Kirjoittaja Aihe: Monsteria hankkimassa  (Luettu 11989 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsteria hankkimassa
« : 18.07.11 - klo: 13.30 »
20 vuoden tauon jälkeen vierailu ideaparkissa herätti polttismonsterikuumeen. Olen selannut ja lukennut paljon tätä foorumia ja aiheseen liittyviä kirjoituksia. Olen onnistunut etsimään neljä erilaista monsteria, ja haluaisin tietää onko joku valmistaja vielä olemassa. Etsin laadukasta, varmatoimista ja tehokasta laitetta, johon saa tarvittaessa myös helposti varaosia. Käyttö tulee olemaan hiekkakentää, nurmikkoa ja metsäpolkuja. Hinta ei ole ratkaiseva tekijä, hommataan nyt auto ensin ja katsotaan sitten mitä se maksoi. Nämä mallit olen itse löytänyt:

- Kyosho Mas Force Cruiser
- HPI Savage X4.6
- Traxxas T-Maxx 3.3 tai Revo 3.3 ( näiden eroista en ole vielä oikein selvillä)

Näistä ensimmäisenä tiputtaisin Kyoshon pois, olen lukenut huonosta varaosasaanista. Lisäksi videoilla se näyttää "pomputtelevalta" ja kiikkerältä, lisäksi jäykät akselit mietityttävät.

Jos joku asiantutevampi voisi kommentoida asiaa ja kenties antaa muita vaihtoehtoja, olisin kiitollinen.

PS. Olen käyttänyt hakua ja lukenut kaikki aiheeseen liittyvät ketjut. Mielestäni uusia ketjuja pitäisi perustaa useammin, koska muuten ketjut paisuvat liikaa, asiat vanhentuvat ja varsinainen aihe hukkuu offtopiceihin
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #1 : 18.07.11 - klo: 15.47 »
Oikeilla linjoilla olet, kyosho armottomasti pois listalta. Ei riitä huono varaosasaanti, vaan myös varaosamenekki on erittäin suuri.

Savagen tai traxxasin kanssa et joudu pettymään, revo näistä lienee vähiten monsteri.
Jonkunlainen monsterin ja krossarin risteymä :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #2 : 18.07.11 - klo: 16.27 »
Madin pompotuksesta pääsee pitkälti eroon kunnon iskareilla kuulemma. (itse ajattelin jotain kisakrossi infernon iskareita)

pöö

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #3 : 18.07.11 - klo: 19.43 »
Madin pompotuksesta pääsee vain yhdellä keinolla...
Hävittämällä sen.

Poissa Loffe_

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #4 : 18.07.11 - klo: 20.13 »
 :grin: Joo ei Kössiä! Jollei nyt tykkää korjailla autoa jatkuvasti.  :shocked:
Niin ja odotella kalliita varaosia viikko kaupalla.
-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

Poissa TorgambA

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #5 : 18.07.11 - klo: 20.58 »
Halppis Kyosho on juuri tuollainen. T-maxx ja Revo eroavat ainakin iskareissa. :wink: Revossa on vähän crawler tyyppinen jousitus.

Katsoppa Traxxasin sivuilta video.

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #6 : 18.07.11 - klo: 21.00 »
Mulla madist hyvii kokemuksii isoimmat viat on ruuvien tippuminen sit takakardaanit ei kestäny ja vaihteiden hammasrattaat tahtoo mennä sileeksi tosin alko kun isompi kone tuli laiettua
Kyosho mad-force

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #7 : 18.07.11 - klo: 21.47 »
mulla ainakin vanhanmallin madiin laitettuna noi kruiserin taka kardaanit kestäny isompaakin konetta.

parit ekan vaihteen rattaat mennyt ja nekin oman "huolimattomuuden" takia.
pöö

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #8 : 18.07.11 - klo: 22.23 »
Itsellä kokemusta Kyoshon MFR:stä, Thunder tiger MTA4:stä ja Losin LST:stä. Sekä kaverin Traxxas Revosta. Losia pidän teknisesti parhaana. Varsinkin sen vaihdelaatikon rakenne poikkeaa edukseen muista. Erityisesti vaihteen siirrin laatikossa on tehty niin kuin pitääkin. Plussaa myös alue vaihtaja, siis pieni perä ja iso perä(manuaalisesti vaihdettava). Ainut miinus puoli kaasu/jarrulinkistön säätö hankala, uudemmassa LST2:ssa se on päivitetty parempaan. Tuota päivitystä odottelen itsellenikin. Thunder Tigerin MTA4 myös luja laite. MTA4:n kaasulinkistöä olen miettinyt tuonne Losiin kun se on niin helppo säädettävä. Raudan äärellä tehty laite. Miinus puoli paino. Kolmanneksi arvostaisin Revon, Toimiva laite mutta vähän liikaa hienouksia minun makuun.

edit: kirijotus viriheet
« Viimeksi muokattu: 29.09.11 - klo: 22.14 kirjoittanut horna »
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #9 : 19.07.11 - klo: 08.57 »
20 vuoden tauon jälkeen vierailu ideaparkissa herätti polttismonsterikuumeen. Olen selannut ja lukennut paljon tätä foorumia ja aiheseen liittyviä kirjoituksia. Olen onnistunut etsimään neljä erilaista monsteria, ja haluaisin tietää onko joku valmistaja vielä olemassa. Etsin laadukasta, varmatoimista ja tehokasta laitetta, johon saa tarvittaessa myös helposti varaosia. Käyttö tulee olemaan hiekkakentää, nurmikkoa ja metsäpolkuja. Hinta ei ole ratkaiseva tekijä, hommataan nyt auto ensin ja katsotaan sitten mitä se maksoi.

Mielestäni saat laadukkaamman, varmatoimisemman ja tehokkaamman auton jos ostat HPI Savage Fluxin. Se ei tosin pärise mutta muuten kyllä ominaisuudet täyttyvät paremmin kuin polttisautoissa... En ole ainakaan täällä foorumilla huomannut vielä kenenkään sitä moittineen, kestäväksi on haukuttu.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #10 : 19.07.11 - klo: 11.08 »
mulla on giga crusher kahdella mootorilla ja thunder tiger sledge hammer s50 koneella. molemmissa painoa riittää. mutta voimaakin löytyy. mökillä hiekkamontulla molemmat ovat kyllä tuoneet hymyä ja naurua huulille. mitään en ole kummastakaan rikkonut. sledge hammer toi mieleeni raivostuneen gorillan  :shocked: :wink:
slege hammer kyllä kiipesi niin helposti jyrkän montun seinän että olin jopa vähän ihmeissäni. giga kiipesi 3/4 rinteestä ja kaivoi kuopan :huh:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #11 : 19.07.11 - klo: 15.34 »
Olen ehkä puolueellinen, mutta tarvitseeko tuota edes pähkäillä minkä ostaisi...UUSI Savage X 4.6 GT3  ->> http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=105645&lang=fi

Nythän noita saa taas kotimaastakin ->> http://www.hobbylinna.com/savage-24ghz-p-25519.html

Aikanaan etsiessäni Monsteria kävin kaikki vaihtoehdot läpi ja Savage pesi siinä tarkastelussa jo rakenteeltaan kaikki 6 - 0. Siinä on oikea runko, eikä joku ihme levynpala johon loppu härpäke kasattu päälle, muutenkin auton rakenne mm jousitus on todella nerokas, yksinkertainen, toimiva ja tukeva  :cool:

Osien saanti on lisäksi todella hyvä, etenkin Ebay:ssa...löytyy vakio kuin myös after market ym. viri-viri osaa.

Sähkö vai Nitro...siinäpä kysymys johon osannet vastata itse. Omalla kohtaa kyseeseen tulisi vain nitro...eihän nuo sähköhimmelit pidä ääntä eikä savua yhtään, puhumattakaan siitä nitron ihanasta tuoksusta sieraimissa (Nitro-Holic) :grin:
Sähkölläkin on varmasti puolensa, joillekin se on ainoa oikea vaihtoehto, molemmat kuitenkin toimii.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #12 : 19.07.11 - klo: 18.43 »
Jeps, Kyoshon Mad Force Cruiserista sen verran, että...

Auto ostettiin meille keväällä ja saman tien päivitettiin paremmalla radiolaitteistolla, tasauspyörästöjen rattailla, kardaaneilla, alumiinisilla ohjausvivuilla sekä titaanisilla kiinnitysruuveilla.

Autolla on nyt päristelty vajaa gallona.
 

Auton miinukset tällä hetkellä:
- alkuperäiset iskunvaimentimet ehdottomasti.
-hieman hankalasääätöinen moottori.
-  edelläkin mainittu pomppiminen, mutta autohan on monsteri....ei rata-auto, M8 tai mikään mukaan vakavasti otettava kilpuri.

Auton plussat:

-Minusta auto on kestävämpi kuin oletin. Tietenkin ajotapa vaikuttaa autoon kestävyyteen ja enkä tässä yritäkkään vakuutella, että Mad Force olis kestävin ja parhain monsteri, mutta mitä minulla on ollut kokemuksia Kyoshon RTR autoista niin tämä on niistä paras.

-Kaikki viritysosat ja varastoon ostetut ns. kuluvat osat on hankittu ihan kotimaisesta Kyosho kaupasta ja osien nopea toimitus oli positiivinen yllätys.

Meidän ajoissa autosta ei ole vielä särkynyt osia. Normaaleja huoltoja toki tehty mm. laakeroinnin uusimista, vetokäynnistimen puhdistusta jne. Auton ehjänä pysymiseen on varmasti vaikuttanut se, että meidän ajopaikalla ei ole tehty isoja hyppyreitä joten ajaminen on ollut siten aika maltillista.


Terveisin

38-vuotias mekaanikko ja 13-vuotias kuski





Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #13 : 19.07.11 - klo: 19.41 »
Tuo thunder tiger sledge hammer s50 on MTA4:sen se tehokkaampi versio. Kyseinen auto tunnetaan myös Asson MGT:nä. Losi on aika hintava, mutta mukana tulee huippu radiot telemetrialla. Tässä kotisivut: http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0016
Itsellä ei ole kokemusta t-maxista tai savagesta, mutta lienevät molemmat myös asiallisia laiteita. Traxxasissa plussaa suojatut murrosnivelet.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #14 : 20.07.11 - klo: 15.42 »
Hauskin noista vaihtoehdoista kai Traxxas Revo. Reilusti ja helposti saatavissa varaosia, kestävä, erillaisia lisävarusteita kai noista neljästä kaikkein eniten. Kössiä ei kannata ostaa, koska varaosien hankkimisesta kertyy ajan mittaan pitkä lasku ja se mielen kiinto alkaa menemään, kun lähes joka ajossa jotain hajoaa. Käyttömaastot ovat itselläni saman tyyppiset, kuin mitä tuossa mainitsit ja niissä maastoissa on kyllä Revolla mukavaa ollut, kunhan ei ala talvipakkasella liian pienestä hyppyristä back flippiä harjoittelemaan  :grin:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #15 : 20.07.11 - klo: 17.30 »
On ollut uutena ostetut Hpi Savage X4.6 ss, Traxxas Revo 3.3 uusin malli ja Kyoshon Mad force kruiser.
Näistä huonoin on ollut Traxxas, voimaton ja varaosia meni, vaihteisto muovia. Hyvä oli ajaa koska aika truggymainen auto.
Savage kestävin mutta äänekkäin, korvat lukossa kun ajoi ohi ja lapset pelkäsi, pihalla ei oikein kehdannut ajella metelin takia.
Mad Force oli positiivinen yllätys, erittäin helppo kone käyttää, voimaa sopivasti ja oli oikeasti kestävä, aika "naulapäässä" ajoa meillä Madi sai mutta varaosia ei montaa tarvittu.
Alkuperäiset iskarit luovuttavat öljyt pihalle mutta korjattavissa helposti, tännekkin siitä kirjoitteli.
Madi myös monsterimaisin rakenteeltaan ja ajoltaan eli pomppii ja kaatuilee mutta on kyllä hauskakin...

Näistä jos olisi joku valittava niin Kyosho olisi taas valintani :wink:

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #16 : 20.07.11 - klo: 20.13 »
Tämähän menee mielenkiintoiseksi, yleensä Traxxasta kehutaa ja Kyoshoa haukutaan. Itse en ole yhtään Traxxasta omistanut, mutta kaverilla pelannut ihan hyvin. Tosin tuossa aika paljon alu-optiopalikkaa kiinni. Se mikä Losissa on hienoa, kaikki rattaat terästä. Vaikka kaverin ostamassa käytetyssä LST:ssä laakerit niin loppu, että kuulat oli pitkin laatikkoa, silti rattaat ehjät. vain uudet laakerit ja menoksi. Tässä vaiheessa tulee mieleen kysymys siitä halutaanko pakki vai ei? Usein laatikon rikkoo juuri se että lyödään vahingossa pakki päälle. Tähän saa Traxxasilta lisälaitteen joka ei kytke pakkia ennenkuin vauhti on pysähtynyt. Laatikon kestävyyteen vaikuttaa oleellisesti pakki. Jos laittaa "oneway kitin" monesti se on lujempi, eikä tule mahdollisuutta vaihtaa suuntaa vauhdissa. Itsellä pakki on miltei pakollinen kun pienellä omakotitalon pihalla autoja pyörittelen, muutoin saisi vähän väliä juosta autoa kääntämään... Tietysti jos osais ajaa niin ei tarviis...
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #17 : 20.07.11 - klo: 20.50 »
Heh, edelleenkin on turha verrata Revoa / E-Revoa ja Savagea / Savage Fluxia keskenään.
Verratkaa nyt sitä T-Maxxia / E-Maxxia sen Savagen / Savage Fluxin kanssa. :wink:

