Tuota noin. En tiedä noiden renkaiden kokoeroa, mutta jos rengaskoko muuttuu, muuttuu myös välitys-suhde (vai mikä siinä nyt muuttuikaan). Laitat isompaa rengasta alle niin välitys muuttuu raskaammaksi. Eli auto kulkee lujempaa, mutta on hitaampi kiihtymään ja pienemmillä renkailla toisinpäin. Tietääkseni nuo hammasrattaiden välitykset ovat mitoitettu tietylle rengaskoolle. Jos auto on vähäänkään nihkeämpi kulkemaan isoimmilla renkailla, niin kyllä siellä varmasti joku/jotkin osat antaa periksi (luultavasti vedon välittävät hammasrattaat). Mutta jos molemmissa autoissa on samat hammasrattaat, mukaanlukien tasauspyörästön välitykset ynm. en löydä selitystä tälle tilanteelle.
Eli näin minä tätä tilannetta mietiskelin. Mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin saatan olla todella pahasti hakoteillä. :lol:
Se "gear mesh" koneen kytkinkellon hammasrattaan ja päärattaan välys säädetään (ainakin P.ten alphassa) löysäämällä kone. Mutta sinulla luultavasti on hajonnut sieltä ne kaksi pienempää ratasta sielä kotelon sisältä? Niille ei ole minkäänlaista säätöä.