Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen polttis  (Luettu 11093 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« : 23.03.04 - klo: 18.23 »
Noniin nyt olen hankkimassa ekaa polttista ja tässä vaihto ehdot:
Kyosho inferno kanai 3
Kyosho inferno mp 7,5
Hobao hyper 7
Noista hypereistä en ole perillä mutta voisko joku kertoa mikä malli vastais varustelultaan tota kyoshon kanai 3 :?:
Olen lukenu vanhoja viestejä ja noihin autoihin päädyin.
Eli mulla on muutaman vuoden kokemusta tosta sähkö ultimasta ja nyt pitäis saaha polttis. :mrgreen:
Kertokaa hyviä ja huonoja puolia noista autoista ja tämä auto tulis ainakin aluks pihasuditteluun ku ei ole ratoja lähellä. :?

Asiasta toiseen pitäähän hyvän auton kassa olla hyvät radiot ja tässä vaihto ehdot:
Hitec Aggressor CRX
Hitec Lynx 3D
tai joku muu hyvä ja halpa kompuutteri radio ehdotuksia otetaan vastaan. :wink:

Ja kolmanteen hyvän radion ja auton kanssa täytyy olla hyvät mutta mielellään halvat servot niistä en tiedä yhtään mitään joten ehdottakaa joitain hyviä servoja. :roll:

Ainiin mistä tommosen kaluston sais kaikkein halvimmalla suomesta?
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #1 : 23.03.04 - klo: 18.27 »
Noh en tiiä Kanaista ainakaan katsiiko ostaa pihasuditteluun. Ainakin on luultavasti kallis... Niitähän saa vähän kaikista rc-liikkeista jotka myy kyoshoa tai mitä oletkaan ostamassa.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #2 : 23.03.04 - klo: 18.30 »
Joo eli toi hobao hyper pro SE muistuttaa aika paljon tota kanaita,
ja auton saa moottorin kanssa noin 560 euroa... Servoista ja muista radioista en tiiä pätkääkään..   :oops:
Ainiin ja auton saa tietysti sanderssonalta!

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #3 : 23.03.04 - klo: 18.33 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Noh en tiiä Kanaista ainakaan katsiiko ostaa pihasuditteluun. Ainakin on luultavasti kallis... Niitähän saa vähän kaikista rc-liikkeista jotka myy kyoshoa tai mitä oletkaan ostamassa.


Noku sitä perus infernoo tulis kummiski viriteltyä aika paljon, joten ajattelin että pääsen halvemmalla ku ostan heti valmiiks viritetyn.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #4 : 23.03.04 - klo: 18.36 »
Vaikka itsellä ei olekkaan kokemusta juuri nuista autoista, hankkisin silti itse HoBao Hyperin. Kyosholla lienee kaiketi TODELLA kalliit varaosat. Eli varaosa hinnoiltaan HoBao on halvempi mutta varmasti kyseiset autot kaikki ovat todella laadukkaita. Jos Kyoshon 6 MM titteliä painaa vaa-assa niin hanki Kyosho  :wink:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mootottorikin
« Vastaus #5 : 23.03.04 - klo: 18.37 »
Infernoihin pitää ostaa myös moottori, muista se  :)

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #6 : 23.03.04 - klo: 18.38 »
Onhan ne varaosat kalliit mutta toivottavasti ei mee särki...
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #7 : 23.03.04 - klo: 18.38 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Noh en tiiä Kanaista ainakaan katsiiko ostaa pihasuditteluun. Ainakin on luultavasti kallis... Niitähän saa vähän kaikista rc-liikkeista jotka myy kyoshoa tai mitä oletkaan ostamassa.


Noku sitä perus infernoo tulis kummiski viriteltyä aika paljon, joten ajattelin että pääsen halvemmalla ku ostan heti valmiiks viritetyn.


Niin, en tiiä sitten että kuinka paljon tolla Kanailla ja tolla toisella on hinta eroa.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #8 : 23.03.04 - klo: 18.38 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Onhan ne varaosat kalliit mutta toivottavasti ei mee särki...

Ulkomaatkin on keksitty  :wink:

Mika R

  • Vieras
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #9 : 23.03.04 - klo: 20.26 »
Kanai III on 700e ilman moottoria ja pilliä eli radioiden ja starttiboxin kanssa about 1000e kuten kaikki ton luokan kisarassit paitsi HoBao. Sanoisinpa että on "hieman" overkilliä pihasuditteluun ja vaatii aika ison tontin jos ostat autoon sopivan asianmukaisen moottorin.

Kyoshoa myy aika monta liiketta, niiltä saa Hitecit kanssa.

Mites käytetyt? Tuolla myydään osiossa on pari crossia.

Mä olen sitä mieltä etten ostaisi Crossaria kuin kisakäyttöön radalle., menee muuten vähän ominaisuudet hukkaan, mutta se on vain mun mielipide. Niitä pitää olla useampia että on hauskaa ja silloin onkin todella hauskaa, mutta driftailuun niistä ei minusta oikein ole kun eivät sillä tavalla muistuta oikeita autoja kuten esim Rallyt.

Mites siis rallyt tai esim Savage (tai T-Maxx), sen saat vähän päälle kuuteen sataan radioilla ja moottorilla.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #10 : 23.03.04 - klo: 20.36 »
Mää oon Mikan kans samaa mieltä. Määki suosittelisin savagee tai jotain muuta monsteria, koska ei crossari yksin oo oikeen mitään verrattuna siihen et sulla on kavereita joitten kans sää ajat kisaa. Mää meen kavereitten kans kisaa ja se on hurjan hauskaa!!  :D

Poissa AQre

  • Jäsen
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #11 : 23.03.04 - klo: 21.40 »
Mulla on Kanai 2 ja juuri ostin Hitec CRX ohjaimen. Ohjaimesta en vielä osaa sanoa paljonkaan, mutta paperilla siinä näyttäisi olevan sopivasti ominaisuuksia. Auto on todella hyvä ja jo pienellä säätämisellä se kulkee todella vakaasti.

Jos aiot autoasi viritellä, niin silloin valitsisin Kyoshoista tuon Kanain. Perusversio viriteltynä Kanain tasolle tulee todella paljon kalliimmaksi.

Kanain varustaminen ajokuntoon ei taida 1000e onnistua. Varsinkin jos haluaa auton tasoon sopivat varusteet

Runko ~680e
Kone   ~300e
Pilli      ~60e
Ohjain ~200e
Servot ~100e
Renkaat ~50e
YHTEENSÄ: ~1460e

Lisäksi tarvitaan mm. hehku, akut, startti, menovettä ym.

Pihasuditteluun tuo on kyllä overkilliä, mutta luulenpa että ei mee kauan kun jo omaa rataa suunnittelet ja siinä samalla kaveritkin innostuu tähän hienoon harrastukseen ja hankkivat omat autonsa...

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #12 : 23.03.04 - klo: 23.27 »
Niin no saattaapi olla overkilliä mutta pitäähän kunnon auto olla. :mrgreen:
Rataa en oikein pysty tänne tekemään mutta on tossa kylläkin pelto, sivutie, piha, talvella järven jää... missä pystyy ajamaan.
Tai onko täällä laukaassa rataa krossille? Paljonko muuten tommone krossi tarttis tilaa ajamiseen?
Monsteria en haluu ja rallylla ei pysty oikein missään ajaan joten ei onnistu.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #13 : 24.03.04 - klo: 07.16 »
No mikäs siinä sitten eipähän tarvitse ainakaan vähään aikaan päivitellä autoa. Noi kisakoneet voi olla aika tiukkoja ajaa sisään jos ei oo aiempaa kokemusta mutta ehkä siitäkin selviää.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #14 : 24.03.04 - klo: 07.20 »
Lainaus käyttäjältä: "AQre"
Mulla on Kanai 2 ja juuri ostin Hitec CRX ohjaimen. Ohjaimesta en vielä osaa sanoa paljonkaan, mutta paperilla siinä näyttäisi olevan sopivasti ominaisuuksia. Auto on todella hyvä ja jo pienellä säätämisellä se kulkee todella vakaasti.

Jos aiot autoasi viritellä, niin silloin valitsisin Kyoshoista tuon Kanain. Perusversio viriteltynä Kanain tasolle tulee todella paljon kalliimmaksi.

Kanain varustaminen ajokuntoon ei taida 1000e onnistua. Varsinkin jos haluaa auton tasoon sopivat varusteet

Runko ~680e
Kone   ~300e
Pilli      ~60e
Ohjain ~200e
Servot ~100e
Renkaat ~50e
YHTEENSÄ: ~1460e

Lisäksi tarvitaan mm. hehku, akut, startti, menovettä ym.

Pihasuditteluun tuo on kyllä overkilliä, mutta luulenpa että ei mee kauan kun jo omaa rataa suunnittelet ja siinä samalla kaveritkin innostuu tähän hienoon harrastukseen ja hankkivat omat autonsa...
Eihän sen ole pakko olla noin kallis kone esim. HoBaon hyper21 8port pro maksaa alle 200e

Poissa AQre

  • Jäsen
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #15 : 24.03.04 - klo: 08.51 »
Arvasin, että tuo hintalaskuni ei kelpaa. Toki voi ostaa halvemmatkin. Itse olen hankkinut nuita varusteita pikkuhiljaa. Silti alkusijoitus oli yli 1000e. :?

Nuitten lisäksi ainakin itselläni on mennyt yllättävän paljon rahaa renkaisiin ja kytkimiin.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #16 : 24.03.04 - klo: 09.01 »
Kyllä työ sit saatte rahaa palamaan  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #17 : 24.03.04 - klo: 09.11 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Onhan ne varaosat kalliit mutta toivottavasti ei mee särki...


Ainahan sitä toivoa saa...totuus taitaa kuitenkin olla toinen.

Kyosho on ehdottomasti hyvä auto, mutta hinnat ovat järkyttäviä. Kalliin auton lisäksi myös varaosien hinta on kova. Eli suosittelen sen Hobaon hankintaa. Hobao on käytännössä samalla viivalla Kyoshon kanssa auton laadussa ja suorituskyvyssä, mutta auton ja varaosien hinnassa paljon Kyoshon alapuolella.

Sitten voidaankin varmaan jo hypätä siihen ikuisuuskysymykseen - miksi kaikilla pitäisi olla se rajuin kilpa auto? Vähän väliä joku on tosissaan ostamassa esim. 1/8-kokoluokan kilpa-autoa (rata tai krossi) siihen kotitien pätkälle, joka ei riitä edes sille PureTenille. Puoli talvea kootaan ja viritetään tätä silmäterää. Ehkä jopa maltetaan odottaa ensimmäistä kuivaa ja lämmintä kevätpäivää. Autolla ajetaan se yksi tankillinen siinä pihatiellä. Ei tämä ollutkaan kovin kehittävää. No, menneen ajamaan toinen tankillinen siihen läheiselle pienelle pellolle/parkkipaikalle. Ei vieläkään onnistanut. Eli pistetään auto myyntiin, otetaan takkiin satoja euroja ja vaihdetaan luokkaa. Josko vaikka monsteri olisikin kivempi.

Eli ennen auton ostamista kannattaa ihan oikeasti miettiä, missä sillä voi järkevästi ajaa. Monessa tapauksessa se PARAS auto onkin sen puolet halvempi ja ehkä paperilla paljon vaatimattomampi. Tietysti, jos on ihan oikeasti mahdollisuus ja suuri halu ajaa kunnon radalla, niin tietenkin tällöin tulee kysymykseen noi kilpa-autot. Näin vain ei ole melkoisen suuressa osassa tapauksia. Tulipahan taas kirjoitettua tästä asiasta, vaikka eihän näitä juttuja nyt kukaan usko.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #18 : 24.03.04 - klo: 09.18 »
Onhan se tietty kiva olla pihasudittelussa kunnon auto ettei tarvii ajella siinä pihatiellä reppu selässä, mikä on osia täynnä  :)
Mutta joku järki pitää olla jos tuo raha ei kasva pihan omppupuussa. Hobao kyl olisi järkevin pihasuditteluun jos haluaa laatu-auton halvalla ja sillä voi sit mennä vaikka kisoihin  :wink:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #19 : 24.03.04 - klo: 09.38 »
Mä olen ihan samaa mieltä l150040 kanssa. Mieti nyt vielä miten paljon haluat sijoittaa ja mihin. Kisa-autoilla ajetaan vain ja ainostaan radalla ja kyllä minusta on lähinnä naurettavaa että sellasella vedetään jossain hiekkatien pätkällä tai naapurin pellolla. Tietty kukin tekee mitä huvittaa mutta onko sitä löysää todella niin paljon että kannatta heittää tollaseen, ehkä on muitakin tärkeitä asioita elämässä (onko?)

Ja vaikka olis rata, niin ajella nyt tollasella yksin. Kyllä siinä pitää sitten tavoitteet olla korkealla vaikkaSM-kisoihin tai jotain..