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #18 : 21.07.11 - klo: 08.54 »
Kiitos asiallisista kommenteista. Olen onnistunut rajaamaan vaihtoehdot kahteen: HPI tai LOSI. Jälkimmäinen vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta pitää perehtyä vielä lisää. Täytyy kierrellä kauppoja ja käydä katsomassa paikanpäällä. Tampereen atalaRC näytti aika tyhjältä, mahtaako olla lopettamassa. Luultavasti ostan kuitenkin nettikaupasta.

Toisaalta olen alkanut kallistumaan buggy-vaihtoehtoonkin...ainakin videoilla ne näyttää tehokkaammilta ja ajaminen on enemmän hallittua kuin monstereilla.
« Viimeksi muokattu: 21.07.11 - klo: 11.04 kirjoittanut sulo2604 »
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #19 : 21.07.11 - klo: 12.23 »
Buggyn maavara on sitten aika matala eli ei sovellu hirvean pomppuiseen maastoon. Lisäksi aika herkkiä töppyröille, jolloin sellaisella alustalla ajaminen vähän tuskaa...

Itse ajoin "metsäratani" (linkki videoon) buggyllä sellaiseen kuntoon, ettei kelpaa enää kuin mfr:lle (jonkinlainen monsteri). Metsän hiekkainen pohja ei kestänyt lainkaan buggyn tehoja ja pitoa, vaan meni pomppuselle "aallolle", josta auto kimpoilee milloin minnekin. Kun suoraan ei pääse lainkaan ja ajaminen ihan arpomista, niin mielekkyys häviää buggyllä.

edit: typo ja vähän asiaakin...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #20 : 21.07.11 - klo: 23.10 »
No joo, kyllä se monsteri on kuitekin mun juttu. Tärkeintä on että sora/hiekka/multa/lumi lentää kaaressa! Sain jo yhden hyvän tajouksen HPI:sta, täytyy metsästellä lisää ja etsiä paikka missä pääsisi katselemaan livenä. Ei kukaan sattuisi omistamaan Ylöjärven lähellä jotain mosteria tai tietäsi hyvää kauppaa mihin voisi mennä katsomaan?
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #21 : 22.07.11 - klo: 11.58 »
By the way, Tuohon Losin LST:hen saa sähkökonversio kitin: http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0017 Jos talvella ei viitsi nitrokonetta rääkätä, niin laittaa sähköversioksi talvella.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #22 : 29.07.11 - klo: 23.49 »
Näin alkuun sanon että en sano millään tavalla kruiseria paremmaksi kuin muut, yhden hpi:n omistan ja ainakin se on ihan hyvä. Eli minulla on kokemusta vain kruiserista. Minusta se on helppo säätää, jopa minä osasin sen (sain käymään, tuntemattomasta syystä kone meni rikki). Minulta on tippunut siitä kerran etu kardaani ja kovia hyppyjä yhellekkin renkaalle on tullu tehtyä. Se on kestävä auto. Ajettavuus on todella hyvä, enkä ymmärtänyt aiemmin mainittua pompottelua. Minulla se oli hyvin vakaa. Vaudista en osaa paljoa sanoa, mutta minusta se riittää monsterille. Itse valitsin auton ulkonäön takia (realistisemman näköinen). Sanoisin että ainakin savage on kumminkin hyvin hyvä vastus. Mutta pitää muistaa että kaikessa on huonotkin puolet.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa truck

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #23 : 01.08.11 - klo: 19.13 »
Yhden revo 3.3:n omistanut ja nyt on savage x 4.6... näistä kyllä ehdottomasti savage.
Revoa sai korjata jatkuvasti ja moottoria säätää joka ajokertaa varten. Savage ollut
nyt 3kk ja ainoa mikä on mennyt oli alkuperäinen spurri, ilmeisesti huolimattomasti säädetty
mesh tehtaalla. ja sikaa on saanut. savagen alkuperäisessä moottorissa on hyvin voimaa,
eikä neuloihin juuri tarvitse koskea. savagen alkuperäiset radiot eivät oikein vakuuta,
mutta muuten rtr-paketissa ei ole moitittavaa.

