Itse touringin pari vuotta sitten aloittaneena sanoisin, että:
1) TSS-10 on ainoa paikka josta aloittaa, ellei sitten ole "takavuosien" kokemusta tai taikurin kädet. Siitäkin huolimatta TSS-10 on todennäköisesti oikein paikka aloittaa. Nopeampiin luokkiin pääsee, jos tuntuu että pitkästyttää ja haasteet loppuu kesken. Liian nopeasta luokasta aloittamalla, saattaa tulla mieli maitojunalla kotiin.
2) Jos haluaa itse ajamisessa ja kilpailemisessa päästä eteenpäin, ainoa oikea vaihtoehto on hommata tarkoitusta varten valmistettu autoaihio. Jos haluaa värkätä ja ropata (mikä sekään ei ole missään tapauksessa kiellettyä), voi aloittaa vaikka kakkosnelosesta. Jarkko linkittikin jo tarpeelliset reunaehdot, mihin tulee päästä/pyrkiä.
3) Touringin haasteita kuvaa tietyllä tavalla se, että säätöjä ja niiden yhdistelmiä on periaatteessa loputtomiin.
Tuolla on aiheesta enemmän. Tämä tosin on myös se yleisin harhaluulo, joka pitää monet aloittelevat kuskit pois touring-kisoista. Luullaan, että pitää hallita jokaikinen säätö ja niiden vaikutus autoon. Ei tarvitse. Riittää, että osaat kysyä vieruskaverilta perussetupin ja ruuvata sen autoosi (tai pyytää sitä kaveria ruuvaamaan), sillä saadaan peruspilotin käsiä varten ulosmitattua noin 95% auton potentiaalista.
Tervetuloa ajamaan tourinkia. Kuten sanottu; turistilla ei pipo päätä kiristä.