Kirjoittaja Aihe: tarroja auton kylkeen  (Luettu 2848 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janssoni

  • Tulokas
    • Profiili
tarroja auton kylkeen
« : 10.09.12 - klo: 18.01 »
Moro! Sellanen pulma tällä kertaa, että pitäis meidän omia piha-kisoja varten saada tulosteltuu tarroja nimineen ja numeroineen joita lätkittäs autojen kylkeen.. Niin mitenköhän sen tekis helpoiten ja halvimmalla? Voiks ihan omalla koriprintterillä (mulla on tämmönen Epsonin vehje) tulostella niitä jos hommaa jonkinlaista tarra-tulostus-paperia...? Sori ei oo mitään hajua tälläsistä  :shocked: Et jos joku osais neuvoo. Ku haluttais kuitenki että ne olis koneella tehtyjä ne tarrat eikä käsin kirjotettu, olis aika dorkan näköstä muuten :laugh:... Mut joo, jos se pitää tulostaa jossain muualla ni paljonkohan semmone maksaa? Meidän kadulla on yks paino mutta niiden hinta oli ihan törkee  :shocked: Ni sit googletin ja löysin pari vähän halvempaa, esim toi yks print24 offset paino, (mitähän se offset meinaa :O ) Mutta kantsiiko noista tilata? Vai printtailenko vaan ite? Mistä sellasta tarrapaperia saa ostettuu :O

Sori ku en oikeen tiiä mut kiitti kaikille avusta! :cool:

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: tarroja auton kylkeen
« Vastaus #1 : 10.09.12 - klo: 18.10 »
Clas Ohlsonilta löytyy semmosta valkoista A4 kokoista Inkjet-DECALS tarra-arkkia joka on ns. säänkestävää. Paketissa keltainen yläosa jossa lukee isolla DECALS. Oon sillä muutamia tarroja tehnyt, tulostanut tarrat perus mustesuihkulla ja sen jälkeen vetänyt ihan perus Mastonin kiiltävää tai mattalakkaa pintaan. Lakka parantaa jonkun verran kestävyyttä, että voi vaikka kliinerilläkin vähän pyyhkästä. Jotain kympin pintaan noin kuutisen arkkia.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Voima_K

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tarroja auton kylkeen
« Vastaus #2 : 10.09.12 - klo: 21.15 »
Itse teetin omaan Losiini tarrat Arctic Mainoksessa. Heidän nykyinen toimipiste sijaitsee Kauklahdessa.
Voit tehdä itse tarrojen mallit kuvankäsittelyohjelmalla ja skannaat ne vaikka heille pdf-muodossa. Nämä tarrat kestävät ihan mukavasti kun he teippaavat niillä usein hiukan isomman luokan autoja.

-K-

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: tarroja auton kylkeen
« Vastaus #3 : 29.10.12 - klo: 12.21 »
mitäs maksoi tarrat?
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Voima_K

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tarroja auton kylkeen
« Vastaus #4 : 29.10.12 - klo: 21.35 »
No ne olivat minulle lähes ilmaiset erinäisten järjestelyjen kautta. Selkeimmän hinta-arvion saat kun soitat tuonne Arctic Mainoksen Mika Färmille ja pistät vaikka haluamasi tarrat hänelle sähköpostiin katsottavaksi. RC-auton tarrojen ollessa kyseessä ratkaisevaa hinnanmuodostuksen suhteen on se paljonko tekijä joutuu näkemään vaivaa tarrojesi suhteen. Tarkoitan tällä sitä, että jos haluamasi tarrat ovat tulostusta vaille valmiit eli ne voidaan laittaa suoraan tulostukseen niin ei niille silloin jää paljoa hintaa, kun materiaalikulut ovat hyvin vähäiset. Sitten taas jos joudutaan käyttämään paljon aikaa tarrojesi muokkaamiseen tai kehittelyyn niin se menee tuntiveloituspohjaisesti, jolloin ainakin yksittäisen sarjan hinta nousee äkkiä kovaksi.

Tarroja fiilistellessä on hyvä tietää että heillä ei ole tulostuskoneessa valkoista väriä eli tarrat joissa on valkoista väriä tulostetaan valkoiselle tarrapohjalle. Valkoinen tulostettava väri vaatisi koneiden pyöritystä myös viikonloppuisin, joten tästä johtuu ettei sitä ole. Tämä on syytä ottaa huomioon tarran mallia suunnitellessa, että voit leikata tarrat rajoja pitkin mikäli haluat niihin valkoista väriä. Mikäli taas haluat läpinäkyvälle pohjalle tulostetut tarrat, kuten lähes kaikissa RC-auton tarroissa on niin silloin et voi käyttää valkoista väriä.

btw heiltä saa myös kätevää läpinäkyvää laminaattitarraa, jolla suojataan esim. oikeiden autojen tarrapintoja. Tällä kun pinnoittaa auton korin sisäpuolelta niin väri kestää kopassa pidempään.

-K-

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: tarroja auton kylkeen
« Vastaus #5 : 01.11.12 - klo: 20.45 »
ok,sepäs oli varsin kattava vastaus  :cool:
lähinnä nyt haen ihan yksinkertaisia tarroja missä on joku texti siisteillä kirjaimilla ja ehkä jotain pientä varjostumaa niissä koska itse osaan suunnitella korkeintaan tikku-ukon,ja senkin huonosti.
toi pulju olis lähellä niin säästäisi postikuluissa.
pitääpä kysellä.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx