Kirjoittaja Aihe: Tuunausta  (Luettu 2482 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gixi

  • Jäsen
    • Profiili
Tuunausta
« : 03.07.11 - klo: 01.46 »
Moni on uskoakseni päivittänyt autoaan omiin tarkoituksiin sopivaksi. Kisaamiseen on haettu nopeutta koneella, käsiteltävyydellä yms. Samalla tavalla piha kruisaajat painottaen omia tarpeitaan. Näin myös minä olen tehnyt ja teen edelleen. Itse olen hakenut tähän mennessä tehoja joita löytyy vähän enemmän kuin tarpeeksi, mutta niitä ei kuitenkaan koskaan ole liikaa ;D.

Olisi kiva kuulla mitä on päivitetty ja kuinka merkkiuskollisia ollaan oltu päivitysosissa? Kuinka moni on tehnyt osia itse?

Tähän harrastukseen kuuluu pitkälti huollot ja muu ropaaminen ajamisen lisäksi. Harrastaessa itsellä tuo menee 50/60. Omalla päivitys listalla on alu ohjauspää, alu hexit, alu c-hub eteen ja hub taakse (sori etten suomentanut :D) ja pari muuta pikku juttua. Noita osia ei tahdo helpolla (ainakaan suomesta) löytyä LRP s10 autoon. Vinkkiä saa laitta jos joku on tehnyt/modannut jostain toisen merkin vastaavasta!

Yksi osa on jota en ole löytänyt. En tiedä monellako on noissa hubeissa laakeireiden välissä "ohjuria" joka estää laakereita vetämästä vinoon kiristäessä. Ainakin tosta orkkiksesta sellainen puuttuu. Jos tiedätte mistä löytyisi muistaakseni 5x6x2 (sisä x ulko x leveys) holkki niin taas vinkkiä tulemaan.

Entä osien valmistus itse? Nykyisellä kokoonpanolla tuntuu että voimansiirron heikoin lenkki on spurri (muovinen) joka tuntuu olevan suojaamattomana kulutus tavaraa. Metallisena sliperin oikein toimiminen korostuisi ja ehkä se sulake joka rikkoontuu saattaisi siirtyä johonkin muualle. Ajatuksena heräsi muotin teko spurrista ja uusien valaminen. Näin sillä ei ole väliä montako niitä kuluu :D. Onko joku tehnyt näitä muovi osia ja kestääkö ne?

Poissa RoopeAAAAA-XD

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tuunausta
« Vastaus #1 : 03.07.11 - klo: 09.06 »
Itse olen tilannut osia autooni Ebay.com:ista ja hobbyking:istä jotain. :wink:

Poissa RoopeAAAAA-XD

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tuunausta
« Vastaus #2 : 03.07.11 - klo: 09.12 »
Ensinnäkin mulla on hsp xstr ja olen tehnyt siihen itse pohjalevyn että sain itse tekemän moottoripukin käymään ja se on jyrsitty moottoripukki ja se on terästä mutta mulla on sellanen ongelma että kun vaihdan siihen uuden hammaspyörän kun vanha on kulahtanut niin se uusi menee noin 5min sileeks osaisko joku auttaa

Poissa RoopeAAAAA-XD

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tuunausta
« Vastaus #3 : 06.07.11 - klo: 16.20 »
vastatkaa hyvät ihmiset

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tuunausta
« Vastaus #4 : 06.07.11 - klo: 19.00 »
väärä hammaskosketus
pöö

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tuunausta
« Vastaus #5 : 06.07.11 - klo: 22.31 »
Vastaa samaa: väärä hammaskosketus, mutta pistän täsmennyksiä:

-vino kosketus, pintapaine kohtaa joka hampaasta kulman ensin, ja hampaat leikkautuu toiseen suuntaan vinosti irti. Saman vian alkava versio työntää hulluna pinionia irti. Jatkettuna tuhoaa laakerit. Toisinpäinkin: loppuunajettu laakeri päästää akselilinjan vinoon! (TT01 autossa spurrilaakeripesien syöpymä samoin)

- liikaväljä kosketus, tappaa hampaitten päät ja kuopat jää näkyviin hyödyttöminä.

- liian kireä kosketus, pintapaine sulattaa tai haurastaa spurrin, ja ratas usein tuhoutuu syvemmälle kuin hammaskokojen pohjat, symmetrisesti. Nahiseva ääni, huono rullaus. Jatkettuna tuhoaa laakerit.

- Elävä kiinnitys, joku joustaa, ja jälki on kuin moottoriviilan jälkeen, puhtoisen sileä

- hammastyypit melkein, muttei ihan samat. Kuten tuumanen 48dp ja millinen mod06
Tällä saat jopa hetken ajaa, mutta alusta asti ruma laulavan nariseva ratasääni ja heikko rullaus.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2