Päävalikko

Ei käynnisty

Aloittaja Joona35, 21.03.04 - klo: 16.32

Joona35

Auto pitäis ajaa sisään, mutta se ei lähde käyntiin. :(  Missä vika?
Auto on Kyoshon Wild Dodge Ram. Seosneulaa on pidetty 2,5-3 kierrosta auki. Moottori pyörii hyvin, mutta ei käynnisty. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Toni N

Tyhjä

kukkalapio

Oletko koittanut käsihehkulla?

Hehkupiuha voi olla jotenkin huonosti.

Saako polttoainetta?

Räkiikö ees?

Pekka V

onko kone väljä?

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "pegi90"onko kone väljä?

En uskois, koska on kyseessä kumminkin uus kone, jos kerran pitää sisäänajaa... :roll:

Pekka V

Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"onko kone väljä?

En uskois, koska on kyseessä kumminkin uus kone, jos kerran pitää sisäänajaa... :roll:
oho en huomannu :oops:

Joona35

puristusta on ja kunnolla. voisko johtuu liian rikkaasta seoksesta? polttoainetta roiskuu ilmanotto aukosta.

!marco!

Ootkos tulppaa löysänny?

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "Joona35"puristusta on ja kunnolla. voisko johtuu liian rikkaasta seoksesta? polttoainetta roiskuu ilmanotto aukosta.

Miten voit nähdä, että roiskuuko sitä polttoainetta ilmanottoaukosta? :shock:

Vai yritätkö käynnistää ilman ilmansuodatinta, tätä en kannata.

kukkalapio

No, kumminkin:
Ootko kokeillu, että hehkuttaako hehkujohto tulppaa?

Tiedätkö miten se käy?

Joona35

kokeiltii mutta hehkuntaa ei näkynyt. tulpan johdolle tulee jännite ja tulpan lanka ei ole katki. (todettii vastusmittarilla)

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "Joona35"kokeiltii mutta hehkuntaa ei näkynyt. tulpan johdolle tulee jännite ja tulpan lanka ei ole katki. (todettii vastusmittarilla)

Muistitteko laittaa maadoituspiuhan kiinni tulppaan :?:

Pekka V

Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Joona35"puristusta on ja kunnolla. voisko johtuu liian rikkaasta seoksesta? polttoainetta roiskuu ilmanotto aukosta.

Miten voit nähdä, että roiskuuko sitä polttoainetta ilmanottoaukosta? :shock:

Vai yritätkö käynnistää ilman ilmansuodatinta, tätä en kannata.
vai onko niin rikkaalla että ilmansuodatin kastuu?

Joona35

Miten voit nähdä, että roiskuuko sitä polttoainetta ilmanottoaukosta? :shock:

Vai yritätkö käynnistää ilman ilmansuodatinta, tätä en kannata.[/quote]

Ei kai sinne koneeseen roskaa pääse, kun ilmassa ei ole pölyä ja ollaa katoksessa, auto pukeilla. Eri asia, jos ilma on kuiva ja pölynen.Ajaessa tietysti pitää aina olla suodatin kiinni. (myyjä sanoi, että voi sisään ajaa pukeilla ilman suodatinta)

Antti R

Onko kaasari oikein säädetty?
-EhtoollisWeli

Joona35

Kone on kunnossa. En luultavasti vain osaa säätää seosruuvia oikein. Ei käynnisty jos neula on auki kolme kierrosta ohjeen mukaan. :?

!marco!

Semmosii noi on noi kyoshon koneet.  :roll:  Ainakin suurilta osin...

Toni N

Lainaus käyttäjältä: "Joona35"Kone on kunnossa. En luultavasti vain osaa säätää seosruuvia oikein. Ei käynnisty jos neula on auki kolme kierrosta ohjeen mukaan. :?
Hiljalleen vaan laihemmalle, eli niin kauan että saat pysymään käynnissä.
Kun auto on käynnissä, niin hyvä mittari on että pillistä tihkuu öljyä. Tällöin saa ainakin tarvittavan voitelun.
Tyhjä

pOINTER

Onkos oikea taktiikka käynnistää... Mulla meni 3 päivää ennenkuin keksisin miten kuuluu käynnistää  :oops: !!! Kyllä se sitten lähti aika helposti käyntiin.
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Joona35

mikä on se oikea taktiikka? :oops:

kukkalapio

Se riippu autosta...

pOINTER

Mulla ainakin lähti ku lykkäs hehkun paikalleen ja sitten vaan rykii niin kauan että alkaa päristä... En tiedä onko oikea tapa, mutta toimii  :mrgreen: .
EDIT: En huomannukkaan kyseessä oli toi sähköstartillinen auto...  :oops:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

fiesta6

Mulla oli sama ongelma sillo tossa autossa. sen pääruuvin ku ruuvaat vaikka 1,5- 2 kiekkaa auki, ni kokeile sit. se pitää olla aika tiukalla, muuten ei toimi yhtään.
Taas kehissä.. ;)

Aleksi

En haluis olla mitenkään vittumainen mutta kannattaa tarkistaa että sulla on tankissa bensaa.  :)

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"En haluis olla mitenkään vittumainen mutta kannattaa tarkistaa että sulla on tankissa bensaa.  :)
En haluaisi olla vittumainen mutta tuo oli todella p*ska kommentti. Sori OffTopic

josef

jos polttoainetta roiskuu kaasuttimesta niin luulempa, että tankiss a on bensaa

kukkalapio

Nos jos se ei edes pörähtele, ku yrittää käynnisttää, ni sit voi hyvin olla hehkussa vikaa, tai vaikka maadoituspiuha jotenkin huonosti.

Ku en oikee oo saanu selvää, että yrittääkö se kumminkin käynnistyä, eli pörähdellä välillä ja heti sammua vai että polttoainetta vaan kertyy ja kertyy joka paikkaan ja ei edes yritä käynnistyä?. :oops:

Koititko, että toimiiko hehkutus?

Jos se kumminkin yrittää käynnistyä ja vaan tukehtuu siihen polttoainepaljouteen, ni laihemmalle vaan niin paljon, että saa käymään.
Kunhan huolehtii, että risiinöljyä tulee pakoputkesta ulos.
Mutta ei sitä kumminkaan tarvi roiskua kuin vettä suihkusta.  :wink:

Ne neulat on vähä epätarkkoja joskus...
Mulla oli samaisessa autossa neula auki noin 1/4 kierrosta, että kulki kunnolla, mutta ei todellakaan sisäänajovaiheessa, ja tällä hetkellä mulla on savagessa pääneula/yläkierrosneula reilusti yli 5 kierrosta auki, vaikka kuuluisi olla jotain reilu 3 kierrosta. :?

unknown_driver

Tämä on nyt jo hieman vanhahtanut topikki, ja sait varmaan sen Joona jo sisään ajettua, mutta laitetaanpa vielä pari vinkkiä.
Vaikka motissa onkin puristuksia, niin koetapa laittaa hieman polttoainetta sylinteriin tulpan reiästä. Ainakin minun Kyöstin GS21-R moottorissa(  Joista me Kaikki pidämme  :D ) se auttoi jo asiaa. Tulpissa on myös eroja, osa kuumuu nopeammin ja osa hitaammin.

Ja tietenkin kannattaa laittaa trimmistä kaasua vähän isommalle, että lähtis paremmin käyntiin, mutta ei tietenkään liikaa. Neuloista muut ovatkin puhuneet paljon, joten siitä en laitakaan mitään. Kun saat sen käyntiin, ja varmaan olet jo saanutkin, niin pidä hehkua aika pitkään siinä tulpan päällä, ja anna samalla kaasuservon linkistä hieman kaasua, jälleen varovasti  

Toivottavasti kaikkien ohjeet auttoivat. Kyllä se siitä  8)

Sami L

Ryypyn kanssa kannattaa kans olla tarkkana. Itse huomasin, että lähti
kätevästi, kun jätin ryypytyksen mielummin vähän vajaaksi ja annoin sen itse imeä bensaa. Nyki nyki ja Pörr  :)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Aleksi

Sun kannattaa lukee tolta pysyvästä topikista noi jutus, missä on moottorista tietoa, miksei pysy vaikka käynnissä.