Kirjoittaja Aihe: kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa  (Luettu 5111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZaBooN tulee

  • Jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« : 07.03.04 - klo: 16.05 »
mun akulla pystyy jotai 10minuuttii et aika vähä :evil:
zaboon sen olla pitää

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #1 : 07.03.04 - klo: 16.16 »
tuokin riippuu amppeeri määrästä.. ja sitten onko mekaaninen nopari vai elektoroninen, minä pöristelen sellaisen 30 minsaa omalla

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #2 : 07.03.04 - klo: 17.05 »
5-15min akusta riippuen ja ajo tavasta. ja tietty amppeeri määrästä kuten Jartsa jo puhukin.

Poissa ZaBooN tulee

  • Jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #3 : 07.03.04 - klo: 18.00 »
no mulon kai 3000 ja 1400 en oo huomannu paljoo eroo minkä kokosia teillä on :)
zaboon sen olla pitää

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #4 : 07.03.04 - klo: 18.05 »
7.2 volttinen 3000 mah ja sillä ajaa siis 30 minsaa täydellä kaasulla. eli muuten joku 40 minsaa.  :)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #5 : 07.03.04 - klo: 18.08 »
meneekä puol tuntia jollain 17-lankasella ?
Täydellä kaasulla...  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #6 : 07.03.04 - klo: 18.14 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
meneekä puol tuntia jollain 17-lankasella ?
Täydellä kaasulla...  :roll:

sitä en tiedä :D mutta kattoo kun tulee tuo virikone kauanko sillä ajelee,

Poissa ZaBooN tulee

  • Jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #7 : 07.03.04 - klo: 19.52 »
mää pytyn ajaa vaan 10minsaa mitä vialla :cry:
zaboon sen olla pitää

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #8 : 07.03.04 - klo: 20.09 »
Lainaus käyttäjältä: "ZaBooN tulee"
mää pytyn ajaa vaan 10minsaa mitä vialla :cry:

Onko sulla elektroninen säädin vai mekaaninen ja mimmonen kone

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #9 : 07.03.04 - klo: 20.22 »
Mulla on ollu 22t magnetic mayhem, k-speed 19t ja nyt tää 15t PEAK        Tolla 22t ajo viel melko kauan pikku akullakin, mutta tää 15t vie 1700mha Sanyon 5-10min.  2400mha kestää jo hieman kauemmin mutta on nää ajat tipahtanu kun ajo joskus aikoinaan puretenilla 30min 1700mha akulla kun siin oli vakio kone.

Poissa ZaBooN tulee

  • Jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #10 : 07.03.04 - klo: 20.52 »
kaikki on vakioo auto on zaboon iha uusi
zaboon sen olla pitää

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #11 : 07.03.04 - klo: 21.43 »
Lainaus käyttäjältä: "ZaBooN tulee"
kaikki on vakioo auto on zaboon iha uusi

Sähkövermeistä en paljoakaan tiedä, mutta jonkinverran lukeneena... Onko laturisi ajantasalla?
Tyhjä

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jees.
« Vastaus #12 : 07.03.04 - klo: 21.54 »
Jos laturi on kunnossa, ajoaika on mitä on.

Pilipalilaturit eivät osaa katkaista latausta. Jos osaavatkin, vanhimmat eivät klaaraa NiMH-akkujen katkasua.

Jos laturissa on joku ilmoitettu latausvirta, voit ihan laskea, kuinka kauan akun latauksessa pitäisi kestää tyhjästä täyteen. Tyhjäksi akun saat esim. auton H4-polttimolla, käyttämällä yleismittaria ohessa. Kun jännite laskee, vaikka 6V:n (olettaen, että käytössä 6-kennon 7,2V akku), niin lamppu pois. Jos et ole varma, mitä teet, niin älä tee viimeisintä.
Lahti Rock City

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #13 : 07.03.04 - klo: 21.56 »
Oiskohan tuo vielä niin uudenkarhea että siellä on kitkaa voimansiirrossa??
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Sanyacid

  • Jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #14 : 07.03.04 - klo: 22.45 »
Ja jos on vielä liukulaakerit paikoillaan, niin eipä juuri 5min kauempaa pysty sillä 1400mAh pötköllä kruisailemaan.
Itse olen vaihtanut kaikki liukulaakerit kuulalaakereihin, vaihtanut hivenen paremman rasvat diffeihin, niin sillon kyllä sai jo vähän pidemmän ajoajan vakiona.
Kyosho ZaBoon - Kestää hypyn, ehkä toisenkin

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #15 : 08.03.04 - klo: 08.53 »
Mä pystyn ajamaan mun 1200mAh akulla 10 minsaa  :)

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #16 : 08.03.04 - klo: 18.03 »
Mä kruisailen ultimallani ja 1400 mAh akulla noin 10 min.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa ZaBooN tulee

  • Jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #17 : 08.03.04 - klo: 18.44 »
kitos kaikille ostin atalasta pikalaturin ja pystyn ajamaan 3000 30min :lol:  ja 1400 15min :lol:  et pikalaturi kannattaa
zaboon sen olla pitää

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jepjep
« Vastaus #18 : 08.03.04 - klo: 19.16 »
Minkäköhän laturin ostit? Toivotaan, että laturi osaa ihan itekseen latauksen katkasta....
Lahti Rock City

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #19 : 08.03.04 - klo: 19.27 »
Pitäis saada tietoo siitä miten isoja NI-CD akkuja on, eli maksimi kapasiteetti mitä Ni-cd akuista löytyy????? Kun saisin halvan pikalaturin jonka lataus virta on 3A, joten sillä latais aika nopsaan jonkun 2000mah akun vai?

