Kirjoittaja Aihe: Inferno mp 7,5 sports 4  (Luettu 3470 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juhoppi

  • Tulokas
    • Profiili
Inferno mp 7,5 sports 4
« : 11.01.11 - klo: 15.41 »
iha p*ska on ku ei ees lähe käyntii.Tulpat palaa ja ei toimi kunnolla vaikka oon säätäny monta kertaa. ois kiva tietää mitä pitäis tehä seuraavaks???
« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo: 15.48 kirjoittanut Juhoppi »

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #1 : 11.01.11 - klo: 17.56 »
Asialliseen kysymykseen joku vois pian vastatakki. Muotoileppa tuo kysymys uudeleen niin veikkaan että vastaus tulee hyvinkin nopeasti.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #2 : 11.01.11 - klo: 18.17 »
Ja vielä jos se olisi oikeassa topikissa, sekin auttaisi, ainakin luulen näin.
Näihin "turhiin" topikkeihin ei yleensä moni vastaa..eikä pitäisikään(vaan ohjeistaa oikeaan paikkaan, eihän ole tarkoitus että samasta autosta on monia ketjuja).
Ja niin, ainahan se on auton vika jos ei osaa käyttää/huoltaa tms...  :roll:
Tossa on alkuun auton oikea viestiketju: http://rc10.fi/index.php?topic=6036.0
Täällä on tapana kirjoittaa jo olemassa oleviin, jos aiheesta siis ketju on.

Alkuun voisi sanoa että tarkista ettei ole ilmavuotoja missään, tulppa hyväkuntoinen(ja oikea), ilmanputsari "puhdas", kaasari puhdas, opettele säätämään(jos et osaa)
Tuossa vielä hyvä sivusto josta löytyy ohjeita rc harrastukseen(myös säätämiseen).
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html

Ja tuolla auton alkuperäisessä ketjussa on hyvä jatkaa..tai jossain muussa johon kysymys sopii.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Juhoppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #3 : 12.01.11 - klo: 20.59 »
joo osaan säätää kaikki olelliset jutut.Ja olen avannut kaasarin... veto käynnistimen noin 3-4kertaa...On nii huonoa laatua että bensan säätäjä ruuvvi irronnut ja lentänyt nurmikolle että on mahtava aloittaa harrastus!Hyvää laatua......ja kaupassa ei ees tiietä mikä se bensan säätäjä on ku annetaan väärä ruuvvi,ne anto ilman säätäjän kaasarille...Ja mä en osaa käyttää konetta muutenkaa et on mulla aika vaikeeta näitten juttujen kanssa muutenki :(

Poissa Juhoppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #4 : 12.01.11 - klo: 21.03 »
miten tää paikka sit poistetaan,voitko kertoa?

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #5 : 13.01.11 - klo: 10.40 »
joo osaan säätää kaikki olelliset jutut.Ja olen avannut kaasarin... veto käynnistimen noin 3-4kertaa...On nii huonoa laatua että bensan säätäjä ruuvvi irronnut ja lentänyt nurmikolle että on mahtava aloittaa harrastus!Hyvää laatua......ja kaupassa ei ees tiietä mikä se bensan säätäjä on ku annetaan väärä ruuvvi,ne anto ilman säätäjän kaasarille...Ja mä en osaa käyttää konetta muutenkaa et on mulla aika vaikeeta näitten juttujen kanssa muutenki :(

ja aloittelija jos olet niin miksi piti polttis hommata ensiautoksi?

jaa niin WTF is bensan säätäjä ruuvi ja WTF is ilmansäätäjä?

näissä puhutaan pääneulasta (se joka on siinä mihin se polttoaineletku tulee)alaneulasta(se joka on siinä luistin päässä) joissain koneissa myös keskineula (ei vissiin kuitenkaan tässä koneessa) johon ei yleensä kosketa sekä tyhjäkäynti ruuvi eli se jolla säädetään tyhjäkäynti kierrokset.

ja ihan neuvona ei vittuiluna hommaa sähkis niin ei heti mene kiinnostus.
pöö

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #6 : 13.01.11 - klo: 10.53 »
Voihan sitä polttiksen hommata ekaks autoks mut se vaatii malttia ja opettelua, ei mikään kaikki-mulle-nyt-ja-heti -juttu niinku sähkikset

Polttisautoa pitää huoltaa ja siitä pitää välittää/kunnioittaa edes jonkun verran.

Yleensä syyt huonoon kokemukseen löytyvät auton ja penkin välistä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #7 : 13.01.11 - klo: 11.32 »
itsekkin meinasin polttisella aloittaa joskus neljä tai viisi vuotta sitten mutta kuin luin homman vaativuudesta niin aloitin sitten sähköllä ja viime keväänä tuli sitten se eka polttis.

pöö

Poissa Juhoppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #8 : 13.01.11 - klo: 12.20 »
ok.kyllä mä arvostan näitä autoja koska säästin tähän ekaan autoonkin aika pitkään,ja itse ostin. Naapurissa on kyllä harrastajia joilta olen saanut paljon tietoa. Ja oon harrastanut tätä jo päälle vuoden

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #9 : 13.01.11 - klo: 12.23 »
Hieno homma. Sitten vaan auto kuntoon ja takas ladulle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #10 : 13.01.11 - klo: 15.27 »
Mutta totta on, että muutama kohta voisi tuossa Kyoshossa olla hiukan laadukkaammin toteutettu. Esim. itsekseen pyörivä pääneula ei ole mitenkään omiaan tilanteessa, jossa auton säätöä muutenkin vasta opettelee... :angry:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #11 : 13.01.11 - klo: 15.49 »
Kaveri vaihtoi kyseisestä autosta pääneulan o-renkaan ja itsekseen pyöriminen loppui siihen.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Juhoppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #12 : 14.01.11 - klo: 07.15 »
 kiitos vaan, on hyvä olo ton auton suhteen ja hankin patteritkin ohjaimeen,et pääsis koittaa lähteekö mihinkää suuntaa. Kerran lähti taaksepäin kun painoin kaasua.  :roll:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #13 : 14.01.11 - klo: 08.59 »
kiitos vaan, on hyvä olo ton auton suhteen ja hankin patteritkin ohjaimeen,et pääsis koittaa lähteekö mihinkää suuntaa. Kerran lähti taaksepäin kun painoin kaasua.  :roll:

Kierros teflonteippiä K-raudasta auttaa neulan pysymiseen paikoillaan.
Tai o-renkaiden uusiminen.
Moottori voi lähteä kiertämään väärään suuntaan käynnistyksen yhteydessä esim. jos tulppa on liian kuuma?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Juhoppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #14 : 14.01.11 - klo: 16.39 »
joo koitin jonkun aikaa kunnes......ei mitää tapahtunut sitten vetokäynnistimen jousi katkesi,saataa kestää pari kk että saan uuden koska iskäl ei oo aikaa hakee, ku ajaa joka päivä jonku rc liikkeen ohi..... :angry:

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #15 : 14.01.11 - klo: 17.21 »
kato mistä kohtaa katkesi.

jos katksi ihan päästä se lenkki pois niin taita pihdeillä uusi lenkki siihen
pöö

Poissa Juhoppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #16 : 14.01.11 - klo: 18.59 »
iskä sano et pitäis varmaa viiä kellosepälle et se vois vääntää taidolla ja kunnon laitteilla,siis polttaa ja vääntää sit. Ku se on harrastanu helikoptereita ja muita rc koneita.
« Viimeksi muokattu: 14.01.11 - klo: 19.05 kirjoittanut Juhoppi »

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #17 : 14.01.11 - klo: 19.11 »
Ei ole tarvetta millekkään kellosepälle, jos se katkesi juuresta. Pihdeillä on helppo vääntää sinne uusi lenkki. Jos on katkennut keskeltä/yms, niin osta suosiolla uusi jousi sinne.
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa Juhoppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #18 : 14.01.11 - klo: 19.48 »
ei toimi,en tiiä miten saan sen lenkin sinne keskelle oikein...

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #19 : 14.01.11 - klo: 21.12 »
käännät vaan pihdeillä sinne sellasen pienen lenkin ei se ole mitään ydinfysiikkaa
pöö

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #20 : 14.01.11 - klo: 21.42 »
Mites Juhoppi,jos kertoisit mistä päin olet,niin joku lähialueen harrastaja auttaisi sua.
Helpompi auttaa,kun näkisi kyseisen laitteen.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa Juhoppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno mp 7,5 sports 4
« Vastaus #21 : 15.01.11 - klo: 10.20 »
 vhdissä asun....