Kirjoittaja Aihe: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser  (Luettu 217125 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #270 : 15.01.11 - klo: 23.30 »
eli? onko hyvä vai huono?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #271 : 15.01.11 - klo: 23.31 »
Nyt ei tule pisteitä Kyosholle, olen viikon odottanut vastausta että saako iskareihin niitä pelkkiä kumitutteja uusia vai pitääkö ostaa koko iskarisarja (2kpl yli 44e) :huh:

Nettiä tässä olen selaillut ja taitaa tulla Savage Fluxin iskarit Madiin, hiukan ne on pidemmät mutta saa ainakin varaosia ja Hobbylinnassa maksaa neljän iskarin sarja 65e.

Edit 16.1: Sikakitti pelasti iskarit tälläkertaa, tiedä sitten kauanko sika pitää öljyt sisällä mutta ainakin lupaavalta näyttää :wink:
 
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo: 23.03 kirjoittanut Raisu »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #272 : 15.01.11 - klo: 23.34 »
eli? onko hyvä vai huono?
Hyvä.
Tämän näköinen on "lapa"kytkin.(joissain tapauksissa noita kytkinpaloja/jousia on vain 2kpl, yleisin on 3kpl.)
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kytkin
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #273 : 15.01.11 - klo: 23.38 »
tarviiko niitä tarkistaa? mistä muusta voi johtua aiemmin selittämäni ilmiö?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #274 : 15.01.11 - klo: 23.46 »
Siis ettäkö renkaat pyörii kokoajan ja sammuu..?
Tyhjäkäynti "liian" suurella(jos sulla on sisäänajo menossa niin voi vaatiakin vähän enemmän kierroksia että jaksaa käydä), säädöt poskellaan..

Jos on polttisharrastusta aloittelemassa niin kannattaa perehtyä Ari-Pekan rc-sivuihin, löytyy lähes kaikki oleellinen aiheesta, todellakin suosittelen lukemaan, vaikka ei ongelmaa olisikaan.  :wink:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #275 : 15.01.11 - klo: 23.51 »
sisään ajo tapahtu jo kesällä mutta sitten säädin tuntu toimivan muttei enää käynnistyny. nyt on ohjeitten mukasesti säädöt.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #276 : 16.01.11 - klo: 00.17 »
Nitrokoneen toimintaan/säätöihin vaikuttaa sääolosuhteet(lämpö,ilmankosteus ym.) eli kone on säädettävä kelien mukaan(kone voi kyllä "toimia" vaikka koko kesän(tai talven) samoilla säädöillä jos vaatimustaso on "kunhan kulkee", esim. pihasuttauksessa).
Ne ohjekirjan säätöarvot on monesti vain viitteelliset(sinnepäin tai joskus ns. sisäänajosäädöt, eli kone on rikkaalla niillä), usein kaukana toimivasta.
Tulppa hyvässä kunnossa?

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kaymisongelmat
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kaasarin%20rakenne
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #277 : 16.01.11 - klo: 00.22 »
toimii kyl
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #278 : 16.01.11 - klo: 09.32 »
Ne ohjekirjan säätöarvot on monesti vain viitteelliset(sinnepäin tai joskus ns. sisäänajosäädöt, eli kone on rikkaalla niillä), usein kaukana toimivasta.

Näin, etenkin jos puhutaan alkuperäisohjeista.
Suomennettu kotimaassa painettu Kyosho manuaali, joka tulee mallin mukana, pitää kyllä tarkasti kutinsa neulojenkin suhteen ja siellä mainitaan myös moottorin esilämmitys käynnistettäessä talvella.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa FAT97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #279 : 16.01.11 - klo: 10.24 »
Olisiko tu Inferno NEO hyvä ensimmäiseksi polttikseksi?

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #280 : 16.01.11 - klo: 12.18 »
pöö

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #281 : 18.01.11 - klo: 18.59 »
Ja tänään puoli tankkia sain ajettua kun täyskaasu kiihdytyksessä, täydestä laulusta päätti käynnistimen yksisuuntalaakeri leikata kiinni. Käynnistin ainakin entinen ja itse laakeri tuntuisi olevan melko piukassa akselinsa päällä.

Tarvitsee iltasella laskeutua tuonne kellarin uumeniin tutkimaan menetykset...

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #282 : 18.01.11 - klo: 19.17 »
no mites se nyt sillee meni leipomaan  :shock:
pöö

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #283 : 18.01.11 - klo: 23.37 »
Ja tänään puoli tankkia sain ajettua kun täyskaasu kiihdytyksessä, täydestä laulusta päätti käynnistimen yksisuuntalaakeri leikata kiinni. Käynnistin ainakin entinen ja itse laakeri tuntuisi olevan melko piukassa akselinsa päällä.

Tarvitsee iltasella laskeutua tuonne kellarin uumeniin tutkimaan menetykset...

Yksisuunta laakeri, yksisuunta akseli ja vetokäynnistin mennyttä, pikaisesti katsottuna 48.30e maksoi tämä reissu :huh: Mainostavat sivuillaan 6kk takuuta, eikös tämä nyt olisi takuu juttu kun kesken ajon käynnistin hajoaa :angel:

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #284 : 19.01.11 - klo: 06.48 »

Yksisuunta laakeri, yksisuunta akseli ja vetokäynnistin mennyttä, pikaisesti katsottuna 48.30e maksoi tämä reissu :huh: Mainostavat sivuillaan 6kk takuuta, eikös tämä nyt olisi takuu juttu kun kesken ajon käynnistin hajoaa :angel:

Kyllähän tuon pitäisi takuuseen mennä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #285 : 19.01.11 - klo: 16.55 »

Yksisuunta laakeri, yksisuunta akseli ja vetokäynnistin mennyttä, pikaisesti katsottuna 48.30e maksoi tämä reissu :huh: Mainostavat sivuillaan 6kk takuuta, eikös tämä nyt olisi takuu juttu kun kesken ajon käynnistin hajoaa :angel:

Kyllähän tuon pitäisi takuuseen mennä.

Maahantuojan kanssa olisi pitänyt alkaa selvittämään, en jaksanut alkaa siihen niin omaan piikkiin korjataan  :embarrassed:

Pakko vähän Sabea kehaista että heidän kanssaan nämä jutut on aina saatu sovittua.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #286 : 19.01.11 - klo: 20.54 »
Oisit soittanut Pro Shoppiin! No myöhästä kai nyt enää..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #287 : 19.01.11 - klo: 22.13 »
Samaa ajattelin kyllä, mutta kuvittelin että kauppias jolta auton ostin säälisi minua sen verran että antaisi kunnon alet tai jopa menisi takuun piikkiin kun on noin uusi/vähän ajettu auto. No kyllähän sieltä nyt jotain alennusta pitäisi tullakkin...

Ps. Varaosat löytyivät hyllystä ja ovat jo matkalla.

« Viimeksi muokattu: 19.01.11 - klo: 22.31 kirjoittanut Raisu »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #288 : 19.01.11 - klo: 22.15 »
Eiköhän. Pääasia että auto on taas kohta ajossa.
Mutta jos taas menee niin kysäise Pro Shopista. En tietenkään voi luvata, mutta kandee tsekata.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #289 : 19.01.11 - klo: 22.26 »
Jep. Täytyy varmaan se VE ruiseri sitten ostella sieltä.

Nuo iskarituttien hajoamisen ymmärrän kyllä kun hypytin -10 asteen pakkasessa yli miehen korkuisia hyppyjä tasaiselle jäiselle asfaltille ja ei ne kaikki alastulot olleet mitään nättejä :roll: ja tuon laakerin leipomisen laitan vielä huonon tuurin/laakerin piikkiin.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #290 : 19.01.11 - klo: 22.36 »
en tiedä vaikuttaako/saako vaikuttaa asiaan, mutta saattoihan siellä laakerissa olla vettäkin ajon jäljiltä joka on ehkä edesauttanut. sehän pyörii kampiakselin mukana kohtuu kovaa. täytyy ehkä itsekin avata ja heittää sinne jotain sopivaa (CRC tms)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #291 : 25.01.11 - klo: 23.19 »
Lyhyt katsaus Kruisereihin nyt kun niillä on talviajoa kertynyt molemmilla jo kohtuullisesti.

Aloitetaan VE:stä eli harjattomasta. Muuten vakio, mutta ohjausservo päivitetty 30kg Futabaan. Alkuperäiset 27 mHz radiotkin siis. 2 x 2S 5400 mAh 30C lipot.

Plussaa käytön helppous ja teho, kunhan vaan jaksaa ladata akut. Minigrip pussi säätimen ympärille ja nippusiteellä kiinni, niin homma on toiminut kuin junan vessa ongelmitta.

Negaa lyhyestä kantomatkasta, joka jo parinkymmenen metri päässä alkaa pätkimään. Näillä tehoilla ei kovin hyvä juttu, koska silloin sattuu ei toivottuja liikkeitä ja pahimmassa tapauksessa tuloksena rikkoutuneita osia. Auto on kyllä uskomattoman kestävä, kun ottaa huomioon millä tehoilla sitä seitsemän vuotiaskin on rääkännyt.

Pinjonin lukitusruuvi on niin tiukalla, ettei sitä huonoilla työkaluilla ole tarkoitettu avattavaksi. Se kyllä luultavasti kestää hyvin pitkään, koska pääratas on nylonia eikä terästä ja menee luultavasti vaihtoon pinjonia aiemmin. Äänetönhän tällainen ratkaisu on verrattuna metalli-metalli -räminään. Olisi se silti kiva saada auki joskus..

Säätimen säädöt ovat maksimilla suoraan laatikosta; hyvä juttu tottuneelle kuskille mutta aloittelijalle jonkin verran raju, kannattaa harkita erillisen säätöboksin hankintaa, jolla säästää autoa ja vähentää rikkoutuneita osia. Backflip paikaltaan onnistuu näillä 30C akuilla suoraan laatikosta asfaltilla helposti.

Sitten Nitro versioon. Ohjaukseen vaihdettu 20kg Orion servo ja radioina vakioiden tilalla Spektrumin DX3R. Kaasu/jarru -servo Kyoshon vakio. Vastarin akkuna 1500 mAh hump pack.

Ehdotonta plussaa varmakäyntisestä ja sopivan tehokkaasta moottorista, jonka pitäisi olla kohtuullisen helppo myös aloittelijalle. Toisaalta se on vetokäynnisteinen ja vaikka vauhtipyörä on pohjalevystä esillä, on vaikea kuvitella startteria jonka sinne saisi sopimaan. Joten jos vetokäynnistisen moottorin käyttö ei suju, niin käyttö voi jäädä vähäiseksi, siitä jonkin verran negaa. Polttoaineena on ollut 16% Modeltechnics big bang ja käytössä vieläkin alkuperäinen tulppa (auto ostettu syksyllä).

Plussaa myös yksinkertaisesta rakenteesta, kuten toki VE:ssäkin lähes identtisiä kun ovat, mutta harjatonta versiota kevyempänä jonkin verran ketterämpi käsitellä.

Näistä kahdesta Nitro versio on ehdottomasti oma valintani kovaan tykitykseen niin, että rapa tai lumi lentää, oma osuutensa tässä tietysti pakokaasulla ja -äänellä.

Myös kytkin tuntuu tekevän pehmeämmän ajettavan kuin VE keveyden lisäksi, joten auto sopii mielestäni paremmin Monster Jam tyyppiseen bashaukseen esteiden yli suoraan paketista ja on siten jotenkin ajettavampi. VE:llä kyllä tekee pidempiä loikkia vääntönsä takia jos ajotilaa on vähemmän.

Hiljaakin ajaminen onnistuu, mutta ei läheskään niin hyvin kuin VE:llä joka sopii myös maastossa crawling -tyyppiseen kruisailuun, jossa VE voittaa Nitro version 6-2.

Molempien huippunopeus on sanalla sanoen riittävä ja lähellä toisiaan.

Osia on mennyt rikki ajovirheiden seurauksena jonkin verran, mutta ei mielestäni mainittavasti ajon määrään ja laatuun nähden.

Alunperin hieman mietin että mitenhän nuo vaihteen rattaat nitroversiossa kestävät, mutta käytännössä huoli on ollut aiheeton - vaihteet ovat toimineet moitteettomasti. VE versio on sitävastoin 1-vaihteinen ilman 3-portaista laatikkoa, joka kyllä tuo nitro versiolle vertailussa plussaa; onhan se hauskaa kun vaihteet kiihdyttäessä vaihtuu (2 kertaa!) ja tuo lisäfiilistä suttaukseen. (Jos tällä sattuisi ajamaan kisaa niin ehkä harkitsisin laatikon päivittämistä 2-portaiseen IGW008 malliin, nyt se kuitenkaan ei ole ollut ajankohtaista millään tapaa.)

Nitro versiosta paukkui rikki etuiskareiden diafragmat/bladderit viime ajokerralla, ja auton sisätilat saivat kirkkaan öljypinnoituksen. Tästä on annettava negaa, koska kyseisiä diafragmoja ei saa erikseen varaosana. Paikallisen Kyoshon mukaan asia on tiedossa Japanissa asti ja asiaan odotetaan pikaista korjausta. Vaikuttaisi että isoilla hypyillä pakkasessa on osuutta asiaan. Iskareilla voi ajaa hätätilassa ilman öljyjäkin vaikkei se tietenkään aivan sama asia olekaan, asian korjausta odotellessa.

VE malliimme on tulossa 2.4gHz radio. Jonkin verran olen myös vaihdellut säätimen asetuksia ohjelmointiboksilla ja näitä täytyy vielä kokeilla lisää mistä löytyy ajamisen kannalta paras yhdistelmä. En silti odota itse viihtyväni VE:n ratissa yhtä pitkiä aikoja kuin Nitro versiolla, joka on erinomainen ajanvietepeli ihan pihapiirissäkin, ja koska se ei ole kovinkaan äänekäs siitä myös plussaa. Tehoistaan huolimatta VE on omaan makuuni pikkasen "pliisu".
« Viimeksi muokattu: 26.01.11 - klo: 14.00 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #292 : 26.01.11 - klo: 11.10 »
Kiva lukea tällaista varsin perusteellista analyysia autojen toiminnasta sekä nitro- ja ve-versioiden luonne eroista! :smiley: Itsekin olen kyllä samoilla linjoilla: Nykyiset sähkövehkeet on epäilemättä hienoja laitteita. Auto toimii heti paketista ja voimaa varmasti riittää. Silti tuo nitro-puoli tuntuu kiehtovammalta omaan makuuni ja voisi olla, että pelkän sähkön voimalla kurvailuun mielenkiinto loppuisi aika nopeasti. Mutta makuasioitahan nämä, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mukava kuitenkin lukea tuollaista vertailevaa juttua.

Saisikos tuohon Kössin moottoriin jotain Tiger Drive -tyyppistä ratkaisua käynnistystä helpottamaan?

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #293 : 26.01.11 - klo: 11.14 »
Kiitos kovasti. Sananmuotoja voisi tietty veivailla vaikka kuinka pitkään, mutta sitten menee helposti tarpeettomaksi hieromiseksi.

Tiger Drive saattaisi olla mahdollinen, minulla on sellanen käsitys että joku olis tähän moottorimalliin sovittanutkin, mutta ihan suoraan Tiger Drivelta ei sitä taida saada.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #294 : 26.01.11 - klo: 15.32 »
kyllä saa. minulla on tiger drive systeemi madissa mutta se ei ole järin käytännöllinen, sillä porakone täytyy laittaa auton alle, eikä sopivaa kuusiokoloa tahdo löytää (itse sahasin kuusiokolosta se pätkän). ja tosiaan suoraan sopii
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #295 : 26.01.11 - klo: 16.05 »
Ok, kiitos tiedosta! Hieno homma sinänsä.

DX3E giganen ratti saapui VE:hen. 59 taalaa plus kuljetus ilman muita maksuja.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #296 : 26.01.11 - klo: 17.58 »
Minullakin on Tiger Drive madissa porasin oikeeseen runkopalaan reijän niin saa porakoneen sivulle päin.
Kyosho mad-force

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #297 : 26.01.11 - klo: 18.04 »
Ei madi kruiseri ainakaan käyntiin lähtemisen takia porakonetta tarvitse, lähtee se niin nätisti tulille :wink: tosin jos käy niinkuin minulle että hajoaa niin sitten...

Tuli varaosat Jyväskylästä, yksisuuntalaakeri ilmaiseksi ja muistakin kilkkeistä alennusta, jäi hyvä mieli Jyväskylän kaupasta.


Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #298 : 26.01.11 - klo: 18.19 »
Ei madi kruiseri ainakaan käyntiin lähtemisen takia porakonetta tarvitse, lähtee se niin nätisti tulille :wink: tosin jos käy niinkuin minulle että hajoaa niin sitten...
mulla meni veto käynnistin käteen 3 kertaa, joten päätin tuon sitten hankkia...
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #299 : 26.01.11 - klo: 18.29 »
Tuli varaosat Jyväskylästä, yksisuuntalaakeri ilmaiseksi ja muistakin kilkkeistä alennusta, jäi hyvä mieli Jyväskylän kaupasta.

Mainiota tämäkin!
Kiitos 20 vuodesta!