Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage XS  (Luettu 119287 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tc t313

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #60 : 29.09.11 - klo: 14.55 »
Ite tilasin kans tuolta modelsportist.. Innolla odottelen mitä tuli tilattua ! :)
Hpi Baja 5b (ex) | Savage XS

Poissa arttul

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #61 : 02.10.11 - klo: 20.09 »
onko tuossa modelsportin savagessa http://www.modelsport.co.uk/hpi-savage-xs-flux-2.4ghz/rc-car-categories/18/9900/990010&ChassisID=685 kaikki mukana eli onka rtr vai pitääkö ostaa laturi ja akku tai jotain. on kyllä aika kiinnostava

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #62 : 02.10.11 - klo: 20.17 »
Eihän tuossa ole pattereita ja latureita spesifoitu, joten sillon ne tarvii ostaa erikseen.

Sivun lopussa eritelty myyntipakkauksen sisältö:
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=106572&lang=en
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #63 : 03.10.11 - klo: 11.53 »
/ Jere Siirilä

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #64 : 03.10.11 - klo: 12.07 »
Mitä se lyhyesti suomennettuna sanoo? Ei viite töissä alkaa äänet pällä kuuntelemaan...

e:Sopivasti olin käymässä kotosalla ja siinä odotti dhl:n pakettiauto pihassa. Sain pomittua auton talteen. Pienihän tämä on ei siitä mihinkään pääse. Yks akkukin sattu löytymään ja pistin lataukseen. Pitää työpäivän jälkeen käydä pojan kanssa ottamassa tyypit takapihan märällä nurtsilla.

Ei kyllä raaskeis p*skastaa uutta autoa heti kättelysä :)



btw. Oliko suomen eka XS vai ehtikö joku ensin :) ?
« Viimeksi muokattu: 03.10.11 - klo: 14.21 kirjoittanut OV »

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #65 : 03.10.11 - klo: 15.01 »
Minäkin olen vähän kiinnostunut tästä pikku fluxista. Niin voiko joku kertoa, että onko se täyttä skeidaa kun olen paljon ikävää siitä lukenut. Minä odottelen täällä jännittyneenä ekojen testien kommentteja teiltä.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #66 : 03.10.11 - klo: 16.17 »
Tuli kahtottua tuo arvostelu läpi. Mitäs tosta nyt tiivistäis sähköt osittain pasketta, mitä kyllä osas odottaakkin sidukan tunkemisesta tollaseen. Toisaalta hpi on tunnettu tyrkystä tunkea alimitotettua sähköä kuten (bullet). Ylläri tosta arvostelusta oli kyllä servo, että siinäkään ei riitä mehuja.

Vaikea työstää. Ohjauslinkit hyppii irti, mutta mitään ei saanut rikki vaikka yritti. No pitää kattoa miten tuo tykkää toimia castlella kuitenkin takuun pitäisi toimia niin en aijo ottaa turhan suurta stressiä noista sähköistä.

Se on kyllä aika varmaa, että jos tosta menee jotain rikki mikä vaatii enempi ruuvaamista niin jää hyllyyn. Isomman savagenkin diffin vaihto otti aikaa 6kk. Jos tässä räplääminen on vielä vaikeampaa niin ei kiitos.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #67 : 03.10.11 - klo: 16.45 »
Mulla oli isot odotukset tän suhteen, mutta jos about jokainen realistinen revikka sanoo dizz, niin seo sillo pasketta.

Toki, jos tehdas vielä ehtii jaksaa kiinnostuu fiksaan jotai, niin erikseen.
Tuskimpa toimituskaan lykkääntyy suotta...
/ Jere Siirilä

Poissa arttul

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #68 : 03.10.11 - klo: 17.42 »
jaa. vai mennee helposti rikki. ette kai suosittele ekaksi autoksi. mutta jos tuohon laittaa nihm vai mikälie akun nii menneekö vähän hitaampaa. ku tahtois ekaksi autoksi hyvän ettei tartte myöhemmin ostella uusia autoja.

Poissa arttul

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #69 : 03.10.11 - klo: 18.14 »
nii ja tuolta amerikan amainhobbiesilla on paljon kalliimpi ku enklannin modelsportuksta. kanttiiko tilata ameriikasta halvemmalla vai enklannista kalliimmalla. paljon kalliimmalla. auto maksaa amerikassa 298 dollaria ja englannissa 408 dollaria. ja euroissa se on jonki verran

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #70 : 03.10.11 - klo: 18.15 »
Sielä on se muokkaa nappi viestillesi...

Näillä näkymin minä en suosittelisi tuota autoa kenellekkään, kun perusasiat vielä niin harakoilla.
Mutta mielipitetä ja pyllyreikiä on jokaisella omansa, jätän vastuun valinnasta siis artistille itselleen.
/ Jere Siirilä

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #71 : 03.10.11 - klo: 18.29 »
Ei kai tuo nyt helposti noissa mennyt rikki. Muuta sanottavaahan noissa videoissa oli kyllä.

Mutta joo auto on korkattu. Pikkup*ska vois olla alkufiilinkien mukaan pirssin nimi :)

Aattelin, että jes nyt pääsee nopsaa ajamaan. Akku kiinni ja nopari piipittää. Vastari boxi auki vastarissa ei pala valoa. Noparin johtoa kun renkuttaa edes takas niin välillä vilkahtaa. Ei kylmäjuotoksia näkyny tiedä sitten missä vika. No trx:n hilut sisään kun sattu juuri olemaan irronnaisena. Aikaa hukkaantu ihan liikaa taas tohonkin hommaan.

Pariminuuttia märällänurmikolla. Ei pitoa nimeksikään joten kohtuu tylsää. Sitten asfaltille. Toiset pari minuuttia ajelin. Miksei tää käänny mihinkään. Autolle... Toinen linkki tippunut pois. Etippä sitä sitten tuolta. Ei ole löytymässä. Ajot jäi sitten siihen. Kiitos tänkiu.

Linkki varmaan irtos siitä kun tein sellasen huiman 'hypyn' ojasta. Imo sitä ei voinut edes hypyksi sanoa.

No kait nuo nyt on kohtuu helpolla patentoitavissa jotenkin kestävimmiksi, mutta tälläi uudesta autosta alkutuntumaan jäi vähän p*skamaku kiitos rikkinäisen vastarin ja täysin puhtaassa ajossa hävinneen linkin.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #72 : 03.10.11 - klo: 18.33 »
Eli meni niinq oli käsikirjoitettu  :police:
/ Jere Siirilä

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #73 : 03.10.11 - klo: 18.36 »
Jep. Vois pistää hpi:lle vähän postia. Näkis ainakin onko niillä asikaspalvelua.

On se taas hyvä kun piti antaa muksun ajaa ja mun aluksi vaan testata. Eipä päässy edes puikkoihin. No näin on kyllä käynyt ennenkin (eli iskä hajottaa auton tai akku loppuu eikä ole toista ladattuna :D ), että ei se ollut niin kova pala.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #74 : 03.10.11 - klo: 18.44 »
Noh, sattuuhan näitä.
Meilläki lipes kentälle erä autoja missä kardaanit karkaistu liian kovaksi, kärpänen pierasee kohti niin naps sanoo vetari  :cool:
/ Jere Siirilä

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #75 : 03.10.11 - klo: 18.46 »
Joo ei toi linkki juttu niin majori homma kuitenkaan ole, mutta vittumainen kyllä. Pistelin postia hpi:lle pitääs kattoa mitä vastaavat.

Poissa arttul

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #76 : 03.10.11 - klo: 18.49 »
niin nuo minun aiemmat kysymykset on vielä voimassa. laitahan ov ja kaikki muut lisää kokemuksia tänne. tahon tietää että oliko ov:lla vain virhekappale vai onko nämä todella näin pas**läjä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #77 : 03.10.11 - klo: 18.52 »
No jos vaivaudut noita revikoita katsomaan, niin mitään uutta ei OV tähän mennessä raportoinut, pl kuollut vastari.
/ Jere Siirilä

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #78 : 03.10.11 - klo: 18.52 »
Jos aijot pistää hpi:elle postia, ilmoita sitten vastasiko kiinnostaa tietää miten asiaksaplvelu pelaa.

 markus
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #79 : 03.10.11 - klo: 19.28 »
Se on kyllä aika varmaa, että jos tosta menee jotain rikki mikä vaatii enempi ruuvaamista niin jää hyllyyn. Isomman savagenkin diffin vaihto otti aikaa 6kk. Jos tässä räplääminen on vielä vaikeampaa niin ei kiitos.

Ison savagen diffin vaihto on todella helppo homma kun siinä on sentään tilaa.
Tämä xs näyttäis revikoitten mukaan olevan aika hankala huolletava.

Kyllähän tämä ihan söpö auto on, mutta taitaa jäädä itseltä hankkimatta.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #80 : 03.10.11 - klo: 21.41 »
Onhan siinä tilaa, mutta vie aikaa varsinkin kun purin lievästi ylimäärästä. + viime aikoina ollut kohtuu laiska ruuvaamaan noita autoja :) Käsittääkseni tästäkin etu ja taka diffiin pääsee helpolla käsiksi.

arttul,
Eihän mulla tossa nyt ollut mitään muuta mitä jo ei ole mainittu paitti se rikkinäinen vastari.  Tuo linkki ongelma oli tiedossa. En kyllä odottanut, että noin helposti irtoaa ja vielä molemmista päistä. Isommastakin savagesta olen joskus saanut irti, mutta sillon on saanut ajaa vauhdilla puuta päin niin, että toinen rengas ottaa vain osumaa tai vastaavaa.

hpi racing,

Kuten tuolla aikasemmin mainittin jo niin pistin sinne samantien postia.

Renkaissa on kyllä todella matala kuvio. Että pitoa ei ole nimeksikään märällä. Vois jollain toisilla nakeilla tulla vähän enempi pitoa. Muuten autosta on paha sanoa juuri mitään parin minuutin ajokokemuksella.

Emmä ihan suorilteen kuoppaa tätä vaikka kieltämättä on vähän suolasen hintanen siihen nähden mitä on. Linkit kuntoon (saa vinkata jos joku on löytänyt googlella tähän jonkun pätevän ratkasun) ja sen jälkeen näkee mistä tuo auto on tehty. En kyllä ehkä tämän auton kautta lähtis harrastukseen tutustumaan.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #81 : 03.10.11 - klo: 21.57 »
Ainakin silleen pysysivät varmaan niinku esimerkiksi pedessä että linkkipää on ruuvilla ohjauspalassa kiinni.Tänään pedessä linkki katkes enenku päät irtos paikaltaan.

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #82 : 03.10.11 - klo: 23.17 »
Dodiiin.... No nyt alkaa netti täyttyy revikoista ja OV:kin sai kokemusta rassista.... Aijaijaijai.... Susi jo syntyessään. Ei nyt oikein sytytä sellaista hehkua ja himoa kun markkinointi videot hehkutti.

Säästetty väärissä paikoissa. Ei siis tätä tänä jouluna kuusenalle.... Hyllyyn jää tämä peli.... Jospa sieltä tulisi parannettu versio.... Joskus ;)

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #83 : 04.10.11 - klo: 15.49 »
Onse nyt harmi että ei vastaa tuota isompaa savagea joka kestää kestää ja kestää ainakin sen perusteella mitä olen videoita ja kommentteja katsonut. Taitaa minunkin osalta jäädä tämä auto hpi:lle ellei sitten tule maailman mullistuksia tai ihan perus päivityksiä.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #84 : 04.10.11 - klo: 15.51 »
Luulen, että tuo linkki ongelma korjaantuu vaihtamalla linkit mallia trx kuten nestori jo sanoi. Pitää vaan selvitellä mitkä osat sopii tuohon.

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #85 : 04.10.11 - klo: 17.10 »
Joo, itse kymmenkunta erillaista ja erityyppistä autoa omistaneena olen todennut, että suoraan laatikosta aika harva auto on ns. pomminkestävä ja taasen, lähes kaikista merkkituotteista saa halutessaan rakennettua sellaisen. No, itsellekkin nuo huonot arviot vaikuttivat sen verran, että tuli tilattua talvisuttailuun pihalle pikkurevo, vanhasta hyvästä kokemuksesta.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #86 : 04.10.11 - klo: 19.28 »
Nyt oon tässä miettiny että jos viat rajottuu noihin linkkeihin ja nopari ongelma ei haittaa kun kaapissa on vaikka minkälaista nopparia niin keväällä ajattelin ostaa sitten ison fluxin kaveriksi.Minkä kokonen ulkohalkaisija ja leveys noissa vakiorenkaissa on että jos löytys omasta rengas varastosta tohonki jotain.

Poissa arttul

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #87 : 04.10.11 - klo: 19.37 »
jaa taian heittää haaveet tästä ekana autona  ja vaihtaa ne traxxas stampede vxl:ään

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #88 : 04.10.11 - klo: 21.14 »
Kahtelin vähän mitä mulla on tossa diy slässissä mikä on ollut työn alla jo toista vuotta :)

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=4175 tuo olis sopivan pitunen

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=Rod+Ends+%28Long%29+Lsii+%286%29 tollaset päihin

ja trx ruuveja mulla on läjä mitä varmaan sopii tohon ja tarvittaessa pultti(e:mutteri siis XD) vielä toiseeen päähän.

Mulla on vaan yks tollanen 36mm linkki vai mikä lie turnbuckle kun toinen on slässissä niin löytysköhän joltakulta? Ei jaksais tollasta yksinään tilata mistään. Vaihdossa voin pistää vaikka 50 ja 54mm bucklet (2kpl kumpaakin ja avaamattomissa pusseissa) kun sellaset tilasin joskusmyös tohon ja oli vähän pitkät eikä mitään tekoa.

Eiköhän tähän 1/10 nakit istu ihan hyvin. Yokohomoja mulla on 4kpl ja näyttäs olevan aavistuksen isommat mitä alkuperäset, mutta en tiedä onko niin huono asia. Tosin tekniikan päälle ottaa kyllä enemmän. Mutta kait tuo kerran ainakin pitää savustaa (eihän siitä tule mitään, että uutta autoa alkaa heti tissuttelemaan ettei sähköt pala mitkä siinä pitäis kestää) ja ottaa takuusta uudet (ja myydä pois) sen jälkeen voi sitten miettiä sähköjen päivitystä

e: Sehän meni nopsaa kiitos nestorin voipi olla, että tämä pirssi saadaan iskuun ennen viikonloppua.

e2: Otetaas vähän pakkia oikea linkin pituus onkin sitten n.64mm (kokonaispituus päiden kanssa) ja tuo 36mm linkkitanko ainakin noiden mun päiden kanssa on liian lyhyt. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis vai miten se meni. Ei nyt tietenkään sytyttänyt, että voin fiilata ja höylätä noista pitemmistä linkeistä tavaraa pois :D.

Ja nuo on ohkasia linkkejä vähän alta 3mm. Uusissa trx:n tuupeissa taitaa olal 4mm. Molemmat kyllä varmaan kestää sen minkä kestää ja sieltä antautuu jotain muuta seuraavaksi.

Pitää palailla astialle jahka saan auton taas kasaan. Tarkotus olis mennä pitkän tauon jälkeen montulle ulkoiluttamaan isää ja poikaa. Ei varmaan lapasia tämän alle kyllä uskalla laittaa? Tuntuisi ainakin lukeman perusteella savunkerjäämiseltä.
« Viimeksi muokattu: 04.10.11 - klo: 22.19 kirjoittanut OV »

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #89 : 04.10.11 - klo: 23.04 »
Varmaan karkaa toimintasavu laparenkailla.Tietenkin voit kokeilla varovasti lämpöjä seuraillen.