Kirjoittaja Aihe: Xray XB4 4WD krossiauto  (Luettu 167479 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yobb4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #210 : 15.05.17 - klo: 09.05 »
EuroRC | Xray | HobbyWing | Hudy | Highest | EV-Peak | T-Shades | https://www.facebook.com/joelvalanderrc/

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #211 : 12.08.17 - klo: 10.25 »
Käytettynä tuli ostettua xb4 2016. tarkoituksena on ajaa autolla matolla. Onko ns vakio "carpet setup" ok/hyvä lähtökohta? Onko jotain millä kokematon saa auton mahdollisimman helpoksi ajaa?

Poissa bluevan

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #212 : 29.09.17 - klo: 21.24 »
Tuli myös hommattua -15 mallinen ihmeteltäväksi.
Mites tuon "sepelin" sietokyky kun esim pohjalevyssä ei spurrin kohdalla reikää.
Onko kovinkin herkkä hiekalle ja jos niin mitään tehtävissä?
Pakko sitä on vaan välillä pihalla testailla ja poistaa suurimpia patoutumia kun sisärataa ei kylässä ole.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #213 : 14.10.18 - klo: 15.32 »
Dashin/Arrowmaxin sähköt päätyivät uuteen XB4:seen. Koria en ole vielä kerennyt maalaamaan.

Kuva:
https://www.dropbox.com/s/xhs9sxuc20wh2vk/IMG_1404.JPG?dl=0

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #214 : 16.10.18 - klo: 08.38 »
Edellinen xray nelkku oli 2015 mallia, on tää uus ihan eri peli. Vielä kun xray laittaisi paremmat ruuvit, olisi auto
oikeasti luksusta.
Uuden esittely:
https://teamxray.com/xb4/2019/

Kori on saanut väriä, kuvassa värit näyttävät haaleilta verattuna live visioon!
https://www.dropbox.com/s/ux6wh3t3kcsqom1/IMG_1409.JPG?dl=0

Poissa burtsi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #215 : 16.10.18 - klo: 09.17 »
Hieno auto. Reiskoja ei jostain syystä enää liiemmin ole Hakkilassa näkynyt.  :sad:

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #216 : 11.11.18 - klo: 10.26 »
Nyt olen kerrennyt saada jonkin verran tuntumaa autoon ja täytyy sanoa, että on tää paras ja helpoin ajettava nelkkukrossari millä olen koskaan ajanut. Olen ajanut vain hakkilan turffiradalla, joten ei hirveän laaja kokemus kenttää vielä ole, mutta siellä auto toimii suoraan paketista hyvin ja pienillä muutoksilla todella hyvin!
Olen myös kerennyt rikkoa autoa aika huolella. Suurin osa tuhoista WJ tuli kisoissa kahdesta epäonnistuneesta hypystä. Hyppyrit oli isoja.
Kuva osasta tuhoutuneita osia:
https://www.dropbox.com/s/6gsjht2fcppkxia/IMG_1413.JPG?dl=0

Hieman listaa mitä on hajonnut, runko vääntynyt keulasta, etu suspension holder katki, edestä taaempi holderi vääntynyt, kummankin puolen sisemmät hinge vääntyneet samoin vetareiden koiranluut, etubulkista yksi holderin kiinnitys reiistä korkannut käyttökelvottomaksi, molemmilta puolilta c-hubit ja ohjauspalat, sekä vetareiden suojat jotka pitää pinnit paikoillaan myös molemmilta puolilta. Lisäksi harjoitelessa olen katkaissut yhden etutukivarren ja takadiffista porsi yksi sisäratas. Diffien ruuvit olen vaihtanut Arromaxin vastavan kokoisiin, mutta laadullisesti parempiin. Nyt uskaltaa vaihtaa diffeihin öljyt, jos on tarvetta.
Siitä voi nokkelimmat pokkelimmat nopeasti laske mitä tollaset pikku lipsahdukset tulee maksamaan.

Lisätään vielä että auto ei missään nimessä ole helposti hajoavaa sorttia vaan enemmänkin tankki. Osumissa oli myös huonolla tuurilla osansa. Auton koko paino on kohdistunut yhteen renkaaseen törmäyksessä.

Poissa bluevan

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #217 : 11.11.18 - klo: 12.06 »
Meillä on nyt kolme noita xb4:sia ja iso ripakopallinen erinäisiä muovi että metallisosia mitä niistä on rikki saatu :)
Yhtään pohjalevyä ei sentään oo katkaistu mutta ei autoissa montaa osaa oo tehtaan jäljiltä :D
Toki akullisia on autoilla paljon ja rapatessa roiskuu.


Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #218 : 06.12.18 - klo: 09.42 »
Samalla kun korjasin auton ajokuntoon vaihdoin siihen osia, mitkä mahdollisesti parantaisi kestävyyttä entisestään.
Diffien sisärattaat ja pinnit vaihdoin metallisiin (oli halvemmat kuin grafiittirattaat) ja keulaan laitoin lisätuen diffiboksin ja ohjaustolppien väliin, jos vaikka estäisi runkoa vääntymästä.
Kuva:
https://www.dropbox.com/s/2mmv4s8zvvtxs47/IMG_1418.JPG?dl=0

Nyt olen kerennyt muutaman harjoitus päivän ajaa näillä osilla. Metallirattaat diffeissä hidastaa auton kiihtyvyyttä huomattavasti, jos on kiire kannattaa pysyä vakio rattaissa. :wink:
Keulan lisätuki omasta mielestä paransi auton kääntyvyyttä, mutta en voi vielä varmaksi sanoa. En uskalla vielä vaihtaa auton mukana tullutta osaa takaisin testausta varten, ajovarmuus ei ole vielä sillä tasolla. :grin:

Poissa bluevan

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #219 : 06.12.18 - klo: 10.03 »
Olisko kellään ideaa miksi diffit puskee öljyt ulos?
Ulvilassa noin kuukausi sitten kun oltiin ajelemassa niin huomasin moisen ongelman että 80% diffiöljyistä olivan diffikotelossa.
No laitoin uudet diffin kuoret,uudet O-renkaat ja uuden ison rattaan+tiivisteen.

Turun wj:ssä ihmettelin taas auton outoa käytöstä alkuerissä ja syyksi paljastui jälleen tyhjentyneet diffit.
Onneks diffin kotelo on kohtuullisen tiivis ja öljyt sentään pysyy kyydissä niin saa kerättyä uusiokäyttöön :D

Ainut mikä ongelmaa pähkäillessä tuli itselle mieleen että ruuvien reikiin on päässyt öljyä kasausvaiheessa ja ruuveja kiristäessä tulee hydraulilukko eikä iso ratas kiristy riittävän piukalle ...Muilla ollut moista ongelmaa??

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #220 : 06.12.18 - klo: 19.16 »
Olisko kellään ideaa miksi diffit puskee öljyt ulos?
Ulvilassa noin kuukausi sitten kun oltiin ajelemassa niin huomasin moisen ongelman että 80% diffiöljyistä olivan diffikotelossa.
No laitoin uudet diffin kuoret,uudet O-renkaat ja uuden ison rattaan+tiivisteen.

Turun wj:ssä ihmettelin taas auton outoa käytöstä alkuerissä ja syyksi paljastui jälleen tyhjentyneet diffit.
Onneks diffin kotelo on kohtuullisen tiivis ja öljyt sentään pysyy kyydissä niin saa kerättyä uusiokäyttöön :D

Ainut mikä ongelmaa pähkäillessä tuli itselle mieleen että ruuvien reikiin on päässyt öljyä kasausvaiheessa ja ruuveja kiristäessä tulee hydraulilukko eikä iso ratas kiristy riittävän piukalle ...Muilla ollut moista ongelmaa??
Oletko mahdollisesti ylitäyttänyt diffit? Kun ajaa, öljy lämpenee ja laajenee ja samalla öljy ohenee.
Itse en mittaa öljyn määrää puntarilla, mutta laitan öljyä diffiin ja sitten irtonaisena ylemmän diffirattaan, pyyhkäisen ylimääräiset pois sekä diffirattaan reiästä. Kasattaessa putsaan toisinaan hammastikulla mahdollisesti ruuvin reikiin menneet öljyt ennen kun ruuvaan ruuvit kiinni.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #221 : 06.12.18 - klo: 21.51 »
Ei koskaan ole xreissä vuotanut diffit ja nyt mulla on toisessa diffissä toinen o-rengas korvattu iskarin o-renkaalla. Eikä vuoda, juuri tarkastettu! Toi APK:n ohje diffin täyttöön on erinomainen, niin olen aina itsekin tehnyt.

Poissa bluevan

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #222 : 07.12.18 - klo: 08.05 »
Ei ole meilläkään ennen vuotanut diffit mutta nyt kahdesti peräkkäin ja ihan samalla tavalla
diffit täytän ja kasaan kuin ennenkin.. en tiiä mikä mättää.

Poissa Tosch

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #223 : 30.03.19 - klo: 15.58 »
Hei. Voisiko joku kertoa sopivan setupin XB4:selle (2019) Lavankoon? Mitkä diffi ja iskariöljyt on sopivat? Kitin mukana taisi tulla sisä/mattoradalle sopivat diffi ja iskariöljyt.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #224 : 31.03.19 - klo: 09.06 »
Hei. Voisiko joku kertoa sopivan setupin XB4:selle (2019) Lavankoon? Mitkä diffi ja iskariöljyt on sopivat? Kitin mukana taisi tulla sisä/mattoradalle sopivat diffi ja iskariöljyt.

Jos lavangossa on vielä kymppirata turffilla niin siihen toi kitin setuppi on hyvä lähtökohta mistä alkaa muutoksia tekemään.
Pakko hehkuttaa tässä samalla ECS etuvetareita 365201, mitkä hommasin. Auto kääntyy hyvin vakio vetareilla, mutta nää ECS:ät tekee sen paremmin. Jos joku miettii päivitysosia autoonsa nää vetarit on numero uno.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #225 : 16.11.19 - klo: 10.58 »
Uusi XB4´20 on luksusta, paitsi iskarit. Näyttää samalta kuin edellinen päältäpäin, mutta lähes kaikki osat on uusia. Rakennus kokemus oli loistava. Parempi kuin edellinen, tuntuu kuin muovien laatu olisi muuttunut.
Ruuvit on nyt laatu tavaraa. Diffit on uudistuneet lähes täysin, sisärattaat ja ulostulot on vanhaa tavaraa. Diffikotelot on uudet. Slipperi on pienentynyt, joten edellisten mallien slipperit ja keskidiffit ei sovi tähän autoon. Mikä oli pieni pettymys itselle, kun tuli keväällä ostettua keskidiffi. :sad: Hingepinni holderit on uudet, en ole varma vanhojen sopimisesta autoon. Etupuskuri on nyt vain yhdellä ruuvilla kiinni. Runko on myös uusi. Muuten edellisen mallin optio-osien pitäisi käydä autoon. Iskareihin vielä koneistetut muoviosat niin kaikki olisi luksusta.

Kuvia: (kuvat sisältää osia jotka ei tule kitin mukana)
https://www.dropbox.com/sh/gdd3bwe2vbjd2g0/AAASUNoLrgYMRJjYmLeL9FgHa?dl=0

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #226 : 24.11.19 - klo: 22.38 »
FORS kisa ajettu XB4 20 mallilla, pakettisetup on liian jäykkä Hakkilan turffille joka oli ajettu harjakoneella ennen kisaa. Seuraavat optio-osat helpottivat tekemistä ainakin omalta osalta:

Xray Front Spring-Set - 3 Dots (2)
Product code 368185
XRAY REAR SPRING-SET - 2 DOTS (2)
Product code 368285
XRAY ANTI-ROLL BAR 1.3 MM
Product code 362473
XRAY ANTI-ROLL BAR 1.6 MM
Product code 362476

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #227 : 26.11.19 - klo: 17.49 »
Uuden auton virallinen esittely.

https://teamxray.com/xb4/2020/#1

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #228 : 03.12.19 - klo: 14.14 »
Hakkilan WJ kisat takana, auto on vielä parempi kuin edellinen. :wink: Laitan vielä setupin mikä tuntui ainakin omiin käsiin sopivalta. Noparin säätöihin pitää vielä paneutua, Dashin noparin pehmeys tuntui "tehon puutteelta". Servo autossani on tällä hetkellä Eurorc:een ennakkotilaus Sanwa SRG-CT-E, SSR modessa erittäin tarkka ja tarpeeksi nopea omaan ajoon. Toimi 7 voltilla ilman ongelmia, Dashin säätimen maksimi.

https://www.dropbox.com/s/xqepl6fxl4fxmno/XB42020%20Hakkila.pdf?dl=0

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #229 : 02.02.20 - klo: 10.07 »
Noparin säätöihin pitää vielä paneutua, Dashin noparin pehmeys tuntui "tehon puutteelta".

Dashin noparista compress säätö oli 0% sen takia se tuntui niin pehmeältä. Mitä suurempi numero on sitä herkempi kaasutuntuma. Säätö mahdollisuus on 0-50%, yleensä laitoin sitä 15%.
Nyt sähköt on vaihtunut, moottori ja nopari hobbywingiin, servo PowerHD Strorm7. Servo oli aiemmin tuupissa mutta hyvin siinä tuntui riittävän vääntö myös nelkkuun.
Autosta hajosi C-pala FORS kisan tokan finaalin alussa eikä ollut varaosaa, loppui kisa kesken.
Paranneltu setuppi alla. Jos olisi ollut oikeanlaiset Xrayn jouset olisin laittanut 3dot eteen ja taakse.

https://www.dropbox.com/s/zp8gxi30fbnljgj/XB42020%20Hakkila%232.pdf?dl=0
« Viimeksi muokattu: 02.02.20 - klo: 10.14 kirjoittanut Metsäläinen »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #230 : 08.02.20 - klo: 13.13 »
Xrayn jousilla setuppi toimii juuri niinkuin pitääkin. Edessä 3dot 42mm 368193 ja takana 3dot 57mm 368293. Takajouset tulee 2020 kitin mukana. Keulassa mulla on Xray Graphite Front Upper Steering Deck 2.0mm 361174 auto on helpompi pitää linjalla varsinkin kova vauhtisissa mutkissa, kun keula ei fleksaa niin paljon.
Iskareissa mulla on ollut kasaus vaiheesta asti Yokomon X33 x-rings Z2-S3X.
« Viimeksi muokattu: 09.02.20 - klo: 10.29 kirjoittanut Metsäläinen »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #231 : 23.12.21 - klo: 12.27 »
Uusi äxpee nelonen. Uuuhh.. toi mattoversion slipperi systeemi vaikuttaa mielenkiintoiselta voi olla juuri se juttu mitä olen kaivannut nelkku krossariin. Hinta vaan on semmoinen ettei varat riitä luxukseen.

https://teamxray.com/xb4/2022/en/#1

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #232 : 23.12.21 - klo: 13.17 »
Ja monta muuta pienempää ja isompaa "oolnjyy" statuksen omaavaa muutosta, kuten painopisteen siirto eteenpäin. Jos autot saapuu ensi viikolla niin pääsee kuski testaamaan miten ´22 toimii käytännössä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa AlReim

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #233 : 31.12.21 - klo: 16.18 »
Nyt on uudella 22 käyty ajamassa reilu 15 akkua hakkilassa, ja kyllähän se keski slipperi härdelli on vaan hyvä, ei keula sukella jarrutuksissa ja kääntyy pyöreemmin sisälle, onhan siinä vielä opiskeltavaa sen kanssa. Vakio setupista poiketen ajoin aktiividiffillä edessä muuten vakio setuppi. Ei varmasti nopein setuppi mutta todella helppo ajaa.
Ja auton kasaus on tuttua Xraytä, kaikki osat menivat paikalleen ilman viilaamista yms.