Kirjoittaja Aihe: Alpha moottorit  (Luettu 116112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #180 : 10.02.14 - klo: 20.04 »
Kiitoksia!
Team NäätäRacing

Poissa Kartsa 65

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #181 : 17.02.14 - klo: 18.10 »
Uusi jäsen kysyy,aloin hyvissä ajoin huoltaa A852 alphaa :grin: Ohjeita haluaisin "ammattilaisilta" männän tapin irroitukseen ja kiinnitykseen ,sokkien kiinnityksen ,veivin  vaihdan uuden ,ilmeisesti uuniin ensin? Aika tiukka muuten irroittaa.. Vaihdoin laakerit ekaa kertaa hudyn työkalulla mielestäni hyvä laite..vähän kallis vaan , :grin:

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #182 : 17.02.14 - klo: 20.31 »
Männäntapin pitäis tulla helposti kun vaan saa sokat pois ensin.
Ei vaadi lämmitystä...
Joku piikki on kätevä sokkien irrotusessa,kun ovat niin turkasen pieniä.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #183 : 17.02.14 - klo: 21.42 »
Huom.

Ei tarvitse irroittaa kuin toinen sokka.
Molempia ei kannata turhaan nyppiä irti.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #184 : 26.02.14 - klo: 21.45 »
Jos sokka on oikean muotoinen G Clipsi lähtee se pienillä kärkipihdeillä pyörittämällä.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Kartsa 65

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #185 : 01.03.14 - klo: 19.07 »
Pieni kysymys alphan pillin käyrän kiinityksestä,niin pillisetin mukana tulee 1 kpl kiinitysjousia,olen käyttänyt kahta jousta kuitenkin,onko turha käyttää?? :smiley:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #186 : 04.03.14 - klo: 10.48 »
Ei ole turhaa.
Perus pihasuddailussa saattaa ehkä turhaa ollakin, mutta kisoissa ei lisävarmuus koskaan ole haitaksi.
Kahta käytetään yleensä ihan vain siksi että jos toinen jousi katkeaa tai irtoaa jostain syystä niin toinen pitää edelleen.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #187 : 26.04.14 - klo: 19.42 »
Moikka mitä putkea suosittelisitte Alphan 28 RTR koneeseen tällä hetkellä perässä huutaa hong nor 3016
ja onko putken vaihdolla jotain muutakin käytännön merkitystä kun kulkupuoli.

Auto on vanha Hong nor X2 kaikilla hop upeilla ja käyttötarkoitus  on pelkästään tottutaa mun 4 ja 6v pojat ajamaan nitrolla ilman että pojat pelkää autosta lähtevää ääntä.

Kannataako hankkia parempi putki vai riittääkö tuo myös minulle :)
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #188 : 14.05.14 - klo: 13.02 »
Hei!

Mulle on tulossa Alphan .28 rtr pannu ja siihen Alphan 2081 putki.
Mikähän tulppa lämpöarvoltaan tähän on paras? Tässä topicissa sanotaan monessa kohtaa että aina mahd. kuuma tulppa, mutta ea importin sivuilla lukee että .21 ja .28 rtr koneille medium tulppa.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #189 : 14.05.14 - klo: 15.38 »
Hei!

Mulle on tulossa Alphan .28 rtr pannu ja siihen Alphan 2081 putki.
Mikähän tulppa lämpöarvoltaan tähän on paras? Tässä topicissa sanotaan monessa kohtaa että aina mahd. kuuma tulppa, mutta ea importin sivuilla lukee että .21 ja .28 rtr koneille medium tulppa.

Alphan N3 tai N5 tulppa pelaa tossa koneessa hyvin. Vastaavasti joku muu STD HOT tulppa. Kesällä voi ajaa myös medium tulpalla kun on kuumat kelit.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #190 : 14.05.14 - klo: 15.40 »
Moikka mitä putkea suosittelisitte Alphan 28 RTR koneeseen tällä hetkellä perässä huutaa hong nor 3016
ja onko putken vaihdolla jotain muutakin käytännön merkitystä kun kulkupuoli.

Auto on vanha Hong nor X2 kaikilla hop upeilla ja käyttötarkoitus  on pelkästään tottutaa mun 4 ja 6v pojat ajamaan nitrolla ilman että pojat pelkää autosta lähtevää ääntä.

