Kirjoittaja Aihe: Short Course -rata Espoossa  (Luettu 135003 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #420 : 28.12.10 - klo: 18.25 »
Olisiko täälä innostuneita kokeilemaan ensi kesänä "maltti on valttia" tyyppistä 30 minuutin kestävyysajoa?

Menisi karkeasti näin:

-30 minuuttia ajetaan

-Kalustona radalle sopiva 1:10 sähköauto, muuten täysin vapaa (riittävän iso akku on hyvä olla)

-Nostajia ei ole. Kuski nostaa itse muiden ajoa häiritsemättä (yritetään olla kaatamatta)

-Huolto ja akunvaihto taukoja saa pitää tarpeen mukaan muiden ajoa häiritsemättä (tavoitteena tietysti ajaa yhteen putkeen koko kisa).

-Normaali SC tyyppinen "vääntö" ja "kylkikontakti" on ohitus tilanteissa sallittu.

-Pisimmän matkan tuon 30 min aikana ajanut on voittaja.

Vai onko tämä ihan tyhmä juttu?
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #421 : 28.12.10 - klo: 18.31 »
Miksei, muutenkin on kisaaminen ollut mielessä.

Suurin ongelma vaan on, kun ajanotto / kierrostenlaskukalustoa ei ole, eikä järkihintaan voi sellaista hankkiakaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sc
« Vastaus #422 : 28.12.10 - klo: 19.16 »
Käsipelillä.. Ja  5 min erät.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #423 : 15.01.11 - klo: 14.37 »
Miksei, muutenkin on kisaaminen ollut mielessä.

Suurin ongelma vaan on, kun ajanotto / kierrostenlaskukalustoa ei ole, eikä järkihintaan voi sellaista hankkiakaan.

Käsipelillä voidaan ihan hyvin laskea kierrokset ja maaliin tulo järjestyksellä sijoitukset, ja puhelimesta saadaan maalikamera (jos tullaan maaliin ihan rinta rinnan, eikä tuomarin silmä riitä). Tarkoilla ajoilla ei liene niin väliä.

Muutenkin kaipailen juuri tälläistä pienimuotoista ja ennen kaikkea vapaa muotoista kisailu meininkiä. Henkilökohtaisella tasolla nykyiset "millimetri, gramma ja voltin kymmenesosa" säännöt on vähän pilannut tätä harrastusta. Auton "pieni virittely" on minulle ollut aina iso osa RC harrastuksen riemua ja autosta on tehty ennen kaikkea kiva ajaa, ja jos mahdollista vielä hyvän näköinen. Ei siinä mitään millejä tai moottorin käämilukuja ole mietitty.

Viimeksi kun olen ajanut kilpaa (olisko ollu vuonna 86 SRK RC kerhossa) ajettiin kerhotasolla radalle sopivalla RC-autolla, oikeastaan muita kalustoa koskevia sääntöjä ei ollut. Tämä olisi minusta hyvä lähtokohta nykyäänkin rata/kerho/kylä tason kisoissa. Sijoituksella ei ollut mitään väliä, maaliin pääseminen oli hyvä suoritus, mutta osallistuminen ja kaverien kanssa ajaminen oli se kisojen juttu.

Eli kaikki sähköllä liikkuvat CORR:it, Monsterit, Truggyt, Byggyt ja niitä edes etäisesti muistuttavat autot vaan kisoihin mukaan, jos minulta mielipidettä kysytään.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #424 : 15.01.11 - klo: 14.42 »
En missään nimessä ole kisausta vastaan, pelkään vaan että kierroslasku voi olla hankalaa.

Sattumalta törmäsin Ramiin tänään Honkkarissa, jutusteltiin vähän että vois koittaa tallin pihalla jotain pienimuotoista talviajelua järjestää. Siinä olisi kuitenkin tilaa kohtuukokoiselle radalle, mutta toki tasaista on.

Voisi joku viikonloppu koittaa järjestää... huomenna ei varmaan pysty ja ens la on töitä, mutta ens sunnuntaina ehkäpä? Tietenkin sen verran säävarausta että ihan hirveällä pakkasella ei ole järkevää ajaa kun sormet jäätyy ja muovi haurastuu.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #425 : 15.01.11 - klo: 15.08 »
Voisihan rataan varmaan saada pienellä tappaamisella pari metriä lumipenkkaa tai jonkin pienen lumikasan ylityksen mukaan. Vaikka on tasamaakin talvella kiva ajaa.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #426 : 15.01.11 - klo: 15.34 »
En missään nimessä ole kisausta vastaan, pelkään vaan että kierroslasku voi olla hankalaa.



On siinä haasteensa. Helmitaulu on oiva apuväline, enempi jos ajetaan kierroksia, niin tukkimiehen kirjanpito. Ja jos purukkaa on tarpeeksi, auto kohtaiset kierrosten laskijat. Ja sitä maalikameraa voi hyödyntää jos tulee jotain epäselvyyksiä, saa siitäkin kierrokset laskettua jälkikäteen.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa veijo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #427 : 02.02.11 - klo: 22.32 »
Pari kesää sitten Honkalassa ajelimme munakellon voimin 5min/erä, ensimmäiseen erään lähdettiin kahdesta rivistä. Seuraaviin eriin lähtöpaikan määräsi edellisen erän sijoitus. Kärki kolmikko tiesi aina sijoituksensa mutta siitä eteenpäin piti välillä varmistaa sijoituksensa ajonaikana. Munakellolla pärjää loistavasti jos ajajia 5-7.

http://www.hobbylinna.com/robitronic-counter-p-22924.html

Tälläinen ajanottojärjestelmä hankittiin viimekesänä eikä ole pahan hintainen. Auringon valolta pitää hyvin suojata muuten jättää kierroksia laskematta.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #428 : 02.02.11 - klo: 23.32 »
Jos pitää oikein voittaja löytää 100% varmuudella porukasta ja tulee vielä erimielisyyttäkin, niin tuo Robitronikin systeemi on varmasti yksi varteenotettavimmista hinnallisesti.

Muutaman kerran on ajettu sellaisella kevyellä kilpailumuodolla, eli: Yhteislähtö, jossa ajetaan 3-5 kierrosta. Lähtö kuulutetaan jonkun kuljettajan toimesta. Kun kärkiauto saa sovitut kierrokset täyteen, huutaa voittaja kisan seis ja pähkäillään kuka oli milläkin sijalla. Sitten lähtö käänteisessä järjestyksessä, eli edellisen voittanut viimeiseksi jne.

Noin saa hyviä lähtöharjoituksia ja tiukkaa kisaa & paljon ohituksia ja reeniä yleensäkin. Itse olin aina hitainpana siellä paalulla lähdössä ja opin monta hyvää tapaa peittämiseen (vitsi vitsi)...  :grin: Toisaalta tasaväkisten kärkikuskien nahistelu avasi monta kertaa oven hyvään sijoitukseen, kun vaan malttoi. Jos tuota haluaa laajentaa vielä pykälää paremmaksi, niin kirjaa kaikkien lähtöjen järjestykset nopeasti ylös ja eniten parhaita sijoituksia saanut voittaa päivän ajot jne.

Tuo systeemi on todettu toimivaksi 2-7 auton porukoilla reeni-illoissa ja toimii hyvin vaikkei olisi aivan tasaväkistä kalustoakaan paikalla. Parissa tunnissa ehti jo ottaa niin monta lähtöä, että "jyvät erottuivat akanoista".  :grin:

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #429 : 03.02.11 - klo: 08.34 »
Hieman off topiciksi menee, mutta onko jollain tarkempaa tietoa tuosta Robitronicin ajanottosysteemistä? Voisin mahdollisesti olla valmis tuollaiseen investoimaan, mutta toimiiko se sit kans? Millä tekniikalla toimii, ei kai IR?

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #430 : 03.02.11 - klo: 08.51 »
Hyvinkäällä oli tuollainen viimetalvena ja se toimi jopa yllättävän hyvin.
Se toimii IR-tekniikalla ja kun ajanottolinjalla on riittävän monta vastaanotinta niin ei tule missejä.
Hyvinkäällä pääsi ajamaan reunan yli niin tiukasti ettei aina huomannut menoa mutta se ei ollut ajolinjaa enää...
Mukana tuleva ohjelmisto kelpaa treeniajoon riittävän hyvin.
Ajanotto liitetään tietsikkaan RS232-portin kautta eli riittävän vanha tietsikka on etu... :grin:
En muista että oliko Hyvinkäällä noin vai toimiko USB-muuntimen kautta. Siis USB-RS232. Noiden muuntimien kanssa on aina vähän arpomista että toimiiko...

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #431 : 03.02.11 - klo: 11.50 »
Meillä Honkalassa ei toiminut USB-muuntimen kautta. Onneksi löyty tarpeeksi vanha läppäri.

Hyvin toimii kun tekee koriin tarpeeksi suuren reijän, tai jättää koria maalatessa läpinäkyvän kohdan koriin. Ponderit taitaa olla kaikilla takaiskari tuen päällä.

Ja kuten tossa ylempänä jo Veijo kirjoittikin, niin se ei toimi suorassa auringonvalossa hyvin. Meillä oli vastaanotintanko sillan alla jemmassa. Me ostettiin myös ylimääräsiä vastaanottimia, että saatiin tarpeeksi tiheään niitä.

Näitähän saa Hobbylinnasta.

Niin ja ostettin parillakympillä siihen vielä äänisofta.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #432 : 03.02.11 - klo: 18.17 »
Olen mukana omalla 4x4 slassillä osallistumaan ajoihin kun rata on taas ajo kunnossa!
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #433 : 03.02.11 - klo: 23.25 »
Pyrin järjestämän radan ajokuntoiseksi heti, kun vaan sää sen salli. Tällä hetkellä radalla on lunta 40+ cm ja radan ympäristössä 50+ cm. Radalle ei siis ole mitään asiaa sen enempää mönkijällä auran kanssa kuin kävellen lapion kanssakaan. Itselläkin polte ajamaan olisi kova, mutta ei jotenkin jaksa tallin pihalle alkaa värkkäämän mitään.

Tuo Robitronicin kierroslaskentasysteemi meni nyt todella vakavaan harkintaan, sanotaan että 90% varmuudella sellainen radalle keväällä tulee. Mitä enemmän kiinnostuneita (ja mahdollisesti radan ylläpitoa sponsoroivia :grin:) ajajia tänne huutelee, sitä varmemmin asiat toteutuu.

Joka tapauksessa siihen voitte luottaa, että rata on ensi kesäkauden käytettävissä. Rataa tulen myös kehittämään muuten edelleen, kiviä ja menoa haittaavia möykkyjä vähennetään ja reunuksia parannetaan, mutta pääpaino tulee säilymään SC-autoja priorisoivana, tuuppicrosseille optimaalista tästä radasta ei siis koskaan tule.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #434 : 03.02.11 - klo: 23.28 »
+1

mukana myös sponsaamassa robitronicin tsydeeemiä (oma ponderi ja vähän päälle tms)
Kiitos 20 vuodesta!

karvanaama

  • Vieras
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #435 : 04.02.11 - klo: 19.59 »
Tuo robitronicin ajanottojärjestelämä on todellakin hintansa arvoinen kapine. Sadasosia on kiva vertailla ja spekuloida kisan jälkeen, missä ne pienet erot tuli. Vaikka luotettavuus ei vedä vertoja AMB-laitteistolle ja nuo pienet erot ajassa saattaa johtua itse laitteestakin(?), niin ei tuon niin väliä tuolla hinnalla.

Kesällä sitten Kotka vs. PK-seutu kapinat pystyyn ja hauskuuskerroin on taattu "totista" kisaamistakaan unohtamatta.

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #436 : 20.02.11 - klo: 10.37 »
LRP-Areenalla on kyseinen Robitronikki käytössä jo toista talvea ja hinta/laatusuhde kohdillaan.
Muutama transponderi on hiipunut, mutta pääosin toiminut kuin "junan vessa".

Ulkokäytössä tulee tietysti jo mainittu auringonpaiste häiritsemään signaalin kulkua ja kura/lika linssissä on myös pahaksi... koska ajanotto perustuu siihen että vastaanotin "näkee" transponderin.

Vinkiksi, että jos epäilee ettei transponderi "lähetä valoa". Niin kännykkäkameralla vaan kurkkaamaan "palaako ledi".
IR-valo näkyy kännykameran näytöllä kirkkaana , jos taas linssi on musta niin joko ei sähköä tai lamppu on palanut.
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #437 : 20.02.11 - klo: 11.35 »
Pyrin järjestämän radan ajokuntoiseksi heti, kun vaan sää sen salli. Tällä hetkellä radalla on lunta 40+ cm ja radan ympäristössä 50+ cm. Radalle ei siis ole mitään asiaa sen enempää mönkijällä auran kanssa kuin kävellen lapion kanssakaan. Itselläkin polte ajamaan olisi kova, mutta ei jotenkin jaksa tallin pihalle alkaa värkkäämän mitään.
Ohan tuossa toi isomyyrin rata missä on hyvät puitteet ajaa SC autolla kunnes lumi sulaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #438 : 20.02.11 - klo: 12.01 »
Ja SC kuskeja reilusti

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #439 : 28.02.11 - klo: 16.08 »
Jepjep onhan tosiaan Iso-Myyrissä hieno rata, mut se nyt ei liittynyt tähän topicciin mitenkään :)

Äsken kipaisin postista tilaamani Robitronicin ajanottolaitteiston. Ensi kesänä päästään siis vähintäänkin leikkimielisiä iltakisoja järkkäämään, mutta katsotaan jos jotain isompaakin saisi aikaiseksi.

Joitakin tarjouksia kustannuksiin osallistumisesta tuli ja kiitän tarjouksista. Parhaiten kuitenkin halukkaat voi osallistua hankkimalla ylimääräisiä pondereita lainattavaksi sellaisille, joilla niitä ei ole. Oikea ponderi on mallia RTRS163, http://www.hobbylinna.com/robitronic-lapcounter-system-personal-transponder-p-22916.html

Seuraavaksi sitten virittelemään läppäriä ja testaamaan systeemiä...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #440 : 28.02.11 - klo: 16.36 »
Mainiota!! Tulee mukava kesä!!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #441 : 13.03.11 - klo: 17.26 »
Millä renkailla olette ajaneet viimekesän nupurissa? Itseltäni löytyy 4x4 slash ja sen vakio kumit + kyöstin sc vakio kumit.
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #442 : 13.03.11 - klo: 18.21 »
4x4 slashin vakiorenkaat toimii oikein kivasti. Radalla on niin monenlaista pintaa, että ei ole kovin tarkkaa millä renkailla ajaa. Toki ens kesälle on parannussuunnitelmia mielessä...

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #443 : 19.04.11 - klo: 22.35 »
Lumet lähti ja vaikka nyt on kevättulva päällä, niin osa radasta on jo näkyvillä. Nyt tuo osa radasta on vielä kosteaa, joten olisi oikea hetki muokata maata ennen, kuin se kuivuu ja kovettuu. Siispä ensi viikonloppuna talkoilua luvassa. Itselleni sopii mikä vaan päivä (pe/la/su/ma), huudelkaa jos jollekin päivälle olisi muitakin tulijoita.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #444 : 13.05.11 - klo: 21.53 »
Mitenkään en ole malttamaton, mutta ihan kauheesti jo syyhyttää kaasusormea. Ja autojen kardaanin vaativat pieniä kiviä jauhettavaksi.
koskas siis on kesäkauden avajaisajot?
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #445 : 14.05.11 - klo: 08.52 »
Pahoittelen, että en muistanut ennen työreissua ilmoittaa asiasta. Rata laitettiin Ramin kanssa ajokuntoon jo tiistaina, eli avajaiset on heti, kun joku kerkeää avaamaan. Huomista en uskalla omasta puolestani luvata, mutta jos joku muu?

Mennään tämä kausi viime kesänä toimivaksi todetulla systeemillä, eli:

-----

Radan voi avata sunnuntaina-torstaina klo 12-21 välillä allekirjoittaneen lisäksi seuraavia nimimerkkejä käyttävät henkilöt: muljua, jon.lindgren, TomiKoo, JiiIii, rami.lehto. Radan avaaja toimii tietysti automaattisesti valvojana ja huolehtii niin järjestyksestä kuin radan sulkemisestakin.

Ratamaksua ei toistaiseksi ole, mutta ajomahdollisuuden tarjoajaa voi vapaaehtoisesti tukea lahjoituksin, jos ajomahdollisuus tuntuu sen arvoiselta. Tilinumero on 132750-84064 ja saajaksi vaikkapa Nupuri Off Road Center. Laita viestikenttään vielä nimimerkkisi. Suuntaa-antava suuruusluokka voisi olla 5e/kerta tai 15e/kalenterikuukausi.

-----

Sen verran muuttelin, että yksi valvoja vaihtui aktiivisemmaksi radan käyttäjäksi :) Radalla on edelleen muutamassa kohdassa jonkin verran siloittelemista, mutta touhutaan sitä jossain välissä, kun saadaan järkättyä vettä paikalle.
« Viimeksi muokattu: 14.05.11 - klo: 09.09 kirjoittanut qaw »

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #446 : 14.05.11 - klo: 08.54 »
Ja sellainen juttu vielä, että radallahan kävi kaivinkone kääntymässä. Nyt menee uusi vaihtoehtoinen ajolinja multakasan yli ja sinne voi ajaa pariakin reittiä. Nyt saadaan helposti tehtyä useampi erilainen rataprofiili, jos kaivataan vaihtelua.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #447 : 14.05.11 - klo: 09.49 »
Aivan mahtavaa!
Saataisiinko viime kesän malliin tiistaille tai torstaille valvojaa ja ajot pystyyn?
Täytyy laittaa ajoissa iltalomahakemus menemään  :wink:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #448 : 15.05.11 - klo: 16.28 »
Rata on auki tiistaisin 17-21 jolloin minä olen valvojana.
Poikkeukset ilmoitan täällä mahdollisimman aikaisin.

Tänään siloiteltiin radan pintaa ja rata on nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan. Kaikenlaista pientä tekemistä toki riittää, kysykää vaikka radalla jos energiaa riittää.

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #449 : 15.05.11 - klo: 23.24 »
Pystyleikkuri toimi yllättävän hyvin kovettuneiden savipattien tasaamiseen. Vehje on siis sellainen ruohonleikkurin näköinen joka toimii kuitenkin hiukan puutarhajyrsimen tavoin, noita löytää golfkentiltä ja viherrakentajien konkurssipesistä. Terät kyllä kuluvat kovempaan tahtiin kun nurtsia ilmatessa ja näkyvät, sc-rengasta isommat kivet kannattaa suosiolla poistaa käsipelillä ennen tasoitusta niin kipinöi vähemmän.

Tulen tiistaina mukaan ajamaan, otan siimaleikkurin lavalle että saadaan tokan renkaan edestä jarruheinät niitettyä, siinä ei mene varttia pitempään. reunalankut ja -putket hakevat vielä paikkaansa. Pääsuorasta puolet ja pääsuoran jälkeinen kaarre on raavittu pinnaltaan auki ja haravoitu, ekan kunnon sateen jälkeen sen pitäisi olla lähellä lopullista kuosia. Rata on tosiaan näinkin hyvässä ajokunnossa.

Ajanottolaitteet eivät ole vielä käytössä, mallailtiin sillan paikkaa tänään ja rakennusmateriaalia näyttää olevan mutta ei keritty vielä rakentamaan. Neroutta hipova suunnitelma on tietenkin jo valmiina.

Tärkeintä talkoilua tässä vaiheessa on ajaminen.
Slash 2x4, Slash 4x4