Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 639901 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3750 : 01.09.08 - klo: 17.50 »
vaihda moottoriin isompi vauhtipyörä,ja dremelöi pohjalevyn reunat viistoiksi niin helpottuu starttaaminen.
mulla on ihan sama ongelma!!!!onks tää juttu nyt näin et kun aluksi oli toi orginaali vauhti pyörä ja nyt tuli ton uuden kolmipala kytkimen takia pienempi vauhtipyörä niin taas saa ostaa kaikki palat ja tarvikkeet että auto toimis!!!!
siinä mielessä outo juttu kun laittaa lisää rahaa niin heti tulee jotain ongelma kohtaa esim toi startti boxi kohtuuttoman kallis koska se ei ole millään tapaa valmis tuote!!!tarkoitan juuri sitä että saa mennä ensiks ostamaan johtoa ja kenties akun ellei ota omasta autosta seuraavaksi saa sorvata auton pohjaa oikein urakalla ja loppujen lopuksi saa huomata ettei koko kumipyörä ota kunnolla vauhtipyörään...
itse taidan laittaa orginaalin takaisi ja vanhan kaksipala kytkyttimen :cheesy:

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3751 : 01.09.08 - klo: 17.58 »
onhan se dremelöinti siinäki mielessä hyvä tehdä että ei ole niin terävät reunat kumia kuluttamassa vaikka startteri ylttäisikin vauhtipyörään.
hobao hyper 8

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3752 : 01.09.08 - klo: 18.12 »
voi teidän kanssa. saatte kyllä kuulostaa asiat monimutkaisilta

40mm vauhtipyörä (2- tai 3-pala) ei sovi GXR28 moottorin kanssa, jos haluaa käynnistää boxilla, pitää vetää narusta.
jos haluaa käynnistää GXR28 boksilla niin ei tarvii tehdä mitään. vakio 2-pala toimii silloin ihan hyvin.

muut .21 moottorit pukeilla ja aluslevyillä ei ongelmaa, 40mm vauhtipyörä (2- tai 3-pala)

sysksyllä alkavat Kyoshon RTR:t pitää sisällään uutta moottoria jossa SG -akseli ja pukit ja aluslevyt ja 40mm vauhtipyörä, joten sitten viimeistään pitäis helpottaa moottorin vaihto ynnä muu


« Viimeksi muokattu: 01.09.08 - klo: 18.18 kirjoittanut Mika R »

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3753 : 01.09.08 - klo: 18.51 »
kyoshon vauhtipyörä on 34mm ja rtr-mallin 44mm.
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3754 : 01.09.08 - klo: 20.09 »
no hyvä että korjasit, 34mm siis, ei 40!

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3755 : 03.09.08 - klo: 19.08 »
voi teidän kanssa. saatte kyllä kuulostaa asiat monimutkaisilta

40mm vauhtipyörä (2- tai 3-pala) ei sovi GXR28 moottorin kanssa, jos haluaa käynnistää boxilla, pitää vetää narusta.
jos haluaa käynnistää GXR28 boksilla niin ei tarvii tehdä mitään. vakio 2-pala toimii silloin ihan hyvin.

muut .21 moottorit pukeilla ja aluslevyillä ei ongelmaa, 40mm vauhtipyörä (2- tai 3-pala)

sysksyllä alkavat Kyoshon RTR:t pitää sisällään uutta moottoria jossa SG -akseli ja pukit ja aluslevyt ja 40mm vauhtipyörä, joten sitten viimeistään pitäis helpottaa moottorin vaihto ynnä muu




Hyvin toimii taas. vaihdettiin alkuperäinen vauhtipyörä ja alkuperäinen 2-pala kytkin hieman kireämmällä jousella
kaasari ongelmatkin ratkesi. kiitoksia suutarilan kyosholle hyvin huomattu se kaasarin kurkun o-rengas

sitten tästä paljon puhutusta kolmipala kytkimestä eli mistä tuollaisen 40mm:sen vauhtipyörän saa ko.autoon
joka sopisi tämän kytkimen kanssa kun kerran kyosholla ei semmoisia ole?

nyt on kolmipala kytkytin komeron nurkassa ruostumassa ja sinne jääkin jollei ratkaisua löydy
ihmetyttää oikein että, yhden ylimääräisen tapin takia ei kytkintä saa laitettua paikoilleen
luulisi jonkun tekevän niitäkin?

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3756 : 03.09.08 - klo: 20.05 »
vaihda moottoriin isompi vauhtipyörä,ja dremelöi pohjalevyn reunat viistoiksi niin helpottuu starttaaminen.

sinullekin tiedoksi että, isompaa vauhtipyörää ei löydy ainakaan kyosholta joka toimisi kolmipala kytkimen kanssa

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3757 : 03.09.08 - klo: 20.10 »
niin käsittääkseni tuo 40mm vauhtipyörä käy kisakoneen kanssa...laita se orkkis kone pölyttymään sinne kaapin päälle ja ota kisakone esiin..vai tulikos siinä grp koneessa oma vauhtipyörä? :angel:

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3758 : 03.09.08 - klo: 20.36 »
niin käsittääkseni tuo 40mm vauhtipyörä käy kisakoneen kanssa...laita se orkkis kone pölyttymään sinne kaapin päälle ja ota kisakone esiin..vai tulikos siinä grp koneessa oma vauhtipyörä? :angel:

no laitetaan se kisakone sitten kun on kisailun aika
taidan käydä tuolla orkkis koneella kellottamassa muutamat kierros ajat huomenna lavangonradalle
jos vaan auto ei yön aikana hajoa yöt on aina tiukkoja hetkiä näille rtr moottoreille :mrgreen:


Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3759 : 03.09.08 - klo: 20.41 »
 :afro:
joo kyllä jännittää!!!kumpa vaan ei alkais satamaan :tongue:

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3760 : 03.09.08 - klo: 21.22 »
:afro:
joo kyllä jännittää!!!kumpa vaan ei alkais satamaan :tongue:

niin siis jännittää se ettei auto hajoa yön aikana :grin:

ei mikään uus juttu jos niin kävis
ja ennen radalle menoa pitäis ostaa pullo pig päggiä jonka jälkeen odotettavissa suuremmanluokan BIGBANG!

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3761 : 03.09.08 - klo: 22.11 »
Kun puhuin 40mm vauhtipyörästä, niin tarkoitin 34mm. Niitä on sekä 2 Että 3 pala kytkintä varten. 3 pala on sg akselille ja 2 pala gxr28lle kampiakselin jatkopalan kanssa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3762 : 03.09.08 - klo: 22.18 »
Sg akseli on siis niinku =kisakone. Silloin tarvitaan myös VauhtiPyörän lukitusmutska palojen lisäksi mutta ei jatkopalaa.

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3763 : 04.09.08 - klo: 08.55 »
Kun puhuin 40mm vauhtipyörästä, niin tarkoitin 34mm. Niitä on sekä 2 Että 3 pala kytkintä varten. 3 pala on sg akselille ja 2 pala gxr28lle kampiakselin jatkopalan kanssa.

Herätyys palaahan takaisin sieltä satujen sotkemasta ihme maailmasta :angel:

ensinnäkin 34mm vauhtipyörä käy 21:een rtr moottoriin kuin nyrkki hattuun ja se on ihan se ja sama
että, onko se vauhti pyörä kolmipala vai kaksipala kytkimelle tarkoitettu nyt myös unohdetaan tuo gxr28 moottori
sillä ko. moottoria ei aiheeseen liittyvässä autossa ole eikä tule

ongelma ratkesi jo jonkin aikaa sitten eli, rtr moottori jää liian korkealle auton alustaan nähden ettei, starttiboxin
pyörä yletä ottamaan kiinni ja taas sellainen moottori joka pukkien avulla kiinnitetään autoon jää huomattavasti
alemmas auton alustaan nähden ja homma toimii. kiitokset silti pakan hämmennyksestä ja hyvistä vastauksista

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3764 : 04.09.08 - klo: 09.35 »
No hyvä jos asia on ratkennut. Sen verran hämmennystä on noissa edellisissä viesteissä että en tahtonut pysyä kartalla onko asia kunnossa vai ei.

SG-akselisen (kisa) koneen kanssa on aivan sama tosiaan onko vauhtipyörä 2- tai 3-palainen, koska 2-palainen (orkkis) kytkin menee myös paikoilleen SG-akselille tarkoitetulla vauhtipyörän lukitusmutterilla, nyt kun mietin asiaa.

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3765 : 04.09.08 - klo: 09.57 »
No hyvä jos asia on ratkennut. Sen verran hämmennystä on noissa edellisissä viesteissä että en tahtonut pysyä kartalla onko asia kunnossa vai ei.
Tässä itsekkin aloin lukea edellisiä viestejä ja huomasin että on mennyt hiaman sanat sekaisin... :lol:vaihdoin itselleni sen 40mm vauhtipyörän ja kaksipalakytkimen kireämmällä jousella ja toimiihan sekin ihan hyvin..>onhan se vähän eri kuin tuo kolmipala johon ehti just tottua!!!!sit asiasta ihan toiseen joku taisi puhuakkin noista kaasarin putsaus operaatioista,,eli kuinka usein kaasari olisi syytä putsata???riippuu tietenkin paljon kuinka usein ajetaan mutta jos ajoa on paljon?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3766 : 04.09.08 - klo: 10.25 »
No hyvä jos asia on ratkennut. Sen verran hämmennystä on noissa edellisissä viesteissä että en tahtonut pysyä kartalla onko asia kunnossa vai ei.
Tässä itsekkin aloin lukea edellisiä viestejä ja huomasin että on mennyt hiaman sanat sekaisin... :lol:vaihdoin itselleni sen 40mm vauhtipyörän ja kaksipalakytkimen kireämmällä jousella ja toimiihan sekin ihan hyvin..>onhan se vähän eri kuin tuo kolmipala johon ehti just tottua!!!!sit asiasta ihan toiseen joku taisi puhuakkin noista kaasarin putsaus operaatioista,,eli kuinka usein kaasari olisi syytä putsata???riippuu tietenkin paljon kuinka usein ajetaan mutta jos ajoa on paljon?
jos ilmansuodatin on kunnossa niin ei kai sitä kaasaria tarvii juurikaan putsailla.
voihan siitä pyöräyttää vanutupolla ja jos jotain tulee näkyviin niin huuhtelu ja kuivaus paineilmalla esimerkiksi on varmaan riittävä puhdistus
kampiakselista siitä kaasarin reiän kohdalta näkee miten hyvin on pysynyt puhtaana; jos kampura on kovasti himmeä siitä kohdasta, niin likaa on mennyt varmaankin läpi. ainahan se tietty vähän himmeä on.

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3767 : 04.09.08 - klo: 16.35 »
lavangon radalle ei ole kurjista keleistä johtuen päästy mutta tollasella oma tekemällä hiakkamonttu radalla kyllä..siinä on muutama kunnon hyndä mistä saa siinä metrisiä hyppyjä

Sanoitko metrisiä hyppyjä? Lavangon takahypystä mennään parhaimmillaan sellaiset 12-15 metriä ilmassa.
pakko korjata nyt kun on kokeiltu...hyvin tuo sport 3 kestää nuo mainitsemasi 12-15 metriset hypyt..>tänään lavangon kuraisella pinnalla käytiin vähän kokeilemassa ja ei mitään ongelmaa eikä edes mennyt mitään rikki :shocked:
itsekkin vähän kyllä yllätyin :p

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3768 : 06.09.08 - klo: 10.44 »

pakko korjata nyt kun on kokeiltu...hyvin tuo sport 3 kestää nuo mainitsemasi 12-15 metriset hypyt..>tänään lavangon kuraisella pinnalla käytiin vähän kokeilemassa ja ei mitään ongelmaa eikä edes mennyt mitään rikki :shocked:
itsekkin vähän kyllä yllätyin :p
[/quote]

hieno homma! minäkin kävin ko. radalla ja ei mitään vikaa. autonkin saa varmaan käyntiin kun vaihtaa kaasarin ja moottorin :shocked: eli ei mitään isompaa...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3769 : 30.09.08 - klo: 22.06 »
Lähikuvia MP9 osista http://www.infernosonly.com/Kyosho_Inferno_MP9_Parts_Revealed_s/461.htm
Isot iskarit, pienet diffit ja vihdoinkin CNC ohjauspalat vakiona

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3770 : 30.09.08 - klo: 22.33 »
Jostain muistan lukeneeni että tuo mp9 olisi kasattu kuusiokolo ruuveilla...olisi se aikakin kyöstinkin siirtyä niihin, edes "kilpa"autoissaan. Ovat kuitenkin lyömättömät verrattuna ristipää(phillips) kantoihin, eikä luulisi vievän firmaa konkurssiin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3771 : 01.10.08 - klo: 08.09 »
On. Samoin uusi V-one-RRR evo2. Jälkimmäisessä kitissä tulee hex ruuvarikin mukana hehe..

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3772 : 07.10.08 - klo: 20.33 »
Suutarilan Pro Shopissa on nyt tällanen Sartesuon Juhan kasaamana. Käykää katsomassa, ette kadu visiittiä.


Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3773 : 21.10.08 - klo: 14.30 »
Jaa, kannattaako tuota käydä edes katsomassa kun tulee vaan paha mieli siitä että tuollaiseen ei tavallisella pulliaisella ole varaa. Tai jos on varaa niin ei ole varaa ostaa enää varaosia. Taitaa tuon hinta liikkua 700-800 euron tietämillä, luulisin.

Poissa Janne T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3774 : 21.10.08 - klo: 15.04 »
Hyvä feikkikuva tuo Mikan laittama otos :cool:

Täytyy käydä kurkkaamassa miltä livenä näyttää, kunhan tänne periferiaan rantautuu.
MP777, RC18T, XUT, DURGA

Poissa Toppe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3775 : 27.11.08 - klo: 17.34 »
Tiedättekö mitä laatua on Inferno US Sports 2? :huh: Sais aika halvalla 300e (255£) kun on suomessa n. 500euroo.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3776 : 28.11.08 - klo: 20.47 »
Onko kellään vielä tietoa käykö MP9:n kevennetyt nivelvetarit MP7.5:seen.

MP777:n nivelvetarit ottaa MP7.5:sessa kiinni takaiskareihin kun autossa on MP9:n 16milliset bigboret.

Eli kysymys pääosin: Onko MP9:n vetarit saman pituiset kuin 777:n?

Edit: Iskareiden alapäät kun shimmasi millin ulospäin niin sai 0,9millin raon jousien ja vetareiden väliin.
« Viimeksi muokattu: 01.12.08 - klo: 09.24 kirjoittanut Ile__ »
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Toppe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3777 : 29.11.08 - klo: 14.14 »
Tämmösen vois tilata kun aika halvalla lähtee. http://www.wheelspinmodels.co.uk/item/Kyosho-Inferno-MP7-5-US-Sports-2-Buggy-RTR-Readyset__3443/ Kaupan luotettavuudesta en tietä, mutta kertokaa miten on tilaukset onnistunu.

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3778 : 01.12.08 - klo: 02.04 »
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Nahkis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3779 : 25.01.09 - klo: 13.10 »
löytyykö keneltäkää inferno mp 7.5 manuaaleja sähkösessä muodossa. :huh:
Olisi pikkasen tarvetta :lol: :lol:
Traxxas revo 3.3 ------->Vaihtuu sähköseksi
Inferno GT