Sanot kassalla että muovia mitäs ei saa rikki ilman moottorisahaa.
Näin mä olen aina sopivan muovin saanut etrasta :)
Oukkei, täytyypä kysellä. Kuinka paskusta muovia, olet yleensä hakenut? Ite tarvisin about 9.6mm, mutta täytyy tyytyä 10iin, ja sorvato 0.2 pois, molemmin puolin, että mahtuu ketjun välissä kulkemaan.
Noh, projekti on tänään edennyt jonkinverran.
Otin kuvan telan rungosta, joka sattui olemaan irti vähän aikaa.
Ketjupyöristä tuli karsittua hampaita. V*ttumaista hommaa, enkä muutaman karhujuoman jälkeen saanut mitenkään tasaisesti. Noh, toimivat kuitenkin.
Tässä aloitellaan, vasemmanpuoleisen vetopyörän muokkaamista. Isommalla bochilla tuli hampaat poistettua, pikkuveljellä hiottiin.
Muista suojalasit, sanoi lääkäri liimevuonna, kun poisti kipinän silmäkalvolta! Tämän jälkeen, voimme aloittaa. Itse katkaisu/hiomis vaiheista ei ole kuvia, mutta alla näkyy valmis pyörä.
Varoitus. Erittäin huono kuva alla. Kuvassa voi ehkä nähdä, tekemäni alukulmat, joilla telarungot pysyvät paikoillaan.
Vasen ketjupyörä
Oikea ketjupyörä
Takaa katsottuna, molemmat hiottu.
Ruuvasin ketjun jokatiosen rullakon väliin M5 pultin, ja mutterin. Pultin kanta, jää ketjupyörää vasten. Tahdoin varmistaa, että olin hionut tarpeeksi.
Ja sehän toimiikin miltei täydellisesti, ellei täydellisesti.
Alla näkyy vetopyörä ja ketju. Kokovertailua on, ei tuotemainontaa.
Ja pienemmät 10B ketjupyörät, jotka menevät eteen. Kokovertailu taas.
Huonosti näkyy, mutta koska pienempien ketjupyörien kokonaisleveys on 50mm, ja isompien on 60mm, jouduin sorvaamaan alumiinisen holkin väliin.
Ensimmäistä kertaa käytin Dremeliä, kun leikkasin heksien kiristysruuveille urat, jotta pysyvät paikoillaan.
Päivittelen kunhan jotain taas tapahtuukin. Ideoita saa esittää, jos sellaisia tupsahtaa.