Parin ajokerran jälkeen kokemuksia verrattuna M11x:n:
++Muistipaikkaa voi vaihtaa lennosta toisin kuin M11x:llä
++Muistipaikkojen 1-3 aktivoiminen painamalla tiettyä nappia pohjassa samaan aikaan kuin käynnistää!
++Mahdollisuudet muuttaa ergonomiaa! Rattia laittanut kulmaan ja kaasua.
+Vastarin koko
+++Eräkellon saa päälle virittämällä sen napista, ja sen jälkeen painamalla ekan kerran liipaisinta - loistava ominaisuus esim. finaalilähtöihin. (tätä ominaisuutta kaivannut Sanwoissa, oli 10v sitten toisen merkkisessä radiossa)
++Safety link, muistipaikalle saa määritettyä numeron bindauksen yhteyteen, joten väärä auto muistipaikan numeroon nähden ei liiku ennen kuin muistipaikka on oikea
+Helpompi löytää radiosäilöstä ilman persoonallisia tarroja yms, näitä kun ei vielä Suomessa ole niin montaa
+Keventyminen
+-rulla
+-valikot
+Kääntyvyyden saa säädettyä ratin luota. En muista saiko M11x:ssä muutettua kyseistä trimmiä ratin luo
-vain valkoinen näyttö
--piippaus on vaimea, samoin kuin vibra vs M11/M11x
En ole huomannut nopeudessa havaittavaa eroa, ainakaan enään. Ehkä siksi kun ei ole tullut testattua M11x:ää samalla reissulla. Ihan ensimetreillä saattoi eron huomata, mutta kaikkeen tottuu?
Toiminnassa ei ole ollut mitään vikaa. Ainut huono puoli on ollut tuo piippaus, ei auta vaikka laittaa täysille.
Ehkä softapäivityksellä asiaan saadaan muutosta. Radiossahan on USB-liitin mahdollisia päivityksiä varten.
Vähän infoa sopivista akuista:
MT4:n sopivat Lipo/Life-akut sopivat myös M12:n. Valitsin IP 2800 mAh Lipo-akun omaani
Jos vuolee akun paikasta seinämiä pois, ehkä saa sopimaan myös M11x:n sopivat lipo-akut.
RCTech:
Most of the dimensions of lipo packs sold specifically for the M12/MT4 are about 85x34x19 but i'm sure a little bit longer is not a problem since the AA battery holder is about 107mm.