Kirjoittaja Aihe: Suuri diffikeskustelu  (Luettu 5197 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #30 : 21.12.03 - klo: 22.08 »
No niin tämä taitaa nyt tästä aiheesta riittää :D

Hyvää Joulun odotusta, Uutta vuotta ja menestyksellistä NM/SM-sarjaa, merkistä riippumatta. :wink:

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #31 : 21.12.03 - klo: 22.13 »
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta!

Kiitän valaisevista keskusteluista. Ehkä tässä rupeaa jo huomaamaan omiakin virhe ajatuksia.

 Terveisin räkänokka :wink:  :lol:

Kaikkea hyvää ensi vuodelle!

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #32 : 21.12.03 - klo: 23.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Laitetaanko jo tänään vai vasta huomenna?   :?
Eilen... :roll:

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #33 : 22.12.03 - klo: 10.16 »
Ompas täällä ollut polemiikkia. Aikalailla ohi aiheen, välillä ja välillä pahasti ohi sen.

Oikeasti on hiukan outoa, että ihmiset markkinoivat aina parhaana omaa automerkkiään, vaikka erittäin harvoin se heitä lainkaan hyödyttää.

Autoja on monia. Paljon hyviä. Joitain loistavia ja joitain huonojakin. kaikissa on aina jotain mistä jotkut eivät pidä. Autonvalinta on kokeneelle kuskille aina kompromissi. Koskaan et saa autoa jossa on kaikki niin kuin haluat, ellet sitä itse suunnittele ja silloinkin pitää tehdä kompromisseja. Eikä kaikki perusteet ole aina auton valintaan liittyen teknisiä.

Aloittelijan taas on aina turvallista valita auto jolla useat omalla kerholla ajavat, jos haluaa ajaa kilpaa ja saada säädöt kavereiden avustuksella nopeasti kohdilleen.

Erikoisemmat merkit ovat sitten niille, joille tässä harrastuksessa ei ole tärkeintä olla nopein ja näyttämässä närhen munia muille valmiiksi säädetyllä autolla. Nille jotka ovat lähinnä kiinostuneita tekniikasta, säädöistä, rakentelusta, kokeilusta jne ja haluavat tehdä sen itse...  Aloittelijan on kuitenkin turvallisempaa valita suosittu merkki ettei ole ihan pihalla yksikseen. Ja tietenkin näillä suosituilla merkeillä voi harrastaa samanlaista säätöjen kokeilua ynnä muuta jos halua. Ei vain passa välittää kun kokeneet samanmerkin kuskit tulevat ihmettelemään että miksi olet sotkenut heidän hyvät säädöt autostas...

Tämän keskustelun otsikon voisit Heuli ainakin vaihtaa. Tuo otsikko ohjaa kaikki uudet touringista kiinostuneet tänne ja täällä on pelkkää puutaheinää. Asialinen aloittelijoiden vinkkitopicci vois olla paikallaan. Tosin en tiedä miten mun auto on parempi ja isä voimakkaampi jutut sais sieltä pidettyä pois.

Hauskaa joulua koko RC kansalle ja palaillaan asiaan ainakin joissain kevään kisoissa !

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #34 : 22.12.03 - klo: 11.17 »
Olen mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua. En voi sanoa että tietäisin Asson diffeistä yhtään mitään, joten en varsinaiseen aiheeseen voi mitään kommentoida (enkä haluaisikaan), mutta sen voin sanoa että tämän väittelyn lukeminen on kyllä ollut varsin huvittavaa puuhaa ja kiitos siitä, että olette piristäneet päivääni värikkäillä kommenteillanne. Tiedän monen keskusteluun osallistuneen ihmisen olevan aikuisia ihmisiä ja tämä väittely puolestaan muistuttaa lähinnä kakaroita hiekkalaatikolla väittelemässä siitä kenellä on hienoin lapio. Vaikka omasta mielestä itsellään oleva punainen muovilapio on kaikista hienoin ja paras, niin silti joku muu saattaa pitää omaa keltaista versiotaan paljon hiemonpana. Jonkun muun mielestä taas sininen muovilapio on ehdottomasti tehokkain sen isomman kauhan ansiosta vaikka se tekeekin siitä jokseenkin hitaan. Hiekkalaatikollakin kuitenkin tärkeintä on se, että saa leikkiä muiden kanssa ja että on hauskaa. Tämä mielestäni pätee myöskin tähän harrastukseen. ;)

Speissi, olen itse juuri kuluneen kuukauden aikana itse ostanut ensimmäisen autoni, joten olen siis törmännyt näihin aivan samoihin asioihin. Kyllä se siitä, kun vain ei liian sinisilmäisesti usko kaikkea mitä sinulle kerrotaan. :)

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #35 : 22.12.03 - klo: 12.19 »
Jaoin Touringin aloittaminen-topicin kahtia, koska aihe ajautui Xray- ja Assokuskien "diffisodaksi" ja varsinainen aihe eli aloittelijan neuvominen ja opastaminen unohtui täysin.
Jatketaan diffikeskustelua täällä.
Tiim Lahti | S-grafix