Kirjoittaja Aihe: .21 Offroad-moottorit  (Luettu 83917 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #270 : 23.05.08 - klo: 12.24 »
ja lisäyksenä MKE:n viestiin, että O.S on yksi varmatoimisimmista koneista ja myös aloittelijalle helppo kone ajaa. Kone omaa hyvän väännön ja tarvittaessa sitten tehoa on liikaakin  :grin:

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #271 : 23.05.08 - klo: 12.37 »
Kyllähän tuota v-speciä on kilpaa kehuttu :grin: Onkohan siinä mitään huonoja puolia?
Mitä muita merkkejä olisi jotka olisivat ns. "bad ass" koneita? :wink:
Aika aloittelija olen niin varmatoimiset ja tehokkaat tietty eniten kiinnostas..

Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #272 : 23.05.08 - klo: 12.43 »
rtr koneen voi saada henkiin vaihtamalla pakoputken, kokeile jos satut semmoisen saamaan halvalla jostain (noita vanhanmallisia adapterikumille tarkoitettuja kilpaputkia voi saada puoli-ilmaiseksi joltain nurkista pölyttymästä)

varmaan yksi hyvä vaihtoehto on SH (RC-Garage)

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #273 : 23.05.08 - klo: 13.06 »
Mielessä on välillä kävässyt myös että mitä jos laittasin .28 offroad kisakoneen autooni,onkohan mitään järkee? Saakohan sitä edes laitettua Inferno 7.5 sp3:een? Minkäänlaisiin kisoihin ei ilmeisesti olisi kyllä mitään asiaa..

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #274 : 23.05.08 - klo: 13.09 »
Varmaan onnistuisi, mutta joudut hankkimaan moottoripukit ja kytkimen sekä vauhtipyörän. Miten lie voimansiirto
Sportissa ja alusta...mahtaakohan kestää tehon lisäyksen?

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #275 : 23.05.08 - klo: 13.21 »
Varmaan menis sit kaikki vaihtoon autosta,eli niin kallista että uusi auto vois tulla halvemmaks..? :azn: Jos nyt kuitenkin pysyttelisin .21 kisakoneissa niin mitä pitäisi ainakin uusia voimansiirrossa että kestäs kisakoneen hyvin? Varmaan se muovinen isoratas,(anteeksi hunosta ilmaisusta) pitäisi ainakin vaihtaa metalliseen?

Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #276 : 23.05.08 - klo: 13.28 »
Varmaan onnistuisi, mutta joudut hankkimaan moottoripukit ja kytkimen sekä vauhtipyörän. Miten lie voimansiirto
Sportissa ja alusta...mahtaakohan kestää tehon lisäyksen?

kyllä se sen kestää, ei ongelmaa. itse kokeilisin ekaksi kuitenkin pakoputken vaihtoa vakiokoneeseen jos saa käsiinsä halvalla.

moottoripukit, aluslevyt ja kytkimen+vauhtipyörän saa kyllä edullisestikin, esim. K-factoryn kytkinsetti sopii suoraan ja toimii, ajoin samaisella Matrixia jonka osat ovat Kyoshon kanssa yhteensopivia (kokeellisesti istutin myös Inferno GT:hen).

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #277 : 24.05.08 - klo: 00.39 »
Se OS.21V-Spec alkaa vaikutta todella hyvälle,mutta törmäsimpäs myös tällaiseen koneeseen kuin OS Max 30VG. Onko kenelläkään kokemuksia? Tehokkaampi tuo kai on mutta ihmetyttää kun on kuitenkin halvempi kuin v-spec.. :huh:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #278 : 24.05.08 - klo: 09.16 »
Älä ihmettele hölmöjä...
Jos OSsia olet harkitsemassa niin sillon V-Spec on paras sulle.