Vai kannattaako mun ostaa ihan uusi laturi jolla voi ladata sekä Ni-cd että myös Ni-mh akkuja?????

Kysymykseen vastatakseni: Miun oma pieni RB silloin kun se oli vakio niin ajoi jotain 4min, Eli ihan on normaali kulutus mekaanisella säätimellä ja Xspiid 28 motilla, suhteessa kyoshon 1400mah akkuun. Varsinkin kun autossa on alkujäykkyyttä oma autoni alkoi kulkea vasta muutaman akun jälkeen vähän iloisemmin.

Zaboosta en tiie että onko normaalia. Mutta kun vaihdoin noparin elektroniseen ja laitoin kaikkiin koloihin kuulalaakerit niin ajo aika piteni ylläri ylläri noin 6-10min Ja akku on ollut talvi levossa eikä siksi antanut täyttä kapasiteettia, varsinkin kun oli miinus 7astetta. (ulkona)
Team crushermania

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #20 : 09.03.04 - klo: 10.38 »
NI-Cd akkuja on ainakin 2400mha sellanen on just mulla en oo ainakaan kuullut isommista. 3A latausvirta on ihan riittävä, mutta en itse kyllä sillä jaksais latailla varsinkin jos kesällä ajalee enemmän kerralla 3a taitaa just 1700 mha ladata 40min kyllähän se tietty riittää mutta 3300 esim. on aika hidas latailla :) menee yli tunti.

Uskoisin että kannattaa ostaa joku laturi mikä lataa nicd ja nimh akut. tietty jos oot varma että ajat vaan nicd niin ei sit tarvi vaihtaa.

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #21 : 09.03.04 - klo: 10.42 »
Kiitti tiedosta..  :D  Mitä noi 2400mah ni-cd akut maksaa?
Team crushermania

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #22 : 09.03.04 - klo: 11.20 »
Omani ostin Hobbylinnasta Stampeden ohessa. Peak Performance Power 2400mAh tollasen niminen löytyy http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=42&sub=45 tuolta ne myydään ikävä kyllä 2kpl erissä mutta ite sain silloin ostettua vaam yhden kun joku oli ostanut aikasemmin siitä paketista toisen ja maksoin muistaakseni 30e

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #23 : 09.03.04 - klo: 11.26 »
Jes! Ei ole edes pahan hintaisia.  :D  Pitää kattella kun saan vielä paremman laturin. Hidaslaturini latais mokomaa noin 20h ei taida tehdä hyvää akulle.  :?
Team crushermania

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #24 : 09.03.04 - klo: 14.40 »
Joo, pitäis minunkin ostaa pari pötkylää akkuja, mistä sais hintalaatusuhteella parhaimman/suuri kapasitiivisimman akun ostettua?
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
nii
« Vastaus #25 : 09.03.04 - klo: 17.13 »
Jos ei aivan pakko ole ostaa juuri niitä pötköakkuja, niin kannattaa jättää ostamatta.. Ennemmin suosittelisin ostamaan GP 3300:sia kennoja erikseen 6 kipaletta. Mätsäämättömänä niitä saa 6,60e kpl, ihan suomesta (Esim Printec Hobbylta). Ovat tosin NiMHejä, mutta ajoaikaa ainakin riittää. 6 x 6,60e ei karmeesti maksa, tosin juotossillat, johdot ja liittimet joutuu hommaamaan. Mutta niiden hinta ei päätä huimaa.
 
Pointtini on se, että investoimalla muutaman kympin vielä tasauspurkulaitteeseen, rivissä olevan akkupaketin voi tasailla ja näin akku pysyy paremmassa kunnossa pisempään. Tasauspurkulaite siis maksaa itsensä takaisin.
Lahti Rock City

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #26 : 09.03.04 - klo: 20.02 »
Eikös Ni-mh oot jonkun verran vaikee hoitosempii? NIcd voi juurikin ajaa lataa aja taktiikalla. Eiks NI-mh pidä melkein aina purkaa et siin pysyy potku. Omissa NI-mh akuissani ei oo tehoa juuri löytyny. Vanhemmalla tracker just kulki ei oikein kiihtynyt niinkuin nicd ja toi toinen minkö ostin niin ei pelannu ollenkaan

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Öhh
« Vastaus #27 : 09.03.04 - klo: 20.14 »
No nicd tai nimh, aivan sama, jos akkua et ikinä pura edes lampulla sopivaan jännitteeseen, niin ei siitä hyvä seuraa. Sama juttu on molempien kohalla tuon tasauksen suhteen. Asian voi ihan itse järkeillä, ei oo mitään henkimaailman juttuja nämä.

Sellasta olen kyllä kuullut, että jokatapauksessa nicd:n ikä vois olla pisempi. Mutta, toisaalta, ihan kisakäytössäkin nihmejä on saatettu ladata vaikka 50 kertaa ja edelleen sopivat mainiosti treenikäyttöön, eli vaikka pihasuditteluun myös.

Toisekseen, GP3300 on varmasti parempi luovuttamaan virtaa kuin mikään nicd-kenno. Siitä ei jää kiinni.
Lahti Rock City

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #28 : 09.03.04 - klo: 21.21 »
Ok minä yleensä käytän sitä purkuna kun nopari nappaa virrat poikki kaikki akut joka kerta pysähtyy aina samaan paikkaa ja näin pysyvät hyvinä.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
kuinka kauvvan pystyy akulla ajaa
« Vastaus #29 : 09.03.04 - klo: 21.34 »
Akun ajaminen niin tyhjäksi ettei auto liiku on todella huono keino
purkaa akkuja.
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=3074 täällä on hyvä keskustelu akkujen hoidosta.
Tiim Lahti | S-grafix