Kirjoittaja Aihe: GT Open Endurance Race 2011  (Luettu 4483 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
GT Open Endurance Race 2011
« : 05.10.10 - klo: 09.51 »
Moi harrastajat kautta linjan!

Olisiko kysyntää 4h tunnin kisalle ensi kesänä, jossain heinäkuun lopulla - elokuun alkupuolella, esim. 31.7.2011 johon saa osallistua tiimit 1-n henkilöä seuraavin säännöin:

- mikä tahansa 1:8 kokoluokan auto, nitro tai harjaton
- renkaat peittävä kori, myös Lola -tyyppiset C-korit sallittu
- kumirenkaat tai foamit
- tiimillä salittu yksi tai useampi auto, mutta vain 1 ponderi kierroslaskentaan
- autossa pitää olla toimivat jarrut, muuten rakenneratkaisuilla ei väliä
- ei lisenssipakkoa (kerhokisa)

Yksinkertaisesti se tiimi joka ajaa eniten kierroksia on voittaja.
Osallistumismaksu esim. 20€ per tiimi, ponderivuokra 5€
Osallistumismaksuista maksetaan kierroslaskennan palkkio ja lopuilla palkitaan voittaja tiimi.

Esim. 13 tiimiä --> voittaja tiimi palkitaan 200€ puhtaana käteen. Varmasti saadaan myös sponsoreita mukaan palkitsemaan joukkueita.

Ajopaikkana Helsingin Tattarisuon asfalttirata.
Tosta lahden takaa länsinaapurista saattais olla myös kiinnostuneita, on vähän puheltu GT luokan kisoista joidenkin swedujen kanssa joko meillä tai niillä (Tukholma).

Jos kiinnostusta kommentoi tähän tai laita YV tai mika.rinne@kolumbus.fi
Löytyy myös facesta http://www.facebook.com/event.php?eid=151262961576549&ref=mf

Ajoissa mukaan, myös sponsorit, niin tehdään tästä yksi kesän 2011 hauskimmista ja isoimmista ratapuolen tapahtumista!
Referenssiä kesältä 2010 löytyy mm. täältä http://rc10.fi/index.php?topic=48992.0
« Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo: 10.35 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #1 : 05.10.10 - klo: 12.35 »
Kiinnostaa kyllä mutta ei noin väljillä säännöillä, jos C8 autot samassa sarjassa GT8 autojen kanssa niin loppuu mielenkiinto aika nopeesti. Jos puhtaasti GT8 sarjan mukainen luokka niin mikä ettei.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #2 : 05.10.10 - klo: 12.40 »
Siis onko tämä kisakutsu  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #3 : 05.10.10 - klo: 12.48 »
Vois olla. Vaikka ei tuohon vielä tarvitse ilmottautua. Halukkuutta lähinnä tiedustelen. Ja että voitte kypsytellä ajatusta rauhassa.

Turku - viime vuonna kyseltiin että pääsiskö C-autot mukaan ajamaan GT autojen kanssa.
2011 voidaan tehdä niin että erotellaan autot tuloksissa (?) Mutta jos ajetaan 4h, niin onko sillä kauheesti väliä.. meinaan että sitkein pääsee maaliin, ei välttämättä nopein. Samalla vähän jenkkien LeMansia myötäillen tjsp.

Olen kuullut monesta suusta että pitäs päästä kisoihin rennoilla säännöillä. No tässä olis tilaisuus osallistua myös "sähkistiimillä" , siis ihan kunnon kilpailuun jossa kisaorganisaatio ja palkinnot.

Ja ainakin riittävästi aikaa laittaa tiimi kasaan ja päivä kalenteriin. Voisin kuvitella että erityisen mielenkiintoinen päivä pienessä sateessa... GT ottaa kumirenkailla kiinni C-autoja sateen sattuessa jne. Periaatteessa saa ainakin ajaa paljon, eikös sitä porukka aina halua  :wink:
« Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo: 12.53 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #4 : 05.10.10 - klo: 12.59 »
Le Mans tyyliin sillei että kaikki ajaa samaan aikaan mutta jaotellaan luokat tarkkaan ennen kisaa. Vois vaikka olla sekä Open ja vakio luokka jne.
Kyosho GT Racing Art

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #5 : 05.10.10 - klo: 13.01 »
Tämäkin sopii. Voittajaporukalle kuitenkin tuo suurin cash$$ palkinto. Pitää joku porkkana olla mahdollisten ruåttalaisten lisäksi (jotka voi ajaa littanaksi ;-) )

e: Voidaan tehdä niinkin että halutessanne laitatta mailia mulle mika.rinne@kolumbus.fi otsikolla "endurance" ja valinta
a) ei lennä, huono ajatus (tehkää jotain muuta)
b) lentää, voisin olla mukana (ei sitova, mutta lähtökohtaisesti)
c) jotain muuta, mitä?

Tolla vois vähän puntaroida asiaa pidemmälle. Ja siis tässä on pitkä talvi aikaa joten ei kiire.
« Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo: 13.05 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #6 : 05.10.10 - klo: 13.22 »
On kiinnostusta. Se on selvää että tätä kisaa ei nopein voita, vaan se kalusto, joka pysyy parhaiten kasassa ja jonka kuskit parhaiten radalla.

Mielestäni tällainen kisa pitäisi olla mahdollisimman vapailla säännöillä, jotta saadaan tarpeeksi osallistujia mukaan. Itse sallisin kaikki nitromoottorilla kulkevat laitteet kokoluokassa 1/10 ==> 1/8.

-A-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #7 : 05.10.10 - klo: 13.42 »
Kiitos A. Laitetaan harkintaan. Itse ehkä tekisin tätä 1:8 lähtökohdista jotta tuo, siis skaala, olisi yhdistävä tekijä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #8 : 05.10.10 - klo: 14.17 »
Mielestäni tällainen kisa pitäisi olla mahdollisimman vapailla säännöillä, jotta saadaan tarpeeksi osallistujia mukaan. Itse sallisin kaikki nitromoottorilla kulkevat laitteet kokoluokassa 1/10 ==> 1/8.

-A-

Ainoa ongelma tuossa Antin ehdotuksessa on se että jos luokkia ja autoja on tosi paljon niin radalla tulee olemaan älytön ruuhka. Mitä mieltä te ootte? Paljon autoja menee samaan aikaan tattiksen radalle (15-20) että pystyy vielä ajaa kilpaa? Pitää myös ottaa huomioon vauhtiero. Meinaan vaan että C8 ja TP10 menee aika paljon lujempaa kuin GT8, oli se sitten vakio tai Open.
Kyosho GT Racing Art

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #9 : 05.10.10 - klo: 15.09 »
Pieton kanssa samoilla linjoilla. 1:10 autoja en ottais samaan aikaan radalle, koska käy helposti huonosti jos lanataan ajovirheen / ongelman takia...  Kuitenkaan rata ei ole kovin iso ja jos useamman sekunnin eroja kierrosajoissa niin ohituksia tulee ihan simona. Palkinto on aika sivuseikka mutta ihan kiva, mutta jos palkitaan niin pitäis kuitenkin jotenkin luokittain jakaa palkinnot. Se on ihan totta että ei se nopein auto radalla voita välttämättä, mutta luokkajaot tekee homman samalla tavalla mielenkiitoiseksi kuin isot GT autot...
Mielestäni siinä pitäis yksi auto/tiimi olla, eikä sais useammalla autolla ajaa, silloin tulee juuri luotettavuus jne mukaan peliin. Eikä siten että jos on ongelmaa niin varikolle vaihtamaan vaan ponderi toiseen autoon...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #10 : 05.10.10 - klo: 15.25 »
Tattiksen korokkeelle saattaa ensi kesänä mahtua nykyistä isompi porukkakerrallaan ajamaan. Nykyisellään 10 on aika lailla maksimi.
NuKen toimesta saattaa järjestyä puutavaraa niin, että keväällä voisi toteutua konttien välisen sillan rakentaminen, jolloin kuskien tila korokkeella kasvaa huomattavasti.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #11 : 05.10.10 - klo: 15.37 »
-Kyllä, mutta oikeassa Lemans-ajossa on ihan sama tilanne päällä myös.
-Jos meinattiin laittaa vaikka 12 autoa samaan aikaan radalle, tarkoittaa se sitä että paikalla on noin 36-48 harrastajaa ajamassa näitä autoja, kuinka suurta tapahtumaa ollaan kaavailemassa?
-Jos nämä 12 GT-autoa jaetaan kahteen tai kolmeen "nopeusluokkaan", niin montako autoa luokkaa kohti jää? Jos samaa luokkaa ajaa vain 2-4 autoa, niin missä on se "kilpailu"

==> Mikan viimeisessä GT-open-kisassa oli tilanne 28min kohdalla se että radalla oli 2 liikkuvaa autoa ja muita korjattiin. Jotta tapahtumaa radalla riittäisi loppuun asti, niin lähtöviivalla pitää olla mieluummin liikaa, kuin liian vähän autoja.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #12 : 05.10.10 - klo: 16.43 »
Aivan näin, itsekin haluaisin nähdä mahdollisimman monta autokuntaa jotta liikkuvia autoja riittää radalle "jatkuvalla syötöllä". Otetaan 1:10 mukaan jos muuten ei tule väh. 15 täyteen. Kyllä kai tuon verran mahtuu kun laitetaan mahtumaan ja tosiaan, jos korokkeen laajennus on näköpiirissä niin sehän auttaisi todella paljon. Kiitos kommenteista!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #13 : 05.10.10 - klo: 21.42 »
Nyt en tiedä mutta kuinka monta ponderia hyväksyy tuo AMB laitteisto  :huh:
Tämän kaltaisessa kisassa ei bestläpillä ole väliä vaan just tasaisuus ja silloin ei mennä sitä kovinta vauhtia.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #14 : 05.10.10 - klo: 21.45 »
Ei se ainakaan tuollaisesta määrästä vielä mene sekaisin, onhan joskus treenejäkin kisoissa ajettu 15-20 kuskilla ja silti kaikille saatu läpit.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #15 : 05.10.10 - klo: 21.47 »
Hyvä tietää. Arvelisin itsekin että parikymmentä menis kerrallaan kyllä, vaikka totta puhuen tietoa minulla ei ole ja sinänsä aiheellinen huomio kyllä. Pidetään mielessä tämäkin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #16 : 06.10.10 - klo: 09.27 »
..20 autokuntaa tarkoittaisi siis 4 hlö joukkueilla 80 harrastajaa. Eiköhän se riitä =)

Nopeuserojen epäilijöille sanoisin että pääsääntöisesti se menee niin että mitä nopeampi auto on kyseessä, sitä lyhyempi on myös huoltoväli ja setupin kriittisyys (C8-autoon vaihdetaan renkaat 20min välein, tankataan 4min välein ja yhdellä moottorilla ei todellakaan pysty ajamaan 4tunnin pituista settiä, TP10-autoissa homma samaan suuntaan, mutta vähän lievempänä).

Lisäksi huippukierrosaikoihin tarvitaan aina tyhjä rata jossa ei ole hitaampia autoja häiritsemässä. Näinollen, todellisessa tilanteessa eivät nopeuserot ole ollenkaan niin räikeät, mitä pelkkiä bestläppejä vertaamalla voisi luulla...

-A-

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #17 : 06.10.10 - klo: 09.45 »
- tiimillä salittu yksi tai useampi auto, mutta vain 1 ponderi kierroslaskentaan

Huoltoväleistä ei tarvi niin murehtia, jos tuo pykälä jää voimaan. Paljon hauskempaa homma olisi, jos olisi oikeasti kestävyysajon hengessä vain yksi auto tiimiä kohden.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #18 : 06.10.10 - klo: 09.48 »
Huoltoväleistä ei tarvi niin murehtia, jos tuo pykälä jää voimaan. Paljon hauskempaa homma olisi, jos olisi oikeasti kestävyysajon hengessä vain yksi auto tiimiä kohden.

..samaa mieltä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #19 : 06.10.10 - klo: 09.57 »
Niin, ajattelin että tiimillä voisi olla vaikka esim. sekä nitro että sähkis, joista toinen kuski ajaa sähköversiolla ja toinen nitrolla sillä aika kun akut latautuu, noin esimerkkinä.

Mutta tuota on aikaa säätää, molemmissa on puolensa, tavallaan tuo 1 auto per tiimi olis kyllä mielenkiintoinen asetelma sekin. Pitäskö sitten tehdäkin niin?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #20 : 06.10.10 - klo: 10.04 »
Ilman muuta niin että vain yksi auto/tiimi. Siinä on juuri se suola että jos jotain spragaa niin ei pääse autoa vaihtamalla heti jatkamaan vaan se pitää laittaa nippuun ensin että pääsee jatkamaan. Muuten vois vaikka 3 autoa kierrättää jolloin se ei ole yhtään niin paha rasite...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #21 : 06.10.10 - klo: 11.01 »
heh,

