Päävalikko

Vinkkejä kaivattaisi...

Aloittaja sandmaster89, 12.07.04 - klo: 16.28

sandmaster89

Onko enää mahdollista saada auki jäähdytyskannessa(torq16) olevia kuusio-kolo ruuveja, kun kannat ovat pyöristyneet jo liikaa? :wink:

jeejee

Jos ei muu auta niin poraamaan pikkuterällä keskeltä ruuvia ja kanta pois ja syvemmälle niin se ei purista ja sitten jollakin pitäs pyörittää. En tiiä onistuuko noissa vhkeissä.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

jeejee

Mutta jos ne on siellä kannen sisällä pultit niinkö käsitin?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Niki

Kai sieltä jäähytysrivojen välistä voisi yrtittää sahata? Toi on ongelma, kun ei toisiaa tiiä mikä on toi oikea koko noissa 6-kulma pulteissa... Mutta kokeile, jos saisit nyhrättyä sen ruuvit poikki?

sandmaster89

No mutta jos sahaan kannan poikki, niin eihän siitä pultista voi enää saada kiinni millään... Jos ois oikein ohkaset pihdit jotka menis jäähdytysrivojen välistä ja niillä pyörittäis siitä kannasta ruuvin pois.

MarGox

Jos yhtään vähääkään on "vastetta" kuusiokolomutterissa (no ei oikeestaa tarvii sitäkään vähää), on olemassa sellaista timanttitahnaa, joka antaa aivan tajuttoman pidon puristuksessa ja väänteessä. Hyvin varustetut ruuvi/rautakaupat pitävät tätä varastossa. Yksi tahnan valmistaja on muistaakseni wurth. Uskomaton aine - kokeiltu on ruuveihin ja kuusiokolosellaisiin.
Hyvät työkalut on A -ja O.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Niki

Niin, mutta mä tarkotin, että kun sahaat kannat pois, niin sittenhän se kansi irtoaa, ja otat niistä nysistä sitten vaikka lukkopihdeillä kiinni? Se siis esimerkkinä, mutta tapoja on monia.

sandmaster89

Eipä sahaaminen auta. Just se jäädytys rivan väli, mistä kannan voisi sahata, onkin umpinainen.
Mahtanee olla kallista se timanttitöhnä?

Niki

Ei kai se miljoonia maksa... Kyllä luulis jossain olevan edullisestikkin, kuten k-rauta tai muu vastaava. Juttelee myyjälle mukavia, niin ne antaa rabattia kivasti  :wink:

Danger

Itse onnistuin pyöräyttämään T-15:n kaksi kannenpulttia (kuusiokolo) kanssa pyöreiksi. Eli 4mm pora käteen ja sitten kanta pois poraten. Pylväsporakone jos löytyy niin sillä homma on tosi helppoa. Mutta kuitenkin poraat ne kannat irti hieman ruuvia (yleensä 3mm) hieman suuremmalla terällä, kuitenkin pienemmällä kuin se kannan leveys on. Sitten kun kaikki on ruuvattu, kansi irti ja sitten pihdeillä pyörität ne ruuvin tyngät pois.
- Savage brushless. RC18T brushless.

MarGox

Kallista töhnää kyllä se timanttitahna, mutta riittoisaa. Sitä kun ei tarvii kuin pienen tipan ja siitäkin jää puolet meisselin kärkeen ja käytettäväksi seuraavaan ruuviin. Niin, hintaa en muista... Itse saan sitä aina tarvitessani "lainaan". Pienen pikaliimapotun kokoisissa pulloissa sitä olen nähnyt, . . (jonkin sortin hiomatahna vois ajaa saamaa asiaa).
Eikä se NIIN kallista ole, jottei siihen varaa olisi. Mutta suhteessa kuitenkin (niinhän se on hyvä pikaliimakin -miun mielestä).
Yks konsti vois olla kemiallinen metalli. Tippa avaimen kärkeen ja paikalleen, kuivumisen jälkeen vääntö ja irroitus (tää kyllä vähän epäillyttää, mutta jos ainetta ois hyllyssä - eikä sekän kauheen kallista ole - jos sitä vaan löytää jostain).
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive