Jos et edes tiedä, mikä on FET, niin tuskin pystyt korjaamaankaan noparia.
Ensinnäkin kannattaa selvitää onnistuuko takuuseen saanti. Toisaalta olet todennäköisesti aiheuttanut itse rikkoontumisen esim. kytkemällä moottorin ja akun johdot ristiin. Jos kolvi ei pysy kädessä kunnolla, niin remonttiin on ihan turha ryhtyä.
Kokeillan nyt kumminkin, koska tuossa noparissa asia on melkoisen yksinkertainen. Siitä noparin päältä törröttää sellaisia metalli liuskoja kuoren läpi. Ne on niitä FET:ejä. todennäköisesti se viallinen niistä on se hieman eri linjassa oleva yksinäinen, eli lähinnä johtoja oleva. Se on siis luultavasti tuhoutunut väärinkäytöksen seurauksena. Eli avaa noparin kuori ja mittaa, että FET on todellakin rikki. Seuraavaksi pitäisi juottaa vanha FET irti ja korvata se samanlaisella ehjällä. Tässä tapauksessa voi käyttää myös samankaltaista, koska jarrufettejä on vain yksi.