Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 640000 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1590 : 24.07.05 - klo: 10.30 »
Cavalieri voitti Kyosho Mastersin Ranskassa lainatulla SP2:lla
Lue lisää http://www.kyoshoamerica.com/StayCurrent/news1.asp

Lainaus
Ryan took a borrowed 777 Sp2 and served notice to the world that he's going be tough to beat this year and next at the 2006 Worlds.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1591 : 24.07.05 - klo: 12.38 »
Kompurasta vielä, hyvinhän se toimi ja yllättävän hyvä paine oli yllätys, puhdistus onnistui mainiosti  :D

Tiivistin vielä moottorin takalevynkin

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1592 : 25.07.05 - klo: 09.18 »
Erinomaisesti toimi paketti eilen Lavangossa, vaikka auto keräsi mutaa ja painoi varmaan kilon enemmän kuin "kuivana".

Jos tuo SB01 jatkaa tohon malliin niin eipä tarvitse kalliimpia koneita haikailla... nakuttaa aivan pirun nätisti ja kuten Novarossi lupaa ajaminen on todella mukavaa tällä pikkukoneella (lyhytiskuinen). Kierrokset on juuri sopivat krossin ajamiseen ja kuten pojat täällä forumissa hinta-laatu tuntuu olevan kohillaan.

Tosin rata edelleen kostea joten ajaminen on luonnollisesti mukavampaa.

Säädin moottorin piikille että jaksoi heittää ton liki 6 kiloisen auton tosta takahyndästä yli. Mittailin välillä lämpöjä, oma duracrap mittari näytti 90 mutta kaverin uusi Nitoracingin mittari näytti 150 - pieni ero?! Savutti kyllä vielä alhaalta eikä tuntunut olevan liian laihalla (liikkui todella kovaa) joten totuus jossain noiden välissä varmaan.

Jossain vaiheessa tuntui että kytkin alkoi luistaa kun kierrokset nousi enemmän ennekuin auto liikahti. Voisko johtua lämmöistä eli komposiittikytkimet alko luistaa kuumaa kytkinkelloa vasten?

Jäykempi jousitus toimii onnistuneesti ja pohjalevykin säästyy samalla (ei jälkiä). Kuluneilla Pantherin Chameleon renkailla ei kyllä voi ajaa, ohjattavuus katoaa täysin..

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1593 : 26.07.05 - klo: 10.21 »
Tänään IP vois tyyppää alupaloja ton pikkukoneen kanssa.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1594 : 26.07.05 - klo: 22.51 »
Do dii, tulipa taas ajeltua ennekuin sade kaatui niskaan.. Lavangon irtonaisella meikällä tuntui alupalat tekevän ajosta vaikean, komposiittiset toimi paremmin (samoilla jousilla). Oli kyllä muutenkin vaikeaa tänään, toi pikkukone toimi just oikeilla kierroksilla välillä ja vauhti riitti neloshyndään nätisti kahdella hypyllä mutta sitten tein jotain (turhaa) säätöä ja sen jälkeen ei millään päässyt tokan kukkulan yli.. aina jysähti siihen päälle auts! Tuli mieleen että olikohan liian piikillä eli meni sutimiseksi ja vauhdin hakeminen ei sitten oikein enää onnistunut.. eli enemmän ei aina ole parempi... sade sitten sotki myöhemmät testit :( Tällä kertaa tuli ikävä isompaa myllyä, dang

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1595 : 28.07.05 - klo: 18.46 »
Nonii, saihan sen pikkukoneenkin tänään lentää komeesti kaikki Lavangon hyndät. Kytkimessä alupalat ja alapää sen verran rikkaammalla että renkaat ehtii mukaan, ajo mukavaa ja hyndät kauniisti läpi. Liian kiukkuisena ajosta tulee hankalaa (perä lähtee alta) ja hyndiin ei saa kerättyä vauhtia kun renkaat lyö tyhjää. Rocks!

Poissa CL

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://rm-motorsport.net
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1596 : 28.07.05 - klo: 22.11 »
Mulle tuli tänään hilut diffeihin ym. pientä varaosaa turun k kaupasta, on kyl hyvä palvelu siellä, osat tuli postilaatikkoon ja ripeesti vieläpä!

Laitoin tosiaankin ne pikkurattaat sinne diffeihin ja kunnon öljyt. Taakse ja keskelle laitoin 5000 ja eteen 3000, tuli "hieman" yliohjaavampi kun vakioon vertaa. Reilusti hankalampi ajaa, mutta hauskempi ja pitäis tiukat mutkat ainakin taittua, ennen sai olla renkaat linkussa ja silti meni suoraan. Radallekin pääsee vast ens viikolla , mut sitte näkee paremmin...
- Inferno MP 7.5 YK III | HPI Proceed -
rm-motorsport.net

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1597 : 29.07.05 - klo: 06.12 »
Öö, yleensä laitetaan eteen jäykempää kun taakke. Esim eteen-keskelle-taakse järjestyksessä 5000-5000-1000. Tuo sen takia että kääntyy.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa CL

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://rm-motorsport.net
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1598 : 29.07.05 - klo: 06.46 »
Jaa, mut niinhän tossa lukee et NYT kääntyy. Vakiona se ei juurikaan kääntynyt, varsinkaan kaasu päällä. Nyt ehkä liiankin yliohjaava.
- Inferno MP 7.5 YK III | HPI Proceed -
rm-motorsport.net

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1599 : 29.07.05 - klo: 16.06 »
Mitä lösempi etu diffi on, sitä enemmän auto kääntyy sisään.
Edessä käytetään jaykempää nimenomaan sen takia että auto käyttäytyy rauhallisesti sisään kääntyessä.

Voidaan sanoa että löysempi diffi tuo enemmän pitoa kaarteeseen, mutta sekin on aina suhteellista.

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1600 : 31.07.05 - klo: 21.38 »
Nyt huomasin et kyöstin 777 sp1 ei tarvii yhtää mitää viripalikkaa ainoot vois olla etu ja taka tuet.... :D  meinaa nyttekki meni kisa piloil sen takii ku on tullu ostettuu bling bling palikkaa.....tukivarsien sisäpäähän ostettii sellaset rmv:n pidikkeet missä ei tarvii sokkia ollenkaa päissä ja ne sitte a-finaalis pulpahti 2 kertaa ulos :shock:  ja kaks kertaa harjotuksis    mut samapa se täs mitää selitellä...tää on moottoriurheiluu :mrgreen: ...sori pikkase ot
CEN | RB | FUTABA |

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
driver goes bling bling...
« Vastaus #1601 : 31.07.05 - klo: 23.52 »
Driverin auto: ALL SHOW, NO GO!!!  :mrgreen:

totta toi on.. ja kalliitki ne palikat oli... ja iha PAS***!

kuka on kingi?
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1602 : 01.08.05 - klo: 17.09 »
Tossa ainoo "bling" mitä kandee harkita eikä tämäkään suinkaan välttämätöntä, koska SP1 toimii hyvin sellaisenaan

http://www.kyosho.de/?page=shop/flypage&params=auto_ky&product_id=12768&category_id=cd621e85f9121a4d0c91581f1c11c8aa&mod_title=product&ps_session=


Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1603 : 02.08.05 - klo: 00.01 »
Noh, "driver" muistaa seuraavalla kerralla kiristää ne saranatappien pidikkeiden ruuvit kunnolla, niin ei pääse tukivarsi karkaamaan sisäpäästään.

tai sitten poraat reiät niihin RMV:n muovipalikoihin, siten että tapit tulevat niistä läpi, ja käytät vakioita, tai K-Factoryn tappeja, jotka ovat pidempiä, ja täten hyötynä on nopea säädettävyys ja sama luotettavuus säilyy.

Driverin kootut mekkausmokat
Treeneissä 2 kertaa kone irti kesken ajon.
Akun johto poikki ja auto karkaa kisoissa.
Laakerit leikkaa kiinni ("ei ollut työkalua millä avata" Suree...)
Renkaatkin karanneet pari kertaa treeneissä.

Noh, ei se mitään, tommonen mäkin olin kun mä harjoittelin.

Ja jottei "kukaan" pahoita mieltään niin tässä kohtaa on sitten iso hymiö ja yllä oleva teksti oli täyttä läppää tai jotain.

 - Hount

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1604 : 02.08.05 - klo: 08.53 »
Tossa SP2 päivityksessä on lehtien mukaan enemmän ulosjoustoa iskareihin ja matalampi painopiste.

Ei myös niin peräherkkä pidemmän rungon takia kuin originaali joka helpottanee ajoa jos nykyinen tuntuu liian liukkaalta.

Itse en oikein tiedä pitäisikö vai ei...  mites muut?

Onko kukaan muuten koittanut lyhentää tuota akseliväliä? Unohdin itse kokeilla Salossa, se kun kuulemma toimii joillakin..

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1605 : 02.08.05 - klo: 13.20 »
Lainaus
Itse en oikein tiedä pitäisikö vai ei... mites muut?


pitäis!!! huomenna tulee... lauantaina kavilaa testaamaa.  :D
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1606 : 02.08.05 - klo: 13.59 »
Wau, koko auto vai päivitys?

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1607 : 02.08.05 - klo: 16.15 »
mut ne kyl oli irronnu aikasemminki vaikka oli ruuvit kiinni.... :P  ja harjotuksissaha saa tapahtuu mokia ni sitte oppii ettei ainakaa kisoissa niin käy....Hount olet sinäkin nyt mitäs täs just paineletku ja bensaletku vääripäi ja ihmettelit ku auto ei käyny....tollane määki olin ku harjottelin :wink:  :mrgreen:  :mrgreen:  :D  :D  :D  sori ot
CEN | RB | FUTABA |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1608 : 02.08.05 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
Lainaus
Itse en oikein tiedä pitäisikö vai ei... mites muut?


pitäis!!! huomenna tulee... lauantaina kavilaa testaamaa.  :D


Kerros muuten sitten miltä tuntui!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1609 : 02.08.05 - klo: 22.21 »
Kai se täytyy vähän tuunata vaikka ei kauheesti ole tarvis, mutta ajan kuluksi :D
Eli tällaista olis tulossa:
- uus SP2 kori ja siipi
- proline wabash vanteet ja crime fighter renkaat
- SP2 päivitys/konversio
- uudet takatukivarret (kärsineet)
- Sirio Kanai EVO pannu ja Sirion Pro buggy inline pilli (setti borderista **halpa**)
- takarenkaiden p*skankeräimet (kans borderista)
Siinäpä sitä taas testattavaa loppukesäks mallia Yuichi Kanai :D (joke)
Ja C5 korjaan ajokuntoon kans ensi tilassa. Enpä tiedä mitä rexille sekin kun hauska hyvä pannu, no tulipa sillä cuppia ajettua ja jääköön varalle

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1610 : 02.08.05 - klo: 22.48 »
Lainaus käyttäjältä: "driver"
Hount olet sinäkin nyt mitäs täs just paineletku ja bensaletku vääripäi ja ihmettelit ku auto ei käyny....tollane määki olin ku harjottelin :wink:  :mrgreen:  :mrgreen:  :D  :D  :D  sori ot


En mä mitään joutunut ihmettelemään, kun ei ollut edes mun auto, eikä mun kone. Pikaisesti löin vaan koneen kiinni hyvää hyvyyttäni toiselle kuskille joka oli nostamassa, ja laitoin vaan letkut paikalleen ettei niihin pääse roskia. En katsonut pahemmin mitään rattaiden välyksiä tai mitään kuntoon, kunhan vähän autin alkuun ja lähdin itse kiireellä ajamaan omaa erää.

Enkä pahemmin joutunut ihmettelemäään kun ei käy, kun itse olin nostamassa kun jätkät yritti tuskailla autoa käymään.

 - Hount

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1611 : 02.08.05 - klo: 22.49 »
Mika, missä sä oot töissä ja mitä teet työksesi? Pääseeks teille apulaiseks tjsp?!?

Mika, Ilmainen vinkki. Hanki seuraavaksi uusi radio.
Sanwan M11 tai Futaba 3PK!
Kunnon radio ihan oikeasti vaikuttaa ajamiseen. Itse vaihdoin Hitecin 3D:stä Futaban 3PK:hon, ja tulokset parani huomattavasti.
Pystyi keskittymään ajoon paremmin kun ratti oli looginen ja sopi käteen ku nyrkki silmään.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1612 : 02.08.05 - klo: 23.15 »
Heh heh Matias. Joo, siinä vois kyllä olla ideaa, mutta ehkä vasta ens kaudelle. Ihan 100% en oo tosta SP2 päivityksestä mutta jos Petri sanoo et se on hyvä niin sitten ;-) Ja ainahn voi palata edelliseen..

edit: täytyy kai hommata sit 3Pk ja spectrum

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
sp2
« Vastaus #1613 : 03.08.05 - klo: 02.22 »
noh katotaa miten se toimii.. tuun sit kertoo ku mennää driverin kaa lauantaina ajamaan. jos driver jää PALJON ni sit se on hyvä..  :mrgreen:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1614 : 03.08.05 - klo: 08.29 »
Yes.

Tämä tässä alla lupaa hyvää (ainakin irtonaisille radoille niinkuin tämä suht hyvä kuiva kesä on ollut Salossa ja lavangossa ainakin):

by Mike McCrary on Mon Aug 1 15:18:45 2005:

I am very very impressed with the car so far. I ran on an
indoor fairly smooth track. First few runs the track had good
traction and the rear was too planted. The traction was incredible.
If the track had remained high bite I would have changed to a 2 degree
toe plate. The rear was so planted it takes away steering! After the
first qual the track dried out. Second qaul the car felt better then
any car "out of the box" to date(I have tried quite a few this year).
The car had tons of steering(more than the sp1) and was very stable.
I had so much traction that my soft K2's did'nt get much wear.

by Matt Windell on Mon Aug 1 13:28:08 2005:

Driving impressions: I took the car to the North Pro Series Round 3
which was on a loose rutted track with no major jumps. The loose and
rough conditions were an ideal test site for the new, longer car. I
only ran two tanks in practice which meant no setup changes. I ran
5,7,1 in the diffs as I did with SP1. I ran the middle hole in the
caster blocks and did try the upper and lower holes in the rear camber
link. Those has the same effect as the SP1. The high holes made the
car more predictable and stable on power. I was out of 60wt shock oil
so I tried 50 in the front and 40 in the rear. The track was tight in
spots so I thought the thinner oil in front would be okay.

The car is more planted in the rear than the old one. It exhibits less
donkey kicking over rough parts of the track and when landing jumps.
You can push it harder without wrecking. The car still handles a lot
like the SP1 though. You lose a little steering I think. The SP2 does
not punish you as much for mistakes though, and you can save it easier
when the rear end steps out. I need to spend a day working on setup
because I think it may need to be slightly different that the SP1. If
you really like your SP1 you should think about getting the new
springs when they are released. I think they are a lot better than the
old ones.

I also forgot to mention that the outer hinge pins are now polished
and much smoother than the old black coated ones.

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1615 : 03.08.05 - klo: 09.35 »
tai sit jättäydyn tahallaa et sä luulet et se on tosi hyvä ja nopee :mrgreen:  no ei..kyl mä luulen et se on nopeempi ku edelline malli...tuskin ne uudesta mallista ainakaa huonomman tekee :wink:
CEN | RB | FUTABA |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1616 : 03.08.05 - klo: 18.50 »
Nonii, oli aikaa pysähtyä ja tarkistaa C5 :n kunto. Yllätys sinänsä että moottori oli priima kunnossa eikä missään väljää lukuunottamatta hieman väljää etulaakeria josta öljyt tuli pihalle.

Sylinteri+mäntä vaikutti todella tiukalta kylmänä eikä toiveitakaan lähteä tunkemaan mäntää sisään pöydällä.

Sinänsä mielenkiintoista koska moottorilla on ajettu pirusti ja odotin paljon lohduttomampaa näkyä. Eikä sitä ollut edes itse tiivistetty, nyt ajattelin sen kyllä tehdä ;-)

Kone vissiin sammui vaan ajaessa koska ilmanputsarin päätylevy irtosi ja seos meni sellaiselle että sammui (näin on käynyt kuulemma muillakin). Mitään vahinkoa ei tapahtunut koska kone oli aivan puhdas sisältä.

Huomenna uus SKF etulaakeri ja sit taas radalle!
Tässä vielä kuva:



ps. Jos jotakuta kiinnostaa uusi Sirio Kanai EVO II inline pilleineen niin kyselkää, vois lähteä alta kolmensadan.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1617 : 04.08.05 - klo: 18.07 »
Nyt on C5 iskussa, pitäs päästä testaa lähiaikoina, kuulin että 14T tai Salossa jopa 15T kello olis omiaan tälle hirmulle... täytyypä kokeilla 14T kellolla Lavangossa heti kun ehtii...sellanen tulee huomenna (aiemmin ei ole ollutkaan kuin vain 13T).

MP_777, jokos olet päässyt ihailemaan SP2 uusia osia?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1618 : 04.08.05 - klo: 20.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
MP_777, jokos olet päässyt ihailemaan SP2 uusia osia?


Juu, ja kaikki muutkin radalla olleet oli niitä siellä osa kuolaamassa ja osa muuten vaan ihmettelemässä. Iskaritornit näytti ihan hienoilta ja alatukivarsiin oli tehty pari kestävyyteen vaikuttavaa muutosta.
Radiolevy oli vieläkin prässätty, no laskee hintaa eikä paljoa vaikuta lopputulokseen.

Kovin uhosi että olis jo tänään ajokunnossa, hiljaa hyvää tulee? :D

 - Hount

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1619 : 04.08.05 - klo: 21.45 »
Yllättävintä että edessä perus ratasdiffi (ei tcd). Mut toi radiolevy on senkattu vai mitä? Tulee se päivitys ens viikolla niin sittenhän noi saa omaan kärryynkin ja pääsee testaa ;-)