- 4tuntia ==> 240min ==> 14400sec
- 1auto
- 2moottoria
- 4vastarinakullista
- 12kierrosta renkaita
- 60tankkausta
- 720ajettua kierrosta

...on siinä harrastettavaa

-A-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #22 : 06.10.10 - klo: 11.27 »
Tuntuuko että 4h on liikaa? Jos on pari autoa niin sittenhän tuo menee helposti. Tulee ainakin itse ajettua treeneissä helposti pari tuntia yhtä soittoa, toki voi siinä jonku renkaiden vaihto olla välissä. Toisaalta tässä ei tarviikaan repiä autosta irti kaikkea heti vaan ajella maltillisesti.. äänduraans you know  :wink:
Tiimin ukoille samanlaiset vermeet ja autoihin sama väritys/teema/tarrat (jos sallitaan useampi auto). Vähän niinku show:ta peliin samalla, olisko ideaa?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #23 : 06.10.10 - klo: 11.55 »
Samaa mieltä että yksi auto per joukkue. Voisi kanssa vaikka keksiä jonkun pienen palkinnon parhaalle tiimille, siis teamwork, yhtenäinen asu jne. En usko että tuo 4H on paha, sillon tulee parhaiten esille joukkueen teamwork ja kestävyys. Itse en ainaskaan näe koneen kestolta ongelmaa jos kone on säädöissä. Joutuu varmaan ajaa aikaa rikkaalla.
Kyosho GT Racing Art

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #24 : 06.10.10 - klo: 13.25 »
1 auto per tiimi liian vähän. Mitä kuin joku tulee heti ekassa mutkassa kylkeen (tiimi tulee vaikka tässä tapauksessa Swerigestä) niin kisat on siinä  :huh: ja itse ei ole aiheuttanut sitä auton rikkoutumista.
4h liian vähä nitro peleille. Kunnon endurance jos siihen on mahdollista.
Vähintään 6 tuntia ja puolessa välissä makkaratauko.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #25 : 06.10.10 - klo: 16.44 »
Jos autoon tulee ongelmia alussa, niin kerkeehän sitä korjata. Jos joukkueessa on monta autoa niin olisi hyvä että ne olisivat samaa luokkaa. Tai jos mennään siihen että joukkueessa saa olla eri luokan autoja niin kaikilla autoilla pitäisi ajaa yhtä paljon, onko se sitten ajallisesti vai kierroksia. Kierroksia tietysti vaikeata arvioida paljon niitä tulee. Minun mielestä että jos monta autoa niin mahd. samanlaisia.

Kyllä oikeassa endurance kisassa on vaan yksi auto per joukkue. Ja kyllä ne joutuu niitä siellä ruuvaamaan aina välillä että pääsee maaliin saakka.
Kyosho GT Racing Art

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #26 : 06.10.10 - klo: 21.33 »
Nimenomaan se yks auto/ joukkue on siinä endurancessa se homman nimi. Jos joku tulee kylkeen niin mekataan se auto kuntoon. Olkoon vaikka tiimillä 3 samaa autoa, joista osia irrotellaan sitten mutta se sama auto liikkeelle, jolla aloitetaan. Jos pohjalevyn vaihtaa, niin muut osat pitää olla samasta autosta jne. Eli rikkinäiset osat vaan aina vaihtoon...

Siinä se jännittävyys myös lemans ajoissa on kun joku kirkkaassa johdossa oleva auto saa jonkun vian ja muut pääsee taas tuntumaan jne.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #27 : 06.10.10 - klo: 21.42 »
Kuulostaa kyllä hyvältä  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Open Endurance Race 2011
« Vastaus #28 : 07.10.10 - klo: 11.03 »
Nimenomaan se yks auto/ joukkue on siinä endurancessa se homman nimi. Jos joku tulee kylkeen niin mekataan se auto kuntoon. Olkoon vaikka tiimillä 3 samaa autoa, joista osia irrotellaan sitten mutta se sama auto liikkeelle, jolla aloitetaan. Jos pohjalevyn vaihtaa, niin muut osat pitää olla samasta autosta jne. Eli rikkinäiset osat vaan aina vaihtoon...

Siinä se jännittävyys myös lemans ajoissa on kun joku kirkkaassa johdossa oleva auto saa jonkun vian ja muut pääsee taas tuntumaan jne.

Juuri näin.

-A-