Kirjoittaja Aihe: Vetökäynnistin ongelma  (Luettu 1791 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JLa

  • Tulokas
    • Profiili
Vetökäynnistin ongelma
« : 03.04.04 - klo: 17.57 »
Tervehdys,

Minulla on noin 2v vanha Kyoshon Landmax II. Vetokännistin alkoi kenkkuilemaan kun en päässyt autolla noin vuoteen ajamaan.

Kun autoa yrittää vetää käyntiin niin tuntuu, että käynnistin sutii tyhjää. Olen yrittänyt putsata turhia öljyjä pois käynnistimen laakerista mutta ainakaan tämä ei auttanut. Kun käynnistintä kokeilee silloin kun se on irti moottorista niin se tuntuu toimivan ihan hyvin. Eli itse se osa joka ottaa moottoriin kiinni pyörii ja se ei luista. Minulla ei ole paljon kokemusta RC autoista, joten hyvät neuvot olisivat tervetulleita.

Jos haluaisin vaihtaa starttiboxiin niin täytyykö moottorin "pukille" tehdä jotain ja voiko sille edes tehdä mitään?

-JLa

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Re: Vetökäynnistin ongelma
« Vastaus #1 : 03.04.04 - klo: 18.14 »
Morjesta!!!

Lainaus käyttäjältä: "JLa"
Tervehdys,

Minulla on noin 2v vanha Kyoshon Landmax II. Vetokännistin alkoi kenkkuilemaan kun en päässyt autolla noin vuoteen ajamaan.

Kun autoa yrittää vetää käyntiin niin tuntuu, että käynnistin sutii tyhjää. Olen yrittänyt putsata turhia öljyjä pois käynnistimen laakerista mutta ainakaan tämä ei auttanut. Kun käynnistintä kokeilee silloin kun se on irti moottorista niin se tuntuu toimivan ihan hyvin. Eli itse se osa joka ottaa moottoriin kiinni pyörii ja se ei luista. Minulla ei ole paljon kokemusta RC autoista, joten hyvät neuvot olisivat tervetulleita.

Jos haluaisin vaihtaa starttiboxiin niin täytyykö moottorin "pukille" tehdä jotain ja voiko sille edes tehdä mitään?

-JLa
Joudut ehkä ostamaan uuden moottoripukin, mutta moottori olisi hyvä saada mahdollisimman alas, jotta starttiboksin pyörä ottaa siihen hyvin kiinni...

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Vetökäynnistin ongelma
« Vastaus #2 : 03.04.04 - klo: 20.01 »
Se on aikast normaalia ainakin kyoshon vehkeissä (muista ei kokemusta) että naru "sutii tyhjää"

Se on uuden yksitielaakerin paikka. :|

Se on aika kallis varmaa jotain reilu 20€

En tiiä miks ne aina alkaa luistaa, mut näin on mulla käyny sekä puretenin vetostartissa, että qrc baja beetlen sähköstartissa. :x

Nyt on hpi savagella n. gallona takana ja ei oo viel yhtää kertaa luistanu yli se yksitielaakeri... :roll:

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Vetökäynnistin ongelma
« Vastaus #3 : 03.04.04 - klo: 20.06 »
Sinne yksisuuntaislaakeriin on mennyt risiiniöljyä, laitappa jotain muuta öljyä (esim. WD-40) sinne laakeriin ja kokeile uudestaan, kun olet laittanut sinne jotain muuta öljyä, niin sitä saa hetken vedellä ennen kuin se rupeaa ottamaan kiinni. Ei siihen nyt uutta vetokäynnistintä tarvitse ostaa.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Vetökäynnistin ongelma
« Vastaus #4 : 03.04.04 - klo: 20.15 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Sinne yksisuuntaislaakeriin on mennyt risiiniöljyä, laitappa jotain muuta öljyä (esim. WD-40) sinne laakeriin ja kokeile uudestaan, kun olet laittanut sinne jotain muuta öljyä, niin sitä saa hetken vedellä ennen kuin se rupeaa ottamaan kiinni. Ei siihen nyt uutta vetokäynnistintä tarvitse ostaa.


Ei vetokäynnistintä mutta yksitielaakerin voit joutua uusimaan, mutta koita nyt ihmeessä ensin kaikkee mahollista mikä siihen vois auttaa, esim. just ton mitä toi tux 10 kirjotti.

Ja eikös niin, että jos suoraan ajossa sammuu ja heti nykäsee käyntiin ni se pitää ihan täysin? Mul ainaki oli niin..

Poissa Mikke

  • Tulokas
    • Profiili
kyosho ja vetokäynnistin
« Vastaus #5 : 10.05.04 - klo: 01.50 »
Mielestäni kyseiset härpättimet ovat aivan hanurista ja suosittelen joko startti boxin ostamista tai erillisen sähköstartin ostamista (jollaisen itse ostin landmaxia varten) hintaan 35 jöröö. eipä ole sen jälkeeen tarvinnut tapella koneen käymään laiton kanssa :)
Yrittänyttä ei laiteta. :)

Poissa Hätäkeskus

  • Tulokas
    • Profiili
Vetökäynnistin ongelma
« Vastaus #6 : 10.05.04 - klo: 21.05 »
Tarkista vielä se veto käynistin :lol:  Sinun kannattaa katsoa että naru ei ole pois paikoiltaan ja että kun vedät narusta niin siinä on tarpeeksi vastusta mutta ei liikaa muuten avaat koko jutun ja vaikka hammasharjalla puhdistat. Noh noh palataan asiaan  jotta voin auttaa sinua mahdolisiman hyvin :wink:  voin auttaa myös yksityisesti jos vaadit vaikka msn avulla!  www.prohobby.fi   http://www.dlc.fi/~hobbypnt/  :D
Ainiin olin unohtaa, kerro minkä näköinen se starttiboxi on sisältä onko se sellasella hopealla metallilla jos on niin voin auttaa asiaa (tuttu juttu)
Voin myös auttaa yksityisesti vaikka sähköpostilla tai msn
tukiainenjoel@hotmail.com

Mika R

  • Vieras
Re: kyosho ja vetokäynnistin
« Vastaus #7 : 10.05.04 - klo: 21.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Mikke"
Mielestäni kyseiset härpättimet ovat aivan hanurista ja suosittelen joko startti boxin ostamista tai erillisen sähköstartin ostamista (jollaisen itse ostin landmaxia varten) hintaan 35 jöröö. eipä ole sen jälkeeen tarvinnut tapella koneen käymään laiton kanssa :)


Mulla on vetari kahdessa koneessa eikä mitään ongelmia!

Aiemmin saatoin olla boxin kannalla mutta en enää. Vetari on kätevä, hehku vaan taskuun ja menoks. MUTTA mulla ei olekaan Kyoshon koneita joiden vetarit ovat ainakin yleensä aivan hanurista!

Olen 4v rassannut erinäköisiä koneita joten kokemusta vetareista on kertynyt, kuten myös boxista.

EDIT: Sorry, polttisveneet ennen autoja mukaanlukien, rassannut kohta 6v.

Poissa Hätäkeskus

  • Tulokas
    • Profiili
Vetökäynnistin ongelma
« Vastaus #8 : 10.05.04 - klo: 21.15 »
katsokaa tuosta saattaa olla apua :wink:   http://www.rcnitro.com/rn/articles/10imfix3.asp
Voin myös auttaa yksityisesti vaikka sähköpostilla tai msn
tukiainenjoel@hotmail.com