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #20 : 24.03.04 - klo: 09.54 »
Minä jos olisin sinä ostaisin uuden moottorin ja käytytyn auton kisakuskilta (käytettyjä kisa vehkeitä on pilvin pimein), siinä säästyy rahaa ja sillä erotuksella voit hankkia esim paremmat servot.
Jerzi

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #21 : 24.03.04 - klo: 10.31 »
Mielestäni ei pidä yleistää liikaa, vaan nämä ovat vain yksittäisten henkilöiden mielipiteitä (kuten esim. Mika totesi). Väite, että yksin pihalla sudittelu ei ole hauskaa pitänee usein paikkaansa, mutta ei aina. Esimerkiksi yksin juokseminen on minusta tylsää, mutta kovin moni sitä silti harrastaa, joten mahdollisesti joku pitää sitä "hauskana" harrastuksena. Juoksemisessa on se hyvä puoli, että aloitus kustannukset ovat melko pienet, jos vaikka harrastus loppuu ensimmäiseen kertaan.

Itse vasta RC-harrastusta aloittelevana päädyin stadium truck tyyppiseen autoon siksi, että sillä voi kohtuudella ajaa melko vaihtelevissa maastoissa ja vauhtia on riittävästi. Minua ainakin kovasti kiinnostaa myös ajamisen lisäksi auton "ruuvaaminen" ja toistaiseksi on kivaa ollut, vaikka en ole autolla ajanut pätkääkään.

Ei saa olla liian altis muiden vaikutukselle, vaan pitää perustaa hankintapäätös omille haluille ja resursseille.

Heh, tulipa vuodatettua....
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #22 : 24.03.04 - klo: 10.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Minua ainakin kovasti kiinnostaa myös ajamisen lisäksi auton "ruuvaaminen" ja toistaiseksi on kivaa ollut, vaikka en ole autolla ajanut pätkääkään.


Tuokin on totta, Varsinkin Mikalle erittäin tuttua puuhaa  :mrgreen:  Mikäs se nyt on onkaan hienompaa ku pultata alu ja hiilikuitu osia kiinni autoonsa  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #23 : 24.03.04 - klo: 12.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Esimerkiksi yksin juokseminen on minusta tylsää, mutta kovin moni sitä silti harrastaa, joten mahdollisesti joku pitää sitä "hauskana" harrastuksena.


Niin, minä tykkään ajaa ihan itsekseni.
Ei minulla ole koskaan ketään kaveria ole ollut kenen kanssa ajaa joten kai minä olen tottunut siihen "yksinäisyyteen" :D
Ja vaikka minulla nyt on inferno ja ajan sillä tuossa tiellä. En näe mitään "väärää" tai "huonoa" siinä, että en aja ainakaan vielä missään radalla. Koska kaikista hauskinta on se kun auto vaan kulkee!

Mika R

  • Vieras
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #24 : 24.03.04 - klo: 13.06 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Minua ainakin kovasti kiinnostaa myös ajamisen lisäksi auton "ruuvaaminen" ja toistaiseksi on kivaa ollut, vaikka en ole autolla ajanut pätkääkään.


Tuokin on totta, Varsinkin Mikalle erittäin tuttua puuhaa  :mrgreen:  Mikäs se nyt on onkaan hienompaa ku pultata alu ja hiilikuitu osia kiinni autoonsa  8)


No äläpäs nyt ole sarkastinen, fiesta. Kyllä näillä vielä ajetaankin.

Mika R

  • Vieras
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #25 : 24.03.04 - klo: 13.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Esimerkiksi yksin juokseminen on minusta tylsää, mutta kovin moni sitä silti harrastaa, joten mahdollisesti joku pitää sitä "hauskana" harrastuksena.


Niin, minä tykkään ajaa ihan itsekseni.
Ei minulla ole koskaan ketään kaveria ole ollut kenen kanssa ajaa joten kai minä olen tottunut siihen "yksinäisyyteen" :D
Ja vaikka minulla nyt on inferno ja ajan sillä tuossa tiellä. En näe mitään "väärää" tai "huonoa" siinä, että en aja ainakaan vielä missään radalla. Koska kaikista hauskinta on se kun auto vaan kulkee!


Siis ehdottomasti sitä pitää tehdä mistä tykkää ja yksin voi olla ihan yhtä hauskaa! Olenhan minäki ajellut paljon yksin mutta toki frendien kanssa moninverroin hauskempaa. ERI ASIA on tarvitaanko sitten yksin ajeluun kymppitonnin mummon markan auto ja releet, luultavasti ei. Mutta makuasia. Olen sitä mieltä että kunnon kisarassi (1500e) tarvitsee arvoisensa radan, muuten kelpaa hieman kesympikin peli jota voi sitten rakennella pikkuhiljaa jos se on se mistä saa kiksejä (kuten minä  :mrgreen: ) Siksi olenkin ostellut aloitushinnaltaan halvempia autoja luokkaa 250e ja rakennellut niitä pikkuhiljaa vaikka monin onkin kysynyt onko tuossa nyt mitään järkeä...

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #26 : 24.03.04 - klo: 15.56 »
Onpas tuo puhuttanu teitä paljon.  :shock: Ihan kisakonetta en tohon heti ensalkuun meinannu ostaa, varmaan jonku vetokäynnistimellä otan.

Lainaus
Sitten voidaankin varmaan jo hypätä siihen ikuisuuskysymykseen - miksi kaikilla pitäisi olla se rajuin kilpa auto? Vähän väliä joku on tosissaan ostamassa esim. 1/8-kokoluokan kilpa-autoa (rata tai krossi) siihen kotitien pätkälle, joka ei riitä edes sille PureTenille. Puoli talvea kootaan ja viritetään tätä silmäterää. Ehkä jopa maltetaan odottaa ensimmäistä kuivaa ja lämmintä kevätpäivää. Autolla ajetaan se yksi tankillinen siinä pihatiellä. Ei tämä ollutkaan kovin kehittävää. No, menneen ajamaan toinen tankillinen siihen läheiselle pienelle pellolle/parkkipaikalle. Ei vieläkään onnistanut. Eli pistetään auto myyntiin, otetaan takkiin satoja euroja ja vaihdetaan luokkaa. Josko vaikka monsteri olisikin kivempi.



Jos minä nyt tuon ostan niin noin siinä ei ainakaan käy. koska olen säästäny johonki noista autoista jo siitä lähtien kun ultiman ostin.
Eli jos noin hyvän auton ostan niin se kyllä minulla pysyy ainakin niin kauan kun vaan varaosia siihen saa. Ja koska olen tohon niin kauan rahaa keränny tiedän myöskin ettei "raha kasva omppupuussa.  

Lainaus
Esimerkiksi yksin juokseminen on minusta tylsää, mutta kovin moni sitä silti harrastaa, joten mahdollisesti joku pitää sitä "hauskana" harrastuksena.


Ei mullakaan koskaan oo ollu ketään toista jonka kanssa olis voinu ajaa mutta on ton ultiman kanssa ollu silti ihan mukavaa.
Niin onko täällä Laukaassa tai jyväskylässä mitään krossirataa ja kuinka ison tilan tuo sitten tarvii jos ei kerran piha/tie riitä?

Mutta takaisin alkuperäiseen aiheeseen eli mikä auto sitte kannattas ostaa, mikä radio, mitkä servot?
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #27 : 24.03.04 - klo: 18.49 »
Kuulostaa hyvältä että joku tänä päivänä vielä säästää  :D Olet varmasti ansainnut kunnon auton ja jos tätä olet miettinyt pitkään niin go for it!

Radioista: Ihan perus FM riittää peruskäyttöön, tärkeintä on että löytyy EPA säädöt (end-point-adjustment), muuta ei oikeastaan trimmien lisäksi tarvitakaan. Itselleni on riittänyt 4 v. Servoista ainakin eteen voimaservo, jarruun saattaa just ja just riittää se mikä tulee ohjaimen mukana, mutta varman päälle sinnekin voimaservo esim Hitec HS-645MG, ja patterikotelon sijaan 5 kennoinen akku vastarille

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #28 : 24.03.04 - klo: 18.57 »
Minusta tämäkin radio riittäs vallan hyvin:
http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=163&sub=166
Ei oo hinnalla pilattu..
Taas kehissä.. ;)

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ensimmäinen polttis
« Vastaus #29 : 24.03.04 - klo: 19.05 »
Kyllä siitä Kanaista saa kiksejä ihan kirjahyllyssäkin. Resurssit ne on millä harrastetaan. Itse en Kanaita pihasuditteluun ostaisi, vaikka rahaa olisikin. Nauttisin kyllä semmoisella ajella, vaikka pihatiellä.  :)
On se Ferrari hieno vaikka saakin ajaa vain 120km/h!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.