Kirjoittaja Aihe: RC-auton ajaminen  (Luettu 12434 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: RC-auton ajaminen
« Vastaus #30 : 28.06.12 - klo: 14.47 »
takavedolla hypyissä ratkaiseemun milestä eniten se viimeinen sentti kun kaikki renkaat on vielä hyppyrin keulassa kiinni

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-auton ajaminen
« Vastaus #31 : 28.06.12 - klo: 15.38 »
autoa ohjataan ilmassa kaasulla. lämää niin saat keulan ylös (perän alas) ja jarrua niin saat keulan alas (perän ylös)

Tiedän kyllä tämän,mutta sepäs siinä onkin kun se lämän tiskiin laittaminen ei tarpeeksi auta siihen perän laskemiseen.

Edellinen trukki reagoi tähän asiaan huomattavasti paremmin ja oli myös 2wd ja takaveto.

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC-auton ajaminen
« Vastaus #32 : 28.06.12 - klo: 18.09 »
autoa ohjataan ilmassa kaasulla. lämää niin saat keulan ylös (perän alas) ja jarrua niin saat keulan alas (perän ylös)

Tiedän kyllä tämän,mutta sepäs siinä onkin kun se lämän tiskiin laittaminen ei tarpeeksi auta siihen perän laskemiseen.

Edellinen trukki reagoi tähän asiaan huomattavasti paremmin ja oli myös 2wd ja takaveto.

Trukissa on ainakin puolet enemmän massaa renkaissa, ja siksi reagoi kaasun liikkeisin ilmassa paremmin.

Tuo 22t pinioni(kin) vaikuttaa liian pieneltä b4:seen, ainakin olettaen että moottori on kutakuinkin 8,5t ja vakiospurrilla ajetaan.
Liian lyhyet välitykset johtavat siihen, että auton vauhti hyppyrin nokalla ei ole enää juurikaan kiihtyvä, jolloin usein käy niin että auto menee nokilleen lennossa. Ja koska välitys on lyhyt, ei myöskään ilmalennon aikana ole mahdollista korjata auton asentoa, kun ei ole reservissä kierroksia.

Itselläni oli asso/x6 -aikana aina vähintaan 26t pinioni kiinni. Moottorina toimi aina yleensä joku Sp-johdannainen 8,5t...

Hyppääminen sinänsä on taitolaji, johon kyllä kehittyy tuntuma ajokilometrien myötä. Ja sitten on myös niin päin ahteria tehtyjä hyndiä, joista ei voi hypätä oikein edes tuurilla :roll:

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-auton ajaminen
« Vastaus #33 : 28.06.12 - klo: 19.47 »
autoa ohjataan ilmassa kaasulla. lämää niin saat keulan ylös (perän alas) ja jarrua niin saat keulan alas (perän ylös)

Tiedän kyllä tämän,mutta sepäs siinä onkin kun se lämän tiskiin laittaminen ei tarpeeksi auta siihen perän laskemiseen.

Edellinen trukki reagoi tähän asiaan huomattavasti paremmin ja oli myös 2wd ja takaveto.

Trukissa on ainakin puolet enemmän massaa renkaissa, ja siksi reagoi kaasun liikkeisin ilmassa paremmin.

Tuo 22t pinioni(kin) vaikuttaa liian pieneltä b4:seen, ainakin olettaen että moottori on kutakuinkin 8,5t ja vakiospurrilla ajetaan.
Liian lyhyet välitykset johtavat siihen, että auton vauhti hyppyrin nokalla ei ole enää juurikaan kiihtyvä, jolloin usein käy niin että auto menee nokilleen lennossa. Ja koska välitys on lyhyt, ei myöskään ilmalennon aikana ole mahdollista korjata auton asentoa, kun ei ole reservissä kierroksia.

Itselläni oli asso/x6 -aikana aina vähintaan 26t pinioni kiinni. Moottorina toimi aina yleensä joku Sp-johdannainen 8,5t...

Hyppääminen sinänsä on taitolaji, johon kyllä kehittyy tuntuma ajokilometrien myötä. Ja sitten on myös niin päin ahteria tehtyjä hyndiä, joista ei voi hypätä oikein edes tuurilla :roll:

Autossa on kiinni 8.5t hobbywingin combo ja myös vakiospurrilla mennään.
Täytyy melkein seuraavaksi koittaa,että onko tuolla pinjonilla todellakin niin suuri vaikutus.Toivoa vaan,ettei sähköt lämpene liikaa.
Ja ennakot on myös ollut tosiaan nollissa.

Sen jälkeen vaan lisää kierroksia alle.

Kiitokset neuvoista.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-auton ajaminen
« Vastaus #34 : 29.06.12 - klo: 12.30 »
takasiipi vaikuttaa myös siihen ilmassa käyttäytymiseen. Koita saatko siiven vähän jyrkempään kulmaan, voi myös auttaa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-auton ajaminen
« Vastaus #35 : 29.06.12 - klo: 16.10 »
Ja tietysti jos jousitus on liian pehmeä ja auto pohjaa hyndän lähdössä, voi onnistuneet hypyt jäädä haaveeks.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)