Turhaan kattelet ismpi kokoista, se kun ei itsessään kerro mitään tehosta.
V-Spec on kisakone ja erittäin maineikas sellainen.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #279 : 24.05.08 - klo: 09.40 »
Eikös toi V-Spec ole vielä 2006 vuoden MM voittaja ?
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #280 : 24.05.08 - klo: 09.52 »
Ei aivan... Se MM voittaja kone kun oli Speed versio.
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo: 16.43 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #281 : 24.05.08 - klo: 12.59 »
ok, muistelin/oli väärän tiedon guru että tämä v-spec ois ollu 2006 ja 2007 ois ollu speed versio.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #282 : 24.05.08 - klo: 16.46 »
V-Spec on ollut pitkään ja tulee myös pitkään olemaan ossin yleisin kisakone.
Speed on siitä viritetympi muutamilla hienouksilla.
Speedillä tosiaan voitettiin 2006 MM kisat ja sen jälkeen kyseinen moottori tuli myös markkinoille magnesium kannella ja myöhemmin myös alumiinikantisena.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #283 : 24.05.08 - klo: 17.34 »
Ok. Eipä kyllä ole pahaa sanottavaa O.S V-Spec koneista vaikka muutama on näitä patoja. Vie muuten Hong Norin X1-CRT Pro Truggyäkin niin kovaa että hyvä kun räpylässä pysyy, siis oikeesti aivan mieletöntä kyytiä tuo vie vaikka aluksi epäilin että miten menee, kytkimenä on Team Magicin mukana tullut ja kellona kanssa M1B:n kun vaihdoin Team Magic M1B sai Ultimate Racingin kytkimen ja K-Factoryn kellon, tosin sama kello taitaa olla tuossa M1B:n vakiossa kun samaa kamaa on Team Magic ja K-Factory, jos oikein muistan, ja HARD myös on Team Magicia.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #284 : 24.05.08 - klo: 18.44 »
No johan on brändi viidakko  :grin: Tais tulla kaapin kaikki kamat esille  :grin: :grin:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #285 : 24.05.08 - klo: 21.44 »
Kyllähän 21 kone liikuttaa truggyä, mutta moni on todennut(myös minä) että yleensä radalla ajaessa väännön puute tulee esille jos/ja kun ajolinjat ei mene aina ihan putkeen. Siis jos on edessä vaikka iso vaativa hyppyri niin lyhyeltä matkalta on vaikea puristaa 21:llä tarpeeksi vauhtia jos on ollut ylimääräistä ohjelmaa silloin kun on lähestynyt hyndää.. Ei taida moni kuski kisoissakaan käyttää 21 konetta vaikka vähemmänhän se kakkua vie, toisaalta sitä saa polkeakin sitten enemmän kuin esim.28 kokoista..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #286 : 24.05.08 - klo: 21.47 »
Kyllä esim viimekaudella nimenomaan .21 moottoreita käytettiin huomattavasti enemmän kuin .28 koneita.
Juuri siksi että kun se on tarpeeksi kireä 21 mottori niin ei pahemmin jää kiihtyvyydestäkään kiinni.

Poissa Anamies

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #287 : 29.05.08 - klo: 21.49 »
CMB RS 21:n kanssa ongelma. Kaasari vuotaa ilmeisesti rungon ja kaasarin välisestä liitoksesta ja sekoittaa säädöt. Koitin irroittaa kaasuttimen, mutta se on niin jumissa, että lievä väkivaltakin saa sen vaan kiertymään hieman, mutta pois se ei suostu irtoamaan. Kiinnitysmutterin saan irrotettua ja kiinnitys pultti liikkuu hieman sivusuunnassa, mutta sellaista kohtaa ei tunnu löytyvän missä kaasarin saisi irti. Onko jollain ideaa millä ihmeellä sen saisi irti? Koitin jo "hieman" naputtaa sitä vasaralla ja väännellä papukaijoilla, mutta ei siis vaan irtoa.

Laitoin myös silikoonia kaasarin ja rungon liitokseen, mutta polttoainetta tihkuu silti jostain. Löytyisikö joltain ideoita mikä auttaisi?
Hong Nor X1-CR, Hong Nor X1-CRT, Asso B4, Tamiya Mini

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #288 : 29.05.08 - klo: 22.51 »
Se liitos on kyllä todella kireä.
Meinasi itseltänikin ensimmäisellä kerralla usko loppua mutta kyllä sen pitäisi siitä lähteä nousemaan irti kun ruuvaat sen mutterin auki (ei tarvitse edes kokonaan irroittaa) ja kopauttaa sitä vähän että se pullahtaa sieltä toiselta puolelta vähän näkyviin.
Sitten vaan pyörittelyä ja samalla koittaa vetää sitä ylöspäin niin pitäisi irrota.
Ihan tuon kireyden takia vain hiukan uskaltaisin epäillä että vuotaakohan varmasti siitä liitoksesta? Ettei nyt vuotais vaikka siitä luistin kumin alta, pääruuvin rungon välistä tai jostain muualta?
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #289 : 28.06.08 - klo: 23.29 »
Vähän kokemusta Siim PGR S21B koneesta. Ajettu nyt kaksi kisaa ja treeniä ilman yhtäkään stumppia. Viimeinen kisa Salossa oli koneelle todellinen sade testi nähtiin kuka on kuka, auto painoi yli mitä vaaka näytti eli noin 7-9kg ja kone jaksoi kuljettaa sitä eteenpäin käymättä 150 asteisena aivan uskomatonta. Kone on ollut erittäin mukava ajaa, tehot tulevat kun niitä pyydetään ja moottori pysyy erittäin nätisti säädöissä ja mikä tärkeintä se on helppo säätöinen mikä on itselleni tärkein pointti. Tätä voi suositella erittäin lämpimästi niin uusille kuin kokeneille harrastelijoille jotka vaativat koneeltaan voimaa ja luotettavuutta. SIIM racingille täydet pisteet toteutuksesta pannu on erittäin onnistunut ja laadultaan ei jätä juurikaan toivomisen varaa.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Antti86

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #290 : 31.07.08 - klo: 19.19 »
Mites tuo GM Nitro Bull 21? Onko kellään kokemusta?
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=3133
Hyper 8 RTR olis uus moottori haussa, ehdotuksia?

Halpa ja saa olla samaa teholuokkaa tuon vakiomoottorin kanssa.( ei tarvi olla vetokäynnisteinen)
Tosin tuo GM:n moottori taitaa olla lussumpi mitä tuo vakio motti.

Miten sitten ku tuohon omaan autooni moottorin vaihdan niin joudunko myös ostamaan uuden pillin? vai kuinka hyvin eri moottorit sopivat tuohon pilliin?

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #291 : 31.07.08 - klo: 21.48 »
jos pillisi on ollut 21  moottorissa niin sopii varmaan kaikkiin 21 mottteihin!

edit: os vz-b v-spec 21 moottoria kannattaa harkita!
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #292 : 01.08.08 - klo: 22.26 »
Saakos tätä mottia jostain suomenmaalta ja saakos siihen jotain osia.
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1210_1241&products_id=68871

Muistan että kaveri osti tollasen joskus 2-3 vuotta sitten mp 7.5 kuljetti ainakin aika ripeästi.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #293 : 01.08.08 - klo: 22.57 »
JP-Nitroracing

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #294 : 01.08.08 - klo: 23.58 »
Paljos offroad .21 koneissa on yleensä kierroksia keskimäärin ? Päälle 30.000 ? Tiedolle löytyisi tarvetta sähkötruggyä tehdessä.

- Tapsa.

- Tapsa

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #295 : 02.08.08 - klo: 00.57 »
JP-Nitroracing

Pitääkö motti tilata erikseen en ainakaan löytänyt muuta kun 2ccm katanan.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #296 : 02.08.08 - klo: 10.48 »
Puhelin käteen ja soittamaan.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #297 : 02.08.08 - klo: 13.20 »
Paljos offroad .21 koneissa on yleensä kierroksia keskimäärin ? Päälle 30.000 ? Tiedolle löytyisi tarvetta sähkötruggyä tehdessä.

- Tapsa.


Tietääkö joku ?
- Tapsa

Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #298 : 02.08.08 - klo: 21.21 »
muistaakseni ne pyörii jossain kahdessakympissä keskimäärin

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #299 : 02.08.08 - klo: 21.43 »
Joop. Varmaankin joku 20.000-30.000 kierroksia, riippuen merkistä ja moottorista.
- Tapsa