Kirjoittaja Aihe: 1982 -> 2012  (Luettu 2564 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
1982 -> 2012
« : 08.03.12 - klo: 10.51 »
Isä toi syntymäpäivälahjaksi 1982 Saksasta Dickien valmistaman Porsche 935:n. (Ei suostunut millään lisäämään kuvaa tähän...)

Pari vuotta sitten modernisoin autoa sen verran että pääsin taas ajamaan sillä (Nykyaikainen elektroniikka = vastari ja nopari). Nyt tarvitsis vähän modernisoida/korjata vähän lisää ja tähän tarvitsisin apuja ja ideoita, mitä voisin tehdä.

Kuvia löytyy http://www.flickr.com/photos/75962657@N08/. Auton koosta sen verran että voipi olla 1:12.

Renkaat kääntyvät todella vähän, joten isossakaan tilassa mikään kolmenpisteen käännös ei onnistu, spurrin koosta ei ole tietoa. Eli periaatteessa sekä etu- että takapää olisi kiva rakentaa uudestaan.

Ja mielelläni vastailen mahdollisiin lisäkysymyksiin :-)

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1982 -> 2012
« Vastaus #1 : 08.03.12 - klo: 14.30 »
Sanon vaan että on älyttömän hieno koppa sulla!

Poista tuo takataka moottori paikka nyt ensimmäisenä, hirveä kötöstys peltisaksilla leikattu. :(
Pilaa antiikki auton komian rungon. Toisaalta siihenhän sais ehkä tuplamoottori tekniikan. ;) Jos älyttömiä tehoja haetaan. En usko että se on kuitenkaan tavoitteena.
Akulle vois väsätä jonku hienomman kiinnikkeen alumiinista?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1982 -> 2012
« Vastaus #2 : 08.03.12 - klo: 15.05 »
Juuh, jäi takatakamoottoritestipukki paikoilleen kun viimeks kokeilin josko 540 motti olis sopinu mutta sitten into lopahti. Älyttömiä tehoja ei haeta, kuhan sais hyvin kulkemaan. Kääntyvyyttä ja moottori (pinion + spurri) sopimaan hyvin yhteen. Moottori on uusittu kun vanhan kiinnipuristettu pinioni sanoi moimoi ja meni 'pyöreeks'. Moottorina on muistaakseni joku mini infernon tehomoottori, pinionista eikä spurrin pitchistä spurrinkaan oo mitään tietoa, kun sais vaan ne jotenkin sopimaan yhteen.

"Akkukotelo" on tehty lexanista, toimii hyvin ja on kevyt :-)

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: 1982 -> 2012
« Vastaus #3 : 08.03.12 - klo: 21.37 »
Teeppä hieman mittauksia spurrista, niin saat jaon selville, jos vaikka pinjonikin vielä löytyis.
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/gear_calc.html
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1982 -> 2012
« Vastaus #4 : 08.03.12 - klo: 23.27 »
Kääntyvyyttähän tuohon saa helposti lisää kun katsoo ensin kuinka paljon tuo vakio servo kääntyy ja jos liikerata sama kuin nykyisissä niin vaihtaa pidemmän servovarren. Jos pieni liikerata niin ensin servo uusiksi. Voi myös olla radion asetuksista kiinni jos servo kääntyy ilman virtaa enempi kuin radiosta saa käännettyä.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T