Kannataako hankkia parempi putki vai riittääkö tuo myös minulle :)

3016 on aika tukkonen pilli, joten voi olla ihan hyvä vaihtoehto ko koneelle ja junnu kuskille. Alphan 2090 on hyvä vaihtoehto, kun siinä voi vaihtaa käyrää ja kuristinta sen mukaan miten haluaa kulkua. Ko koneeseen normi käyrä ja pienin kuristin on hyvä lähtökohta.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #191 : 14.05.14 - klo: 19.46 »
Hei!

Mulle on tulossa Alphan .28 rtr pannu ja siihen Alphan 2081 putki.
Mikähän tulppa lämpöarvoltaan tähän on paras? Tässä topicissa sanotaan monessa kohtaa että aina mahd. kuuma tulppa, mutta ea importin sivuilla lukee että .21 ja .28 rtr koneille medium tulppa.

Alphan N3 tai N5 tulppa pelaa tossa koneessa hyvin. Vastaavasti joku muu STD HOT tulppa. Kesällä voi ajaa myös medium tulpalla kun on kuumat kelit.

Niin tuo N5 on medium tulppa eli se on sopiva näillä 10-15 asteen keleillä?

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #192 : 17.05.14 - klo: 21.29 »
Osaisitteko sanoo että mikä mättää kun alphan uudemman mallin f850:ssä (clubracer) päästää kaasusta irti tyhjäkäynnille niin hetken kuluttua kierrokset nousee rajusti. Mitkään säädöt mihinkään suuntaan ei oikein tunnu vaikuttavan ja jos tyhjäkäyntineulaa laittaa rikkaammalle että kierrokset laskee niin sitten kun painaa kaasua ja päästää irti niin sammuu. Kylmänä kone ei oireile.

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #193 : 17.05.14 - klo: 22.13 »
Osaisitteko sanoo että mikä mättää kun alphan uudemman mallin f850:ssä (clubracer) päästää kaasusta irti tyhjäkäynnille niin hetken kuluttua kierrokset nousee rajusti. Mitkään säädöt mihinkään suuntaan ei oikein tunnu vaikuttavan ja jos tyhjäkäyntineulaa laittaa rikkaammalle että kierrokset laskee niin sitten kun painaa kaasua ja päästää irti niin sammuu. Kylmänä kone ei oireile.


Olisko alapää laihalla ja tyhjäkäynti liian pienellä?

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #194 : 17.05.14 - klo: 23.06 »
Itekkin ajattelin mutku tuntuu et kun säätää alaneulaa rikkaammalle niin vaan pahenee.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #195 : 18.05.14 - klo: 00.22 »
Itekkin ajattelin mutku tuntuu et kun säätää alaneulaa rikkaammalle niin vaan pahenee.

Säädä neulat perusäätöihin ja sen jälkeen säädä luistimen rako paperi klemmarilla oikeaksi.

Tarkista myös että kone saa riittäväti polttoainetta, sanoit ettei kone oireile kylmänä vika voi johtua myös siitä, että tankki päästää läpi eli paine ei riitä kun polttoaine takissa vähenee niin polttoaineen mukana tulee ilmakuplia.

Yläneula voi myös olla liian kiinni.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #196 : 18.05.14 - klo: 16.39 »
Katoin sen kaasarin niin siellä ei ollu juuri minkäänlaista rakoa niin katoin sen sit sopivaks klemmarilla ja säädöin alaneulaa about vartin rikkaammalle niin nyt kierrokset laskee tyhjäkäynnille heti kun päästää kaasusta irti ja muutenkin toimii loistavasti.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #197 : 01.06.14 - klo: 15.54 »
Alphan A872 koneeseen tilailin osia ja tulppa asia jäi ihmetyttämään.
Alphan suosittelema tulppa tähän (ja moneen muuhunkin koneeseen) on Alpha T3. Tuota tulppaa ei kuitenkaan näytä Suomesta saavan. EA importin nettikaupasta tuo löytyy, mutta sitä ei pidetä varastossa. Hobby factoryltä sitä ei löydy edes verkkokaupasta. Onko vielä joku muu kotimainen kauppias jolta tuota tulppaa saisi?

Tuntuisi luotettavammalta ostaa koneen valmistajan suosittelema tulppa, kuin kauppiaan suosittelema, (lähes) tuplasti kalliimpi (os P3).

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #198 : 01.06.14 - klo: 19.34 »
Ite käytän ainakin noita jq:n tulppia. Ne on ihan yhtä hyviä kun alpha tai os eikä maksakkaan paljoa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #199 : 01.06.14 - klo: 20.51 »
JQ ja Bullit tulpat ovat parempia kuin alphat.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #200 : 10.06.14 - klo: 19.06 »
Onko pilleissäkin sama juttu että jonkun muun merkin pillit on parempia kuin Alphan omat suosittelemansa?
Koneena A872 m8 autossa. Toivottava ominaisuus olisi lähinnä ajon helppous.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #201 : 10.06.14 - klo: 19.23 »
Myös Alpha suosittelee O.S. P3 tulppaa omiin moottoreihinsa, Alphan oman tulpan ohella.
JQ ja Bullit ovat ossin P3 tulppia...

Alphan moottoreihin parhaat pillit ovat Alphan omat.

Sekä 2090 että 2107 pillit ovat molemmat todettu todella hyviksi.
Nimenomaan alphan omien moottoreiden ajettavuuden kannalta on kyseiset pillit parhaita mitä tähän asti Alphalla muutamia vuosia ajaneena olen ehtinyt testaamaan.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #202 : 10.06.14 - klo: 19.27 »
Ok, kiitos tästä. Täytyypi katella kunnollinen pilli koneeseen kun sen saan nippuun ja testattua toimiiko kone vielä.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #203 : 10.06.14 - klo: 20.02 »
Oli harrastepöydällä lojunut 2kpl noita a872:ia ja nyt sain viimein ensimmäiset savut toisesta, ja kyllä täytyy sanoa että mukavasti kulkee ja pelaa!

Toiseen pitää vielä pyttysarja vaihtaa, sekä laakerit. Osat onkin jo tilauksissa.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #204 : 10.06.14 - klo: 22.54 »
pukki81: millä pillillä päästelit? Krossi vai gt?

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #205 : 11.06.14 - klo: 10.10 »
pukki81: millä pillillä päästelit? Krossi vai gt?

Gt:hen tuo tuli laitettua. Alphan joku pilli. Ihan positiivinen yllättäjä v-specin jälkeen :)
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa SlallU

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #206 : 16.06.14 - klo: 18.54 »
Moi! Kävin tuossa viikonloppuna alpha dragonin poistamassa. Mukana tuli 3kpl kaasarin kuristimia. Onko tehoon, polttoaineen kulutukseen brutaaleja eroja vai mennäänkö keskimmäisellä kuristimella? Saa kokemuksiakin laittaa kyseisestä koneesta jos on.

Toiseksi, ostin samalla ultimate racingin kytkimen. Hetken yrittämisen jälkeen totesin etten saa kiinnitysmutteria tarpeeksi tiukalle ilman jousten ja palojen poistamista. Pienellä väkivallalla sain väännettyä yhden jousista selvästi löysemmäksi kuin kaksi muuta. Onko vaikutusta, vai ostanko samantien uudet?

Nimimerkillä: pösilö :shocked:
HB D812 - Savöx - Alpha - JQ The Car

Poissa Joora

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #207 : 24.06.14 - klo: 20.24 »
Mikä mahtaa olla kun täydellä tankilla on huomattavasti rikkaalla, mutta noin varttitankin jälkeen rupee pelaa normaalisti ja lämmöt siellä 130 nurkilla? Kone on luz w.e ja paritonkkaa ajettu.
P*skaa pitää kehua

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #208 : 24.06.14 - klo: 22.23 »
En varmaksi sano, mutta eikös Alphan koneen lämpöjen pitäisikin olla juurikin tuo mainitsemasi 130 nurkilla. Kuulostaisi siltä et kone ei ole vain lämmennyt kunnolla ja toimii vasta kun se on saavuttanut mukavuusalueensa  :azn:
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #209 : 24.06.14 - klo: 22.51 »
Hokea lainatakseni

Tärkeää on myös että kun ir mittareilla mittaillaan Alphan lämpöjä niin lämmöt eivät kuulu olla alle 130.
Tähän olen törmännyt liian usein radalla.
Mitataan lämmöt... 132... kauheeta... liian kuuma.
Käännetään neuloja auki.
Kiukutellaan kun ei oikein saa tolkkua koneeseen jne.
Alphan lämmöt ovat alueella kun lämmöt ovat 130-140
Edes karvan yli 140 ei ole syy kääntää mitään neuloja auki.
Moottorit säädetään aina toimimaan kunnolla... ei ylläpitämään jotain lämpötilaa...
Mittari on vain hyvä apuväline...
Mikäli näkee että lämmöt ovat alle 120, on Alpha rikkaalla ja selvästi.
Mikäli lämmöt ovat 130... olkoot... katso miten kone toimii...
Jos lämmöt alkavat lähestyä 150... jostain päästä ollaan piikillä.
[/quote]
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace