Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 640048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #360 : 20.08.04 - klo: 19.59 »
Onko kellään muuten kokemusta noista kanai 3-pal kytkimen jousista? Mimmoset on niiden erot? Mediumit tuli nyt tilattua. Edelliset jotka tuli kytkimen kanssa oli jäykkyyttä x enkä pöljänä tarkastanut sillon ku ne tuli että mitkä ne oli, mutta ne toimi hyvin. Toivottavasti ois nuokin samaa jäykkyyttä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #361 : 20.08.04 - klo: 20.46 »
Jäykempi jousi --> enemmän kierroksia kun ottaa kiinni --> äkäisempi lähtö voi myös olla huono koska ei voi luistattaa niin hyvin

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #362 : 20.08.04 - klo: 20.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jäykempi jousi --> enemmän kierroksia kun ottaa kiinni --> äkäisempi lähtö voi myös olla huono koska ei voi luistattaa niin hyvin


Jeps, tän ymmärrän.. Lähinnä sitä että miten suuret erot noilla todella sitten on

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #363 : 20.08.04 - klo: 20.52 »
Ok ei hajua..

Poissa AQre

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #364 : 20.08.04 - klo: 21.10 »
Kyllä niillä eri jäykkyyksillä ihan huomattavat erot on. Kokeile mitata niitten edellisten jousien paksuus. Kanai II mukana tulleet jouset olivat 1.0mm ja nuo medium jouset ovat 0.95mm. Soft jouset on 0.9mm ja hardit on 1.1mm.

Kannattaa kokeilla erilaisia jousia. Itse huomasin, että pehmeämmillä on helpompi ajaa, mutta jäykemmillä auto lähtee äkäisemmin. Nuista pitää sitten etsiä se itselle sopiva.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #365 : 20.08.04 - klo: 21.39 »
Lainaus käyttäjältä: "AQre"
Kyllä niillä eri jäykkyyksillä ihan huomattavat erot on. Kokeile mitata niitten edellisten jousien paksuus. Kanai II mukana tulleet jouset olivat 1.0mm ja nuo medium jouset ovat 0.95mm. Soft jouset on 0.9mm ja hardit on 1.1mm.

Kannattaa kokeilla erilaisia jousia. Itse huomasin, että pehmeämmillä on helpompi ajaa, mutta jäykemmillä auto lähtee äkäisemmin. Nuista pitää sitten etsiä se itselle sopiva.


Tätä juuri kaipasin. Kiitos.

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #366 : 23.08.04 - klo: 13.02 »
Koitin etsiä listoilta mutta en löytänyt... Sopivatkohan HoBaon takaiskarit Infernoon? (rtr)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #367 : 23.08.04 - klo: 15.51 »
Lainaus käyttäjältä: "cevipu"
Koitin etsiä listoilta mutta en löytänyt... Sopivatkohan HoBaon takaiskarit Infernoon? (rtr)


Kyllä sopivat!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #368 : 23.08.04 - klo: 16.48 »
Hieno juttu ja kiitos! Sitten menevät sellaiset tilaukseen. Alkuperäiset olisivat maksaneet n. 70 euroa, Hobaon 27e.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #369 : 23.08.04 - klo: 22.06 »
heetkinen... Mulleku on tulossa nuo Ossin kone ja vermeet niin ihmetyttää mahtumisen kanssa noi mitat.

Eli: Kyosho engine mount spacer on 2mm korkea. Special engine mount on 12.5mm = 14.5mm korkealle tulee kone. No ossin VZ-B V-specissä on tavaraa tämän tason alla vielä 15.3mm, eli jyrsimään joutuu?

Ja kun siis Ossi tulee 14.5mm korkealle ja kanai 3-pala kytkimenn säde on 17mm ja Infernon pohjalevy on 3mm paksu niin vauhtipyörä jää vain 0.5mm pohjalevyn sisään?  :shock:

Poissa Keeloppi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #370 : 23.08.04 - klo: 22.12 »
Noi Kyoshon vakiopukit on 14mm korkeat ja aluslevyt on 2mm eli se Ossin kone menee siihen ihan kivasti.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #371 : 23.08.04 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Keeloppi"
Noi Kyoshon vakiopukit on 14mm korkeat ja aluslevyt on 2mm eli se Ossin kone menee siihen ihan kivasti.


linkitin väärään. sori. Mulle tulee 12.5 korkee pukki eli noi aikasemmat luvut pitivät paikkaansa... 0.5mm on minusta jo vähän epäturvallisen lähellä maata

Poissa Keeloppi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #372 : 23.08.04 - klo: 22.20 »
Itsellä oli sama ongelma Ofnan koneen kanssa ja jouduin tilaamaan ne vakiopukit että kone meni kivuttomasti paikoilleen. Kytkintä jouduin shimmaileen ulospäin että sai sen osumaan kunnolla vetorattaaseen. Säädettävät pukit olisi olleet huomattavasti helpommat.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #373 : 24.08.04 - klo: 00.19 »
Mulla on tossa parimillistä alumiini levyä, jos laittas siitä palat moottoripukkien ja noiden levyjen väliin?

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #374 : 24.08.04 - klo: 15.12 »
Jahas. Kauniimpi puolisko kävi hakemassa Ossin tullista. Verot yms. oli 104€

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #375 : 24.08.04 - klo: 15.19 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
Jahas. Kauniimpi puolisko kävi hakemassa Ossin tullista. Verot yms. oli 104€


Kaikkineen makso 104e? :o
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #376 : 24.08.04 - klo: 15.21 »
Ne verot, rahdit ja muut kulut oli 104€.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #377 : 24.08.04 - klo: 20.56 »
No tulihan siinä hintaa sitten, mutta ei varmaan huono hankinta.

--

Itsekin tullut tehtyä vähän hankintoja ensi kautta ajatellen (joo tää kausi on meikällä käytännössä ohi kun vikat kisatkin menee ohi työmatkalla :( ).

Kuten monet jo tietävätkin GS:lle siis löytyi uusi omistaja Turusta päin; hyvä juttu eikä autossa krossarina mitään vikaa ole, päinvastoin sillä hintaansa nähden loisto kärry josta on kisapirssiksikin. Mikko on erinomaisesti tukenut GS kuskien toimintaa joten siltäkin osin asia ovat olleet erinomaisesti. Kaikkea hyvää GS kuskeille Suti, Jethro ja Kalle muiden muassa.

Mutta mutta .. koska tää kisaamispuoli on alkanut kiinnostaa enemmänkin niin ens kaudeks ajattelin jotain koetellumpaa pirssiä ja yllätys yllätys K MP seiskavitonen tuli hommattua (nythän sitä irtoaa varsin kohtuu hintaankin). Vanhana K kuskina tämä nyt jotenkin kolahti muita merkkejä enemmän vaikka ei kai tätä voi sen enempää järkiasioilla perustella; fiilispohjalta sanotaan.

Kyseessä ei siis ole Kanai vaan ihan perus MP. Eli varsin klassikko kyseessä vaikka kolmeseiskaa taitaakin olla seuraava "kovajuttu" ja Kanaissakin on kyseessä varsin houkutteleva kisakiesi. Tätä perusversiota saa nyt kuitenkin niin etuullisesti että muut jäivät hyllyille. En ole koskaan ajanut tätä autoa joten odotan kokemusta lapsenomaisella innolla.

Sitten autoon. Ekaks bongasin pannuksi RB WS7II josta ootte niin paljon puhunut hyvää ja kisoissakin on näkynyt kulkevan erinomaisesti.

Kytkin osastoksi ja moottoripukiksi tilasin Timpalta Fioronin sälät Slidekytkimellä ja alustaksi Fioronin seiskavitosen 3mm kevennetyn alustan samasta osoitteesta korvaamaan vakioalustan.

Viriosathan ovat tänäpäivänä must, joten auto saa tehdaslookia Racer's Edgen erinomaisista (ja kalliista) Pro sarjan aluosista. Uskoakseni niistä on muutakin hyötyä kuin ulkonäkö.. parasta olla.



Tällaisilla eväillä olla lähdössä liikkeelle ensi kautta ajatellen.

Hankinta-ajankohta on vähän hölmö koska talvesta tulee piiitkä mutta yritän päästä talvella autoa testaamaan espanjaan joten saapa nähdä (vanhempien kämppä Malagassa). No onpahan aikaa rakentaa jos ei muuta :(

Heittäkäähän kommenttia ja mielipiteitä, teidän vuoro. Jos jotain heikkouksia on (hinta ei kelpaa heikkoudeksi) niin kertokaahan niitä. Pitääkö esim. etudiffi TCD:hen heti kärkeen?

tänks!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #378 : 24.08.04 - klo: 21.05 »
Onnea valitsemallasi K uralla  :wink: Kannu taitaa olla loistopeli... Ei mittään, hyvä että Suti osti kaaran sulta kuljeksimasta...

BTW: Hyvää matkaa sinne jenkkilään...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #379 : 24.08.04 - klo: 21.15 »
Tänks Jethro! Joo, Suti saa paketit viikonloppuna joten eikun baanalle siitä sitten vaan! Otetaan erää sitten uusin eväin Jyrkkälässä ja Lavangossa  :wink:

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #380 : 24.08.04 - klo: 21.25 »
Jahas. Ossilla tuli röpötettyä kolme tankillista.  8)  Laitoin siihen pukkien väliin ne parimilliset alumiinilevyt niin ei tarvinnu alkaa jyrsimään pohjaa ja vauhtipyöräkin tuli vähän korkeammalle. Silti kuitenkin reilusti GX21 tason alapuolelle. Alkuun sain koneen jumimaan yläasentoon.. Siis vähän aikaa pyöri ja sammu sit yläasentoon. No se oli niin tiukka se kone ettei jaksanut sitä pohjan reiästä vääntää niin jouduin irrottamaan koneen. Sitten se kyllä lähti nätisti.

Voi pojat. En ollut edes näin innostunut kun sain Infernon.. Aivan mahtavat äänet tuottaa tuo T-2050 putkisarja ja toi kone vaikka rikkaalla vielä onkin :D

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #381 : 24.08.04 - klo: 21.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Tänks Jethro! Joo, Suti saa paketit viikonloppuna joten eikun baanalle siitä sitten vaan! Otetaan erää sitten uusin eväin Jyrkkälässä ja Lavangossa  :wink:


Totta maar, muuten meillä on avajaiset jyrkkälässä 1.9.04 klo 15:30 joten kaikki sinne testaamaan kisakalustoa  :wink:  On vissiin oikeen TurkuTV tulossa...  ei noista huhuista tiedä  :D

Talkoot edeltävänä viikonloppuna... :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #382 : 24.08.04 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
meillä on avajaiset jyrkkälässä 1.9.04 klo 15:30 joten kaikki sinne testaamaan kisakalustoa  :wink:  


Hitto kun on kaikki kunnon radat kaukana täältä savon pohjukoista. :(

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #383 : 24.08.04 - klo: 22.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Pitääkö esim. etudiffi TCD:hen heti kärkeen?


Ei oikeastaan ole kunnon ajokokemusta TCD:stä, mutta jos tarvitset niin minulta löytyy melkein käyttämätön metalli rattaalla. Samoin keskidiffi.

Ja tervetulua vaan minunkin puolesta MP porukkaan!  :D

Poissa AQre

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #384 : 24.08.04 - klo: 22.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Pitääkö esim. etudiffi TCD:hen heti kärkeen?


Ei oikeastaan ole kunnon ajokokemusta TCD:stä, mutta jos tarvitset niin minulta löytyy melkein käyttämätön metalli rattaalla. Samoin keskidiffi.

Ja tervetulua vaan minunkin puolesta MP porukkaan!  :D

Minulla puolestaan ei ole kokemusta tavallisista diffeistä edessä ja keskellä, mutta muita autoja radallamme seuranneena sanoisin niistä olevan selvää hyötyä. Käytänössä meidän (Kanai II kuskien) ei ole tarvinnut "leikkiä" diffiöljyjen jäykkyyksillä ollenkaan sopivan vetosuhteen saavuttamiseksi. Lisäksi vetosuhde tuntuu pysyvän aika sopivana myös erilaisilla radan pinnoilla.

Tuo tuli siis ensimmäisenä mieleen TCD:n ominaisuuksista. Tokihan nuo parantavat kiihtyvyyttä ym. kuten varmaan tiedätkin.

Radallamme on myös testattu muita "erikois diffejä" (mm. torsen), jotka eivät ole toimineet halutusti tai ovat tehneet auton käyttäytymisestä arvaamattoman. Niinpä myös eri merkkien kuljettajat ovat vakavissaan harkinneet TCD diffien hankintaa.

Sitä en kuitenkaan osaa sanoa onko niistä hyötyä tuon kohtuullisen suolaisen hinnan arvosta. Diffit kyllä vaikuttavat todella kestäviltä, joten sen puolesta ei pitäisi tulla ongelmia. Jokin aika sitten tarkistin diffien kunnon, eikä sisällä olevat rattaat näyttäneet kuluneen ollenkaan. Ikää diffeilläni on n. 1V ja n. 60 litraa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #385 : 24.08.04 - klo: 22.35 »
OK Palataan tohon, heitä vaikka tarjous YV:llä. Ajatko Jartsa itse vakio (siis ratas) diffeillä vai muuten vaan TCD ylimääräinen ? Kiitos.

Aqre, hyvää infoa! Täytyy panna harkintaan, oon vain tottunut tohon vanhastaan öljyhommaan.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #386 : 24.08.04 - klo: 22.48 »
Mikäli jollain on näitä rtr-malleja, joissa on kytkimessä neulalaakeri. Sen saa Hobbymanilta 6€ edullisemmin, kuin Tietonikkarista. Myös kori, josta olen varmaan maininnutkin oli HM:llä alennuksessa, joten sain sen yli 50% edullisemmin, kuin Kyöstin oman. Vanteet maksoivat  about 1/4 Kyöstin omista. Varmaankin myös vauhtipyörää ym. "one size to fit them all"-mallistoa häneltä näyttäisi löytyvän. Pieni vaiva, iso säästö.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #387 : 24.08.04 - klo: 22.52 »
Tarkemmin kuin katsoin tuota tullilappua niin tullia ei mennyt ollenkaan?? Ei rangaistustullia, tullia... Mitään. Alvi vaan meni

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #388 : 25.08.04 - klo: 09.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
OK Palataan tohon, heitä vaikka tarjous YV:llä. Ajatko Jartsa itse vakio (siis ratas) diffeillä vai muuten vaan TCD ylimääräinen ? Kiitos.


Takana perus diffi ja edessä sekä keskellä minulla on Storm torssenit.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #389 : 25.08.04 - klo: 09.52 »
Itsellä (häpeäkseni tunnustan  :D ) Hobaon torsenit käytössä MP:ssä. Itse tykkään, kun auto on oikeasti nelivetoinen. TCD:tä en löytänyt käytettynä keltään ja silloin kun kyselin (viime kesänä) ei löytynyt ruotsin varastolta, joten hobaon diffit testiin.

Mika, loistava auto ja konevalinta.
Power-Save-Racing Team