savagessa on vaan aika lyhyt akseliväli ja se lienee korkeampi kuin revo,
joten jos haet viimeisiä sekunteja kierrosajoissa, niin revo voi olla parempi, muuten mielestäni
savage.

stadi -- Savage XL

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #24 : 01.08.11 - klo: 19.47 »
Tosta Losista ei taida olla hirvittävästi käyttökokemuksia kun yritin vähän etsiä siitä juttuja
mutta kovin vähän tuntuis olevan kommentteja missään siitä, lähinnä kestävyys kiinnostaa
ja osien saatavuus, tai lähinnä että mitkä on sen heikkoja lenkkejä eli jos auton hommaa
niin mitä vara-osia kannattaa hommata sen mukana? Hpi on ilmeisesti suht varma valinta
mutta Losissa kiinnostais se että siinä tulee kunnon ohjain jo vakiona.

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #25 : 01.08.11 - klo: 21.58 »
Kyllä mun valinta on tuo HPI. Nyt alan metsästää mistä saisi halvimmalla tilattua/haettua.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #26 : 01.08.11 - klo: 22.10 »
Kyllä mun valinta on tuo HPI. Nyt alan metsästää mistä saisi halvimmalla tilattua/haettua.

Muistithan nyt sitten verrata Savagea ja T-Maxxia keskenään koska edelleenkään
se Revo ei ole vertailukelpoinen Savagen kanssa. Kunhan nyt muistutin...

Ettei sitten tule pettymyksiä suuntaan tai toiseen...

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #27 : 02.08.11 - klo: 07.49 »

Muistithan nyt sitten verrata Savagea ja T-Maxxia keskenään koska edelleenkään
se Revo ei ole vertailukelpoinen Savagen kanssa. Kunhan nyt muistutin...

Ettei sitten tule pettymyksiä suuntaan tai toiseen...

Vertailtu on. Ehkä tästä hankinnasta on tullut jo liiankin iso numero. Parempi nyt laittaa rattaat pyörimään, niin saa joskus autonkin!
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #28 : 02.08.11 - klo: 13.05 »
savagessa on vaan aika lyhyt akseliväli ja se lienee korkeampi kuin revo,
joten jos haet viimeisiä sekunteja kierrosajoissa, niin revo voi olla parempi, muuten mielestäni
savage.

Noita Savage XL-mallin pari tuumaa pidempiä ja jäykempiä (3mm) runkolevyjä saa Ebay:sta jo muutamalla taalalla kuten myös muutokseen tarvittava pidempi takakardaani...helppo ja halpa päivitys.

FastLane Machine:lta löytyy myös pidempiä special-runkoja ja muuta kivaa.

http://www.fastlanemachine.net/products.php?cat=22&pg=2
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteria hankkimassa
« Vastaus #29 : 03.08.11 - klo: 23.43 »
Tosta Losista ei taida olla hirvittävästi käyttökokemuksia kun yritin vähän etsiä siitä juttuja
mutta kovin vähän tuntuis olevan kommentteja missään siitä, lähinnä kestävyys kiinnostaa
ja osien saatavuus, tai lähinnä että mitkä on sen heikkoja lenkkejä eli jos auton hommaa
niin mitä vara-osia kannattaa hommata sen mukana? Hpi on ilmeisesti suht varma valinta
mutta Losissa kiinnostais se että siinä tulee kunnon ohjain jo vakiona.
Sabesta Turusta on löytynyt hyvin osia hyllystä. Jos jotain ei ole ollut niin tilataan. Yksi sellainen päivitys kannattaa tehdä, että vaihtaa diffikotelot alumiinisiksi. Kustantaa jotain 15€. Tänään tuli rankaistua LST:tä, voltteja eteen ja taakse jne. Hauska laite ja tuossa koneessa on todella hyvät tehot .26 koneeksi. TT:n MTA4:ssä oleva LRP:n .30:nen vastaa tehoisa samaa? Tai ehkä MTA4:sen voimansiirto on vain tehottomampaa. Hauska näköistä kun Losi hyppii pitkässä ruohikossa etutassut ilmassa  :laugh:
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.