Kirjoittaja Aihe: Paljon ajettu ja vähemmän ajettu nitro.  (Luettu 3023 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vili

  • Tulokas
    • Profiili
Paljon ajettu ja vähemmän ajettu nitro.
« : 23.07.12 - klo: 06.34 »
Moi! Olen tässä käytetttyä polttista etsiessäni muutamia autoja nyt katsellut. Myyjien mielipiteet vähän ajetusta tuntuvat kuitenkin vaihtelevan aika paljon. On oikeasti vähän ajettuja ja vielä reilu pönttö (yli 4 gallonaa) on jonkun mielestä vähän ajettu. Mikä se absoluuttinen totuus on? Toko riippuu monista asioista, mutta noin niinkuin yleensä? Paljonko näillä ajaa oikein pidettynä?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paljon ajettu ja vähemmän ajettu nitro.
« Vastaus #1 : 23.07.12 - klo: 19.35 »
Itse en ostaisi käytettyä moottoria kuin henkilökohtaisesti tuntemaltani kisakuljettajalta. Osaamattomissa käsissä moottori on entinen kahden litran kohdalla. Asiansa osaava kuski puolestaan vaihtaa laakereita ennen niiden hajoamista ja osaa pitää koneen säädöissä.

Ja jos koneella on ajettu yli 2 gallonaa, niin se pitäisi saada ~40-50% uuden hinnasta.
Jos moottori on hyvin pidetty, niin myyjän ei sitä kannata tuohon hintaan myydä, jos taas huonosti pidetty, niin ostajan ei kannata ostaa.

 - Hount

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Paljon ajettu ja vähemmän ajettu nitro.
« Vastaus #2 : 23.07.12 - klo: 19.52 »
On oikeasti vähän ajettuja ja vielä reilu pönttö (yli 4 gallonaa) on jonkun mielestä vähän ajettu.

Reilu pönttö ei ole yli 4 gallonaa vaan se pönttö on vasta yhden gallonan.

Poissa Vili

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Paljon ajettu ja vähemmän ajettu nitro.
« Vastaus #3 : 23.07.12 - klo: 20.03 »
Meni vahingossa litrat ja gallonat sekaisin, my bad.

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paljon ajettu ja vähemmän ajettu nitro.
« Vastaus #4 : 23.07.12 - klo: 20.43 »

Meiän juniori ajoi Ninjan B01 koneella 12 gallonaa ennen kun siihen vaihdettiin sylinteriputki, mäntä, kiertokanki ja laakerit. Taas mennään toiset mokomat lissee.

4 gallonan jälkeen kun vaihtaa etulaakerin ja pitää koneen säädöissä, niin mennään pitkään. Toisaalta koneen saa huonoon kuntoon jos ei huolehdi ilmanputsarista ja muista huolloista.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paljon ajettu ja vähemmän ajettu nitro.
« Vastaus #5 : 23.07.12 - klo: 22.56 »

Meiän juniori ajoi Ninjan B01 koneella 12 gallonaa ennen kun siihen vaihdettiin sylinteriputki, mäntä, kiertokanki ja laakerit. Taas mennään toiset mokomat lissee.

4 gallonan jälkeen kun vaihtaa etulaakerin ja pitää koneen säädöissä, niin mennään pitkään. Toisaalta koneen saa huonoon kuntoon jos ei huolehdi ilmanputsarista ja muista huolloista.

12 gallonaa?! tuo on yli 45 litraa! Onnea matkaan jos aiotte toiset mokoman vielä ajaa. Veikkaan että kampiakseli tulee tiensä päähän ennen 90 litran rajapyykkiä.

 
 - Hount

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paljon ajettu ja vähemmän ajettu nitro.
« Vastaus #6 : 23.07.12 - klo: 23.01 »

Meiän juniori ajoi Ninjan B01 koneella 12 gallonaa ennen kun siihen vaihdettiin sylinteriputki, mäntä, kiertokanki ja laakerit. Taas mennään toiset mokomat lissee.

4 gallonan jälkeen kun vaihtaa etulaakerin ja pitää koneen säädöissä, niin mennään pitkään. Toisaalta koneen saa huonoon kuntoon jos ei huolehdi ilmanputsarista ja muista huolloista.

12 gallonaa?! tuo on yli 45 litraa! Onnea matkaan jos aiotte toiset mokoman vielä ajaa. Veikkaan että kampiakseli tulee tiensä päähän ennen 90 litran rajapyykkiä.

 
 - Hount

Sittempähän tuon näkkee tulleeko vai ei. Katotaan ensi kesän jälkeen kuinka paljon sillä kesti ajaa.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Paljon ajettu ja vähemmän ajettu nitro.
« Vastaus #7 : 24.07.12 - klo: 19.54 »

12 gallonaa?! tuo on yli 45 litraa! Onnea matkaan jos aiotte toiset mokoman vielä ajaa. Veikkaan että kampiakseli tulee tiensä päähän ennen 90 litran rajapyykkiä.
 
 - Hount

TOi kuluminen riippuu monesta asiasta ja yhtenä on se, kuka sillä ajaa. 100% fakta on että jos otetaan esim. herra Ari Heinonen ja pistetään ukko ajamaan kisavauhtista treeniä niin maailmasta ei löydy pannua joka, oli huolto sitten kuinka hyvää tahansa, kestäisi sitä runtua 12 gallonaa ja vielä sen jälkeen toimisi luotettavasti. Sitten taas joku aloitteleva kuski voi hyvinkin ajaa jos koneen osaa pitää säädöissään, vaihtaa säännöllisesti kunnollisia ja oikein öljyttyjä putsareita ja käyttää kunnollista fuilia, vaihtaa etulaakerin ajallaan jne. Toki 12 gallonaa syö jo kampuran tappia ja mm kampuran etuosaa kytkinlaakerien kohdalta sekä kaasarin luistia jolloin välykset kasvaa jne jolloin ei voi olettaa että pelkällä sisuskalujen vaihdolla päästään lähellekkään uudenveroiseen moottoriin. Ninja kuitenkin on laadukas pannu joten se saattaa toimia esim. reenikäytössä ihan täysin kun ei ole väliä sattuuko se satunnaisesti stumppaamaan vai ei.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba