP 5000mAh 2S2P 7,4v LiPo.
Kyytiä sain kelattua
48,5km/h - tämä tosin täytyy vielä kokeilla uudestaan jos jaksaa, sillä huomasin vaihdettuani akun kolmikennoiseen slipperin olevan vielä liian löysällä. Pikaisen kiristyksen jälkeen uutta vauhtia hakemaan Team Orion Avionics 3300mAh 3S 11,1v LiPolla.
Nyt alkoikin kyyti olla jo kylmää - kiihdytys täytyi suorittaa varovasti, muuten keula roikkui ilmassa heti. "Nopeusmittausradan" loppuessa kesken sain kelattua gps:ään
70,7km/h.
Lämmöt koneen kyljestä mitattuna ajelun jälkeen 55.5 astetta, joten ei paha - katsotaan uudestaan kunhan päästään montulle räppäilemään...
Optiona mukana tulleella 25-hampaisella pinionilla ja isolla 3S lipolla satanen ei ole mikään ihme - kuka sitä autoa siinä vauhdissa ajaa onkin jo eri asia.
Kertoilen lisää kokemuksia sitämukaa kunhan niitä kertyy ja sikäli kun ketään kiinnostaa.
Pistän tähän loppuun vielä muutamia fotoja.
perhepotretti: